Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Martijn M

Het is vergeleken met alles behalve de PEQ en GEQ gebypassed. De PEQ en de GEQ stonden in hun neutrale standen. Dit lijkt mij de meest eerlijke manier van vergelijken, want de PEQ en de GEQ zijn de enige functies van de Behringer die gebruikt worden.
Dutch & Dutch

B.

Oke, dat wilde ik even weten. Goed en eerlijk vergelijk dus :)

frank2

Citaat van: S@m op februari 23, 2011, 08:57:45
Er wordt nou zo enthousiast gedaan over het vervangen van een paat tweeters, vergeet niet dat hier een best prijskaartje aan hangt. Vervang je element, een duurdere/gemodificeerde bron, versterker, bekabeling en de kans is groot dat dit eenzelfde 'spectaculaire' verbetering brengt...

nee. De tweeter doet meer dan een andere versterker of cd speler. Zeker als je kijkt naar bijv. een versterker / cd speler die 600 euro duurder is.
Helaas een ongenuanceerde uitspraak. Ga eerst eens luisteren naar het verschil geef dan je commentaar.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op februari 23, 2011, 18:32:10
nee. De tweeter doet meer dan een andere versterker of cd speler. Zeker als je kijkt naar bijv. een versterker / cd speler die 600 euro duurder is.
Helaas een ongenuanceerde uitspraak. Ga eerst eens luisteren naar het verschil geef dan je commentaar.

Dat zeg je nu wel, maar je Oppo was destijds toch veel beter dan je dedicated speler. Ik concludeer alleen met de wetenschap van jouw bevindingen die een ieder in dit topic kan terug vinden... ;)

Former member 78

Er wordt nou zo enthousiast gedaan over het vervangen van een paar tweeters, vergeet niet dat hier een best prijskaartje aan hangt. Vervang je element, een duurdere/gemodificeerde bron, versterker, bekabeling en de kans is groot dat dit eenzelfde 'spectaculaire' verbetering brengt...

Nee, en dat is de grap juist.

Die tweeter is gewoon erg goed, wat je zegt over andere bronnen oid is in dit geval
niet juist.

Maar als je dan erg enthousiast er over post, ben je ineens labiel volgens jou.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari 23, 2011, 18:38:28
Nee, en dat is de grap juist.

Die tweeter is gewoon erg goed, wat je zegt over andere bronnen oid is in dit geval
niet juist.

Maar als je dan erg enthousiast er over post, ben je ineens labiel volgens jou.

De labiele indruk wordt bij mij gewekt door over-enthousiaste posts bij iedere verandering...

Former member 78

Citaat van: S@m op februari 23, 2011, 18:39:42
De labiele indruk wordt bij mij gewekt door over-enthousiaste posts bij iedere verandering...

En dan is iemand ineens labiel?
Wees blij dat er in dit topic nog steeds enthousiast gereageerd wordt.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari 23, 2011, 18:43:00
En dan is iemand ineens labiel?
Wees blij dat er in dit topic nog steeds enthousiast gereageerd wordt.

Dat iemand labiel zou zijn is voor jouw rekening. Ik ken betreffende persoon(nen) niet persoonlijk, ik heb het over een indruk die bij mij wordt gewekt... ;)

Btw. Het laatste wat ik er over wil zeggen is dat ik hoop dat Frank erg gelukkig wordt met z'n nieuwe tweeters.

Former member 78

Citaat van: S@m op februari 23, 2011, 18:45:22
Dat iemand labiel zou zijn is voor jouw rekening. Ik ken betreffende persoon(nen) niet persoonlijk, ik heb het over een indruk die bij mij wordt gewekt... ;)

Dus al men vaak kleine zaken verandert, en men reageert er positief op krijg jij een labiele indruk
van die persoon?

frank2

Citaat van: S@m op februari 23, 2011, 18:37:07
Dat zeg je nu wel, maar je Oppo was destijds toch veel beter dan je dedicated speler. Ik concludeer alleen met de wetenschap van jouw bevindingen die een ieder in dit topic kan terug vinden... ;)

klopt, alleen was het verschil aanmerkelijk meer dan 600 euro!
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

bones

Er wordt nou zo enthousiast gedaan over het vervangen van een paat tweeters, vergeet niet dat hier een best prijskaartje aan hangt. Vervang je element, een duurdere/gemodificeerde bron, versterker, bekabeling en de kans is groot dat dit eenzelfde 'spectaculaire' verbetering brengt...

