Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik heb de speakers in de kerst opstelling staan..dus mogelijk zit het daarin. (1 speaker staat nu een stuk naar achter, kerstboom ervoor en tegen een wand aan)Ik zeg ook niet dat ik er last van heb (het dreunt niet oid)..Maar ik heb alleen het idee dat ze het laag in verhouding met de rest iets te zwaar hebben aangezet. Maar ik zal moeten wachten totdat de 3 koningen voorbij zijn gekomen om er echt naar te kunnen luisteren. Opvallend is wel dat cd's waar ook aardig wat laag inzit (dus niet aangezet maar gewoon omdat het zo hoort) me niet extra opvallen omdat de speakers anders staan.

Citaat van: frank2 op december 18, 2010, 18:26:05
de bas is aan de zware kant klopt, maar het klinkt hier erg goed.

Dat jij het niet hoort heeft ws met je kabels te maken... :D IK ben overigens blij om te lezen dat jij de "schuld" geeft aan je speakers in combi met je akoestiek.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

MarkD

Citaat van: chansig op december 18, 2010, 17:01:49
Even teruggrijpend op iets wat een aantal weken geleden speelde: Ik heb inmiddels de cd van Alison Krauss met Robert Palmer binnen. Als ik heel eerlijk ben vind ik het laag wel te aangezet klinken. Niet een hele lekkere opname.

Volgens mij heb je wel een collectors item! :dry: Deze opname heeft inderdaad een overdadig laag in zich. Verder wel mooi opgenomen en gewoon een fraaie CD.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

chansig

:D

Blij om te lezen dat ik inderdaad (ondanks dat de speakers niet helemaal top staan)..goed hoor dat er niet iets teveel aan het laag gedraaid is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maximus_Aurelius

Even teruggrijpend op iets wat een aantal weken geleden speelde: Ik heb inmiddels de cd van Alison Krauss met Robert Palmer binnen. Als ik heel eerlijk ben vind ik het laag wel te aangezet klinken. Niet een hele lekkere opname.

Gr Hans

Het is Robert Plant ;)

Bijna alles wat van de producer T Bone Burnett afkomstig is heeft een aangezet laagweergave. Persoonlijk vind ik het allemaal wat te dynamisch klinken.
Laatste voorbeeld is de cd Elton John & Leon Russell - The Union. Ook geproduceerd door T Bone Burnett en klinkt ook al zo dynamisch. :devil:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

per 1 februari heb ik gelukkig weer een nieuwe baan bij een drukkerij in Heino.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Gefeliciteerd...fijn nieuws zo voor de kerst en nieuwjaarswisseling.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

het was nog mooier; op mijn verjaardag kreeg ik het bericht voor een 3e gesprek wat dus vandaag was.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Dan heeft het allemaal zo moeten zijn.

Dan heb je nu dus vakantie..

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

ja want ik zit nu in de ww vanaf oktober. Trouwens de 15e ga je hier genieten, de set is dan geheel af en klaar.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december 22, 2010, 17:57:19

Kijk dat is goed nieuws!!

Gefeliciteerd Frank!
Kan je er over een ruime maand er weer tegenaan.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Maximus_Aurelius

Gefeliciteerd  :pompom: :clapping: :thumbs-up:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

RobertVanWoerden

gefeliciteerd Frank.

Former member 78

Gefeliciteerd kerel!!! ;D

frank2

dank u allen.

@arjan: de dag van je grootste upgrade ooit komt eraan, als ik je niet mer spreek heel veel succes

Former member 78

Ik kom van te voren nog wel ff langs ;)
Maar idd, mijn grootste upgrade, kan geen €100.000,- speaker tegen op ;D

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op december 23, 2010, 08:45:20

Keep on dreaming  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Lex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op december 23, 2010, 08:45:20

Laat me raden, je gaat trouwen of er is een kleine opkomst.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Frank bij deze de felicitaties met je nieuwe baan. Heb je alvast weer een goed begin van het nieuwe jaar.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op december 23, 2010, 09:36:27

Laat me raden, je gaat trouwen of er is een kleine opkomst.

Je noemt 2 dingen op welke ik totaal niet wil ;D

Ik krijg 19 januari een operatie aan mijn rechter oor.
Komt een nieuwe stijgbeugel in, en dan gaat mijn gehoor van 30%
naar weer de volle 100%

Lex Groningen

Hoe kon ik dit vergeten. Een tijdje geleden had je het er namelijk nog over in je eigen topic.

Snowmaster

Dat is goed nieuws ! Frank, gefeliciteerd !

Gr Hans

Er is niets mis met de opname. Sterker nog, het is een behoorlijke scherprechter op het laag. Bij Frank heb ik een paar keer deze CD gehoord en hij gaat heel erg diep. Je kunt het overdadig laag noemen, maar zolang een set dit onder controle weet te houden,  is het best boeiend om naar te luisteren. Bij Frank is dat nl. zeker het geval en blijft zijn set alle controle houden. Hierdoor hoor je heel veel laagjes en definitie in de bas. Je voelt de bas in sommige nummers a.h.w. op je af rollen.
Zelfs op een relaxed geluidsvolume zit je dan trillen in de bank, zonder dat de bas resoneert.
Het is in mijn ogen dus een leuke CD, die heel erg goed te volgen is, mits je set alle controle weet te houden.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Zoals geschreven vind ik het laag niet in overeenstemming met de rest van de opname. Verder prima om naar te luisteren en de definitie ed is inderdaad mooi...maar ik wil niet trillen op de bank met muziek als deze...dan heeft wat mij betreft de producer de plank misgeslagen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

contour3.0

Citaat van: frank2 op december 22, 2010, 18:34:54
ja want ik zit nu in de ww vanaf oktober. Trouwens de 15e ga je hier genieten, de set is dan geheel af en klaar.
gefeliciteerd met je nieuwe baan! altijd belangrijk in deze tijden!!
ik reageer niet zo vaak, ben wel een drukke lezer van de diverse berichten :)
maar , frank, jou laatste regel.......daar geloof ik persoonlijk helemaal niets van!! :headbanging:

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

wees gerust zelfs mijn vrouw geloofd me niet. Maar het is toch echt zo, ik zou niet weten wat ik nu nog zonder diep in de buidel te tasten zou moeten verbeteren.