Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: S@m op november 26, 2010, 18:36:50
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93532.0

;)

Wist je dat zo'n ding moest inspelen voor hij optimaal presteerde?  :-X. Ik wilde hem indertijd al retour doen.
Ik was die topic al vergeten maar ik heb die plug nooit meer teruggebracht  ;D.
Heb jij hem ook?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Citaat van: johnhifi op november 26, 2010, 19:47:08
Ik zie op de foto toch een platenspeler...? Waarom wordt die nergens genoemd?

wat wil je ervan weten? Door alle stroom perikelen van Snowmaster en de CA Cones geeft deze platenspeler nu uitstekend de muziek weer. In het begin was dat (helaas) wel anders, teveel middentoon, soms ongecontroleerd, nu is het heerlijk om naar te luisteren. Langzamerhand begin ik omdat het nu goed klinkt, ook weer meer platen te spelen. Hij kan nu aardig meekomen met de rest v.d. set, maar is destijds gekocht als "om erbij te hebben en mijn oude platen eens te kunnen spelen". De draaitafel is een goede instapper met een goed element Ace low. Echter als ik de draaitafel zou upgraden naar bijv. transrotor zet 3 met hetzelfde element dan kon deze wel eens beter gaan spelen dan de rest. Maar die intentie heb ik niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Snowmaster

Citaat van: S@m op november 26, 2010, 20:58:15
Hij doet momenteel elders z'n ding...

Vertel....

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Daarom even mijn beleving (lekker off topic  ;) )
Aanvankelijk dacht ik dat ding is niks, ik hoorde niet echt noemenswaardig verschil ook al draaide ik aan het knopje.
Beeld leek tikje meer diepte te hebben en dus liet ik hem voorlopig maar zitten.
Later gaf dezelfde dealer advies om de acoustic revive maar mee te nemen, want die bracht niemand terug.
Dat ding bleek ook 2,5 keer zo duur en toen dacht ik...laat ik mijn eigen plugje eens goed uitproberen.
Sindsdien hoor ik hem blind, zelfs elke minimale verdraaing is waar te nemen en hij camoufleert op een heerlijke wijze het gebrek van mijn setje. Nog steeds snap ik zijn werking niet, maar hier doet hij het bijzonder goed. Alle Kemp pluggen, parallelfilters, stekkerblokken met filters, het ging allemaal retour, maar deze plug heeft alleen voordelen in dit huis.

Om verdere vervuiling van Franks topic te voorkomen, plaats ik hier maar mijn vervolgreactie.
Zojuist heb ik dat topic doorgelezen. Tot mijn verbazing zag ik dat ik een zeer uitgebreide mening heb gegeven over de SR plug.
De TS bleef zelf hangen in één regel  ;)... :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op november 27, 2010, 00:23:59

Ben benieuwd naar je ervaringen.

In het eerder genoemde topic heb ik mijn bevinding beschreven. Komt er op neer dat er een mate van rust in het systeem komt...

frank2

Ben erg blij dat het forum weer in de lucht is, het was wel afzien.

En er is al weer veel gebeurd, naast een zeer positief sollicitatiegesprek, maar ja ik moet nog meer ronden door em er zijn totaal 6 mensen, maar desalniettemin was het wel een zeer goed gesprek en dat werd beaamd door  de directeur bij wie ik het sol. gesprek had.

Maar in ieder geval is ondertussen hier Keyser geweest en deze was zo goed om ook wat metingen te verrichten weliswaar uit de losse pols maar toch een redelijk houvast. De freq. karakteristiek is hier redelijk tot goed te noemen, al zit er een dipje en een top bij respectievelijk 600-800 hz en 1 khz.
Ik heb daar over nagedacht in hier in huis enkele kussens verwijderd die achter de speakers lagen, het gekke is dat ik er van overtuigd ben dat dat de oorzaak van de grote dip was, het geheel klinkt in de lagere middentonen opeens wat voller en de de piek bij 1 khz, dat klinkt juist minder hard. Er zijn nog wel issues maar die zijn ook op te lossen.
Overigens vond Keyser het hier wel goed klinken.
Door het weghalen v.d. kussens dient er wel weer opnieuw gemeten te worden maar dat gaat ook gebeuren.

Eerst wacht ik totdat Snowmaster hier geweest is, om het geluid te beoordelen, daarna gaan we wat schuiven met de speakers, niet teveel (kijken of het nog mooier kan worden) en de er is een klein defect aan mijn Oppo wat gerepareerd moet worden, en daarna zal ik Keyser weer vragen voor nieuwe metingen
aanvulling: heb eenzelfde Oppo te leen gekregen, weliswaar 3 mnd jonger, maar verder praktisch hetzelfde, typisch weer WenW.