Dat is misschien niet onmogelijk, maar als ik naar het prijskaartje van mijn individuele componenten kijk, dan weet ik zomaar nog niet of ik met € 600,00 een stap als een nieuwe eindversterker kan maken met een substantieel geluidsverschil. Ik kijk de laatste tijd wel naar wat eindversterkers op de tweedehands markt. Maar zelfs dan kom ik niet met € 600,00 weg. Om een indicatie te geven, de eindversterker die ik op het oog had betekende een bijbetaling van € 6.000,00. Als ik voor € 600,00 dus een stap kan maken, dan kling het als een koopje, is ten slotte aanzienlijk goedkoper dan een interlinkje. Vergeet niet dat de nieuwe BE 10 ongeveer € 17.000,00 gaat kosten. Dat geeft een heel ander perspectief op een bedrag van € 600,00.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Peerless Monster

Citaat van: bones op februari 23, 2011, 21:47:24
Dat is misschien niet onmogelijk, maar als ik naar het prijskaartje van mijn individuele componenten kijk, dan weet ik zomaar nog niet of ik met € 600,00 een stap als een nieuwe eindversterker kan maken met een substantieel geluidsverschil. Ik kijk de laatste tijd wel naar wat eindversterkers op de tweedehands markt. Maar zelfs dan kom ik niet met € 600,00 weg. Om een indicatie te geven, de eindversterker die ik op het oog had betekende een bijbetaling van € 6.000,00. Als ik voor € 600,00 dus een stap kan maken, dan kling het als een koopje, is ten slotte aanzienlijk goedkoper dan een interlinkje. Vergeet niet dat de nieuwe BE 10 ongeveer € 17.000,00 gaat kosten. Dat geeft een heel ander perspectief op een bedrag van € 600,00.

Ik heb wel een aantal pass labs voorbij zien komen aan die prijs hoor ;).
Het zijn alleen wel zelfbouw passlabs...
Ben wel heel benieuwd hoe die klinken overigens.
Jongens kom op, discussieren om het discussieren, geweldig.

Wat betreft de DMD tweeters, tsja als je mijn oude Virgo's hebt gehoord in combo met de Plinius, dan vergeet je al heel gauw van welk materiaal de tweeter is gemaakt.
Ik heb het nog nooit zo los horen spelen van de speakers... Holographisch in het kwadraat... Maar ja ik heb ook een extra tweak ;D
Ik neem hem morgen mee naar Wicked Game! Hopelijk pakt het goed uit bij hem, mag hij er over oordelen ;D ;D ;D!!!
(beetje vaag wellicht, maar hou ons maar in de gaten ;D)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Vandaag even wenw gebeld over de DMD tweeters. De verwachting is dat ze binnenkomen over 2 a 3 weken. Dus eind maart zijn ze er zeker wel. Tot die tijd gewoon lekker verder luisteren totdat de tweeters er zijn, dan na plaatsing verwacht ik een duidelijk anders, mooier geluid. Met een beetje geluk zal ik de tweeters samen met ArjanR1 vervangen waarbij we eerst een nummer met de BE tweeter beluisteren en daarna hetzelfde nr mer DMD tweeter, kunnen we samen mooi het verschil horen en beschrijven hier.

In tegenstelling tot mijn set heeft Arjan nog niets aan stroomvoorzieningen gedaan, daarom verwacht hij en ik ook dat de tweeter tov. van zijn set hier iets anders zal klinken. Wordt in ieder geval een zeer leuke dag of avond ergens in maart.
Ik zal er verslag van doen als hij speelt.

Net Arjan even gebeld, het inspelen gaat gepaard zonder al teveel verschillen in het geluid, dus plaatsen en je hebt al een zeer goed beeld wat wel iets wijzigt maar niet zo dramatisch als bij de BE tweeter.

Ruud-

Citaat van: frank2 op februari 20, 2011, 11:26:57
Verder kan ik ze zo ophalen bij Karel, hij belde mij zelfs om te vertellen dat hij tweeters voor mij had klaarliggen, terwijl ik niets besteld had.

