Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 15:53:01
Ok thanks, scheelt mij een potentieel verkeerde aankoop ;) Ik ga er vanuit dat ik de orginele decoding computer had met alleen een geupgrade powersupply. Wat vond jij vervelende karakter eigenschappen?

Het berekenen door het DSP board verliep niet altijd feilloos welke zich uitte in tikjes of zelfs continue gespetter.
Een beetje vergelijkbaar met de pro's and con's of thermionics.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:59:55
Het berekenen door het DSP board verliep niet altijd feilloos welke zich uitte in tikjes of zelfs continue gespetter.
Een beetje vergelijkbaar met de pro's and con's of thermionics.

;)

Anton.

Oh dat heb ik nooit ervaren.

Om even terug te komen op het oppo vs high-end speler verhaal, mijn vergelijkingen baseren zich wel op een gloednieuwe oppo vs oudere high-end spelers. Zowel mijn wadia 861 als de mark levincon 31/dcs elgar/dcs purcell van mijn vriend waren toch wel 10 jaar oud. Aangezien dat spul in de regel gewoon 24/7 aanstaat (wadia's in ieder geval) is het ook de vraag in hoeverre dezen nog wel optimaal klonken. Drift van elco's e.d.? Ik heb mijn gemodificeerde oppo zelf niet A/B vergeleken met de een of andere moderne high-end speler. Neemt niet weg dat ik zo'n oppo een "koopje" vindt aangezien de 2e hands waarde van de wadia en helemaal de ml/dcs stack hoger ligt dan de aanschafprijs van de oppo, plus leuke extra mogelijkheden als dvd/blueray/sacd/dvdaudio playback ;)

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:38:17
Maar Rens ik voer geen discussie tegen het plezier deze machine biedt. Ik heb wat reserve bij de extremen die genoemd worden.
En het beluisteren van een OPPO Nuforce gaf mij in vergelijk met bijv. de multiplayer van Linn een indruk van een vrijwel gelijk aan zijnde, plezierige machine.

En aangezien voor mij analoog nog hoog in vaandel staat zal het met 'lef' wel weinig van doen hebben, toch? ;)

Anton.

Dat is zeker, maar dat wist ik hoor. Vandaar de knipoog ;).
Had wel weer eens zin om te meeten en te greeten. Vandaar ;D.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:38:17
Maar Rens ik voer geen discussie tegen het plezier deze machine biedt. Ik heb wat reserve bij de extremen die genoemd worden.
En het beluisteren van een OPPO Nuforce gaf mij in vergelijk met bijv. de multiplayer van Linn een indruk van een vrijwel gelijk aan zijnde, plezierige machine.

Anton.

Beste Anton,

Zoals meerdere malen beschreven, je kunt een TUC/Oppo echt niet vergelijken met een Oppo Nuforce. Dit gaat echt verder. Je weet dat ik een Bow ZZ8 had en dat ik dat een goede speler vond, maar deze TUC/Oppo gaat zoveel verder, vooral qua detaillering maar ook qua muziekbeleving, ik heb weliswaar niet zo'n technische kennis als jij hebt of hifi addict, maar horen kan ik nog best wel. Deze TUC versies ze zijn er in 2 soorten gaan voor mij zover in muzikale beleving dat mijn Bow er voor moest sneuvelen en bij hifi addict z'n Wadia.

Ik heb net eens geluisterd naar de best of van UB40 vol2. ik hoor instrumenten en geluiden, basloopjes die ik nog nooit gehoord had, en mijn setje kan toch echt wel wat weergeven. De eigenaar van de Upgrade company kan wel zeggen hij speelt er alle cd spelers uit die het meervoudige kosten, nu na weken luisteren durf ik rustig te stellen dat en dan houd ik het maar miniem aan, hij alle cd spelers van 6000 euro "wegspeelt".

