Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: scrutinizer op januari 31, 2011, 20:58:25
::)
There's a new sherrif in town .........
;D
Anton.

Only the deputy, Sir.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: frank2 op januari 31, 2011, 21:08:02
Ik heb vandaag dus zonder de EQ geluisterd, en hem na een half uurtje maar uitgezet, het klinkt niet meer.

???

Na al die enorme verbeteringen van de afgelopen tijd, het kon steeds niet beter?

Snowmaster

Ha, ha, ken jij Frank?   Het is hem echt, alleen een paar jaar jonger.  LOL  :D :D :D

Maar eh, dit topic neemt een onverwachte wending.....
Frank geniet niet meer van zijn set en zijn irritatie is weer terug.
Zelfs ik vraag mijn nu af waarheen ons dit brengt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op januari 31, 2011, 21:13:14
Ha, ha, ken jij Frank?   Het is hem echt, alleen een paar jaar jonger.  LOL  :D :D :D

;D

'k heb 'm eens gespot op een foto... ;)

AbZ

Citaat van: Snowmaster op januari 31, 2011, 21:08:59
Only the deputy, Sir. 
en wie gaat wie neerschieten?   :angel:   (Vrije associatie... iets met reggae  :music: )

)p(

Citaat van: Snowmaster op januari 31, 2011, 21:13:14

Maar eh, dit topic neemt een onverwachte wending.....
Frank geniet niet meer van zijn set en zijn irritatie is weer terug.
Zelfs ik vraag mijn nu af waarheen ons dit brengt.

Van wat ik begrepen heb speelt de set al op een zeer hoog niveau en zeker na de verbeterde opstelling. Ik zie dat wel vaker bij audioliefhebbers dat er zelfs met een al zeer goede set nog veel nadruk gelegd wordt op die paar kleine dingen die niet 100% ok zijn. De oplossing wordt dan meestal gezocht in de set. Ik denk een andere manier van luisteren meer gericht op de muzikale lijnen dan de klank an sich vaak een betere weg is naar rust en meer genieten van de muziek zelf.

solitaire

Citaat van: frank2 op januari 28, 2011, 07:50:00
Alles in aanhesloten met interlinks van Johan. (vergelijkbaar met verstarr interlinks)
De ultra curce staat via tape in/out zodoende kan ik wel of niet alle bronnen via de ultra curve afspelen
De laatste vraag begrijp ik niet.

Mijn ervaring is dat een set, zeker als er al veel aan geoptimaliseerd is, wanneer er een 'nieuw element' in wordt opgenomen, vaak baat heeft bij hernieuwde aandacht voor speakerplaatsing en voor hernieuwde aandacht voor de optimalisatie van de set als totaal. Gezien je veel gesleuteld hebt aan je set-optimalisatie ben ik benieuwd naar het eventueel weer hernieuwd-optimaliseren nadat ditmaal niet een nieuw element in je set is opgenomen maar de UC de set corrigeerd voor de luisterruimte-akoestiek.

Wolf

edit om post te verduidelijken ... poging tot ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Muziek daar draait het om..als je (Frank) daar nu niet meer van kan genieten dan luister je naar apparaten en niet naar muziek.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

zo erg is het nu ook weer niet, maar ik weet nu hoe de set kan klinken......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

De vraag of ik de Behringer ga kopen is na ampel overleg wel beantwoord, dus ja, het apparaat doet het zo goed, zonder bijwerkingen zoals ruis e.d. dat je bij wijze van spreken gek bent als je niet zo'n apparaat koopt. Het mooiste is wel dat het geluid verbeterd/aangepast wordt zodat de kamer akoestiek teniet wordt gedaan maar dat er geen negatieve dingen te ontdekken zijn, een goede input analoog zorgt voor een nog mooier geluid uit,

Alleen is er geen nieuwe te koop, ze zijn tijdelijk uitverkocht. (ik wil 'm hier in de buurt kopen) Gisteren van Martijn gehoord dat ik de proef Behringer die ik van hem had wel weer tijdelijk mag lenen. Dus ik ga zondag weer genieten. Ik hoop ergens in Maart er zelf een te kopen. En dan rustig verder genieten.

