Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Voor meer info moet je naar snowmaster. (er zijn bepaalde redenen waarom ik niet vertel wat hij doet)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

ajbeefde

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2010, 08:26:45
Voor meer info moet je naar snowmaster. (er zijn bepaalde redenen waarom ik niet vertel wat hij doet)

Spannend hoor  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Former member 78

Nee meneer Beefde, Snowmaster doet juist met spanning :D

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op oktober 29, 2010, 09:05:51
Nee meneer Beefde, Snowmaster doet juist met spanning :D

Iets met spanning bedoelde je waarschijnlijk....  ;)

Doet Hans Klok ook, die houdt het ook spannend.  ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

scrutinizer

Citaat van: Antoine op oktober 28, 2010, 23:16:04
Gaaf! Maareh gaat Snowmaster er zijn beroep van maken dat je niet vertelt wat er toch steeds allemaal gebeurt en verandert in die meterkast van je? Kom op, delen, gooi 't in de groep!!  ;) :D

Dat doet hij zowel letterlijk als figuurlijk.

;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Former member 78

Het belangrijkste is, is als Snowmaster bij Frank is geweest er weer iets positiefs is verandert.

Frank heeft mij al meerdere keren ''stomme'' dingen laten horen.
Maar elke keer hoorde ik ze wel, en das best grappig.

Paar voorbeelden:
3 verschillende stroomkabels achter (toen nog zijn BOW) de cd speler.
Bij alle 3 was er telkens een klein, maar hoorbaar verschil.

Die ''magneet'' voor cd's, ook te horen.

De CA Cones, dat was vorige week. Ook het verschil was voor mij hoorbaar.
Omdat die dingen goedkoop zijn, heb ik ze nu zelf ook, ook bij mij hoorbaar ;)

Het zijn allemaal (voor mij) geen grote verschillen, maar bij elkaar heeft het bij Frank2
wel voor een set gezorgd waar je steeds meer en meer van wil horen :)

Want de eerste keer dat ik bij Frank kwam, was het toch een erg kille set.
Er was wel veel te horen van wat er op de cd stond, maar het was erg ''kaal'' en ''kil''

Nu heeft hij een set welke stukken beter klinkt dan de mijne, al heeft die schattige melkpakjes ;D

frank2

En ik ben zo blij met die kleine melkpakjes ;D ;D

Heb net nog even zitten luisteren na de aanpassingen van gisteren. Bij bijna ieder nummer hoor ik weer kleine details die tot nu toe verborgen waren, het klinkt zo open, helder met een diepgang die ik nog niet had.
Voor mij is ondertussen alison krauss een referentie geworden omdat haar stem nogal behoorlijk tekeer kan gaan met van die hoge uithalen. Hier lag in mijn set tot voor kort een kritisch punt, als ze deze uithalen deed kon je soms iets van "schreeuwigheid" horen, dat is nu echt geheel weg, blijft zuiver.

Bijgaand Alison Krauss welke ik op cd heb, Jacob's Dream. Een goede test voor sets, alles moet zuiver blijven klinken vooral haar stem ook als ze de hoogte in gaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: ArjanR1 op oktober 29, 2010, 10:06:44
Frank heeft mij al meerdere keren ''stomme'' dingen laten horen.
Maar elke keer hoorde ik ze wel, en das best grappig.

Zo werkt dat nu eenmaal. Als je altijd tussen mensen zit die dergelijke dingen niet horen, hoor jij ze waarschijnlijk ook niet meer.

Wie heeft er dan gelijk? Autosuggestie werkt nu eenmaal beide kanten op.

Groeten...

Former member 78

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 29, 2010, 10:36:24
Zo werkt dat nu eenmaal. Als je altijd tussen mensen zit die dergelijke dingen niet horen, hoor jij ze waarschijnlijk ook niet meer.

Wie heeft er dan gelijk? Autosuggestie werkt nu eenmaal beide kanten op.

Groeten...

Ik zei letterlijk tegen hem, bespaar je de moeite.
Die onzin geloof en hoor ik niet.

Toch hoorde ik, zoals ik al zei, kleine verschillen ;)

frank2

leuk programmaatje spotify. Kan ik leuk naar wat muziek luisteren die ik niet ken....

