Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

neverywhere

Even de boel door de war sturen misschien...maar toch....ik zelf heb ook een tijdje de akoestiek de schuld gegeven van wat scherpte in het geluid en ben ook tijden in de weer geweest met kleedjes , gordijntjes en van dat noppenspul uit de bouwmarkt om de boel te optimaliseren....en ik was op de goede weg.....totdat mijn versterker (Roksan) kuren kreeg.......nu, niets erger (nu ja,een beetje toch) dan een versterker met kuren...dus op zoek naar wat anders......is Mcintosh geworden....het instapmodelletje......en wat denk je...de akoestiek is helemaal geen punt meer...

Maar goed.....er ook al eens aan gedacht een joekeloeris van een versterker tegenaan te gooien? Misschien heb je die Behringer wel helemaal niet nodig....gewoon wat geluid met meer ballen door die speakers heenjagen.......zijn die behringer sceptici ook gelijk tevreden.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:03:10
Even de boel door de war sturen misschien...maar toch....ik zelf heb ook een tijdje de akoestiek de schuld gegeven van wat scherpte in het geluid en ben ook tijden in de weer geweest met kleedjes , gordijntjes en van dat noppenspul uit de bouwmarkt om de boel te optimaliseren....en ik was op de goede weg.....totdat mijn versterker (Roksan) kuren kreeg.......nu, niets erger (nu ja,een beetje toch) dan een versterker met kuren...dus op zoek naar wat anders......is Mcintosh geworden....het instapmodelletje......en wat denk je...de akoestiek is helemaal geen punt meer...

Maar goed.....er ook al eens aan gedacht een joekeloeris van een versterker tegenaan te gooien? Misschien heb je die Behringer wel helemaal niet nodig....gewoon wat geluid met meer ballen door die speakers heenjagen.......zijn die behringer sceptici ook gelijk tevreden.

Euh, ken je de Belles 350A wel?
Dat is echt geen eindbak die bij een beetje weerstand in elkaar dondert.

Ding is zelf mega stabiel, daar kunnen véél McIntosh eindbakken nog wat
van leren ;)

neverywhere

Maar misschien niet zo,n fijne combi met die Ushers?  Die trouwens wel erg groot zijn voor die kamer al zeg ik het zelf.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:11:18
Maar misschien niet zo,n fijne combi met die Ushers?  Die trouwens wel erg groot zijn voor die kamer al zeg ik het zelf.

Ook de combi met zijn Ushers is prima.
Zijn ruimte is groot genoeg voor die speakers, misschien lijkt het op de foto's anders.

Maar Frank bekijkt erg kleine details onder een vergrootglas. En dat komt dan op
het forum soms over als of het totaal niet klinkt ;)

In zijn set gaat het nu enkel nog om kleine details.

neverywhere

Een equalizer ertussen voor de kleine dingetjes?

Martijn M

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:03:10

Misschien vindt Frank het helemaal niet relevant of de Behringersceptici tevreden zijn. Misschien gaat het Frank er alleen maar om of hij zelf tevreden is met zijn set.

Het lijkt wel of je principieel tegen DSP, dan wel een Behringer bent. Wat is er nou zo erg aan zo'n ding?
Dutch & Dutch

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:20:15

Ja.

De sound met EQ bij Frank is wat ''voller'' om het kort en simpel te zeggen.
Dus voor hem is het een goedkope en simpele oplossing. Met dank aan Keyser
voor de moeite natuurlijk ;)

Former member 78

Citaat van: keyser op februari 16, 2011, 23:22:46
Misschien vindt Frank het helemaal niet relevant of de Behringersceptici tevreden zijn. Misschien gaat het Frank er alleen maar om of hij zelf tevreden is met zijn set.

Het lijkt wel of je principieel tegen DSP, dan wel een Behringer bent. Wat is er nou zo erg aan zo'n ding?

Dat maakt hem ook niks uit ;D
Hij vind zelfs nog steeds dat het eigenlijk niet in zijn set hoort!

Maar (zijn woorden) het klinkt beter.
En als dát zo is, ben je gek als je het niet doet ;)

neverywhere

Hmmmmmm...nee, dan zou ik toch met een andere versterker gaan stoeien...

