Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Oftewel, als je de beste set van het forum hebt wil dat nog niet zeggen dat ie ook het beste (lees: lekkerste) klinkt..?

ajbeefde

Citaat van: S@m op november  4, 2010, 14:11:56
Oftewel, als je de beste set van het forum hebt wil dat nog niet zeggen dat ie ook het beste (lees: lekkerste) klinkt..?

Beste set? hm.......  :clapping: :clapping: :clapping:
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Raphie

Ik denk dat er wel een aantal zijn die aanspraak kunnen maken op "beste" set en "beste" klank.
Dat is namelijk in dit segment niet meer absoluut en meer een kwestie van smaak.
JBL PRX Power!

S@m

yorkie13

Iedereen heeft zijn eigen referentie en gelukkig een eigen smaak.
Anders zou het wel erg saai zijn deze (dure) hobby.

S@m

Citaat van: RA SUBS op november  4, 2010, 14:39:32
Iedereen heeft zijn eigen referentie en gelukkig een eigen smaak.
Anders zou het wel erg saai zijn deze (dure) hobby.

Is HiFi geen "geluidsreproductie met een zeer goede getrouwheid aan het origineel" meer..?

Former member 78

Citaat van: S@m op november  4, 2010, 15:49:02
Is HiFi geen "geluidsreproductie met een zeer goede getrouwheid aan het origineel" meer..?

Ik vind het belangrijker, dat ik het persoonlijk lekker vind klinken.
Het origineel kan mij dus eigenlijk niks boeien, zo lang ik het maar mooi vind :)

Staaled

Citaat van: S@m op november  4, 2010, 15:49:02
indien je onder origineel  "de opname/het medium verstaat" kun je ver komen. ;)

al het andere is meegenomen. ::)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: frank2 op november  3, 2010, 18:51:25
even iets voor alle Oppo+TUC bezitters.

Vanavond heb ik ff lekker geluisterd naar Alison Krauss - simple love. Nu weet ik ondertussen wel dat zij een behoorlijk felle stem kan hebben vooral bij de uithalen van haar. En zo kun je natuurlijk meer muziekstukken vinden.
Nu heb ik al langer het idee dat bij dit soort uithalen of drukkere muziek met flinke dynamiek het soms lijkt alsof de muziek tegen vervorming aan zit te spelen, het is net geen vervorming maar zo lijkt het soms.

Toen dacht ik opeens aan Martin die mij ooit verteld had dat de Oppo+TUC een digitale volumeknop heeft (- en + tekens) en dat deze op maximaal moest staan, zoals hij bij mij ook staat op 100.

Deze heb ik nu eens iets teruggezet naar 90, dus 2 stapjes terug. Het lijkt of misschien is het wel zodat er daardoor meer rust komt en dat idee van vervorming is weg. (het geluidsverschil heb ik bij verschillende cd's gecompenseerd door de VV wat/stuk harder te zetten.

Ik heb dit net ook nog even telefonisch doorgegeven aan ArjanR1, die heeft ook een Oppo+TUC, die zou er morgen naar luisteren. Kijken of hij dit "verschijnsel" ook merkt.

probleem is opgelost, lag totaal niet aan de Oppo, deze staat nu weer netjes op 100%, maar lag aan iets anders wat ik tijdelijk had toegevoegd aan mijn set.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 18:22:14
probleem is opgelost, lag totaal niet aan de Oppo, deze staat nu weer netjes op 100%, maar lag aan iets anders wat ik tijdelijk had toegevoegd aan mijn set.

Mooi dat het niet aan je Oppo lag. Maar ben wel benieuwd wat je dan aan je set had toegevoegd waardoor je dit probleem had?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Martijn M

Dutch & Dutch

S@m

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 19:32:43
zal je een pm sturen

Ja hallo, alles gooi je open en bloot en dit verzwijg je. 't Is toch niet iets om je heel diep voor te schamen..?

Former member 78

S@m

ivo1986

Former member 78

Nee, ik zeg niks.

Ik vind het netter om dát over te laten aan Frank.
Kan wel zeggen, dat het geen blunder was oid ;)

ajbeefde

Citaat van: S@m op november  4, 2010, 23:41:00
Ja hallo, alles gooi je open en bloot en dit verzwijg je. 't Is toch niet iets om je heel diep voor te schamen..?

Zekering zat verkeerd om....  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

De normale zekering zat er nog gewoon in.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Vast iets met de oren van z'n vrouw te maken

frank2

geen van deze lollige items was het. Ik had home made onderzetters onder de VV laten staan en die veroorzaakten dit.

Raphie

Die veroorzaakten een 2dbfs verschil ?!?  (want je had de OPPO volume toch geknepen van 100 > 98?) of hoorde je nog wat anders naast een lager output volume?
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: S@m op november  5, 2010, 09:20:23
Vast iets met de oren van z'n vrouw te maken

wat bedoel je met mijn oren? beter weter.

zijn vrouw.

frank2

Citaat van: Raphie op november  5, 2010, 10:09:44
Die veroorzaakten een 2dbfs verschil ?!?  (want je had de OPPO volume toch geknepen van 100 > 98?) of hoorde je nog wat anders naast een lager output volume?

door de voetjes kreeg ik het IDEE dat er soms "vervormingachtige muziek" ontstond wat ik probeerde op te lossen door de Oppo iets terug te zetten.

verder niet zo belangrijk, stop verder aub met dit item

@S@m: de post hierboven is door mijn vrouw geschreven.

S@m

Citaat van: frank2 op november  5, 2010, 10:35:46

@S@m: de post hierboven is door mijn vrouw geschreven.

Dat heb in in de gaten, sta jij je vrouw toe om jouw toetsenbord te gebruiken ???