@kwabbernoot: ik geloof niet ben non believer in autosuggestie

S@m

Citaat van: ArjanR1 op oktober 29, 2010, 10:06:44
Nu heeft hij een set welke stukken beter klinkt dan de mijne, al heeft die schattige melkpakjes ;D

Wat zeer waarschijnlijk ook voor een gedeelte te danken is aan de 10's, die beter geschikt zijn voor een relatief kleine ruimte dan de 20's...

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2010, 10:42:47
leuk programmaatje spotify. Kan ik leuk naar wat muziek luisteren die ik niet ken....

@kwabbernoot: ik geloof niet ben non believer in autosuggestie

:laugh:
Waarom verbaast mij dit niet?

Als je verwacht verschil te gaan horen zul je bijna altijd verschil horen. Verwacht je geen verschil te horen zul je bijna altijd geen verschil horen. Zo simpel is het. Versie 2 is veel goedkoper, geeft meer rust én meer tijd voor de muziek. Doe mij die dan maar. Versie 1 kan ook een leuke hobby opleveren. I know, I've been there maar ik ben er nu wel klaar mee.  ;)

Groeten...

S@m

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2010, 10:42:47
ik geloof niet ben non believer in autosuggestie

Misschien een leuk Sinterklaas (!) kadootje...

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 29, 2010, 10:52:33
:laugh:
Waarom verbaast mij dit niet?

Als je verwacht verschil te gaan horen zul je bijna altijd verschil horen. Verwacht je geen verschil te horen zul je bijna altijd geen verschil horen. Zo simpel is het. Versie 2 is veel goedkoper, geeft meer rust én meer tijd voor de muziek. Doe mij die dan maar. Versie 1 kan ook een leuke hobby opleveren. I know, I've been there maar ik ben er nu wel klaar mee.  ;)

Groeten...

nog even 1 opmerking: (en daarna stop hier over is al zo vaak verteld)

Voor ik iets definitief aan mijn set verander luisteren altijd 2 mensen, en wisselen we de tweak dus met en zonder. Als dan een derde persoon die niets weet het ook duidelijk hoort (mijn vrouw) wordt het pas definitief, dus autosuggestie waar ik absoluut niet in geloof das pas echt onzin, wordt zo geelimineerd

chansig

Hij is weer fijn Frank. Nodig in het vervolg dan bv mij en Keyser uit..dan weet je in ieder geval zeker dat je je geld kan besteden aan cd's. Ik geloof namelijk ook niet in autosuggestie en hoor bv geen verschillen tussen kabels/cones ed.  :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

Citaat van: chansig op oktober 29, 2010, 11:20:25
Hij is weer fijn Frank. Nodig in het vervolg dan bv mij en Keyser uit..dan weet je in ieder geval zeker dat je je geld kan besteden aan cd's. Ik geloof namelijk ook niet in autosuggestie en hoor bv geen verschillen tussen kabels/cones ed.  :D

Gr Hans

Je gelooft niet, omdat je het niet gehoord hebt?
Sommige mensen geloven zelfs in iets dat ze nog nooit gehoord of gezien hebben, dus lijkt mij een fatsoenlijke aanname ;).

Ik denk dat je bij Frank het verschil wel gaat horen Hans.
Je moet alleen weten waar je naar moet luisteren blijkbaar.
Maar ik zou het niet relevant vinden als ik in jouw schoenen zou staan.
Dat is enkel relevant in discussies over dat soort tweaks.
En ten slotte leven we niet van dat soort discussies, maar juist voor de muziek.
Wees blij dat je soort dingen niet opmerkt, dat maakt het leven een stuk gemakkelijker... ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Martijn M

Volgens mij moet ik het DBT-topic weer aanslingeren. Zijn er nog geïnteresseerden?
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

frank2

maak daar aub maar een nieuw topic over, verwijzing daar naar toe kun je in mijn topic wel plaatsen

Raphie

Ik niet meer, ik heb afstand genomen van dit hele verhaal.
Wel nog even een serieuze vraag aan Frank2:

Jarenlang zien we hier in nagenoeg iedere posts superlatieven als "niet geringe" "forse" "aanzienlijke" "gigantische" "opmerkelijke" verbeteringen
we lezen IEDERE DAG over wederom meer "diepte" "stage" "detail" en "rust" (je hebt denk ik al wel meer dan 100 cumulatieve verbetermomenten gehad, als ik de moeite zou nemen om ze allemaal even achter elkaar te quoten)
en die resultaten lijken zich maar op te stapelen. verwoord je deze nu wel juist en is het iedere keer weer zo'n verbetering? of is dit allemaal benoemd vanuit de orginele niet gemodde uitgangssituatie?
JBL PRX Power!