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:40:48

Nu is hij voor nog geen €300,- klaar én zoals hij het wil.

Waarom dan nog gaan stoeien met ander spul, en veel moeite
moeten doen om weer zo veel verschillende apparaten te vergelijken?

Martijn M

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:40:48

Oooow... en je wilt hier natuurlijk geen discussie opstarten...
Dutch & Dutch

neverywhere

Citaat van: ArjanR1 op februari 16, 2011, 23:43:30
Nu is hij voor nog geen €300,- klaar én zoals hij het wil.

Nou, dat denk ik niet hoor.....integendeel...

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari 17, 2011, 00:02:32

Nou, dat denk ik niet hoor.....integendeel...

Waar ben jij op uit als ik vragen mag?

frank2

Citaat van: neverywhere op februari 16, 2011, 23:20:15

ja, ik wil een perfect geluid binnen alle mogelijkheden die er in mijn set/huis zijn. Een nieuwe EV hoort daar niet bij een Belles is zeer geschikt om Usher aan te sturen is een goede match. (vlgs. vele insiders)
De speakers vind ik niet groot maar ze zijn aanwezig, grote speakers brengen nu eenmaal een goed geluid met name de bas wordt daardoor beter.

Wat anderen vinden van mijn set maakt mij niet uit, ik moet ernaar luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

neverywhere

neverywhere

Citaat van: frank2 op februari 17, 2011, 06:53:35
ja, ik wil een perfect geluid binnen alle mogelijkheden die er in mijn set/huis zijn. Een nieuwe EV hoort daar niet bij een Belles is zeer geschikt om Usher aan te sturen is een goede match. (vlgs. vele insiders)
De speakers vind ik niet groot maar ze zijn aanwezig, grote speakers brengen nu eenmaal een goed geluid met name de bas wordt daardoor beter.

Duidelijk...
Ik zag trouwens op de foto's dat je kamer links en echts van de speakers sterk verschilt qua opbouw...je speakers staan echter strak uitgelijnt alsof het hier een volledig symetrische kamer betreft....al eens geexperimenteert met een verschillende hoek van de speakers?
Heb daar zelf goede ervaringen mee....het scheelt echt  en je kan zeker je bas er wat strakker mee krijgen (indien nodig natuurlijk).

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 17, 2011, 06:53:35

Met alle respect!! Maar was dat nu juist niet 'de' reden van herplaatsing speakers plus "optimalisatie" Behringer. ::)

En voor het geval dit weer een eigen leven gaat leiden ..... Beluister de (ont)Behringer eerst eens (in jouw geval) als OPPO/DAC combi, dan weet je 'tenminste' wat je nu interstage gebruikt.
En ja, er bestaan type luidspreker systemen die, buiten de akoestiek waarin zij gebruikt worden, een Behringer of alternatief zouden ontberen. :notify:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martijn M

Scrutinizer, wat bedoel je met die laatste zin?
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op februari 17, 2011, 09:54:22
Scrutinizer, wat bedoel je met die laatste zin?

Dat m.i. de respons van bijv. jouw systeem, zonder tussenkomst van de Behringer en onafhankelijk van de akoestiek, enigszins vlak meet, Mart.... Keyser.

En voor de duidelijkheid. Mijn respons is puur gebaseerd op de lichtzinnigheid waarmee dit apparaatje als zijnde een marvel in de geluidsweergave keten wordt geëtaleerd.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Martijn M

Mijn systeem is volledig gebaseerd op DSP, dus in mijn situatie zijn de twee moeilijk los te zien.
Zoals ik al vaker heb gezegd, zie je zelfs bij goed ontworpen speakers in speciaal ontworpen luisterruimtes (met voldoende demping in het laag) nog flinke afwijkingen van vlak, met name in het laag en laagmid tot de schroederfrequentie. DSP kan gebruikt worden om de laatste puntjes op de I te zetten. Niet iedereen heeft daar behoefte aan, dat begrijp ik, maar als je het onderste uit de kan wilt halen, dan is het m.i. kortzichtig om DSP bij voorbaat af te serveren. Hierbij is het uiteraard van het grootste belang dat de DSP ook goed wordt afgeregeld.

