Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: frank2 op november  3, 2010, 19:12:24
ik weet dat er resolutie verminderd wordt als je het volume van de Oppo naar minder dan 50 (de helft) zet. Ik zet 'm bewust heel iets terug (90) dan heb je daar geen "last" van.
ook al zet je hem naar 99 dan heb je er "last" bij iedere andere setting dan unity (100%) vindt er namelijk een herberekring plaats van info op drager > info op drager *xx% ) hier jezelf dus niet voor de gek houden, misschien vind je minder resolutie wel beter klinken?
JBL PRX Power!

Former member 78

Frank,

Ik heb het net geprobeerd.
Bij de test heb ik diverse nummers van Yello beluisterd.

Dit omdat deze cd erg goed is opgenomen, en omdat er ''alles'' te horen is.
Als ik de Oppo dan op 90% zet, dan zijn de kleine details nog kleiner. Ook lijkt de
set wat verder weg te spelen, met een doek voor de speakers.

Mijn mening is dus dat het, iig hier, niet beter en of mooier wordt.

frank2

kan er nog niets over zeggen, wordt vervolgd ralphie

Dus arjan de conclusie is dat er wel iets gebeurd in de Oppo als je waarneemt wat je net schrijft.
Dat verder weg spelen kan ik wel beamen, immers hier komt dat als goed over en op 100% LIJKT het hier op een fractie vervorming, dus is dat eigenlijk nog meer upfront en schijn ik het prettiger te vinden om dat iets te dimmen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

[edit]

Euh, merk totaal 0,0 iets van vervorming Frank.
Ook bij jou heb ik daar NOOIT iets van gehoord, wat er ook maar op zal kunnen lijken ;)

Ralph71

Wat is de logica om bij de Oppo digitaal het volume te verminderen(/vervormen) en dan analoog signaal te verzenden naar je voorversterker? Daarmee verstoor je toch al het originele analoge plaatje? Kan je dan niet net zo goed de Oppo digitaal aansluiten aan je voorsterker? Het "pure signaal" heb je dan toch al omzeep geholpen. Als je dit doet, had je toch ook de dure TUC-versie niet te hoeven kopen? Ik zou dan toch echt naar andere componenten in je set kijken, nooit de basis "verminken"...
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Raphie

nog even los van het feit dat de CD sowieso niet clipped......
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: ArjanR1 op november  4, 2010, 12:47:27
[edit]

Euh, merk totaal 0,0 iets van vervorming Frank.
Ook bij jou heb ik daar NOOIT iets van gehoord, wat er ook maar op zal kunnen lijken ;)

zie mijn vorige opmerking.

frank2

Citaat van: Ralph71 op november  4, 2010, 12:48:39
Wat is de logica om bij de Oppo digitaal het volume te verminderen(/vervormen) en dan analoog signaal te verzenden naar je voorversterker? Daarmee verstoor je toch al het originele analoge plaatje? Kan je dan niet net zo goed de Oppo digitaal aansluiten aan je voorsterker? Het "pure signaal" heb je dan toch al omzeep geholpen. Als je dit doet, had je toch ook de dure TUC-versie niet te hoeven kopen? Ik zou dan toch echt naar andere componenten in je set kijken, nooit de basis "verminken"...

1, de oppo kan digitaal aangesloten worden op een dac, bij mij is dat de surr. reciever. (= slechter dan anloog)
2. voor het analoge gedeelte is juist de upgrades company mee bezig geweest en heeft deze zwaar verbeterd.
het volume/ uitgangssterkte kan veranderd worden op de analoge en digitale uitgang. (zelfde knoppen)

Je stelt het met je uitspraken te zw/w voor. er wordt niet verminkt en ik luister uitsluitend naar de stereo uitgangen die analoog zijn en XLR

Ralph71

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 12:55:02
1, de oppo kan digitaal aangesloten worden op een dac, bij mij is dat de surr. reciever. (= slechter dan anloog)
2. voor het analoge gedeelte is juist de upgrades company mee bezig geweest en heeft deze zwaar verbeterd.
het volume/ uitgangssterkte kan veranderd worden op de analoge en digitale uitgang. (zelfde knoppen)

Je stelt het met je uitspraken te zw/w voor. er wordt niet verminkt en ik luister uitsluitend naar de stereo uitgangen die analoog zijn en XLR

Ik begrijp helemaal dat je de Oppo analoog wil gebruiken voor muziek, maar waarom eerst de muziek in de Oppo digitaal bewerken (lees kwaliteit verminderen)? Dan doe je de analoge uitgangen van de Oppo toch tekort?
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

frank2

ik bewerk de muziek niet digitaal. Tenzij jij vind dat het digitaal bewerken alleen geschiedt in dit geval als je de volumeknop van 100% naar 90% zet. Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om te bepalen of je dan het signaal weer opnieuw moet laten berekenen, maar ik denk van niet, de volume zit in het digitale domein en wordt daarna omgezet in het analoge signaal; maw. het omzetten gebeurt pas NA de volumeaanpassing.

