Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

vandaag haal ik een nieuwe Behringer deq 2496 op, en wordt het leenapparaat van Keyser vervangen door de nieuwe. Gelukkig wil Keyser dezelfde waarden die wij uit de luistersessie en metingen in zijn Behringer gezet hebben (die hier nu staat) overzetten naar de nieuwe. Dus eind van de middag kan de Behringer definitief in de set geplaatst worden, en kan ik eindelijk lekker luisteren.

(alleen knaagt het nu mbt. de nieuwe dmd tweters.......)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op februari 19, 2011, 10:59:34

Rij je vanmiddag toch even naar W&W om een setje te halen of te bestellen. ;)
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Ruud-

en als die er zijn begint het, uit eigen ervaring, ergens anders weer te knagen... ;)

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

neverywhere

Citaat van: frank2 op februari 19, 2011, 10:59:34
vandaag haal ik een nieuwe Behringer deq 2496 op, en wordt het leenapparaat van Keyser vervangen door de nieuwe. Gelukkig wil Keyser dezelfde waarden die wij uit de luistersessie en metingen in zijn Behringer gezet hebben (die hier nu staat) overzetten naar de nieuwe. Dus eind van de middag kan de Behringer definitief in de set geplaatst worden, en kan ik eindelijk lekker luisteren.

Moet zo,n apparaat eerst nog inspelen? En zijn dan die instellingen wel juist?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!

neverywhere

Citaat van: Alex Groningen op februari 19, 2011, 11:19:31

Rij je vanmiddag toch even naar W&W om een setje te halen of te bestellen. ;)

In ieder geval is de restwaarde van de speakers (want: er is mee "geknoeid") dan wel een stuk lager geworden....is het niet handiger om de speakers in te ruilen en een paar te kopen die standaard al die tweeters hebben?

MarkD

Het lijkt me dat de restwaarde dan juist hoger wordt: het geupgrade model, de deluxe versie, de special edition...
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

frank2

Citaat van: neverywhere op februari 19, 2011, 11:24:58
In ieder geval is de restwaarde van de speakers (want: er is mee "geknoeid") dan wel een stuk lager geworden....is het niet handiger om de speakers in te ruilen en een paar te kopen die standaard al die tweeters hebben?

nee ten eerste verkoop ik ze niet, ten tweede wordt de nieuwe be10 een stukje duurder
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Dirk

Citaat van: frank2 op februari 19, 2011, 11:53:02
nee ten eerste verkoop ik ze niet
:eh: dat zeggen we (bij wijze van spreken) allemaal van huidige apparatuur waar we tevreden van zijn...tot er gewoon wat anders voor in de plaats komt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

neverywhere

Citaat van: MarkD op februari 19, 2011, 11:44:45
Het lijkt me dat de restwaarde dan juist hoger wordt: het geupgrade model, de deluxe versie, de special edition...

Ik koop ook weleens wat tweedehands maar zodra ik bij de avertentie iets zie als "geupgrade door..."Of "pas nog geheel nagezien bij... " dan  haak ik direkt af...en ik zal vast de enige niet zijn.

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 19, 2011, 11:24:58

Ja, want er zijn in totaal dan ook 8 schroefjes los geweest.

Peerless Monster

Citaat van: neverywhere op februari 19, 2011, 12:13:16
Ik koop ook weleens wat tweedehands maar zodra ik bij de avertentie iets zie als "geupgrade door..."Of "pas nog geheel nagezien bij... " dan  haak ik direkt af...en ik zal vast de enige niet zijn.

Wat een onzin.
Echte audiofielen maakt het totaal niet uit.
Echte autisten daarentegen kopen nieuwe apparaten (niet om deze club mensen uit te te kafferen overigens, maar echt letterlijk zo kunnen handelen!!), omdat daar schijnbaar geen vingerafdrukken op zitten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

neverywhere

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 19, 2011, 12:48:15
Jawel!

Met een klein beetje kennis van het spul, dan weet je gewoon
dat het er niet slechter op geworden is.

Maarja, de kennis kan ontbreken hé! ;D

frank2

Citaat van: Peerless Monster op februari 19, 2011, 12:37:36
Wat een onzin.
Echte audiofielen maakt het totaal niet uit.
Echte autisten daarentegen kopen nieuwe apparaten (niet om deze club mensen uit te te kafferen overigens, maar echt letterlijk zo kunnen handelen!!), omdat daar schijnbaar geen vingerafdrukken op zitten.

compleet mee eens. Goede tweedehands is vaak goedkoper en is ingespeeld. De geschreven tekst over waardevermindering v.e. Usher be10 verwijs ik ook naar het land der fabelen.  Ushers gaan absoluut niet weg, heel misschien een upgrade (de tweeter) maar dat heeft nog even tijd.

neverywhere

Citaat van: ArjanR1 op februari 19, 2011, 12:58:37
Met een klein beetje kennis van het spul, dan weet je gewoon
dat het er niet slechter op geworden is.

