Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

zo de eerste upgrade is uitgevoerd, wij waren beiden erg blij, alles was iets strakker geworden, iets meer rust e.d. (al moeten de kabels wel even inspelen)

Ook nog even iets (laten) uitproberen, de nul in de groep voor de audio doorgelust: dit is heel vreemd, het hele geluidsbeeld werd groter, meer dynamiek. erg interessant, jammer dat het even een test was, vond het wel erg geweldig. Maar ook deze kleine upgrade werpt zijn vruchten af. (kosteloos, en dat is ook wel eens leuk)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op september 16, 2010, 19:06:10
Ook nog even iets (laten) uitproberen, de nul in de groep voor de audio doorgelust: dit is heel vreemd, het hele geluidsbeeld werd groter, meer dynamiek. erg interessant, jammer dat het even een test was, vond het wel erg geweldig. Maar ook deze kleine upgrade werpt zijn vruchten af. (kosteloos, en dat is ook wel eens leuk)

???

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: Snowmaster op september 16, 2010, 16:30:56
Je hebt blijkbaar Finite onder je set ?  Dit zou ik nu een interessant vergelijk vinden.
Alle componenten voorzien van Finite (juist geplaatste !)  t.o.v. platen van AC.

Vervolgens is het eenvoudig om een afweging prijs/kwaliteit te maken....

Is je set boven elkaar geplaatst? 

Hoe bedoel je dat precies Frank?
Ik heb de planken nu in het finite rack staan.
Bedoel je dat ik zonder rack moet spelen met de CA's op de grond oid?

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 16, 2010, 16:21:58
ik heb totaal geen problemen  met deze chat, inhoudelijk goed, geen neg. "gezeik". Dus ga rustig verder

Hahaha nee zo moet je het vooral ook niet interpreteren.
;).

Hee maar interessante aanpassing in je stroomtoevoer!
Ik volg je op de voet.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Peerless Monster op september 16, 2010, 21:36:11
Hoe bedoel je dat precies Frank?
Ik heb de planken nu in het finite rack staan.
Bedoel je dat ik zonder rack moet spelen met de CA's op de grond oid?

Ik had het met snowmaster over de CA die je aan het testen was, en hij vroeg zich af of je ceraballs gebruikte, maar je gebruikt alleen het rack van deze firma. Je zou een apparaat eens uit het rack kunnen halen en dan de CA op een houten ondergrond kunnen zetten kijken of dat iets doet, weet je meteen of het rack ook invloed heeft op het geluid, zo niet dan ..... zo ja......
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 17, 2010, 08:04:36
Ik had het met snowmaster over de CA die je aan het testen was, en hij vroeg zich af of je ceraballs gebruikte, maar je gebruikt alleen het rack van deze firma. Je zou een apparaat eens uit het rack kunnen halen en dan de CA op een houten ondergrond kunnen zetten kijken of dat iets doet, weet je meteen of het rack ook invloed heeft op het geluid, zo niet dan ..... zo ja......

Tsja, dat is echt wel een beetje problematisch, maar niet ondoenbaar.
Ik zou ook andere rubbers moeten gebruiken ipv de jumbo's of of of...
Je moet het ergens afbakenen.

Maar ik zal eens proberen of dat gaat, maar dan wel op de jumbo's.
Ik wil niet dat de platen beschadigen...

frank2

vandaag is "sneeuwheer" weer langs geweest; het doel was het volgende: alles wat nog verbetert kon worden mbt de stroomvoorziening in een keer verbeteren en dan bekijken wat het verschil is tussen zonder deze en met deze verbeteringen.
Om 3 uur was hij er en hij had meegenomen:  de ceraballs, zekeringen van hifi tuning en furutech voor in de apparaten. (in dit geval alleen de Belles voor en eindversterker, de sat. tuner had geen glaszekering)

begonnen zijn we met 2 ceraballs te zetten onder de sat. reciever. Het verschil was duidelijk waarneembaar, vooral in het geluid, dit kwam opeens geheel los van de speakers.