Voor alle duidelijkheid we zijn nu wel echt aan het fine tunen, de set klinkt (praktisch) optimaal maar ik ben gewoon benieuwd of er toch nog iets meer uit te halen is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

M

Citaat van: frank2 op december  6, 2010, 20:36:21
Ben erg blij dat het forum weer in de lucht is, het was wel afzien.
Omdat het voor jou zo moeilijk was, misschien een donatie voor het forum, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64273.0
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

frank2

er zijn 2 nieuwe dingen te melden:

1: moet voor een 3e sollicitatiegesprek bij dezelfde werkgever a.s. woensdag, dus ik hoop dat ik weer een nieuwe baan krijg
2: er wordt nog een aanpassing in mijn stroomketen gedaan, welke? wanneer we daar goede resultaten mee behalen zal ik dat laten weten.

Verder speelt alles erg goed en ben ik (eindelijk) zeer tevreden.
(de aanpassing kan het misschien nog beter/mooier maken, snowmaster moet ook nog langs komen om de speakers samen met mij te optimaliseren, zal na de kerst worden)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december 17, 2010, 17:49:58

1: moet voor een 3e sollicitatiegesprek bij dezelfde werkgever a.s. woensdag, dus ik hoop dat ik weer een nieuwe baan krijg
2: er wordt nog een aanpassing in mijn stroomketen gedaan, welke? wanneer we daar goede resultaten mee behalen zal ik dat laten weten.

(de aanpassing kan het misschien nog beter/mooier maken, snowmaster moet ook nog langs komen om de speakers samen met mij te optimaliseren, zal na de kerst worden)

Hee goed Frank!
Jij kan ook wel weer een beetje geluk gebruiken, dus dat wens ik jou en Anita toe!!
Succes die dag alvast!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

dank rens, jij bent ook weer druk met speakers zag ik.....

Lex Groningen

Wens je alvast veel succes met je sollicitatie gesprek, Frank. Zou leuk voor je zijn als je deze nieuwe baan zou krijgen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Maximus_Aurelius

Interne sollicitatie voor een andere functie binnen het bedrijf? Of gewoon bij een bedrijf en dat je op 3e sollicitatie gesprek uitgenodigd bent?

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

nee een geheel andere baan bij een ander bedrijf. Een drukkerij.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op december 17, 2010, 19:29:31
nee een geheel andere baan bij een ander bedrijf. Een drukkerij.

Ik duim voor je  :thumbs-up:

Proficiat met je verjaardag.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op december 17, 2010, 17:56:35
dank rens, jij bent ook weer druk met speakers zag ik.....

Hahaha nee hoor.
Heb ze gewoon weer te koop gezet.
Onrust en weten dat de electrostaten nu wel mogen ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Snowmaster

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag !

Een 3e gesprek klinkt echt heel erg positief, heel veel succes woensdag.

Er zijn nog twee aanpassingen te gaan in de stroomketen en dat terwijl je set al zo enorm goed speelt.
Het allermooiste van jouw/jullie set is dat hij alles, maar dan ook alles laat horen. De natuurlijkheid en de echtheid van geluiden is ondertussen zo goed dat elke verbetering nu alleen nog maar verrast. Maar ja, wij weten beiden eigenlijk al dat ook die volgende stap de set nog beter maakt. Wordt vast weer heerlijk relaxed genieten als wij de bekende nummers luisteren.  

Former member 78

Frank, gefeliciteerd met jouw verjaardag.

Wens je erg veel succes om die baan te pakken te krijgen!!! ;D

ajbeefde

Citaat van: Peerless Monster op december 17, 2010, 20:29:21
Onrust en weten dat de electrostaten nu wel mogen ;D

Het is me toch wat..... dat "mogen" dus..... ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Citaat van: ajbeefde op december 18, 2010, 09:22:37

Ik zet het er gewoon neer, en ze moet dr maar aan wennen ;D

Peerless Monster

Citaat van: ajbeefde op december 18, 2010, 09:22:37

Tsja je moet eens aan jouw vrouw vragen of je speakers in huis mag zetten van 1.80 meter hoog.
Of wellicht de One+one aan 2.40 meter...
Ik denk dat jij dat ook niet zal "mogen" ;)

chansig

Even teruggrijpend op iets wat een aantal weken geleden speelde: Ik heb inmiddels de cd van Alison Krauss met Robert Palmer binnen. Als ik heel eerlijk ben vind ik het laag wel te aangezet klinken. Niet een hele lekkere opname.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

de bas is aan de zware kant klopt, maar het klinkt hier erg goed.

chansig

Het is leuke muziek...maar aangezien het laag te zwaar is vind ik het dan weer afbreuk doen aan. Vind ik jammer. Gelukkig heb ik niet erg veel voor de cd betaald (1,50 pond oid).

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

bas is niet teveel, heb ik hier geen last van. Het is wel diep, maar niet te zwaar/teveel.
Zal wel an de akoestiek / speakers liggen dat ik er gelukkig geen "last" van heb.