Desondanks laat ik mij graag van het tegendeel overtuigen. Heb je misschien meetresultaten van een set in een ruimte waarbij DSP overbodig zou zijn?

EDIT: Zin iets aangepast. Niets aan de inhoud veranderd.
Dutch & Dutch

scrutinizer

Martijn, de tijd dat ik met laptop en meetmic de boer op ging is AL JAREN voorbij. Na het plaatsen van vele luidsprekers, op basis van meting en interpretatie, verder te zijn, ben ik erachter gekomen (en dus van mening) dat mijn gehoor me tot betere 'totaal' pres(en)taties leidt.
Verder heb ik de nodige luidsprekersystemen in daarvoor akoestisch geoptimaliseerde ruimtes geplaatst. Dat met gelijke of soms meer effort benodigd om tot een 'goede' geheel presentatie te komen. :notify:
Zo ook heb ik bijv. in deze ruimte de totaal set-up gerealiseerd:

http://www.soundscapes.nu/d_klaar.htm

Ik ben van mening, en het voor zover met je eens, dat het prettig is als een ruimte akoestisch 'vrijwel' neutraal is. Althans niet voor mij waarin dit wat dwangmatig, elektrisch is verkregen.
Je kunt 'vlak' op 2 manieren interpreteren:

- Vlak als zijnde in frequentie/tijd respons.
- Vlak als zijnde de reproductie van muziek, ontdaan aan passie en ziel.

What's behind door number 2, it's all yours ...... ;)

Anton.

Martijn M

Wil je eens een aantal meetgegevens posten van situaties waarin je gemeten hebt en waarvan je de resultaten heel goed vond?
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op februari 17, 2011, 14:59:34
Wil je eens een aantal meetgegevens posten van situaties waarin je gemeten hebt en waarvan je de resultaten heel goed vond?

Als dat je belang heeft buiten de info die ik verder omschrijf zal je een verbinding met mijn temporale cortex moeten realiseren.
Je gaat met je vraag een beetje voorbij aan het doel van onze mij liefhebberij .... PASSIE voor MUZIEK.

Voor verschillende 'target' curves ....zie :google:

Anton.

Martijn M

Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2011, 14:49:36

Ik ben van mening, en het voor zover met je eens, dat het prettig is als een ruimte akoestisch 'vrijwel' neutraal is. Maar (voor mij) niet waarin dit dwangmatig, elektrisch is verkregen.
Je kunt 'vlak' op 2 manieren interpreteren:

- Vlak als zijnde in frequentie/tijd respons.
- Vlak als zijnde de reproductie van muziek, ontdaan aan passie en ziel.

What's behind door number 2, it's all yours ...... ;)

Anton.

Laat ik voorop stellen Anton dat muziek nooit of te nimmer ontdaan mag worden van zijn ziel. Dus ik hecht aanmerkelijk meer aan het geluid dat ik via mijn oren hoor dan dat het geluid meettechnisch perfect zou zijn eventueel met dsp. Echter in mijn geval hier is er een probleem in vooral het middengebied, wat duidelijk te zwak is, niet verkeerd maar in vergelijk met dsp te zwak, bijna nasaal. Ik vind het niet mooi en loop al 2 jaar te drammen om dat op te lossen, door verschuiving v.d. speakers is het geluid op zich wel iets verbeterd maar het totale geluid te weinig, hier doet de DSP zijn ding en zorgt door kleine aanpassing voor een vol geluid wat ik zeer prettig vind.

Andere speakers zou kunnen maar dat kost weer meteen duizenden euro's extra, want ik wil niet terug maar alleen beter, dan is een Behringer een betere optie, mocht, hoewel het niet hoorbaar is, de Behringer de geluidskwaliteit iets verminderen maakt dat nog niet uit, er is door alle stroomaanpassingen voldoende reserve gecreerd. (heb gisteren bij Arjan zijn BE20 met nieuwe tweeters gehoord, hij draait zonder stroomaanpassing) dan is het geluid hier toch beter. (al vond ik de tweeters geweldig, mooie upgrade)

Maar met DSP heb ik hier echt wel "ziel" in de muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren