Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 16:13:34
het laatste omdat de aanpassingen in de stroom tot nu toe de uitwerking hebben gehad alsof je er een betere eindversterker had neergezet. Maw. geen subtiel verschil zoals je dat bij kabels hebt. Een powerplant levert ook schone stroom en doet dus ook heel veel maar heeft ook keerzijdes, maar vooral het verschil in prijs tussen de aanpassingen die ik heb en een powerplant zijn dermate groot dat laatstgenoemde geen kans maakt. Wel zal Snowmaster tzt een keer het verschil tussen een powerplant en de aanpassingen in de stroomvoorziening eens vergelijken met elkaar.
Hoop dat hij daar een topic van gaat maken. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 16:13:34
het laatste omdat de aanpassingen in de stroom tot nu toe de uitwerking hebben gehad alsof je er een betere eindversterker had neergezet. Maw. geen subtiel verschil zoals je dat bij kabels hebt. Een powerplant levert ook schone stroom en doet dus ook heel veel maar heeft ook keerzijdes, maar vooral het verschil in prijs tussen de aanpassingen die ik heb en een powerplant zijn dermate groot dat laatstgenoemde geen kans maakt. Wel zal Snowmaster tzt een keer het verschil tussen een powerplant en de aanpassingen in de stroomvoorziening eens vergelijken met elkaar.

Nu moet ik wel helemaal eerlijk zijn dat ik niet weet wat een powerplant precies doet, zal me daar dit weekend eens in gaan verdiepen.
Maar ben wel benieuwd aan wat voor een prijsklasse ik moet gaan denken voor een powerplant.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

Volgens mij zit een redelijke powerplant rond de 2 á €3000,-

frank2

2 a 5000 euro. Maakt de stroom schoner en geen schommelingen in voltage waardoor je een beter geluid krijgt. Maar Alex, niet kopen voor 100 euro krijg je hetzelfde. ( en als Snowmaster een vergelijking heeft gedaan heb je ook bewijs)

aanpassing: ik kan dit niet bewijzen!!
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Dirk

Citaat van: Alex Groningen op januari 14, 2011, 18:20:01

Nu moet ik wel helemaal eerlijk zijn dat ik niet weet wat een powerplant precies doet, zal me daar dit weekend eens in gaan verdiepen.
Maar ben wel benieuwd aan wat voor een prijsklasse ik moet gaan denken voor een powerplant.
de lijstprijs bij PS Audio voor de "oude generatie" PPP (Power Plant Premier) is 2795€, maar de net uitgekomen P5 en P10 kosten ietsje meer ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 18:23:53
2 a 5000 euro. Maakt de stroom schoner en geen schommelingen in voltage waardoor je een beter geluid krijgt. Maar Alex, niet kopen voor 100 euro krijg je hetzelfde. ( en als Snowmaster een vergelijking heeft gedaan heb je ook bewijs)
Ik vind dat toch wel een wat boute uitspraak, heb zelf een PS P500 powerplant en kan me er niks bij voorstellen dat ik voor 100 euro hetzelfde resultaat zou gaan krijgen.  ;) En heb toch heel wat geprobeerd, inclusief isolatietrafo's , netsnoeren, filters, enz.. Heb je al eens een set met en zonder powerplant AB vergeleken dan Frank?

Dirk

2 a 5000 euro. Maakt de stroom schoner en geen schommelingen in voltage waardoor je een beter geluid krijgt. Maar Alex, niet kopen voor 100 euro krijg je hetzelfde.
Frank, met alle respect...je zegt zelf dat je nog geen Power Regenerator in je eigen set hebt gehad, dus hoe kan je dan zo'n ongefundeerde uitspraak doen ?! :eh:
Dat je een PPP te duur vindt voor wat ie doet is jouw mening en daar heb je uiteraard alle recht toe om dat te vinden, maar dat je hier nu al meer dan één keer staalhard stelt dat jouw tweaks twv 100€ precies hetzelfde doen, dat snap ik dus echt niet...precies omdat je dus zelf aangegeven hebt dat je nog nooit een PPP in je eigen set hebt gehoord.  :crazy:

(fyi ; ik heb zelf geen PPP en heb hem nog nooit in m'n eigen set gehoord...wat maakt dat ik er ook geen enkele uitspraak over zal doen)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Dirk

frank2

Ja ik weet dat het een boute uitspraak is, maar geheel ongefundeerd is hij echter niet. Uit gesprekken die Snowmaster gevoerd heeft met bezitters van een Powerplant, deze mensen waren heel eerlijk en gaven de voor en nadelen aan, heb ik gedestilleerd dat de aanpassingen die hier zijn doorgevoerd dusdanig zijn dat een powerplant het niet beter zou kunnen doen. En ja het is een stevige uitspraak en ja ik heb zelf geen powerplant ooit geprobeerd, maar toch ben ik er van overtuigd dat bovenstaande reëel is.

Als dit niet zo mocht zijn dan zal ik bovenstaande bewering intrekken. Zo realistisch ben ik ook wel weer.  
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 18:38:00
Ja ik weet dat het een boute uitspraak is, maar geheel ongefundeerd is hij echter niet. Uit gesprekken die Snowmaster gevoerd heeft met bezitters van een Powerplant, deze mensen waren heel eerlijk en gaven de voor en nadelen aan
Welke nadelen? Ik hoor alleen voordelen  ;)

Dirk

Citaat van: frank2 op januari 14, 2011, 18:38:00
...Uit gesprekken die Snowmaster gevoerd heeft met bezitters van een Powerplant...heb ik gedestilleerd dat de aanpassingen die hier zijn doorgevoerd dusdanig zijn dat een powerplant het niet beter zou kunnen doen. En ja het is een stevige uitspraak en ja ik heb zelf geen powerplant ooit geprobeerd, maar toch ben ik er van overtuigd dat bovenstaande reëel is.
:-X
ik heb namelijk geen zin op de vingers getikt te worden door een admin  ;)

Lex Groningen

Citaat van: Dynky op januari 14, 2011, 18:24:04
de lijstprijs bij PS Audio voor de "oude generatie" PPP (Power Plant Premier) is 2795€, maar de net uitgekomen P5 en P10 kosten ietsje meer ;)

Dat zijn dan flink hogere prijzen dan ik in mijn gedachte had. Vraag me dan ook serieus af of dit soort bedragen een set naar een hogere niveau brengen, denk van niet.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Dirk

Citaat van: Alex Groningen op januari 14, 2011, 18:42:53

Dat zijn dan flink hogere prijzen dan ik in mijn gedachte had. Vraag me dan ook serieus af of dit soort bedragen een set naar een hogere niveau brengen, denk van niet.
dat zijn nieuwprijzen voor het topmodel van PS Audio.
Er zijn natuurlijk ook vrij geregeld mooie koopjes voor veel minder geld te vinden, in de vorm van een P500 bvb  ;)

Kingpin

Dat wil ik dan ook wel  ;)

Misschien een goed filter die de meeste rimpels op het 50Hz signaal elimineren, maar een doorgifte van continue 230V lijkt me sterk te realiseren voor 100 euro.
Daarnaast verbaast het me een beetje gezien jouw uitspraak om zo'n ding niet aan te schaffen terwijl je het zelf in je keten niet hebt getest.
Ik blijf erbij dat dit een eerste aanpak in je keten zou moeten zijn qua stroom, en dan pas erna wat jij van plan bent, anders zit je nog steeds op de "gewone" aansluiting van de reguliere 220V op de straat.
Maar nogmaals wij zijn erg nieuwschierig wat dat dan mag zijn wat jullie aan het verbeteren zijn.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Lex Groningen

Maar Alex, niet kopen voor 100 euro krijg je hetzelfde. ( en als Snowmaster een vergelijking heeft gedaan heb je ook bewijs)

Ik weet ik moet nog flink wat doen aan mijn meterkast. Maar alle verhalen die jij hebt geschreven (ook Snowmaster) ben ik wel erg benieuwd geworden na een paar aanpassingen van ongeveer 100euro die in jouw meterkast hebben plaats gevonden, en zulke mooie veranderingen hebben gebracht. Mischien moet ik ook eens contact gaan zoeken met Snowmaster om deze kleine maar ook weer grote veranderingen te mogen meemaken, en zo mijn eigen conclusie hierin kan trekken.

hifiman

Citaat van: Alex Groningen op januari 14, 2011, 18:42:53

Dus omdat het duur is doet het niks? Ik snap um even niet  ;)

Lex Groningen

Citaat van: Dynky op januari 14, 2011, 18:44:33
dat zijn nieuwprijzen voor het topmodel van PS Audio.
Er zijn natuurlijk ook vrij geregeld mooie koopjes voor veel minder geld te vinden, in de vorm van een P500 bvb  ;)

Zal er eens naar gaan kijken. Kleine positieve veranderingen zijn leuk, maar voor mij geen honderden tot duizenden euro's waard.