En deze waren al verkocht?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Former member 78

Verwacht eigenlijk wel dat jij meer hoort mbt het inspelen.
Ben dus ook benieuwd naar jouw ervaring daar in.

Bij mij was het monteren en direct genieten van de nieuwe sound :)

frank2

Citaat van: Ruud- op februari 24, 2011, 21:34:34
En deze waren al verkocht?

de eerste serie die hij had besteld is al weer uitverkocht.

Xander32

Zoals reeds eerder aangegeven heeft een kennis van mij, waarmee ik wat betreft voorkeur klankeigenschappen/geluidseigenschappen behoorlijk op 1 lijn zit, de DMD`s al kunnen beluisteren bij W&W en was toen helemaal niet onder de indruk ... Wij zijn beiden voornemens om op korte termijn nog een keer terug te gaan in de veronderstelling dat het inspelen van betreffende tweeters een verbetering zal geven. Als ik onderstaande post lees betwijfel ik dat.

Echter, de mindere ervaring met de DMD`s zou ook kunnen liggen aan een onprettige match betreft componenten in de demo-set destijds. Al lijkt mij dat je daar als audio-zaak zeer zorgvuldig mee om zal gaan in een luisterruimte.

Sander.
Citaat van: frank2 op februari 24, 2011, 20:48:10
Net Arjan even gebeld, het inspelen gaat gepaard zonder al teveel verschillen in het geluid, dus plaatsen en je hebt al een zeer goed beeld wat wel iets wijzigt maar niet zo dramatisch als bij de BE tweeter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Former member 78

Xander,

Ik weet dat als er bij WenW speakers in worden gespeeld, er meestal de meest
simpele aparatuur wordt gebruikt. Maar zelfs dan hoor je nog wel de potentie van de DMD.

Ben erg benieuwd naar het vervolg. En wat voor de een erg mooi is, kan voor de ander
natuurlijk ook het omgekeerde zijn :)

Xander32

Ik probeer alsnog onbevooroordeeld naar W&W te gaan hoor. Zal binnenkort Drees contacten om een datum te prikken(meerdere) en polsen of wij dan ook in "huize ArjanR1" welkom zijn  :clapping:.

Sander.
Citaat van: ArjanR1 op februari 25, 2011, 15:06:46
Xander,

Ik weet dat als er bij WenW speakers in worden gespeeld, er meestal de meest
simpele aparatuur wordt gebruikt. Maar zelfs dan hoor je nog wel de potentie van de DMD.

Ben erg benieuwd naar het vervolg. En wat voor de een erg mooi is, kan voor de ander
natuurlijk ook het omgekeerde zijn :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2011, 15:13:47
Ik probeer alsnog onbevooroordeeld naar W&W te gaan hoor. Zal binnenkort Drees contacten om een datum te prikken(meerdere) en polsen of wij dan ook in "huize ArjanR1" welkom zijn  :clapping:.

Sander.

je bent ook welkom in almelo hoor.....

Xander32

Beste Frank,

Ik zou van jouw uitnodiging ook graag een x gebruik willen maken. Echter is Almelo vanaf m`n huidige verblijfplaats een redelijk eindje rijden maar wanneer ik zo een keer de ruimte(tijd) heb is het mij wel een ritje waard.

Sander.
Citaat van: frank2 op februari 25, 2011, 17:20:32
je bent ook welkom in almelo hoor.....

Former member 78

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2011, 15:13:47

Sander.

Zoals ik eerder al aangaf, jullie zijn welkom hoor!
Drees is ''bijna'' mijn buurman :P

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 24, 2011, 20:48:10
... Tot die tijd gewoon lekker verder luisteren totdat de tweeters er zijn, dan na plaatsing verwacht ik een duidelijk anders, mooier geluid...

Prognose:

Betere plaatsing, intenser beleving van de muziek, zwart tussen de instrumenten dramatisch toegenomen, meer breedte, hoogte en diepte.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Former member 78

Citaat van: HuubF op februari 26, 2011, 00:06:33
Prognose:

Betere plaatsing, intenser beleving van de muziek, zwart tussen de instrumenten dramatisch toegenomen, meer breedte, hoogte en diepte.

Correct ;D

neverywhere

Citaat van: HuubF op februari 26, 2011, 00:06:33
Prognose:

Ik verwacht:meer lucht!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/