Nu mag iedereen z'n eigen smaak hebben, ik heb pas geleden een peperdure high end set beluisterd met een wadia, en CAT versterking terwijl ik het van geen kanten vond klinken, maar de eigenaar vond het geweldig, dus smaken verschillen, maar velen zullen overstag gaan als ze deze TUC/Oppo gehoord hebben, anderen blijven zeggen dat het niet kan enz.  van mij mag het ik geniet elke dag van deze speler. En mijn vrouw geniet bijna elke dag van een BluRay film waarvan ze het geluid en beeld toch oh zo mooi vind.

Eindconclusie voor 3000 euro krijg je een absolute topspeler in huis die perfect cd weergave geeft en als toegift ook nog het mooiste beeld en geluid in surround geeft. Ik denk, zou het moeten testen, dat de Linn waar jij het over had, dit niet kan halen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Een mooie speler voor 3000 Euro dat geloof ik best hoor, maar is er mij momenteel niets bekend over een 'wonder' chippset. :angel:

Daarnaast is Convergent Audio Technology matig materiaal......, maar staat me zo iets bij dat ik jou daar wel eens 'ZEER' enthousiast over heb zien schrijven. ::)
Anyway, waarover niet.

;D

Jammer dat jullie hetgeen ik probeer te melden uit proportie trekken, terwijl ik hier diegene ben die nuanceert. ;)

Maar het uiteindelijk belangrijkste gedeelte lies within the perception and eye of the beholder ....en daar had ik je al mee gefeliciteerd.

:)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Hifi Addict

Kleine aantekening, voor 3000 heb je een oppo met alle mogelijke opties, bybees, xlr uitgangen etc. Kan ook een heel stuk goedkoper ;)

Maar goed ik kom net terug van een avondje oppo's vergelijken. Voor de goede orde ging om de volgende 2 modellen:

Oppo BDP83SE met upgrade company signature update dd 02-04-10 en XLR uitgang optie en bybee filters.
Nuforce BDP83SE met dezelfde opties als bovenstaande maar update dd 10-07-10.

Allereerst 3 interessante observeringen, wellicht kan Anton hier licht op schijnen?:
-De Nuforce speelt 3 dB zachter, het display en de powerled van de nuforce geven meer licht en hij wordt iets warmer.

De nuforce is 30 minuten van de spanning afgeweest, bij aankomst direct weer aangesloten en eerst even een half uurtje koffie gedronken. Ik verwachtte er wat van aangezien hij een dedicated volledig akoestisch afgetunede ruimte heeft, je kunt alles heel goed bij hem horen altijd. Toen eerste vergelijk, teleurstellend, klonk vrijwel hetzelfde, nuforce een tikje voller, oppo een marginaal diepere stage. Beetje heen en weer geswitched om er verschillen proberen uit te halen, maar weinig spannends. Echter na een uur begonnen er wel verschillen te ontstaan en na 2 uur waren ze zelfs erg groot aan het worden. De nuforce klinkt echt een heel stuk schoner en transparanter, dit valt heel erg op, we hebben ons lopen verbazen over de detaillering, je hoort op de nuforce allerlei microdetails die je op de oppo gewoon helemaal niet kunt horen, tig keer geswitched, ze zijn er gewoon niet. Verder klinkt de nuforce heel erg zijdig, echt heel fraai in combinate met de extreem schone weergave. Alles klinkt vermoedelijk door diezelfde schone weergave een stukje echter, stemmen klinken realistischer, we hadden een track met een strand met zeegeluiden enzo, dat klonk veel meer als water. We hebben een tijdje zitten dubben wat er nu anders was aan het laag, er lijkt veel meer druk/punch te zijn maar dit is geen kwestie van puur meer volume, er is veel meer controle en het klinkt veel strakker, een basnoot is er veel sneller en is dan ook meteen weer weg ipv dat het een fractie na blijft rommelen. Ook is het laag gedetailleerder en klinkt ook veel schoner, dit alles tezamen leidt tot een illusie van meer kracht/dynamiek.