Zee

Ik mag aannemen dat de Oppo dither toepast als het volume wordt geregeld.  Verdiep je eens in dit fenomeen van het toevoegen van digitale ruis en doe dan nog eens uitspraken over resolutievermindering....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Raphie

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 13:06:52
Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om te bepalen of je dan het signaal weer opnieuw moet laten berekenen, maar ik denk van niet,
Dat kan je heel snel oplossen!

ik laat bovenstaande 2 opmerkingen staan, de rest in je post is echt VOLLEDIGE LARIEKOEK Frank2.
JBL PRX Power!

frank2

ik stop hiermee jij hebt volkomen gelijk ik niet. prima zo

Raphie

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 13:21:57
ik stop hiermee jij hebt volkomen gelijk ik niet. prima zo
We proberen je te helpen Frank2, dit is geen jennen of klieren. Dit is gewoon hoe je OPPO werkt. Ik neem de moeite om een niet te lang, simpel geschreven uitleg voor je op te zoeken en dan gooi je je kont tegen de kribbe?!? Maar misschien vind je mindere resolutie wel beter klinken?
mischien moet je je eens afvragen of wat je tot op heden door jou als resolutie is omschreven ook wel daadwerkelijk resolutie is wat je hoort?
JBL PRX Power!

roland p

Citaat van: Raphie op november  4, 2010, 13:15:35
Dat kan je heel snel oplossen!

Het lijkt erop dat het allemaal niet zo erg is?:
Citeer...a 16 bit data stream and 8 bit volume coefficient will result in a 24 bit word, which is attainable by many high quality DAC designs so no truncation is required.
De Oppo heeft toch 24-bit dacs? Of mis ik iets?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Martijn M

De toon maakt de muziek. Frank2 heeft wel vaker dingen beweerd waar mensen sceptisch over zijn, maar om dan met CAPS te zeggen dat wat hij beweert onzin is, is niet vriendelijk. Geen wonder dat Frank2 de handdoek in de ring gooit. Hij deelt enkel zijn ervaringen in n.b. zijn eigen topic. Hij dringt hier niemand zijn mening op, dus zie ik niet in waarom hij zo hardhandig aangepakt moet worden.
Dutch & Dutch

Raphie

Geef toch ook aan dat "lagere resolutie" best aangenaam kan klinken? alleen daar wil Frank2 zelf nog niet aan.
JBL PRX Power!

Ralph71

Citaat van: frank2 op november  4, 2010, 13:06:52
ik bewerk de muziek niet digitaal. Tenzij jij vind dat het digitaal bewerken alleen geschiedt in dit geval als je de volumeknop van 100% naar 90% zet. Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om te bepalen of je dan het signaal weer opnieuw moet laten berekenen, maar ik denk van niet, de volume zit in het digitale domein en wordt daarna omgezet in het analoge signaal; maw. het omzetten gebeurt pas NA de volumeaanpassing.

Is het niet zo dat je een extra stap in het proces plaatst door het volume te wijzigen? Wordt deze optie bij volume op 100% niet uitgeschakeld? Zoals gezegd, ik zou de oplossing elders zoeken, de kwaliteit van de bron aantasten zou nooit mijn voorkeur hebben, je verliest resolutie en hebt geen bit-perfecte stream meer.

roland p

In surround, als niet alle speakerlevels gelijk zijn gebeurt dit natuurlijk ook. Of hebben we het alleen over stereo?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

frank2

dat gebeurd ook zeer binnenkort samen met snowmaster.

frank2

Citaat van: roland p op november  4, 2010, 13:46:22
In surround, als niet alle speakerlevels gelijk zijn gebeurt dit natuurlijk ook. Of hebben we het alleen over stereo?

ik praat over stereo, dat zijn dedicated outputs xlr.

frank2

samenvattend: De Oppo+TUC heeft een output level die bij voorkeur op 100% moet staan. Gisteren heb ik ontdekt dat als deze iets minder staat 90% ik het geluid een fractie rustiger vind, ik merk geen verschil in resolutie.
Smowmaster heeft hierop geantwoord dat het kleine probleem elders in de set te vinden moet zijn.

Hij gaat hier samen met mij nog naar op zoek, maar dat doen we pas als ik alles wat ik nog besteld heb binnen heb, zodat we in een keer alles kunnen "kortsluiten".

Ik vind het prettig als mensen mij behulpzaam willen zijn, maar wat ik hier verwoord is erg moeilijk te omschrijven. Wel heeft ArjanR1 ook de test gedaan en die merkte ook dingen op. Maw. de volumemeter zoveel mogelijk op 100% laten staan verdient de voorkeur.

Raphie

eens!, maar nogmaals, het is geen schande als het op 90% "beter" klinkt.  ;) aangezien "technisch superieur" en "aangenaam" soms niet hand in hand gaan
JBL PRX Power!

frank2