(en misschien een paar mensen overtuigen, door ze hier te laten luisteren, die sceptisch zijn)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Mooi dat 't in jouw geval, waarin je niet écht met de akoestiek aan de slag kunt, zo goed werkt. Super! :) Ik zou 't alleen niet als een algemeen wondermiddel afschilderen, een goede akoestiek is natuurlijk altijd beter. Voorkomen is beter dan genezen en je noemt 't probleem niet omdat je er waarschijnlijk geen last van hebt maar buiten jouw luisterplek zullen er plekken in je kamer zijn waar 't nu slechter klinkt dan voorheen omdat je specifiek hebt afgeregeld op je luisterplek en daarmee de problemen hebt verplaatst.

frank2

Citaat van: Antoine op februari  4, 2011, 18:58:02
Mooi dat 't in jouw geval, waarin je niet écht met de akoestiek aan de slag kunt, zo goed werkt. Super! :) Ik zou 't alleen niet als een algemeen wondermiddel afschilderen, een goede akoestiek is natuurlijk altijd beter. Voorkomen is beter dan genezen en je noemt 't probleem niet omdat je er waarschijnlijk geen last van hebt maar buiten jouw luisterplek zullen er plekken in je kamer zijn waar 't nu slechter klinkt dan voorheen omdat je specifiek hebt afgeregeld op je luisterplek en daarmee de problemen hebt verplaatst.

dat klopt, maar als de muziek gewoon opstaat en je bent in huis bezig, zet je hem toch gewoon uit. Alleen als je gaat luisteren aan zetten.

Nahpets

Het geleende exemplaar is toch gemodificeerd? Die ga je sowieso niet zo makkelijk vinden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Martijn M

Bij Frank heb ik de afstemming geoptimaliseerd op de luisterplek. Het is verder mogelijk om te optimaliseren voor een zo goed mogelijk geluid op meerdere plekken, maar dan heb je op de sweetspot in verhouding een net iets minder goede klank. De Behringer heeft geheugen voor enkele tientallen EQ's, dus eventueel zou je hem standaard op een goed geluid door de hele kamer kunnen instellen, om als je er echt voor gaat zitten de EQ voor op de sweetspot in te schakelen.

Verder wil ik nogmaals zeggen dat de akoestiek en plaatsing bij Frank helemaal niet zo verkeerd zijn. Ook in een goede akoestiek blijft er ruimte voor verbetering en voila, enter EQ. Als je het eenmaal goed afsteld hebt geluisterd in je eigen set, dan wil je niet meer zonder  ;) .
Dutch & Dutch

Snowmaster

Citaat van: frank2 op februari  4, 2011, 19:07:58
dat klopt, maar als de muziek gewoon opstaat en je bent in huis bezig, zet je hem toch gewoon uit. Alleen als je gaat luisteren aan zetten.

Soms verbaas ik mij ook  ;). Dit zou ik dus niet trekken.
Het is toch heerlijk als er lekkere muziek door je huiskamer klinkt terwijl je met andere dingen bezig bent?

Het komt nu werkelijk bij mij over dat je de situatie van voor de Behringer niet meer volhoudt. Bijzonder, omdat je set zonder Behringer zelfs beter klinkt als tijdens de luistersessie met de special guests.  Je hebt je speakers beter geplaatst en hij was nog niet geheel ingespeeld na een aanpassing voor de bekende luistersessie.
Ik weet gelukkig ook dat je nogal zwart/wit post en daarom schuif ik de laatste post maar in die categorie  ;).
Zo zie maar Frank, dat zelfs ik mijn wenkbrauwen frons. Persoonlijk zou ik de neiging krijgen om op jacht te gaan naar het Behringergeluid maar dan zonder Behringer. Geweldig leuke uitdaging als het mijn set zou zijn  ;D.

Martijn M

Snowmaster, voor jou is het haast af te fietsen... misschien 's luisteren?
Dutch & Dutch

Snowmaster

Citaat van: keyser op februari  4, 2011, 21:18:00
Snowmaster, voor jou is het haast af te fietsen... misschien 's luisteren?

