Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: martin_2703 op augustus  3, 2010, 11:24:25
Shoot out voor de oppo Tuc versie’s

Zojuist Karel van WenW gesproken.

Karel van W&W Audio stelt hier graag een ruimte voor beschikbaar.

Dus voor diegene die belangstelling hebben? Laat het mij even weten per pm.

Datum en tijd komen we dan later op terug.

Gr, Martin

Ik hoef je niet te PMmen he Martin ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Hifi Addict

Thanks Anton. Het verschil lijkt me ook te groot voor puur een digitale mod, ga hem nog eens een mail sturen om te kijken of ik wat meer info los kan peuteren. Helaas zit er een flinterdunne warranty void if removed sticker overheen anders had ik hem al open gehad :)

Martin ik ben van de partij, leuk :)

Peerless Monster

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 13:07:04
Thanks Anton. Het verschil lijkt me ook te groot voor puur een digitale mod, ga hem nog eens een mail sturen om te kijken of ik wat meer info los kan peuteren. Helaas zit er een flinterdunne warranty void if removed sticker overheen anders had ik hem al open gehad :)

Martin ik ben van de partij, leuk :)

We'll meet at last ;D ;D ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

martin_2703

frank2

Citaat van: vik op augustus  3, 2010, 08:55:01
@ Frank

Zoals Hifi addict al schreef... deze instellingen hebben bij mij een flinke boost opgeleverd, vooral in het laag. Aanrader!!!

1) Set the Oppo/NuForce 83SE menu setting for speakers to "LT/RT" not "Stereo" and not  "5.1" or "7.1".  
2) Turn off the subwoofer and center channel first under 5.1 or 7.1 and then set to RT/LT.
3) Set to Bitstream and not LPCM
4) Set to 96khz not 48khz.  
5) Set Dynamic Range to "OFF"

Dave zijn verklaring : Using LT/RT shuts off the surround chip pathway in the digital domain and really shortens the signal path.

Ik ben in het bezit van de standaard versie van een TUC Oppo, en die gaat vandaag richting Dave voor de laatste updates. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat want mijn updates zijn uit November 2009 (ik ben geloof ik de eerste met een Oppo van TUC) en er is in de tussentijd veel veranderd zo te horen.

Dit heb ik gisteren al geprobeerd en Martin heeft het met zijn tuc ook gedaan, het grappige is dat de uitkomsten compleet verschillend zijn.
Ik hoor verschil ja het is een fractie smoother, schoner met iets minder dynamiek, misschien iets strakker anders gezegd,
Een ander hoort meer bas, ik niet dat bleef hetzelfde, Martin hoorde weer wat anders.....

Schijnbaar speelt je set ook een belangrijke rol
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Ik heb net nog even kunnen genieten van een multispeler zeg!
Vergeleken de laatste keer luisteren bij Frank, is het geluid duidelijk anders.

Nu MOET je steeds meer muziek horen, je oren smeken er om :D
Het ''kille'' wat hij in zijn set had, is totaal weg. (niet dat het met de BOW slecht was, duh)

Maar echt een waanzinnig geluid!
Kom graag binnenkort nog even langs, om wat langer te luisteren, met de
AB in mijn handen...Ghehehe...

Hifi Addict

Citaat van: ArjanR1 op augustus  7, 2010, 21:43:14
Ik heb net nog even kunnen genieten van een multispeler zeg!
Vergeleken de laatste keer luisteren bij Frank, is het geluid duidelijk anders.

Nu MOET je steeds meer muziek horen, je oren smeken er om :D
Het ''kille'' wat hij in zijn set had, is totaal weg. (niet dat het met de BOW slecht was, duh)

Maar echt een waanzinnig geluid!
Kom graag binnenkort nog even langs, om wat langer te luisteren, met de
AB in mijn handen...Ghehehe...

Klonk het killer met de bow dan met de oppo dus? Verder geen setaanpassingen?

Former member 78

Citaat van: Hifi Addict op augustus 10, 2010, 10:45:26
Klonk het killer met de bow dan met de oppo dus? Verder geen setaanpassingen?

Ja, hij heeft meer aangepast.
Maar dat waren mijn bevindingen.

En die kloppen nooit helemaal, met maar 1 goed oor :P
Maar het geluid was zeer verslavend, het pakte mij dus goed.

frank2

aanpassingen:

2x nieuw stroomsnoer (2e hands) voor pre en eindversterker Pink Faun PC1
nieuw stroomverdeeldoos (furutech 609)
nieuwe zekering de groef en massief buisje in de meterkast
nieuwe Oppo met belden stroomsnoer en furutech F11 contra stekker

Dat zijn alle aanpassingen die er gedaan zijn. Overigens vond ik voorheen mijn set niet "kil" klinken maar klonk het anders, niet ruimtelijk, aanmerkelijk meer middentoon achtig, dichtlopende baspartijen. Detaillering was er verder wel.

Nu klinkt alles duidelijk meer gedefinieerd, open, ruimtelijk met een breed stereobeeld. Het "zingt" meer en dat zorgt er inderdaad voor dat je de neiging hebt om MEER en vooral MEER muziek te horen omdat alles zo verdraaid lekker klinkt. Het is niet voor niets dat een groot gedeelte van mijn collectie al de Oppo/tuc heeft gezien.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus 10, 2010, 19:29:16
aanpassingen:

2x nieuw stroomsnoer (2e hands) voor pre en eindversterker Pink Faun PC1
nieuw stroomverdeeldoos (furutech 609)
nieuwe zekering de groef en massief buisje in de meterkast
nieuwe Oppo met belden stroomsnoer en furutech F11 contra stekker

Dat zijn alle aanpassingen die er gedaan zijn. Overigens vond ik voorheen mijn set niet "kil" klinken maar klonk het anders, niet ruimtelijk, aanmerkelijk meer middentoon achtig, dichtlopende baspartijen. Detaillering was er verder wel.

