Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: Nahpets op februari  9, 2011, 09:34:20
Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over Frank2. Dit is zijn topic. Laat hem nou lekker enthousiast wezen.

Frank mag best in de openbaarheid enthousiast zijn, maar moet dan ook reacties op zijn enthousiasme niet schuwen.

chansig

Nogmaals ik geniet van het enthousiasme van Frank, dit is namelijk het enige wat niet verandert is in de afgelopen 5 jaar bij Frank. Ik vind het eerder het plaatje van Scrutinizer storend omdat je niet weet wat er bedoelt wordt. Het is wel een schitterende foto.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

screw

Citaat van: frank2 op februari  8, 2011, 19:57:07
Ondertussen luister ik naar de vloeiende klanken welke voortgebracht worden door mijn ge-upgraded Oppo welke analoge uitgangen via de pre- amplifier naar de superieure Behringer leiden welke de toch al zeer goede muziekweergave nog verder optimaliseerd tot een summum van muziekgenot.... tsja dan heb ik geen tijd meer om te posten    ;D

Mooi zo Frank!!   :clapping:

En nu lekker genieten, hier staat ook een lekker cdtje op van de Dire Straits, je hebt gevonden wat je zocht kwa geluid en had jezelf ooit gedacht dat je het op deze manier zou vinden, dus weer wat geleerd en idd het zal je veel leer geld gekost hebben maar gaat om het einddoel en daar ben je nu.

geniet lekker en druk nog maar een cdtje aan....  :music:

gr

George

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari  9, 2011, 09:56:06
Ik vind het eerder het plaatje van Scrutinizer storend omdat je niet weet wat er bedoelt wordt. Het is wel een schitterende foto.

Gr Hans
Wat is nu precies hetgeen jij als storend ervaar, Hans? :sneaky2: Het lijkt mij niet in deze nonverbale info te schuilen, want deze wordt door meerdere leden zeer gemakkelijk opgepakt.
Ik heb zo het idee dat deze ..... bij een gezamenlijk biertje drinken vervagen.

:coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ajbeefde

Citaat van: frank2 op februari  8, 2011, 19:57:07
Ondertussen luister ik naar de vloeiende klanken welke voortgebracht worden door mijn ge-upgraded Oppo welke analoge uitgangen via de pre- amplifier naar de superieure Behringer leiden welke de toch al zeer goede muziekweergave nog verder optimaliseerd tot een summum van muziekgenot....

Kan je jezelf nu ook afvragen of een oppo 83 of 83se in combinatie met een Behringer niet hetzelfde resultaat ten gehore zal geven....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

scrutinizer

Verder is mijn post niet negatief 'geladen', zoals Frank zelf dat ook weet. Wel vindt ik enige nuancering en het belang van perspectief waar vanuit gecommuniceerd wordt op zijn plaats.

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

chansig

Citaat van: scrutinizer op februari  9, 2011, 10:10:08
Wat is nu precies hetgeen jij als storend ervaar, Hans? :sneaky2: Het lijkt mij niet in deze nonverbale info te schuilen, want deze wordt door meerdere leden zeer gemakkelijk opgepakt.
Ik heb zo het idee dat deze ..... bij een gezamenlijk biertje drinken vervagen.

:coffee:

Anton.

Ik denk dat het in het echie ook geen probleem gaat opleveren..Ik heb zelfs het gevoel dat wij elkaar misschien wel eens heel erg goed begrijpen. Maar ik kan weinig met een zwart gemaakte tekst en een mooie foto...om dan vervolgens zelf een invulling te geven aan wat jij zou kunnen bedoelen..mogelijk.

Dat anderen iets snel oppakken zegt overigens weinig..want daar staan ws weer mensen tegenover die het ook niet zeker weten. Internet is en blijft een lastig fenomeen om te communcieren. Lijkt me overigens wel leuk om elkaar eens in het echt te treffen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: neverywhere op februari  8, 2011, 23:10:53
Frank spreekt van een reference systeem terwijl S. meent dat frank nog slechts door een kiertje heeft kunnen gluren naar het echte werk.

Tenminste, dat denk ik.

Of andersom, Frank zit achter die grote deur en wij spieken
naar zijn set ;D

scrutinizer

Citaat van: chansig op februari  9, 2011, 10:55:58
Ik denk dat het in het echie ook geen probleem gaat opleveren..Ik heb zelfs het gevoel dat wij elkaar misschien wel eens heel erg goed begrijpen. Maar ik kan weinig met een zwart gemaakte tekst en een mooie foto...om dan vervolgens zelf een invulling te geven aan wat jij zou kunnen bedoelen..mogelijk.