Starred

Citaat van: Raphie op oktober 29, 2010, 13:39:25

Jarenlang zien we hier in nagenoeg iedere posts superlatieven als "niet geringe" "forse" "aanzienlijke" "gigantische" "opmerkelijke" verbeteringen
we lezen IEDERE DAG over wederom meer "diepte" "stage" "detail" en "rust" (je hebt denk ik al wel meer dan 100 cumulatieve verbetermomenten gehad, als ik de moeite zou nemen om ze allemaal even achter elkaar te quoten)
en die resultaten lijken zich maar op te stapelen. verwoord je deze nu wel juist en is het iedere keer weer zo'n verbetering? of is dit allemaal benoemd vanuit de orginele niet gemodde uitgangssituatie?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51016.0   ;)

frank2

Ik ga steeds uit van de voorlaatste situatie. En dat betekend dat het geluid in het algemeen steeds beter wordt. Gigantisch zal ik zeker niet meer gebruiken, maar ik plaats hier pas wat als het duidelijk hoorbaar is. Ooit ik kwabbenoot hier geweest toen ik nog een Marsh had, als hij nu op dit ogenblik zou komen luisteren heb je echt een verschil van dag en nacht.

maw. woorden schieten meestal te kort, maar ik tracht alles zo goed mogelijk te omschrijven. Ik luister zeker elke dag en als dan na een mod door snowmaster het geheel weer schoner, transparanter klinkt wat het ook doet schrijf ik dat.
Vergeet niet dat ik eerst met stroomsnoeren en kabels ben bezig geweest en daarna met de meterkast.

Er is hier veel gebeurd en het is nog niet klaar, er moeten nog ceraballs onder wat ook invloed heeft op het geluid, en er zijn nog een paar kleine dingen die gedaan moeten worden.

aanvulling:

vele sets geven een goed geluid, klinkt lekker en thats it. Ik wil en ga verder wat inhoud dat fijndetail , openheid, dynamiek en fundament e.d. verbetert dienen te worden, tevens houd dat in dat "fouten" in de set irritaties kunnen gaan opleveren. Mijn Usher speakers zijn zeer gevoelig voor het middentoon gebied, zal ook met de akoestiek te maken hebben, maar die kan ik niet verder verbeteren, het blijft een huiskamer, door tweaken  en met kabels te "rotzooien" kun je hier beduidend verschillen maken, dus de set afbreken of nog verder te verbeteren. Op dit ogenblik is het zover dat er genoeg transparantie, fijndetail e.d. is, dus nu is het zaak de set verder te optimaliseren door middel van kleine dingen  (die soms groot uitwerken) zoals de ceraballs e.d. wat weer een gevolg heeft voor het middentoongebied, dit wordt er weer iets rustiger van, trouwens net als de CA Cones.

Ik ben nu echt bezig met de laatste puntjes op de i te zetten, dan weer vooral te luisteren naar overbekende muziek (voor mij) en dan weer iets te veranderen indien noodzakelijk. Op dit ogenblik doe ik dat met snowmaster, hij heeft dezelfde muzikale voorkeur en dezelfde voorkeur voor geluid als ik en hij weet van bepaalde dingen gewoon meer af dan ik, door jarenlang "prutsen".
Dus ik begrijp best wel er is al vaak geschreven nog beter e.d. maar het is meer cummulatief, als ik alles weer terug zou zetten naar het begin, dus standaard goede snoeren en kabels geen pootjes en je zou dat horen en nu dit dan zijn dat grote verschillen.

Kwabbernoot

Ik denk dat je fout zit Frank, ik ben nog nooit bij je geweest. Wil ik wel een keer doen trouwens maar dat is een ander verhaal.

Groeten...

frank2

dan was het iemand anders, het is ook al een behoorlijke tijd geleden.

ff opgezocht het was Beunky

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 29, 2010, 13:39:25

Verbeteringen moeten misschien gelezen worden als veranderingen  ;)