Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

De "dikke" belden schijnt nogal teleur te stellen.
Ik heb 1 groep, en door bepaalde configuraties heb ik meer dynamiek dan voorheen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

bones

Citaat van: frank2 op maart 18, 2011, 20:54:40
Ik heb 1 groep, en door bepaalde configuraties heb ik meer dynamiek dan voorheen.

De dikke is alleen voor de Pass, de laagstroomverbruikers zijn op 2,5. Daar heeft die idd geen zin.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

S@m

Citaat van: bones op maart 18, 2011, 21:03:40
de laagstroomverbruikers zijn op 2,5. Daar heeft die idd geen zin.

Heeft de 3,3mm2 Belden dan geen meerwaarde tov van de 2,1mm2 of stelt ie teleur?

stone56

Bij mij was ie de reddende engel. Ik was niet helemaal tevreden met nieuwe stekkers. Het werd me te veel 'HiFi', maar dat is nu goed sinds ik de dikke van stopcontact naar verdeeldoos heb aangesloten. Kwestie van smaak en juiste combinatie maken, denk ik.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Snowmaster

Citaat van: stone56 op maart 18, 2011, 21:21:32
Bij mij was ie de reddende engel. Ik was niet helemaal tevreden met nieuwe stekkers. Het werd me te veel 'HiFi', maar dat is nu goed sinds ik de dikke van stopcontact naar verdeeldoos heb aangesloten. Kwestie van smaak en juiste combinatie maken, denk ik.

Je hebt geen aparte groep?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Citaat van: Snowmaster op maart 18, 2011, 20:10:21
De tel kwijt....?  ;)
Na 4 kabels ligt hier nu iets nieuws en heb ik vandaag mijn nieuwe aankoop aangesloten.
Het eerste begin verslaat direct al het voorgaande en ook in de metingen kan het haast niet beter.
Ben nu weer aan het inspelen  :P.

Wil je eens zo'n meting plaatsen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Volgens mij
Citaat van: chansig op maart 19, 2011, 09:14:05
Wil je eens zo'n meting plaatsen ?

Gr Hans

Doet hij dat dan, Hans?

Snowmaster

Reactie gewist.

chansig

Logisch...het wel noemen naar niet zichtbaar maken. Dat het niet hoorbaar is voor sommige is al lastig genoeg. Nu schijnt het zichtbaar te zijn..je mag het ook via de pm doen.

Arjan...geen flauw idee wat jij bedoelt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

stone56

Former member 78

Citaat van: chansig op maart 19, 2011, 09:47:37
Logisch...het wel noemen naar niet zichtbaar maken. Dat het niet hoorbaar is voor sommige is al lastig genoeg. Nu schijnt het zichtbaar te zijn..je mag het ook via de pm doen.

Arjan...geen flauw idee wat jij bedoelt.

Gr Hans

Bedoel ermee dat Snowmaster (volgens mij) nog nooit een meting gepost heeft.
Dat is ook goed te begrijpen, want er komt dan weer zoveel gezeur van.

Dirk

Citaat van: ArjanR1 op maart 19, 2011, 10:25:45
Bedoel ermee dat Snowmaster (volgens mij) nog nooit een meting gepost heeft.
Dat is ook goed te begrijpen, want er komt dan weer zoveel gezeur van.

hoe open minded ik ook naar die dingen kijk en luister, deze "uitleg" snap ik echt niet. :hmmm:
als iemand (Snowmaster in dit geval) zegt dat deze kabel beter meet dan een ander die ie zelf heeft geprobeerd, dan is dat toch gewoon iets onomstotelijk objectief/wetenschappelijk of hoe je het ook wil, maar dan spreken we over een feit, geen mening/gewaarwording/gevoel...

dat bepaalde believers (o wat haat ik die beide begrippen) hier voor zichzelf dan vervolgens geen waarde aan willen hechten, tot daar aan toe en da is hun vol recht, maar ik zelf - iemand die de zaken ook graag toegelicht ziet als dat kan - zou het wel erg op prijs stellen als ik zoiets ook eens kon zien, ipv het te moeten aannemen van iemand die zegt het te meten, maar het vervolgens niet wenst te posten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Snowmaster

Heb mijn reacties al gewist, want dit is een privetopic en het is jammer als dat telkens vervuild raakt.

chansig

Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

chansig

Da's dan ook weer zo. Laat verders maar. Ik moet zeggen dat ik het allemaal (niet specifiek Snowmaster of anderen die verschillen in geluid horen) een beetje sneu vind worden.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted member

Dat staat dan bij deze genoteerd Hans. Wellicht kun je ons/men in o.a. dit topic dan nu gewoon lekker verder laten hobby'en.  :thumbs-up:

chansig

Even lezen wat er staat. En vragen stellen staat vrij....Ik ga niet bij iedere vraag bedenken of ik hem wel mag stellen..Anders hoor ik het wel van een mod. Dus klap je boekje dicht en ga lekker genieten van muziek en laat je van het hobbyen niet door mij weerhouden.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Citaat van: bones op maart 18, 2011, 20:17:47
Hoi Frank, heb jij 1 groep voor de set? Om het probleem van het verlies van vermogen of dynamiek te vermijden heb ik twee groepen, een met Belden 2,5 en een met Belden 4. Zit dat ook in de testgroep? Probeer jij ook een fase voor de set te reseveren?

Een Belden 2,2 geeft een iets ander klankkarakter aan de set dan de dikke Belden. Afhankelijk van je set up kan hij daardoor traag klinken en lijkt er minder transparantie. Dit moet je gewoon proberen.  Ik ken verschillende sets die met dikke versterkers en subs achter één groep draaien en volle dynamiek hebben. Een 2,5 mm kabel remt niet, maar kabels hebben wel een filterende werking op frequenties en daardoor op de weergave. Afhankelijk van het gebruikte materiaal en bouw komt daar nog invloed van EMI/RFI en inductie en mantelstromen bij.
Twee groepen kan een voordeel hebben omdat bepaalde componenten elkaar soms negatief beinvloeden via het stekkerblok, maar dit kun je ook op andere manieren verminderen.
Een aparte fase voor je set heeft altijd de voorkeur, zeker als je op een ongebruikte fase je set kunt aansluiten.
Zelf heb ik dit nog niet omdat ik nog iemand zoek met logapparatuur die mijn fase kan meten en de beste kan uitzoeken. Is ook niet dringend en je moet altijd wensen houden  ;)

stone56

Ik moet toch toegeven, na meer luisteren vandaag, dat de dikke Belden ook bij mij een gedeelte van het geluid weg laat. Ik dacht dat ie met een helder klinkende Schuko een goede combinatie vormde. Maar er ontbreekt dan toch iets in de weergave en heb hem dan ook niet meer in gebruik.

Snowmaster

Citaat van: stone56 op maart 20, 2011, 17:53:39
Ik moet toch toegeven, na meer luisteren vandaag, dat de dikke Belden ook bij mij een gedeelte van het geluid weg laat. Ik dacht dat ie met een helder klinkende Schuko een goede combinatie vormde. Maar er ontbreekt dan toch iets in de weergave en heb hem dan ook niet meer in gebruik.

Hoeveel (inspeel)uren heeft de Belden? Hij is pas na 300 uur een beetje op karakter. In het begin klinkt hij traag en dempt hij vooral in het hoog, maar ook in het midden klinkt hij een beetje verstopt.
Wat zoek je in het geluid, waar gaat het nog fout nu je doorluistert?
Woon je in het oosten?

frank2

Hij woont in zuid limburg vlgs zijn profiel
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Snowmaster