Nu klinkt alles duidelijk meer gedefinieerd, open, ruimtelijk met een breed stereobeeld. Het "zingt" meer en dat zorgt er inderdaad voor dat je de neiging hebt om MEER en vooral MEER muziek te horen omdat alles zo verdraaid lekker klinkt. Het is niet voor niets dat een groot gedeelte van mijn collectie al de Oppo/tuc heeft gezien.

Weer mooie upgrades! Goed Frank, lekker bezig met stroom.
Ik zit er over te denken om zelf kabels in ieder geval te fabriceren voor achter de PS Audio.
Afwerken met witte katoenen kous van Hifisupply.
Tenminste als Peter ze binnenkort eens binnenkrijgt...

Maar eh foto? ;D ;D ;D
Of ik kom gewoon zelf ff luisteren :)

frank2

gewoon komen luisteren, Arjan1 had wel gelijk, het klinkt echt anders dan de laatste keer dat je hier was. Ik denk dat ik nu eindelijk heb gevonden wat ik al jarenlang zocht. De sound die ik nu heb vind ik mooi. Ik kan nog iets "rommelen" met kleine tweaks maar dit is niet meer dan gewoon proberen. Heb al een tweak geprobeerd van Bach , houten kegels, maar dat vond ik niet of nauwelijks beter dan mijn huidige houten voetjes, zeker gezien de prijs. (6 euro of 160 euro)

Zee

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2010, 07:06:24
gewoon komen luisteren, Arjan1 had wel gelijk, het klinkt echt anders dan de laatste keer dat je hier was. Ik denk dat ik nu eindelijk heb gevonden wat ik al jarenlang zocht. De sound die ik nu heb vind ik mooi. Ik kan nog iets "rommelen" met kleine tweaks maar dit is niet meer dan gewoon proberen. Heb al een tweak geprobeerd van Bach , houten kegels, maar dat vond ik niet of nauwelijks beter dan mijn huidige houten voetjes, zeker gezien de prijs. (6 euro of 160 euro)

Volgens mij hield Bach zich in zijn tijd bezig met belangrijkere zaken dan houten kegels  ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Former member 78

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2010, 07:06:24

Zoals ik het kon beoordelen, niks meer rommelen Frank!
Gewoon genieten, en meer niet...

Peerless Monster

Citaat van: Zee op augustus 11, 2010, 08:23:14

Volgens mij hield Bach zich in zijn tijd bezig met belangrijkere zaken dan houten kegels  ;D

Heb je dat geverifieerd bij hem?
;D

frank2

Ik heb de houten "deurknoppen" die ik onder de Oppo/TUC heb en die zorgt voor iets meer helderheid in mijn set, precies wat ik mooi vind, ook eens onder de platenspeler gezet. Daardoor gaat de speler iets rustiger en strakker klinken. Dus ik heb gisteren voor 4 a 5 euro nog paar kleinere gehaald en onder de platenspeler gezet.

blue-eyes

Fra nk,

toen ik eergisteren bij Triple audio was moest ik nog aan je denken. Je had toch positieve ervaringen met de PinkFaun stroomkabels? Maar je vond ze te stug?
Wel, de versie die jij hebt heeft een opvolger, en minder stug. Ik dacht iets van 550 euro.
En een nieuw topmodel van 1500 euro is ook te krijgen ;) :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

Ik vond alleen de kabel "vande rol van 40 euro" alleen stug, maar als ze er eenmaal aanhangen heb je er geen last meer van. Bovendien gebruik ik nu alleen de pc 1 stroomkabels van 550 euro

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op augustus 15, 2010, 10:56:19
Ik heb de houten "deurknoppen" die ik onder de Oppo/TUC heb en die zorgt voor iets meer helderheid in mijn set, precies wat ik mooi vind, ook eens onder de platenspeler gezet. Daardoor gaat de speler iets rustiger en strakker klinken. Dus ik heb gisteren voor 4 a 5 euro nog paar kleinere gehaald en onder de platenspeler gezet.

Hahaha cool Frank! Het is niet echt esthetisch verantwoord in zo'n prachtige set (vind ik ;))...
Maar alles aangrijpen om te verbeteren. Ik vind dat zo mooi.
Ik ben er ook naar op zoek gegaan, maar dan van ander soorten hout...
Waarschijnlijk dat je weer zoiets zelf moet gaan maken.

Have fun Frank!!

frank2

ik heb wel een kant en klare versie (te leen) van inderdaad 2 verschillende soorten hout, deze klinkt iets anders maar voor het geld wat ze ervoor vragen 180 euro gewoon overdreven veel.

Erik van Voorst (in memoriam)

...nog een stapje en dan kom je vanzelf bij ebbenhout terecht.... ;D :yin-yang: 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78

Zal er nog verschil in zitten of het van een gewone boom komt, of van een Bonsai?

dre73

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 15, 2010, 16:34:58
...nog een stapje en dan kom je vanzelf bij ebbenhout terecht.... ;D :yin-yang: 8)

ik zou ook niets anders aanraden!

even naar af.nl en een balkje halen ;)
even aan bonkies zagen en klaar ben je voor een paar tientjes 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ajbeefde

Citaat van: ArjanR1 op augustus 15, 2010, 16:36:32
Zal er nog verschil in zitten of het van een gewone boom komt, of van een Bonsai?

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Hifi Addict

Citaat van: dre73 op augustus 15, 2010, 16:53:24
ik zou ook niets anders aanraden!

even naar af.nl en een balkje halen ;)
even aan bonkies zagen en klaar ben je voor een paar tientjes 8)

Stevige zaag nodig :)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.