Nou goed tot zover. De oppo gaat terug om de laatste updates te krijgen en dan gaan we nog eens vergelijken. Ben erg benieuwd naar de exacte verschillen puur tussen nuforce an oppo met 100% identieke updates.

frank2

Ik denk dat er wel bij vermeld moet worden dat de XLR versie in dit vergelijk een nog lang niet ingespeelde Tuc was en de Nuforce wel ingespeeld was. In het begin klinken de spelers een beetje kaal, er zit nog geen diepte in, alles moet nog tot volle rijkdom komen. De Nuforce speelt iets smoother/zijig dat had ik ook al vastgesteld.
Blijft over dat met de nieuwste updates het geheel een stuk schoner klinkt. Ik wacht af totdat Martin zijn ge-update versie weer terug heeft en dan zal ik het hier thuis gaan vergelijken. (ook martin heeft een Tuc-nuforce)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op augustus  3, 2010, 07:45:39
Ik denk dat er wel bij vermeld moet worden dat de XLR versie in dit vergelijk een nog lang niet ingespeelde Tuc was en de Nuforce wel ingespeeld was. In het begin klinken de spelers een beetje kaal, er zit nog geen diepte in, alles moet nog tot volle rijkdom komen. De Nuforce speelt iets smoother/zijig dat had ik ook al vastgesteld.
Blijft over dat met de nieuwste updates het geheel een stuk schoner klinkt. Ik wacht af totdat Martin zijn ge-update versie weer terug heeft en dan zal ik het hier thuis gaan vergelijken. (ook martin heeft een Tuc-nuforce)

uh nee, de tuc oppo heeft er 4 maanden op zitten, de tuc nuforce 4 dagen (bij mij), maar kreeg van David te horen dat die de nuforce al 200 uur had ingebrand. En het zijn beiden XLR versies. Die van jou en martin vergelijken heeft geen zin, XLR klinkt anders dan RCA..

chansig

Prachtige verhalen weer...cd spelers die na een half uur van de spanning af te zijn geweest weer 2 uur de tijd nodig hebben om te kunnen klinken zoals ze kunnen...Is toch een prut ding ? Je gaat toch niet eerst een half uur koffie drinken om vervolgens je een half uur te verbazen over dat het minder is geworden om vervolgens te constateren dat het eigenlijk toch wel heeeeeeel erg goed is. :withstupid:

Ieder zijn plezier maar mensen die een Oppo overwegen en deze recensies mogelijk als leidraad nemen: Dit zijn subjectieve ervaringen maak gebruik van je eigen waarnemeningen en gebruik daarbij je gezonde verstand. (is een uitdrukking dus geen beschuldiging jegens wie dan ook)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Vik

@ Frank

Zoals Hifi addict al schreef... deze instellingen hebben bij mij een flinke boost opgeleverd, vooral in het laag. Aanrader!!!

1) Set the Oppo/NuForce 83SE menu setting for speakers to "LT/RT" not "Stereo" and not  "5.1" or "7.1". 
2) Turn off the subwoofer and center channel first under 5.1 or 7.1 and then set to RT/LT.
3) Set to Bitstream and not LPCM
4) Set to 96khz not 48khz. 
5) Set Dynamic Range to "OFF"

Dave zijn verklaring : Using LT/RT shuts off the surround chip pathway in the digital domain and really shortens the signal path.

Ik ben in het bezit van de standaard versie van een TUC Oppo, en die gaat vandaag richting Dave voor de laatste updates. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat want mijn updates zijn uit November 2009 (ik ben geloof ik de eerste met een Oppo van TUC) en er is in de tussentijd veel veranderd zo te horen.

Misschien wel een leuk idee om een shoot out te houden? Dan hebben we een leuke vergelijking dacht ik zo.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Hifi Addict

Citaat van: vik op augustus  3, 2010, 08:55:01
Dave zijn verklaring : Using LT/RT shuts off the surround chip pathway in the digital domain and really shortens the signal path.

