Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 13:33:27
Had je dat niet meegekregen Ad?
De DVD speler van Eisse.
Mijn CDP-100 heb ik even daarvoor verkocht.
Speel nu met de CDP-300 van Classé.

eehh, alleen het tweedehandsje van Eisse die al 10 jaar stond te stofhappen en waar hij erg graag vanaf wilde :angel:

van de CDP-300 kan ik me weinig herinneren maar de afgelopen maanden ben ik ook een beetje afwezig geweest moet ik zeggen.
tijd om weer eens langs te komen. O0

(ook erg off topic nu.we gaan snel over op de orde van dit draadje ;D)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op september 16, 2010, 13:37:53
eehh, alleen het tweedehandsje van Eisse die al 10 jaar stond te stofhappen en waar hij erg graag vanaf wilde :angel:

van de CDP-300 kan ik me weinig herinneren maar de afgelopen maanden ben ik ook een beetje afwezig geweest moet ik zeggen.
tijd om weer eens langs te komen. O0

(ook erg off topic nu.we gaan snel over op de orde van dit draadje ;D)

Ok back on topic.
Welcome back in ieder geval ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Kwabbernoot

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 13:22:07
Het is altijd kleuring...
Iedereen heeft een mening en heeft een andere interpretatie van het geheel.
Bovendien is de grootste kleuring: het is mijn set. Niemand heeft iets gelijkends staan vermoed ik... Dus verandering in mijn set is geen garantie voor verandering in een andere set. Ik weet dat het gewoon in mijn set werkt en dat is wat ik ga aantonen dmv een review. ;D

Maar ik ga geen lyrisch verkoop praatje houden over een product.
Ik ben geen verkoper, heb geen commerciele belangen bij dit soort zaken.
Ik doe dit voor ons forummers. Ik denk dat velen van jullie me al langer kennen dan vandaag.
En dat ik serieus kan luisteren heb ik menige keer aangetoond met mijn bijdrage.

Zo zal ik mijn sceptisme omtrent dit product ook niet onder stoelen of tafels stoppen.

Duidelijk. Ik vond de omschrijving: ik ben ze aan het reviewen voor CA ietwat apart. Vandaar de vraag.

Groeten...

scrutinizer

Citeer"Dat wordt weer een dure voor ure(n) maand." :sneaky2:

Fama nihil est celerius ....En is het niet zo dat de ene hand de andere wast? ::)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: Kwabbernoot op september 16, 2010, 13:49:25
Duidelijk. Ik vond de omschrijving: ik ben ze aan het reviewen voor CA ietwat apart. Vandaar de vraag.

Groeten...

Snap um.
Nee het is op basis van vrijwilligheid ;D.
Crusade stilt mijn honger naar muziek, innovatie en verbeteringen en ik breng wat naamsbekendheid mee voor de platen. Of dat nu positief of negatief zou uitpakken, was niet van belang. Ik mag schrijven wat ik wil. Bovendien zou ik niks aanschaffen, wat geen effect heeft in mijn set.
De platen verkopen zich zelf, nadat ze zijn geplaatst blijkbaar, want mijn aandacht is er op bevestigd.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Zal een mooie plak lood onder de componenten, ook niet helpen?

advr

Citaat van: ArjanR1 op september 16, 2010, 13:59:49
Zal een mooie plak lood onder de componenten, ook niet helpen?

dat maakt alleen maar zwaar en voert trillingen niet af 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2010, 13:49:48
Fama nihil est celerius ....En is het niet zo dat de ene hand de andere wast? ::)

Anton.

Tsja. Het is wel vaak zo.
Gelukkig weet ik het voor mezelf Anton ;).
Het is maar mijn hobbie.

Former member 78

Citaat van: advr op september 16, 2010, 14:01:41
dat maakt alleen maar zwaar en voert trillingen niet af 8)

Stukje rubber dr tussen ;D

Peerless Monster

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 14:01:58
Tsja. Het is wel vaak zo.
Gelukkig weet ik het voor mezelf Anton ;).
Het is maar mijn hobbie.

Gezien je reactie denk ik dat je mijn post verkeerd inschat, Rens.

He can meet you halfway .....Heitje voor een Karweitje.

Naamsbekendheid is een, een onafhankelijk product review op een forum is een andere. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 14:06:34
Je bent al bijna je eigen plaat aan het ontwikkelen ;D

Alleen als jij de review doet! ;D

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2010, 14:14:06
Gezien je reactie denk ik dat je mijn post verkeerd inschat, Rens.

He can meet you halfway .....Heitje voor een Karweitje.

Naamsbekendheid is een, een onafhankelijk product review op een forum is een andere. ::)

Anton.

