Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

oke, dan stel ik het anders. Een Powerplant is/kan beter zijn. Mijn stroomaanpassingen zijn ook wezenlijk. Echter omdat ik niets kan bewijzen trek ik mijn uitspraak in hier op het forum, een PP kan beter zijn, ik weet dit niet. Dus bij deze.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Citaat van: Dynky op januari 14, 2011, 19:07:17
ik ben niet bekend met het merk in de zin van dat ik het al zelf heb gehoord/getest.
maar die regenerator is jammer genoeg (want hij is idd erg goedkoop) zó lelijk dat ie er hier echt nooit in komt  ;)

Op die fiets. :smile:

Kom Frank, je zegt dat je open staat om alles te proberen... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 18:58:09
zeg maar gewoon groot alex. In jouw geval alsof je bij wijze van spreken de BE10 in huis hebt ipv. de MD2. In die grootte moet je het wel zoeken.

Ik vind het geweldig dat je zoveel geniet met je geloof.
Maar vind je het niet riskant om mensen te adviseren? Kun je dat niet beter overlaten aan mensen met verstand van audio?

Dirk

Citaat van: S@m op januari 14, 2011, 19:09:45
@Alex, Peerless biedt zijn PS300 aan voor slechts €999,-.... ;)
Peerless z'n PP is een P500  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 19:10:37
oke, dan stel ik het anders. Een Powerplant is/kan beter zijn. Mijn stroomaanpassingen zijn ook wezenlijk. Echter omdat ik niets kan bewijzen trek ik mijn uitspraak in hier op het forum, een PP kan beter zijn, ik weet dit niet. Dus bij deze.
:thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

frank2

sta ik ook, maar een PP is mij te duur, en ik kan er natuurlijk 1 lenen maar dan moet ik eerst alle aanpassingen weer ongedaan maken om een eerlijk vergelijk te maken, en waarom zou ik dat doen, ik ben zeer tevreden over het geluid wat ik nu heb. Het is mij de moeite niet waard om bewijsmateriaal te gaan verzamelen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Lex Groningen

Citaat van: S@m op januari 14, 2011, 19:09:45
@Alex, Peerless biedt zijn PS300 aan voor slechts €999,-.... ;)

Mischien moet ik hem maar eens vragen of ik hem te leen kan krijgen en zo mijn conclusie kan trekken of dit ook echt iets voor me is.

Vanavond nog even met 2 man hier de surround testen (heb een week een receiver en 2 monitors te leen) maar vraag me af of dit mijn ding is. :blush:
Maar mocht dit dus echt niet mijn ding zijn dan ga ik mijn geld liever investeren in het stereo gedeelte. Kom hier volgende week nog wel even op terug in mijn eigen topic.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Former member 78

Citaat van: B. op januari 14, 2011, 19:16:44
Ik vind het geweldig dat je zoveel geniet met je geloof.
Maar vind je het niet riskant om mensen te adviseren? Kun je dat niet beter overlaten aan mensen met verstand van audio?

Wil jij nu zeggen dat Frank2 geen verstand van zaken heeft?

robbie73

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 19:34:51
ik vindt m wel sterk hahaha ;D

robbie73

ps bijna vergeten je hebt een kratje van mij tegoed  :clapping:

Former member 78

Citaat van: robbie73 op januari 14, 2011, 19:39:01
ps bijna vergeten je hebt een kratje van mij tegoed  :clapping:

Kijk, dat zijn de betere berichten ;D

robbie73

met welke flesjes wil je hem gevuld hebben  ;D

Former member 78

Citaat van: robbie73 op januari 14, 2011, 19:42:53
met welke flesjes wil je hem gevuld hebben  ;D

Maakt weinig uit.
Ik zie wel wat jij mij gunt :P

robbie73

Lex Groningen

Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

robbie73

is goed zal ik 2 kratjes mee nemen maken wij met alex frank m leeg bij wenw :headbanging:

Former member 78

robbie73

robbie73

B.

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2011, 19:34:51

Het klinkt wat hard, zo bedoel ik het echter niet. Frank heeft imo weinig tot geen kennis van audioapparatuur. Veel upgrades worden door derden uitgevoerd en worden door Frank beoordeeld op klankmatige eigenschappen. Prima, hou het daar dan ook bij. Je kan op basis van luisteren een ander persoon (met een andere set) geen schatting geven over wat het voor hem oplevert.

Als ik op Wikipedia naar de term 'audiofiel' zoek, kan ik echter volledig beamen dat Frank een ras-echte aufiofiel is. 't lijkt meer dan een hobby.

tiptop

Franks topic wordt wel snel gevuld zo. :dozingoff:

Dan mogen jullie 'm ook wel echt trakteren op een lekker koud biertje (of 10).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Snowmaster

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 18:23:53
2 a 5000 euro. Maakt de stroom schoner en geen schommelingen in voltage waardoor je een beter geluid krijgt. Maar Alex, niet kopen voor 100 euro krijg je hetzelfde. ( en als Snowmaster een vergelijking heeft gedaan heb je ook bewijs)

Jongens, ik ben al 1,5 uur aan het bellen voor een PPP, maar jullie posten sneller dan ik kan lezen terwijl ik het forum met drie pagina's open heb staan.

Frank zet het wel ietswat zwart/wit neer.  Als je voldoende netspanning zonder schommelingen (230 volt) in je huis hebt, kun je inderdaad met eenvoudige middelen erg veel bereiken, maar het heeft mijzelf wel iets meer gekost dan € 100,- en dan tel ik de honderden testuren nog niet mee.  Als je de arbeidsuren zou meetellen en evt. voorrijkosten voor een groep dan wordt je echt niet vrolijk.  Kemp vraagt voor een eenvoudige aanleg € 800,- en de rest is meerprijs.
Laten wij niet speculeren over het vergelijk met een powerplant want dat is zinloos zolang wij het verschil niet kennen. Bovendien zijn het twee geheel verschillende zaken die zelfs goed kunnen samengaan of misschien ook wel niet, want het schijnt dat een powerplant ook zijn beperkingen heeft.
Dus blijft er maar één mogelijkheid over.......iets dat ik al heel lang erg graag wil......snowmaster versus powerplant  8).
Bah, bah, narcisme ten top, vergeef mij, maar het is wel leuk  :pompom: :pompom: :pompom:.

Aangezien wij hier één van de allerfijnste dealers uit Nederland hebben, ga ik zijn medewerking vragen voor een PPP.
Bij levering zullen wij hier weer schrijven hoe goed en geweldig Karel van W&W Audio in Enschede is  :D :D :D.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dirk