Lex Groningen

Citaat van: Audioloog op januari 14, 2011, 18:49:50
Dus omdat het duur is doet het niks? Ik snap um even niet  ;)

Duur is niet altijd beter. maar kijk even naar mijn bericht hier boven. ;)

frank2

Citaat van: Kingpin op januari 14, 2011, 18:46:53
Dat wil ik dan ook wel  ;)

Misschien een goed filter die de meeste rimpels op het 50Hz signaal elimineren, maar een doorgifte van continue 230V lijkt me sterk te realiseren voor 100 euro.
Daarnaast verbaast het me een beetje gezien jouw uitspraak om zo'n ding niet aan te schaffen terwijl je het zelf in je keten niet hebt getest.
Ik blijf erbij dat dit een eerste aanpak in je keten zou moeten zijn qua stroom, en dan pas erna wat jij van plan bent, anders zit je nog steeds op de "gewone" aansluiting van de reguliere 220V op de straat.
Maar nogmaals wij zijn erg nieuwschierig wat dat dan mag zijn wat jullie aan het verbeteren zijn.

Ik heb nooit beweerd dat de aanpassingen ervoor zorgen dat je continue 230V doorkrijgt.  En ja dat is nog mooier, maar dat alleen doet ook niet alles. Echter ik kan mij voorstellen dat wat ik beweer hier moeilijk te verkopen is, ik had voor mijn aanpassingen nooit voor mogelijk gehouden wat er nu hier gerealiseerd is. Gelukkig ben ik iemand die nogal gauw zegt we proberen het en we zien wel. En ik heb het geluk gehad dat het geheel aan stroomvoorziening - verbeteringen in kleine stukjes gedaan is waardoor ik ook alle verbeteringen kon beoordelen.

nb: er zijn in mijn set geen filters geplaatst.

frank2

Citaat van: Alex Groningen op januari 14, 2011, 18:51:48

Zal er eens naar gaan kijken. Kleine positieve veranderingen zijn leuk, maar voor mij geen honderden tot duizenden euro's waard.

zeg maar gewoon groot alex. In jouw geval alsof je bij wijze van spreken de BE10 in huis hebt ipv. de MD2. In die grootte moet je het wel zoeken.

tiptop

Citaat van: Dynky op januari 14, 2011, 18:34:29
:D

Jaja, hij is leuk ;)
Maarre...ben je al bekend met het merk? Zit extreem goed in elkaar voor heel weinig geld en het klinkt ook extreem veel beter dan bijna alle commerciële bekende merken. :)

Heb er al heel veel van geprobeerd en is echt waanzinnig goed. Alleen een nadeel dat het alleen stereo apparatuur betreft en de versterkers maar drie uitgangen hebben. Als je niet meer nodig hebt is het merk een nobrainer.

Dirk

je draait naar mijn gevoel een beetje om de reacties heen om niet toe te hoeven geven dat je boude bewering nergens op slaat.

er is niemand (althans ik niet !) die beweert dat jouw aanpassingen qua stroomvoorziening geen ongelooflijk effect op het geluid hebben gehad, maar dat staat nog steeds los van je uitspraak die stelt dat die aanpassingen dus beter/gelijk zijn aan het effect wat een PPP zou kunnen hebben
...een PPP die je nog nooit hebt gehoord in je set.

ik ben open minded genoeg om geen (voor)oordeel te vellen over iets wat ik nog nooit hoorde en ben bijgevolg ook niet te beroerd om 100% open te staan voor jouw beweringen mbt de veranderingen in je eigen set tgv de tweaks van Snowmaster, maar als je zulke vergelijkingen gaat maken maak je 't jezelf wel erg moeilijk om ernstig genomen te worden, ook voor degenen die dit topic met oprechte interesse volgen ;)

Dirk

Citaat van: tiptop op januari 14, 2011, 19:04:49
Jaja, hij is leuk ;)
Maarre...ben je al bekend met het merk? Zit extreem goed in elkaar voor heel weinig geld en het klinkt ook extreem veel beter dan bijna alle commerciële bekende merken. :)

Heb er al heel veel van geprobeerd en is echt waanzinnig goed. Alleen een nadeel dat het alleen stereo apparatuur betreft en de versterkers maar drie uitgangen hebben. Als je niet meer nodig hebt is het merk een nobrainer.
ik ben niet bekend met het merk in de zin van dat ik het al zelf heb gehoord/getest.
maar die regenerator is jammer genoeg (want hij is idd erg goedkoop) zó lelijk dat ie er hier echt nooit in komt  ;)

S@m

Dynky, Audioloog, wel uitkijken want met gelijke uitspraken/constateringen ben ik op het zwarte lijstje van Frank gekomen.

@Alex, Peerless biedt zijn PS300 aan voor slechts €999,-.... ;)