Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

stone56

Wat ik zoek is iets meer druk onderin, iets meer warmte in het midden en toch detailrijk. Ik ben er dicht bij, maar net dat kleine beetje extra ontbreekt nog.
It's only rock 'n roll (but I like it)

erik s.

Citaat van: stone56 op maart 20, 2011, 20:52:00
Wat ik zoek is iets meer druk onderin, iets meer warmte in het midden en toch detailrijk. Ik ben er dicht bij, maar net dat kleine beetje extra ontbreekt nog.
dat zou, mocht de Belden na inspelen van kabel en pluggen dat dan nog niet hebben, de Tornado van W & M je kunnen brengen.
stuur me maar een berichtje als het zo ver is, dan stuur ik je een metertje om te proberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

stone56

Hoi Erik, ik zal eerst verder gaan met inspelen.
It's only rock 'n roll (but I like it)

frank2

Heb net WenW Audio gebeld mbt mijn nieuwe upgrade; de tweeters. Ze verwachten dat deze tussen nu en 1,5 weken binnen zijn. Dan kunnen we weer heerlijk gaan inspelen en ons verbazen over het vernieuwde geluid, wat naar verwachting een behoorlijke upgrade zal zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

HTip

Je geduld wordt wel op de proef gesteld, maar aan het wachten komt dus binnenkort een eind. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

woensdag 6 april 2011, en ze worden net gebracht door ArjanR1, de nieuwe tweeters. We hebben ze er natuurlijk meteen ingezet.
De eerste indruk: een ander hoog, een iets brilianter hoog maar zijdezachter dan de BE tweeter, maar een grote verbetering in de ruimtelijkheid en meer diepte.
Foto's komen straks.

Het is dus een goede verbetering

Dirk

Citaat van: frank2 op april  6, 2011, 19:34:16
woensdag 8 april 2011, en ze worden net gebracht door ArjanR1, de nieuwe tweeters. We hebben ze er natuurlijk meteen ingezet.
De eerste indruk: een ander hoog, een iets brilianter hoog maar zijdezachter dan de BE tweeter, maar een grote verbetering in de ruimtelijkheid en meer diepte.
Foto's komen straks.

Het is dus een goede verbetering
ehm...de juiste datum staat rechts bovenaan dit scherm
of wou je zeggen dat ze nog 2 dagen moeten inspelen ? ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

Lex Groningen

Mooi dat je ze nu eindelijk binnen hebt.

Als alles een beetje meezit ga ik in mei richting W&W en ik zal de DMD serie dan zeker zelf gaan beluisteren.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

foto's:
(gemaakt met een nieuwe fotocamera, de Canon 1000D hij staat op groothoek, eigenlijk zit je er een stuk dichterbij)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op april  6, 2011, 20:16:06
foto's:
(gemaakt met een nieuwe fotocamera, de Canon 1000D hij staat op groothoek, eigenlijk zit je er een stuk dichterbij)

SJIEK de FRIEMEL!!

En hoe klinkt het Frank?
Benieuwd!!!!! ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Was leuk om direct het verschil te horen :)
Ben benieuwd hoe bij jou de inspeeltijd gaat zijn.

Have fun ;D

ps,
Poets die speakers eens, we zien allemaal vlekken  :D

Xander32

Ben benieuwd naar de uitgebreide review ;D.
Veel plezier ermee.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Gefeliciteerd met je (weer) verbeterde geluid!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Citaat van: Peerless Monster op april  6, 2011, 21:35:46
En hoe klinkt het Frank?

Ws gewoon KLIK KLAK zoals de meeste spiegelreflexcamera's.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted member

Mooi Frank, je hebt even moeten wachten maar dat zal nu geen probleem meer zijn. ;) Gefeliciteerd met de upgrade!  :thumbs-up:

ThijsG

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

frank2

Een uitgebreide review volgt later eerst 16 dagen inspelen.

frank2

nog even het volgende: het valt mij ook op dat de vrouwen stemmen nu EINDELIJK zoetgevooisd zijn, bij uithalen van deze stemmen wilde het nog wel eens te "hard" klinken, nu is er meer dynamiek, meer detail, meer ruimte en een breed stereobeeld, het klinkt grootser maar hoewel het hoog duidelijker aanwezig is klinkt het zo natuurlijk dat de speakers gewoon beter in z'n geheel klinken. Het totale plaatje is "af ".

Ik het zondag ook nog even naar ingespeelde tweeters geluisterd bij ArjanR1, het gaat nog losser klinken, gemakkelijker.....

S@m

Fijn Frank dat het alweer beter klinkt, gelukkig geen weggegooid geld ... ;)

frank2

het is inderdaad bijna ongelofelijk steeds als er iets veranderd, klinkt het weer beter, je zou bijna denken dat voor alle aanpassingen het hier bar en boos klonk, wat natuurlijk niet zo was. Het is nu aanmerkelijk genuanceerder, strakker en met de nieuwe tweeters wordt het geluid mooier.

Former member 78

De eerste keer dat ik bij jou kwam luisteren, was het echt niet lekker luisteren Frank.
Je had een erg kille set staan, met vrij weinig beleving.

Nu, (ook met de Be tweeter trouwens) klinkt het veel prettiger.

Dus in een kleine 2 jaar heb jij erg veel verbeterd ;D