Wellicht negatief ingeschat Anton. Geeft niet.
Maar dat je maar weet dat ik kritisch blijf en geen utopie ga voorschotelen voor mensen om er zelf rijker van te worden.
Ik ben gewoon lekker lyrisch over het effect.
Ik heb overigens ook minpunten.
Maar dat komt allemaal aan bod.
Eerst lekker luisteren, want voor mijn gevoel ben ik een niveau hoger gaan spelen...

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op september 16, 2010, 14:17:29
Alleen als jij de review doet! ;D

Bedenk wel, dat ik begin met mijn scepsis net als iedereen!

frank2

blijft interessant, maar ik vind de platen wel erg duur, 4 x 625 euro is toch een hoop geld. Maar we wachten je review af
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 16, 2010, 14:22:39
blijft interessant, maar ik vind de platen wel erg duur, 4 x 625 euro is toch een hoop geld. Maar we wachten je review af

Thanks Frank.
Het is in ieder geval niet de bedoeling om je nog meer geld uit te laten geven frank en ik heb je Finite upgrade nog niet gehoord, maar ik vermoed dat het in jouw set wel eens goed zal uitpakken. Ruimtelijkheid neemt dan toe.

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 14:19:52
Wellicht negatief ingeschat Anton. Geeft niet.
Maar dat je maar weet dat ik kritisch blijf en geen utopie ga voorschotelen voor mensen om er zelf rijker van te worden.
Ik ben gewoon lekker lyrisch over het effect.
Ik heb overigens ook minpunten.
Maar dat komt allemaal aan bod.
Eerst lekker luisteren, want voor mijn gevoel ben ik een niveau hoger gaan spelen...

:)

Ik verwacht niet anders van je, Rens.

.... en behoor jij mij wat beter in te kunnen schatten dan dat.

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2010, 14:39:43

Ik verwacht niet anders van je, Rens.

.... en behoor jij mij wat beter in te kunnen schatten dan dat.

Anton.

:-[ :tongue2:
Ik denk dat het te maken heeft met hoe de interpretatie is van de uitdrukking die je gebruikt.
Ik ken hem alleen van de negatieve kant. Maar als je het anders bekijkt, zoals jij, dan is het weer totaal anders. Kwestie van interpretatie en dat is zo moeilijk soms ;D

scrutinizer

Frank, aangezien er in vele topics het strakke jassen beleid vwb off topic gaan gehanteerd wordt, moet je dat maar even aangeven.
Ik hou niet zo van strak in het jassie. Waarom? Omdat ik vindt dat het individueel uitweiden (slowchat) soms meer on topic is aangaande 'onze' hobby.
Geef het maar aan dan trek ik mijn dwangbuis een tandje strakker op jouw topic.

@ Rens,

Ik bedoelde niets anders dan " I'll scratch your back if you'll scratch mine" ;)

Verder is tweaking my middle name .... en komt jou niet als verrassing. ;D

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 16, 2010, 14:51:30

@ Rens,

Ik bedoelde niets anders dan " I'll scratch your back if you'll scratch mine" ;)

Verder is tweaking my middle name .... en komt jou niet als verrassing. ;D

Anton.

Yep!

Ook helemaal gelijk qua slow chat.
Ik ben daar ook wel van in mijn topic.
Maar ik denk dat Frank ons ook nauwlettend in de gaten houdt ;).

advr

frank2

ik heb totaal geen problemen  met deze chat, inhoudelijk goed, geen neg. "gezeik". Dus ga rustig verder
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

even tussendoor:

vandaag of morgen wordt de 1e upgrade die nog gedaan moet worden werkelijkheid: de aansluitdraden naar de AHP module worden vervangen door Belden kabel. Vlgs degene die dat voor mij doet zal dat zorgen voor een betere natuurgetrouwheid, iets meer ruimtelijkheid en vermindering van hardheid in de muziek.  Ik laat mij verrassen.

2e en 3e upgrade zijn de hifi tuning demagnitiser en de 3 sets Ceraballs. (onbekend wanneer die komen maar ik hoop op zaterdag of anders vlg. week)

Snowmaster

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 13:11:35
Vraag me niet om een DBT te regelen Anton ;D.
Nee, het verschil is best significant in mijn set.
Ik vond de Finite al een groot verschil, maar dit is veel groter.
Ik ga het niet opblazen of chargeren, maar ik weet wel dat dit in mijn set een leuke upgrade gaat betekenen ;D.

Je hebt blijkbaar Finite onder je set ?  Dit zou ik nu een interessant vergelijk vinden.
Alle componenten voorzien van Finite (juist geplaatste !)  t.o.v. platen van AC.

Vervolgens is het eenvoudig om een afweging prijs/kwaliteit te maken....

Is je set boven elkaar geplaatst?  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Ja rens neem dat ook even mee in je review, staat mij bij dat je zo'n finite rack had.