Dat moet je maar afwachten he...En natuurlijk zullen veel upgrade's een verbetering zijn...echter het idee dat bolle Bertus met z,n soldeerbout en nul vakmanschap aan het apparaat heeft zitten prutsen stoot mij af.

Maar laat u zich vooral door mij niet tegenhouden met uw geknutsel hoor...het is amusant leesvoer!

Lex Groningen

Citaat van: neverywhere op februari 19, 2011, 15:36:53
Maar laat u zich vooral door mij niet tegenhouden met uw geknutsel hoor...het is amusant leesvoer!

Waarom op het laatst nog een denigrerend zinnetje? 
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Dirk

Citaat van: Alex Groningen op februari 19, 2011, 15:43:21

Waarom op het laatst nog een denigrerend zinnetje? 
omdat je schijnbaar overal wat achter wil zoeken ?
...relax plz  O0
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

neverywhere

Citaat van: Dynky op februari 19, 2011, 15:48:54
omdat je schijnbaar overal wat achter wil zoeken ?
...relax plz  O0
Hear hear!

bones

Ik denk niet dat jullie het eens gaan worden.

Frank, ben je er van overtuigd dat dmd beter gaat klinken dan be? Ik heb de dmd al even gehoord op de mini dancers en was wel onder de indruk dat ze al zo natuurlijk klonken na twee weken spelen. Maar toch een ingespeelde be tweeter klinkt als een feestje...
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Former member 78

Citaat van: bones op februari 19, 2011, 17:26:47
Ik denk niet dat jullie het eens gaan worden.

Frank, ben je er van overtuigd dat dmd beter gaat klinken dan be? Ik heb de dmd al even gehoord op de mini dancers en was wel onder de indruk dat ze al zo natuurlijk klonken na twee weken spelen. Maar toch een ingespeelde be tweeter klinkt als een feestje...

Zoals ik de diverse reacties van Frank lees, is hij er zelfs al van overtuigd
dát ze beter zijn. En de DMD's waren/zijn nog niet 100% ingespeeld ;)

bones

Citaat van: ArjanR1 op februari 19, 2011, 18:10:38
Zoals ik de diverse reacties van Frank lees, is hij er zelfs al van overtuigd
dát ze beter zijn. En de DMD's waren/zijn nog niet 100% ingespeeld ;)

Ok. Ik wacht het toch nog even af. Ik heb nog geen be10 met dmd gehoord. Daarnaast herinner ik mij een terloopse opmerking van Karel dat de overstap naar dmd best wel eens een 'sales' verhaal zou kunnen zijn. Belangrijker vind ik de vraag of de dmd10 nog meer aanpassingen heeft ondergaan en of je hetzelfde resultaat bereikt met het vervangen van de tweeter. Op Audiogon ben ik eens een bijdrage tegengekomen van een aanpassing van een BE10. De inzet van betere onderdelen leidde volgens het artikel tot een dramatische verbetering van de speakers. Bijzonder is dat ik met een betrekkelijk lage meerprijs voor de vervanging van de tweeters een behoorlijk prijsverschil tussen de be en de dmd overbrug (zo'n €3.000). ik ben er overigens niet van overtuigd dat dmd principieel beter is dan be. Dat hangt er maar van af. Ook Magico heeft nu be voor haar nieuwste speakers ingezet.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

Hoewel de BE tweeter absoluut een goede tweeter is ben ik na het bezoek bij Arjan wel tot de conclusie gekomen dat de DMD verder gaat, hij is mer open, grootser, ruimtelijker en tegelijkertijd iets softer. Het verhaal van Karel is het verhaal voordat hij de tweeters in huis had.

Als ik ze krijg zal ik hier een uitgebreide review posten.

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met de nieuwe Behringer.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari 19, 2011, 18:58:49
Hoewel de BE tweeter absoluut een goede tweeter is ben ik na het bezoek bij Arjan wel tot de conclusie gekomen dat de DMD verder gaat, hij is mer open, grootser, ruimtelijker en tegelijkertijd iets softer. Het verhaal van Karel is het verhaal voordat hij de tweeters in huis had.

Als ik ze krijg zal ik hier een uitgebreide review posten.

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met de nieuwe Behringer.

Frank,

Dit hoeft niet per se aan de tweeter te liggen...
(filter?)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10