Natuurlijk en ik weet zeker dat ik de Behringer vast ook zal waarderen omdat ik Frank's oren ken.
Twijfel absoluut niet aan jullie aanpassingen, maak je geen zorgen  ;)

Maar ik verbaas mij over de ietswat negatieve beleving nadat de Behringer is verwijderd. Het klinkt alsof Frank zijn set het liefst uitzet in plaats ervan te genieten.
Ik zou juist een uitdaging in de Behringer zien, omdat ik dan een nieuwe referentie zou hebben.
Het voortdurend verbeteren is voor mij ook gewoon hobby, veel meer dan CD's luisteren terwijl hier wel vele uren per dag de set aanstaat.  Mijn vrouw wordt wel eens gek van dat getrek van mij. Morgen duik ik bv weer in de kruipruimte in :D.

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op februari  4, 2011, 22:00:00

Maar ik verbaas mij over de ietswat negatieve beleving nadat de Behringer is verwijderd. Het klinkt alsof Frank zijn set het liefst uitzet in plaats ervan te genieten.

Ik vind het ook vreemd.

De eerste keer dat ik de set van Frank hoorde, was het een erg kille set,
maar je hoorde wel bijna alles.

Na al zijn getweak met kabels, deurknoppen en daarna jouw hele verhaal, is het een
set geworden waar je met erg veel plezier lang naar kunt luisteren. Ook is het hele kille er van af, maar
een warme sound is er niet echt.

En volgens mij is dat juist waar Frank naar op zoek was, want die EQ geeft een warmere en iets vollere sound.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op februari  4, 2011, 23:11:29
En volgens mij is dat juist waar Frank naar op zoek was, want die EQ geeft een warmere en iets vollere sound.

Dan kan Frank mi beter z'n huidige versterking de deur uit doen en op zoek gaan naar een warmer klinkende amp (Engels wellicht)...

frank2

Citaat van: Snowmaster op februari  4, 2011, 22:00:00

Ik zou juist een uitdaging in de Behringer zien, omdat ik dan een nieuwe referentie zou hebben.

dat is het precies, een nieuwe referentie. Geluid zoals het moet klinken. Dat heeft in principe niets te maken met vol of warm. Maar het resultaat is als de freq. curve recht is, dat in mijn geval het geluid iets voller is, in eerste instantie zeg je dan warmer e.d. maar als je langer luistert is het eigenlijk natuurlijker.  Gisteren naar een voorstelling geweest en als je dan globaal het geluid vergelijkt met hier thuis, dan klopt het geluid met EQ hier thuis, zonder is het goed maar je mist wat. Ja tuurlijk het klinkt goed, maar met EQ is het perfect in mijn beleving. Kers op de taart.

En met andere versterkers e.d. los je dit niet op, ik ga verder niets veranderen, set is zoals het er nu staat voor mij optimaal binnen het budget.

S@m

Citaat van: frank2 op februari  5, 2011, 08:49:20
Kers op de taart.

Ik ben blij voor je dat je 'm eindelijk hebt gevonden... ;)

Snowmaster

Citaat van: frank2 op februari  5, 2011, 08:49:20
ik ga verder niets veranderen, set is zoals het er nu staat voor mij optimaal.

Deze onthoud ik goed... :D :D :D LOL

De nieuwe pijplijn is bijna ingespeeld en klinkt waanzinnig mooi.... :-X

Koen K

HTip

Fijn voor je Frank, dat je gevonden hebt, wat je vantevoren niet wist dat je miste :music:

Citaat van: Snowmaster op februari  5, 2011, 10:36:41
De nieuwe pijplijn is bijna ingespeeld en klinkt waanzinnig mooi.... :-X
:clapping:

Maak Frank nou niet gek, Snow ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: Snowmaster op februari  5, 2011, 10:36:41
Deze onthoud ik goed... :D :D :D LOL

nb: uitgezonderd stroomkabel. (maar dat is geen apparaat!!)