He cool, vroeg me al af waarom dit zo was :)

Citaat van: vik op augustus  3, 2010, 08:55:01
Misschien wel een leuk idee om een shoot out te houden? Dan hebben we een leuke vergelijking dacht ik zo.  :)

Ik stel die van mij ook beschikbaar, ben erg benieuwd naar de verschillen (als die er zijn) tussen de verschillende oppo versies met dezelfde upgrades.

Hifi Addict

Citaat van: chansig op augustus  3, 2010, 08:39:24
Ieder zijn plezier maar mensen die een Oppo overwegen en deze recensies mogelijk als leidraad nemen: Dit zijn subjectieve ervaringen maak gebruik van je eigen waarnemeningen en gebruik daarbij je gezonde verstand. (is een uitdrukking dus geen beschuldiging jegens wie dan ook)

Gr Hans

Gelukkig kun je ze eerst uitproberen voor je deze vreselijke miskoop begaat  8)

Dirk

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 09:08:56
hoe bedoel je ? heeft Frank (W&W) alle types dan voorradig voor thuisdemo ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Hifi Addict

Citaat van: Dynky op augustus  3, 2010, 09:15:44
hoe bedoel je ? heeft Frank (W&W) alle types dan voorradig voor thuisdemo ?

Wat heeft Frank met W&W te maken? Ik was van het weekend bij W&W en volgens mij ging hij van de week weer nieuwe modellen bestellen.

frank2

ik wil best met mijn Oppo/tuc een shoot-out doen (versie 6-6-2010)

nb: ik werk niet bij wenw, dus Karel bellen voor een demo is echt handiger

Dirk

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 09:19:59
Wat heeft Frank met W&W te maken? Ik was van het weekend bij W&W en volgens mij ging hij van de week weer nieuwe modellen bestellen.
sorry, soms krijg ik wel een beetje de indruk dat ik hier naar een vertegenwoordiger van W&W z'n posts zit te kijken, vandaar de verwarring...ik bedoelde dus Karel (van W&W)  :D

je stelt namelijk dat je ze uit kunt proberen voor je deze vreselijke miskoop begaat...daarop stelde ik de vraag of hij dan alle modellen op voorraad heeft ter thuisdemo. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Hifi Addict

Citaat van: Dynky op augustus  3, 2010, 10:32:04
sorry, soms krijg ik wel een beetje de indruk dat ik hier naar een vertegenwoordiger van W&W z'n posts zit te kijken, vandaar de verwarring...ik bedoelde dus Karel (van W&W)  :D

je stelt namelijk dat je ze uit kunt proberen voor je deze vreselijke miskoop begaat...daarop stelde ik de vraag of hij dan alle modellen op voorraad heeft ter thuisdemo. ;)

Haha ok, ik kan je garanderen dat Frank niet voor W&W werkt, ik kom daar vrij regelmatig aangezien ik er vlakbij woon en hij lekkere koffie heeft ;)

Hij heeft ze nu allemaal verkocht maar koopt zo nu en dan een nieuwe partij. Als je hem mailt of belt voor een demo kan dat zeker geregeld worden als hij weer nieuwe binnenkrijgt, de vorige partij was geloof ik binnen 2 dagen verkocht. Maar hij koopt ze niet per 50 in dus een continue voorraad heeft hij niet. Kwestie van een luistersessie reserveren dus :) Of een van de andere tuc eigenaren in de buurt vragen voor een demo? TUC heeft een niet goed geld terug garantie maar levert oppo's voor NL geloof ik momenteel exclusief via w&w.

Dirk

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 10:38:01
TUC heeft een niet goed geld terug garantie maar levert oppo's voor NL geloof ik momenteel exclusief via w&w.
ik heb even goed doorgelezen wat TUC exact begrijpt onder z'n niet goed geld terug garantie , maar die garantie loopt maar 7 dagen...en als ik zo lees hoe lang een nieuwe speler bij jullie moet inspelen om tot z'n volle potentie te komen, lijkt me die 7 dagen wat te kort  ;)

btw ; ik woon in Belgie, dus eventuele rechtstreekse levering lijkt geen probleem te zijn als ik de eerste mailcontacten met TUC correct interpreteer.