Daarna hebben we diverse mogelijkheden geprobeerd ieder afzonderlijk. alleen zekeringen in de Belles apparatuur en onder de Oppo en voorversterker ceraballs.  De uiteindelijke conclusie was toen alles zo goed mogelijk geoptimaliseerd was: er was totaal geen digitale muziek meer te horen, het geheel was zeer muzikaal, veel diepte, lucht, betere detaillering in hoog en laag, een "rust" . Daarna alles weer in oude staat hersteld en dan hoor je opeens dat de muziek toch meer "harder" klinkt het is niet meer zo flowachtig, o het klinkt nog steeds erg goed maar de muziekbeleving is minder, minder detaillering minder rust, het klinkt niet meer zo ruim.

Ik heb hem gevraagd om bij mijn dealer 2 furutech zekeringen te bestellen. (de rest: ceraballs en de hifi tuning demagnitiser staan al in bestelling) Helaas zal het wel even duren want de importeur ReMC heeft geen voorraad meer.

Wel zal dit geheel de set "af" maken, een muzikale flow die er dan is, is zo mooi dat je steeds weer de neiging hebt om het volume hoger te zetten terwijl we echt niet zacht aan het spelen waren.

Wat wij beiden wel erg graag nog willen testen is het verschil tussen ceraballs en CA cones, daartoe zullen wij binnenkort eens contact opnemen met Rogier van crusade.  Als dat positief uitpakt zou een setje onder de eindversterker en de sat reciever alles geheel "af" maken.
Wij gaan dit nog meemaken.

1 ding is ondertussen wel zeker, deze zeer goedkope ingrepen zorgen wel voor een muziekbeleving die een stuk beter is dan zonder en dat voor een paar tientjes.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het voor iedereen geldt, maar op mijn set zijn alle tweaks die gedaan zijn duidelijk hoorbaar, ook op de set van snowmaster die een geheel andere set heeft met dito prijskaartje . Vergeet niet dat dit het toetje is na alle andere tweaks die al gedaan zijn.

Former member 78

Mooi dat het nóg beter klinkt Frank!
Zal een deze dagen eens ff komen luisteren :)

frank2

zou even wachten totdat hier alles implementeert is.

Deleted member

Goed bezig weer Frank! Ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen de Ceraballs en de CA Cones, ook ik heb beiden in 't vizier (naast ook de Aurios Classics) om eens uit te proberen maar ben benieuwd naar jullie mening! :) En ja, ik ben me er van bewust dat e.e.a. in elke set anders uit kan pakken! ;)

Mijn zekeringen zijn trouwens van HiFi Tuning, the next best thing heb ik begrepen achter Furutech maar goed, ik kan niet alles hebben!  :D

Snowmaster

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2010, 20:01:00
zou even wachten totdat hier alles implementeert is.

Door de lange levertijden gaat dat waarschijnlijk lang duren. De voorraad is op.
Ook de meterkastonderdelen waren niet meer voorradig en moeten vanuit Duitsland komen.

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2010, 20:12:14
Goed bezig weer Frank! Ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen de Ceraballs en de CA Cones, ook ik heb beiden in 't vizier (naast ook de Aurios Classics) om eens uit te proberen maar ben benieuwd naar jullie mening! :) En ja, ik ben me er van bewust dat e.e.a. in elke set anders uit kan pakken! ;)

Al mijn ingrepen pakken op elke set goed uit, daar ben ik ondertussen wel zeker van.
Door de ingrepen kunnen er andere problemen aan het licht komen, die je dan weer moet oplossen.
De wijze van plaatsen of montage is heel erg belangrijk. 
Bij Frank heb ik zes van de tien potentiële verbeteringen doorgevoerd. Twee verbeteringen waren waren hierbij nog niet niet maximaal. Daarnaast was het geheel nog niet ingespeeld.  Toch was de vooruitgang voor audio/videobegrippen fors te noemen. Na een avondje draaien zullen ook de laatste randjes en rafeltjes verder verdwijnen.
De verbeteringen in weergave waren bijzonder. Het geluid was al los van de speakers maar danste nu door de kamer en werd duidelijk geplaatst. Vooral dit laatste sprak mij erg aan. Bij sommige stukken leek het alsof de hoge tonen voor je in een soort S-beweging langskwamen. Tegelijk kwam de bas in een aantal laagjes over de vloer na je toe. Vooral die toegenomen definitie in het hele geluidsbeeld was voor mij opvallend. Bij zang kon je de afstand tussen mond en microfoon haast horen en vooral de ruimte waarin een opname was gemaakt, werd veel beter weergegeven.
Een extra investering van € 1.000,- in je componenten brengt  zo'n verbetering niet. Nu kost het slechts een paar tientjes en veel tijd.
Frank, wij zaten pas op 80% van het potentieel in je vooruitgang. Gisteren wilde ik dat niet meer zeggen, want dan had je geen tijd meer om te eten en ik moest naar skiles  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Frank, moet het een DVD5 of 9 worden? Je snapt natuurlijk wel dat ik hem al heb  :P.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

phy

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2010, 19:36:28

Ik heb hem gevraagd om bij mijn dealer 2 furutech zekeringen te bestellen. Helaas zal het wel even duren want de importeur ReMC heeft geen voorraad meer.

