Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: frank2 op februari 17, 2011, 17:08:34
(heb gisteren bij Arjan zijn BE20 met nieuwe tweeters gehoord, hij draait zonder stroomaanpassing) dan is het geluid hier toch beter.

Je bedoelt waarschijnlijk 'anders'...

Ruud-

Citaat van: frank2 op februari 17, 2011, 17:08:34
Andere speakers zou kunnen maar dat kost weer meteen duizenden euro's extra, want ik wil niet terug maar alleen beter.
Sorry dat ik even inbreek, maar het is een enorme misvatting dat beter ook inderdaad duurder moet zijn.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

S@m

Citaat van: Ruud- op februari 17, 2011, 17:36:46
Sorry dat ik even inbreek, maar het is een enorme misvatting dat beter ook inderdaad duurder moet zijn.

Inderdaad, met een goede match van bron, versterker en luidsprekers in betreffende akoestiek zou het allemaal best wel eens mooier kunnen klinken voor minder geld.

Ruud-

Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 17:39:15
Inderdaad, met een goede match van bron, versterker en luidsprekers in betreffende akoestiek zou het allemaal best wel eens mooier kunnen klinken voor minder geld.
...en dan als bonus, zonder de Behringer.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

helaas een standaard antwoord, wil ik betere speakers dan mijn Ushers hebben kost dat gewoon meer. Ik heb matchende versterkers, bronnen, geen slechte akoestiek, mindere/goedkopere apparaten zouden ook goed kunnen klinken maar dat hoor je zeker als je dit gewend bent. En een Behringer is geen straf maar een genot al past het totaal niet in het hifi plaatje.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

)p(

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2011, 14:49:36
Maar (voor mij) niet waarin dit dwangmatig, elektrisch is verkregen.
Je kunt 'vlak' op 2 manieren interpreteren:

- Vlak als zijnde de reproductie van muziek, ontdaan aan passie en ziel.

What's behind door number 2, it's all yours ...... ;)

Ok met mijn vlakke target luister ik dus slechts naar georganiseerd geluid...ik troost mij dan maar met de gedachte dat dat volgens Varese ook muziek is...  >:D  :)

Martijn M

Citaat van: Ruud- op februari 17, 2011, 17:42:25
Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 17:39:15
...en dan als bonus, zonder de Behringer.

Hoe kunnen een bron, versterker, andere luidsprekers en akoestiek staande golven elimineren? Je moet flink wat laagfrequentbronnen toevoegen wil je het laag op de luisterplek zo vlak krijgen als je met een Behringer kunt doen.
Dutch & Dutch

frank2

je bouwt een nieuw huis met een speciale luisterkamer.... dus het kan wel..... en set er een Bose setje in, aanmerkelijk goedkoper of een simpele onkyo met jamo speakers.... klinkt vast harstikke goed..... (en loudness aan nog mooier)

Jongens, ik woon in een huis met een akoestiek die vlgs metingen absoluut niet slecht is, ik heb een set staan die door velen als absoluut goed wordt beoordeeld. Het enige is dat ik probeer nog iets mooier geluid te krijgen nav. langdurig luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat er iets teveel mid-hoog ergens is en dat het geluid niet erg vol is. Nav. metingen blijkt dat er een klein gat zit in het midden en bij 1 khz een piek zit. Dat is door andere speakers e.d. niet weg te werken. Maar door een Behringer wel. Ik heb daar geen problemen mee, schijnbaar anderen wel al pagina's vol krijg ik allerlei opmerkingen van goedbedoeld tot nutteloos, (goedkopere sets klinken beter e.d.)
Van alle mensen met deze adviezen is helaas nog nooit iemand hier komen luisteren...... Er komt hier een Behringer of dit nu hifi of high end is of niet, het zal me compleet W..... zijn.

Ik hoor de duidelijke verschillen met en zonder en met weegt zondermeer op tegen zonder dsp.

Wel overweeg ik de nieuwe DMD tweeter maar het kan nog wel ff duren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

B.

Een troost voor jou Frank: van iedereen die jou smeekt de Behringer weg te doen heeft bijna niemand werkelijk verstand van zaken. Ze praten alsof het over een fles wijn van 10k gaat.. met ''allure, romance, elegance... bla bla''.

S@m

Former member 78

S@m, waar staat jouw set eigenlijk op het forum?

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari 17, 2011, 19:34:24
S@m, waar staat jouw set eigenlijk op het forum?

Mijn set staat thuis Arjan...

neverywhere

Maar waar bestaat die set dan uit?   Welke wonderbare combinatie heeft u zichzelf aangeschaft?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Former member 78

Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 19:36:51
Mijn set staat thuis Arjan...

Ik snap dat de vraag erg moeilijk is, zal hem jou anders stellen.
Waar op dit forum is jouw set te zien met bijvoorbeeld wat foto's ed?

S@m

En weer weg...

neverywhere

Mischien een idee om er een speaker bij te kopen...stereo zoveel mooier. :D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Former member 78

Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 19:40:40
Vooruit dan een plaatje van één van m'n sets...

Als je meerdere sets hebt, waarom open je dan een leuk topic?

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari 17, 2011, 19:44:17
Als je meerdere sets hebt, waarom open je dan een leuk topic?

Omdat ik geen zin heb 'te koop te lopen' met m'n spul...en je hebt het plaatje gezien, dus kan weer weg  ;)

Former member 78

Citaat van: S@m op februari 17, 2011, 19:47:44
Omdat ik geen zin heb 'te koop te lopen' met m'n spul...en je hebt het plaatje gezien, dus kan weer weg  ;)

Of geen zin in reacties, zoals jij die zelf soms geeft?

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari 17, 2011, 19:53:50
Of geen zin in reacties, zoals jij die zelf soms geeft?

Ik zou niet van die nogal ...euh... uitspraken doen waarmee je m.i. vraagt om soms ietwat mogelijk vervelend lijkende reacties.

Edit. Vind je het zelf ook niet vreemd dat 'vervelende' reacties van meerder forummers eigenlijk alleen maar bij bepaalde topics voorkomen..?

Ik zal m'n leven beteren en geen commentaar meer geven...

frank2

@som: ik weet heus wel dat die reacties vaak hier op dit topic staan vaak omdat men eenvoudig niet kan geloven waar ik mee bezig ben en vaak omdat men mijm schrijfwijze verkeerd leest of niet snapt/
Maar alles wat ik hier schrijf berust op gedane waarnemingen zoals ik die beleef, en ik schrijf ze hier op zodat anderen er profijt van kunnen hebben, en blijkbaar gebeurd dat regelmatig. Het enige waar je mij nvan kunt beschuldigen is dat ik de gedane waarnemingen dusdanig opschrijf dat ze duidelijk voor een ander te begrijpen zijn, wat impliceert dat ik soms iets overdrijf, neemt niet weg dat wat ik schrijf zeer serieus bedoel en dat d verschillen er ook duidelijk zijn.

Helaas is een zeer klein groepje niet instaat dit onderscheidt te maken, dat is jammer maar het zij zo.

scrutinizer

Citaat van: )p( op februari 17, 2011, 18:01:24
Ok met mijn vlakke target luister ik dus slechts naar georganiseerd geluid...ik troost mij dan maar met de gedachte dat dat volgens Varese ook muziek is...  >:D  :)

;D ... Wij begrijpen elkaar, Peter.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Frank gefeliciteerd! En veel plezier met de tot nu verkregen geluidsweergave.

Voor zover reageerde ik alleen op uitspraken ter nuancering, niet op de man en zijn voorliefde voor muziek (weergave).
Waarin ik wel een aantekening wil maken en je mee wil geven, is je selectiviteit zonder nuancering door OPPOland en het niet klankmatig willen beoordelen van deze DAC met extra's. ::)

Misschien heb je een punt in je post hier boven en distantieer ik me beter tot het verder posten in je topic. Het is een beetje het herhalen van zetten.

"Salut i força al canut"

Verder ... the sky is the limit .... niet de Skyline.

Althans niet voor mij. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Snowmaster

Citaat van: B. op februari 17, 2011, 19:23:33
Een troost voor jou Frank: van iedereen die jou smeekt de Behringer weg te doen heeft bijna niemand werkelijk verstand van zaken. Ze praten alsof het over een fles wijn van 10k gaat.. met ''allure, romance, elegance... bla bla''.
Citaat van: neverywhere op februari 17, 2011, 19:38:00
Maar waar bestaat die set dan uit?   Welke wonderbare combinatie heeft u zichzelf aangeschaft?

Pagina's vol met (ont)Behringer.....vervolgens wil men graag elkaars setje zien om de pikorde te kunnen bepalen  :sigh:.
De Brahmanen beginnen hier nu te bepalen wie de paria's zijn. Zou dit de bedoeling van het forum zijn ? 

Mijn budgetsetje geeft mij dagelijks erg veel vreugde en luisterplezier bij TV en DVD. Tot nu toe keer ik elke keer met veel plezier weer terug naar huis. Geen behoefte aan BE10's of de zwaarste ML.....maar wel aan een budgetsetje dat ver boven zichzelf is uitgestegen ondanks een slechte (gedwongen) opstelling.  De reden hiervoor is dat ik geen stereoliefhebber ben, want daarin gaat mijn setje hopeloos ten onder in dit kastenstelsel, maar ik geniet enorm van HT en TV waarin iedereen met dezelfde brakke (bron)decoder wordt geconfronteerd. Probleemloos zwem ik dan plotseling mijn rondjes mee in de vijver vol gesnater.
Hoe dit mogelijk is?  Gewoon blijven luisteren als de meest ervaren forumleden mij een advies geven of een idee aandragen  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

S@M is een goeie kerel! Ik heb ergens een post van 'm gezien waarin stond ''ik geef geen advies op basis van m'n eigen componenten'', dat doet de rest eigenlijk vrijwel altijd.