Hifi Addict

Citaat van: Dynky op augustus  3, 2010, 10:47:33
ik heb even goed doorgelezen wat TUC exact begrijpt onder z'n niet goed geld terug garantie , maar die garantie loopt maar 7 dagen...en als ik zo lees hoe lang een nieuwe speler bij jullie moet inspelen om tot z'n volle potentie te komen, lijkt me die 7 dagen wat te kort  ;)

btw ; ik woon in Belgie, dus eventuele rechtstreekse levering lijkt geen probleem te zijn als ik de eerste mailcontacten met TUC correct interpreteer.

An inderdaad geen enkel probleem dan. Sja als je hem binnen 7 dagen goed genoeg vindt ga je hem daarna alleen maar beter vinden ;)

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 10:38:01
Haha ok, ik kan je garanderen dat Frank niet voor W&W werkt, ik kom daar vrij regelmatig aangezien ik er vlakbij woon en hij lekkere koffie heeft ;)

Hij heeft ze nu allemaal verkocht maar koopt zo nu en dan een nieuwe partij. Als je hem mailt of belt voor een demo kan dat zeker geregeld worden als hij weer nieuwe binnenkrijgt, de vorige partij was geloof ik binnen 2 dagen verkocht. Maar hij koopt ze niet per 50 in dus een continue voorraad heeft hij niet. Kwestie van een luistersessie reserveren dus :) Of een van de andere tuc eigenaren in de buurt vragen voor een demo? TUC heeft een niet goed geld terug garantie maar levert oppo's voor NL geloof ik momenteel exclusief via w&w.

What's wrong in this picture. ::)

Anyhow, het scheelt aanzienlijk in zijn advertentiekosten. :sneaky2:

Anton.

martin_2703

Shoot out voor de oppo Tuc versie's

Zojuist Karel van WenW gesproken.

Karel van W&W Audio stelt hier graag een ruimte voor beschikbaar.

Dus voor diegene die belangstelling hebben? Laat het mij even weten per pm.

Datum en tijd komen we dan later op terug.

Gr, Martin

chansig

Citaat van: Hifi Addict op augustus  3, 2010, 09:08:56

Gelukkig wel ja...Ik begrijp niet dat je tevreden kan zijn met een cd speler die 2 en een half uur nodig heeft om goed te klinken. Maar dat is mijn probleem.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

Haha je kunt ook niet enthousiast zijn over een apparaat zonder van reclamemakerij beticht te worden op dit forum  :ph34r:

Maar Anton kun jij te technische licht laten schijnen over onderstaande? Ik vermoed dat hij wel degelijk wat aan de voeding heeft gedaan namelijk:

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 23:49:02

Oppo BDP83SE met upgrade company signature update dd 02-04-10 en XLR uitgang optie en bybee filters.
Nuforce BDP83SE met dezelfde opties als bovenstaande maar update dd 10-07-10.

Allereerst 3 interessante observeringen, wellicht kan Anton hier licht op schijnen?:
-De Nuforce speelt 3 dB zachter, het display en de powerled van de nuforce geven meer licht en hij wordt iets warmer.

chansig

Ik denk dat het 3dB minder hard spelen weinig afdoet aan de kwaliteit van het geluid. Je krijgt zo wel een ruimer regelbereik op je versterker en dat is altijd prettiger.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Is moeilijk in te schatten zonder schematuur of een blik in beide apparaten.

Mijn eerste indruk is niet powersupply gerelateerd. En wat het display betreft in veel gevallen wordt er een combinatie van een lineare en schakelende voeding gebruikt, waar het schakelende deel vaak het display voor zijn rekening neemt.

Ik denk dat een toepassing in het analoog domein of 'misschien' softwarematig signaal processing deze -3 dB teweeg brengt.  

Anton.