Furutech moet je ook niet in Nederland bestellen, je betaalt gewoon te veel  en nooit iets op vooraad

frank2

waar moet je dan furutech zekeringen cyr. behandeld bestellen? in Du kan ook niet.

Snowmaster

Citaat van: phy op oktober  9, 2010, 13:08:52
Furutech moet je ook niet in Nederland bestellen, je betaalt gewoon te veel  en nooit iets op vooraad

Maak mij blij en verklap eens een adresje. Mag in de PM hoor  :).

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

ik zou het liefst bij de sponser bestellen (audiolife) maar deze heeft al maanden geen zekeringen van furutech ze zijn op.  

Een pm van phy heb ik ook ontvangen, hij wil remco niet te kort doen dus noemt geen namen.

Ik wacht dus wel weer rustig af totdat die zekeringen een keer weer binnenkomen.

chansig

Oke, netjes....maar...waarom post Phy dan wel zijn berichtje zoals hij het post ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

phy

Citaat van: chansig op oktober 10, 2010, 11:20:20
Oke, netjes....maar...waarom post Phy dan wel zijn berichtje zoals hij het post ?

Gr Hans
Gewoon zoeken en vragen.
Het is niet dat zo dat ik Remco niet te kort wil doen, ik wil mijn leverancier niet in de problemen brengen
Audio Life trekt anders direct aan de bel.

phy

Citaat van: frank2 op oktober 10, 2010, 11:18:13
ik zou het liefst bij de sponser bestellen (audiolife) maar deze heeft al maanden geen zekeringen van furutech ze zijn op.  IK heb remco ook al een pm gestuurd wanneer ze weer binnenkomen, maar helaas komt daar geen antwoord op.
Een pm van phy heb ik ook ontvangen, hij wil remco niet te kort doen dus noemt geen namen.

Ik wacht dus wel weer rustig af totdat die zekeringen een keer weer binnenkomen.

als je ze echt moet hebben kan je ook nog hier terecht
http://www.partsconnexion.com/fuse_furutech.html
je betaalt dan toch nog 30 euro voor een zekering maar dit is een adres dat ik hier wel kan posten .

frank2

Citaat van: Antoine op oktober  8, 2010, 20:12:14

ik kan binnenkort deze ca cones voor een test lenen en zal er een review over schrijven. (met dank aan crusade audio)

Deleted member

Leuk Frank, succes alvast met de review!  :)

frank2

Ik heb 2 stel ca cones opgehaald bij Rogier van Crusade Audio. Een gepassioneerd man met veel liefde voor muziek.
Morgen gaan wij een uitgebreide test doen met ca cones en ceraballs. (snowmaster en ik)
Wel kan ik alvast verklappen dat ik de CA Cones beter vind dan de Bach Kegels. De bach kegels maken weliswaar het geluid breder maar zorgen niet voor rust in het geluid, dat doet de CA cones wel. Ze doen wel meer dan dat maar daar komt later een review van

Ik heb ook nog even naar zijn luidsprekers geluisterd, mijn petje af, die monitoren klinken erg goed, helder met een zeer diepe bas zodat je eerst denkt dat er ergens een sub staat mee te spelen. Deze perfect afgewerkte speakers klinken zo goed dat mijn vrouw na even luisteren zei, dit klinkt goed Frank kunnen we deze niet kopen die zijn tenminste van een normaal formaat en het geluid vind ik goed. (2800 euro per set)

Natuurlijk de extra verfijning die mijn eigen speakers hebben (13000 euro) hebben deze jongens niet maar de rust die je hoort echt goed. Dus voor mensen die een echt goede speaker willen hebben, vergeet maar de Kef reference of b&W 6 serie, dit klinkt echt aanmerkelijk beter. (set was nuforce optimaal gemaakt dat wel) zie foto

Former member 78