Dat anderen iets snel oppakken zegt overigens weinig..want daar staan ws weer mensen tegenover die het ook niet zeker weten. Internet is en blijft een lastig fenomeen om te communcieren. Lijkt me overigens wel leuk om elkaar eens in het echt te treffen.

Gr Hans

Insgelijks, hans. :)

Ik denk alleen niet dat dit gaat worden tijdens het jaarlijks pizzafestijn van het hififorum. :sneaky2:

Maar we hebben nu een paar 'wok' meetings gedaan (omgeving Delft, Den Haag), en deze zijn bij meerdere leden tot zover 'goed' bevallen.
I'll keep you posted.

Gr, Anton.

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op februari  9, 2011, 11:56:43
Of andersom, Frank zit achter die grote deur en wij spieken
naar zijn set ;D

Ik denk dat je dan geen dranghekken hoeft te plaatsen  ;)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op februari  9, 2011, 19:15:53

Wanneer voeg jij eens iets nuttigs toe, ipv alleen te zeiken?

Perfectionist

Citaat van: ajbeefde op februari  9, 2011, 19:15:53

AJBeefde bij deze waarschuwing voor inderdaad het herhaaldelijk doelbewust frustreren van dit topic.

Ik zoek nog uit of dit de tweede waarschuwing is en in dit geval volgt 3 dagen vakantie.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Perfectionist

Bij de collega mods uitgezocht maar idd heeft AJBeefde recent een waarschuwing van Beunky gehad. 1+1=2 Dat betekent dus een ban van 3 dagen
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

bones

Ha Frank,

Om toch maar weer een beetje vaart in het topic te houden een kort berichtje, zei het uit mijn ervaring met de BE-10. Eerder heb ik al aangegeven dat ik mijn opstelling in vergelijking met jouw opstellling verder de kamer in heb en, in ieder geval aan één kant, verder van de muur. Doordat ik ongeveer een half jaar geleden ben verhuist is het mij met die opstelling (nog) niet gelukt om het geluid te krijgen zoals ik het in het oude huis had. Daar werd ik mij helemaal bewust van toen ik onlangs even bij Karel op de koffie was en de mini dancer met dmd hoorde. Hij had van de laatste van Peter Gabriel het nummer My body is a cage opstaan. Fantastisch hoe de stem midden in de ruimte, ver van de instrumenten, stond. Ampel beraad met Karel leverde op dat naar zijn mening mijn speakers toch nog te ver uit elkaar staan. Nou weet ik dat grote speakers in de meeste gevallen (de BE-10 in ieder geval) een grote hekel aan muren in hun omgeving hebben, dus ik toch maar even naar 85 cm uit de zijkant geschoven. Zonder dat ik in superlatieven wil vervallen, moet ik opmerken dat de verschillen behoorlijk zijn. Met name plaatsing en diepte (ruimtelijkheid, niet het laag) zijn toegenomen. Het is een open deur om te zeggen dat het midden haar voordeel doet bij een beter gedefinieerd laag. Om te bereiken dat ik meer definitie in het laag zou krijgen heb ik de speakers ook bij wijze van experiment dus ook maar verder de kamer in geschoven. Ze staan nu 1,2m uit de achterwand (paar stukjes vilt onder de voetjes en schuiven maar). Voorlopig blijft het zo staan.

Maar wat heeft dat met jouw topic te maken? Nu, ik was behoorlijk ongelukkig met de sound bij een verkeerde plaatsing. De BE-10 zijn in prinicipe speakers die elk detail, dus ook de sterktes en zwaktes, van de achterliggende apparatuuur, de bron, de opstelling en de ruimte waarin zij staan bloot leggen. Natuurlijk stond mijn betere helft niet te juigen toen ik mijn melkpakjes iets verder de kamer in zette. Maar zonder die aanpassingen was ik het wellicht op enig moment ook meer in de apparatuur gaan zoeken.
Ik ken jouw ruimte niet, maar kan mij wel voorstellen dat het eens aardig zou zijn om eens 'echt' ver van de muur af te gaan (maar wel genoeg ruimte naar achteren over houden). Bij de BE-10 weegt elke centimeter mee.

Beste groet,

John
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Martijn M

Dutch & Dutch

Deleted member

Dit bewijst maar weer hoe ontzettend belangrijk de plaatsing van de speakers is, hoe beter ze zijn hoe meer er op dat vlak te halen valt. Gecombineerd met een goede akoestiek (indien mogelijk) maak je helemaal stappen als je beide optimaal combineert!  :)

frank2

Binnen de beperkingen van mijn huiskamer heb ik vlgs mij nu het optimum qua plaatsing v.d. speakers. Qua akoestiek zal de behringer de puntjes op de i moeten zetten.

Wel zal tzt nog wat invloeden merkbaar zijn mbt stroom, hier zullen nog wat veranderingen gaan plaats vinden.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 15, 2011, 06:56:48
Binnen de beperkingen van mijn huiskamer heb ik vlgs mij nu het optimum qua plaatsing v.s. speakers. Qua akoestiek zal de behringer de puntjes op de i moeten zetten.

Wel zal tzt nog wat invloeden merkbaar zijn mbt stroom, hier zullen nog wat veranderingen gaan plaats vinden.

Binnen de beperkingen die jij stelt aan de huiskamer heb je waarschijnlijk een optimum. Qua het verloop van de huidige respons zal de behringer electrisch 'moeten' ingrijpen.

:)

Anton.

Martijn M

;D

En we gooien er nog even een truïsme tegenaan.
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op februari 15, 2011, 12:14:32
;D

En we gooien er nog even een truïsme tegenaan.

Ik heb een hang naar het Druïdisme. ::)
Verder heb je natuurlijk een waarheid als een koe.

;)

Anton.

Koen K

Citaat van: Antoine op februari 15, 2011, 00:29:39[...] hoe beter ze zijn hoe meer er op dat vlak te halen valt. [...]

Dat lijkt me niet. Het is alleen wel heel erg zonde om goede speakers slecht op te stellen.

Deleted member

Citaat van: Koen K op februari 15, 2011, 13:42:39
Dat lijkt me niet. Het is alleen wel heel erg zonde om goede speakers slecht op te stellen.

Wat jij zegt is zonder meer ook waar maar het is mijn ervaring dat de plaatsing/opstelling steeds nauwer ging luisteren naarmate ik de "kwaliteitsladder verder opklom". Door de steeds groter wordende transparantie en het toegenomen realisme doe je sneller dingen verkeerd of vallen dingen die niet kloppen op z'n minst sneller op. Dit zelfs wanneer een luidspreker bijvoorbeeld op een aspect als afstraalgedrag superieur was aan z'n voorganger. Uiteraard is 't natuurlijk ook zo dat je zelf steeds kritischer wordt/beter gaat luisteren anders zou überhaupt de drang naar beter niet bestaan of ontstaan.

Martijn M

Ik zou juist het omgekeerde willen beweren: hoe beter een luidspreker is (lees: nettere frequentieresponse en afstraalgedrag), hoe toleranter hij is voor slechte plaatsing. Hoe verder een speaker van zijwanden af staat of hoe doder de ruimte is, hoe kleiner het klankmatige voordeel van een betere speaker. Dit komt doordat je in die situatie veel minder van het off-axis afgestraalde geluid waarneemt.
Dutch & Dutch

Deleted member

Citaat van: keyser op februari 16, 2011, 00:21:30
Ik zou juist het omgekeerde willen beweren: hoe beter een luidspreker is (lees: nettere frequentieresponse en afstraalgedrag), hoe toleranter hij is voor slechte plaatsing. Hoe verder een speaker van zijwanden af staat of hoe doder de ruimte is, hoe kleiner het klankmatige voordeel van een betere speaker. Dit komt doordat je in die situatie veel minder van het off-axis afgestraalde geluid waarneemt.

Die voelde ik uiteraard aankomen dus vandaar dat ik al even refereerde naar een aspect als afstraalgedrag (maar ook steeds kritischer luisteren). Al begrijp ik dan wel wat je zegt en kan ik theoretisch gezien ook meegaan in wat jij zegt kan ik niet precies omschrijven wat ik ervaar maar het lijkt erop dat in mijn situatie (met geen superslechte maar zeker ook geen goede akoestiek) de plaatsing nauwkeuriger leek te luisteren en alles maar dan ook echt alles meer invloed had (of heeft want ik ben nog niet uitgeschoven met alle akoestische maatregelen die ik nog wil nemen) op 't uiteindelijk kloppen van 't plaatje. Dat wijt ik dus aan zaken als toegenomen transparantie en realisme, maar als ik dan eenmaal 't beste compromis gevonden leek te hebben was er ook die extra magie/extra beloning t.o.v. de eerdere set. Toch sluit ik ook helemaal niet uit dat 't ook veel te maken kan hebben met kritisch luisteren en de groei die je daar in kunt maken/die ik daarin heb gemaakt.

frank2

aanvulling:

- aankoop Behringer
- aankoop DMD Tweeter
- stroomvoorziening optimaliseren ism Snowmaster

dat zijn de aandachtspunten die ik dit jaar hoop te realiseren. Verder gebeurt er niets. (denk ik)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren