Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 12:20:28
Maak er vooral een gezellige avond van.  :)
Ik probeer wel tussen de regels door je verslag van dit alles te interpreteren.

:coffee:

Anton.

Daar doen we het voor  ;D

scrutinizer

additional:

No your tools!!
De verbetering(en) in dynamisch contrast zoals jij dat omschreef is m.i. gewoon 'te' extreem en onmogelijk als dat met een 'kleine' ingreep binnen het bestaande digitale circuit verkregen is mits deze berust op een fout of een totaal re-disign.
Daarnaast ga ik over klank niet in discussie gezien deze persoonlijk is. Wees bewust van het feit dat de 4 Burr Brown dac's, opamps en vooral de discontinued maar hooggewaardeerde BUF03's in de Wadia's, DC gekoppeld een 'zeer' sterk gezelschap in de dynamiek departement is. :-X

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 12:39:23
additional:

No your tools!!
De verbetering(en) in dynamisch contrast zoals jij dat omschreef is m.i. gewoon 'te' extreem en onmogelijk als dat met een 'kleine' ingreep binnen het bestaande digitale circuit verkregen is mits deze berust op een fout of een totaal re-disign.
Daarnaast ga ik over klank niet in discussie gezien deze persoonlijk is. Maar wees bewust van de 4 Burr Brown dac's, opamps en vooral de discontinued maar hooggewaardeerde BUF03's in de Wadia's, DC gekoppeld en een 'zeer' sterk gezelschap in de dynamiek departement. :-X

;)

Anton.

Absoluut, ik ben altijd een grote wadia liefhebber geweest, heb aardig wat wadia's gehad, de wadia 2000 dac+transport (de oudste maar met stip op nummer 1 wat mij betreft), wadia 12 dac, wadia 27 dac, wadia 830, 850 en 861 spelers.. Zoals ik ook al schreef was mijn wadia 861 ook krachtiger in het laag en dynamischer dan mijn vorige oppo. Nu echter niet meer.

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 12:55:53
Absoluut, ik ben altijd een grote wadia liefhebber geweest, heb aardig wat wadia's gehad, de wadia 2000 dac+transport (de oudste maar met stip op nummer 1 wat mij betreft), wadia 12 dac, wadia 27 dac, wadia 830, 850 en 861 spelers.. Zoals ik ook al schreef was mijn wadia 861 ook krachtiger in het laag en dynamischer dan mijn vorige oppo. Nu echter niet meer.

De 2000 decoding computer kan ik zij het in muzikale zin in latere gen. programming, 50Mhz DSP's en Sledgehammer buffer ook wel waarderen, zo ook zijn opvolger de W9.
Het P2S loopwerk behoeft m.i. geen betoog.

Maar hiermee geef je antwoord op een gedeelte van hetgeen ik omschreef. ::)
Laat ik het anders stellen denk je dat dit (meet)technisch zo is of ervaar je het psychoakoestisch zo?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Peerless Monster

Het gaat hard tegen hard ;).
Felle discussie, maar respect voor jullie jongens! Wat een kennis.

Gelukkig luister ik nu naar muziek ;D.
hahahaha we moeten eens bij elkaar gaan zitten want die Oppo's maken het allemaal een beetje confuus.
Anton, wil je een shoot-outje met wat Oppo's? Lijkt me wel lachen om eens een complete zaterdagmiddag een vergelijk te doen met alle Oppo's en Wadia's...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Hifi Addict

Ik had een versie die in 1995 een aantal updates heeft gehad, inderdaad upgrade naar P2S voor het transport, 24 bit dac, 201c "1 box" powersupply voor de dac, helaas alleen de variabele volume controle optie niet. Als ik er ooit nog een met die laatste optie tegenkom voor een nromale prijs koop ik hem direkt gewoon voor de heb :)

Maar ik snap je argument niet helemaal? Ik claim dus dat de laatste update van David Schulte de oppo dermate krachtiger en dynamischer maakt dat deze daar nu mijn Wadia 861 overtreft? Dat deden mijn voorgaande 2 oppo's niet. Wat is dan precies je issue, dat je dit niet geloofd? Omdat het een mod in het digitale deel is? Zoja dat is nu precies wat ik een x aantal posts eerder schreef dat ik niet begreep hoe dat kon, dus dan zijn we het toch met elkaar eens?

frank2

@hifiaddict: heb je al eens met de instellingen zoals 96 Khz en 192 Khz gespeelt (in het set up gedeelte audio) Ik vraag mij af of dat voor cd muziek nog verschil maakt. (staat bij mij op 96 Khz) Upsampling)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op augustus  2, 2010, 13:43:50
Het gaat hard tegen hard ;).
Felle discussie, maar respect voor jullie jongens! Wat een kennis.

Gelukkig luister ik nu naar muziek ;D.
hahahaha we moeten eens bij elkaar gaan zitten want die Oppo's maken het allemaal een beetje confuus.
Anton, wil je een shoot-outje met wat Oppo's? Lijkt me wel lachen om eens een complete zaterdagmiddag een vergelijk te doen met alle Oppo's en Wadia's...

Ha Die Rens.

Buiten dat ik mijn nieuwsgierigheid onder controle heb en dit m.i. niet direct een toevoeging aan mijn muziekbeleving is, vind ik het wel interessant gezien de huidige en de destijds voorhanden zijnde techniek in cijfers omschreven te zien.
Ik weet het cijfers .... maar dit is dan ook met respect een contrast over the edge. ;)

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 13:51:36
Ha Die Rens.

Buiten dat ik mijn nieuwsgierigheid onder controle heb en dit m.i. niet direct een toevoeging aan mijn muziekbeleving is, vind ik het wel interessant gezien de huidige en de destijds voorhanden zijnde techniek in cijfers omschreven te zien.
Ik weet het cijfers .... maar dit is dan ook met respect een contrast over the edge. ;)

Anton.

Hahaha.
Ik vind het prachtig Anton.
Ik kan er van genieten als sommigen op dat vlak zich ook staande weten te houden tijdens de discussies. Ik zou allang afgehaakt zijn, maar volg het vanaf de zijlijn op de voet, want het is zo intrigerend. Ik heb de Oppo bij Martin gehoord namelijk, dus ik ben benieuwd ook naar de mods en wat het verhoudt naar Wadia (en ook eventueel naar mijn DVD-speler)...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 13:46:56
Ik had een versie die in 1995 een aantal updates heeft gehad, inderdaad upgrade naar P2S voor het transport, 24 bit dac, 201c "1 box" powersupply voor de dac, helaas alleen de variabele volume controle optie niet. Als ik er ooit nog een met die laatste optie tegenkom voor een nromale prijs koop ik hem direkt gewoon voor de heb :)

Jammer, dan praten we dus niet over hetzelfde apparaat. De decoding computer werkte met een transversaal dac en deze update versie is vergelijkbaar met de W27 (4-voudig Burr Brown dac en geen discrete analog sledgehammer stage). ;)

CiteerMaar ik snap je argument niet helemaal? Ik claim dus dat de laatste update van David Schulte de oppo dermate krachtiger en dynamischer maakt dat deze daar nu mijn Wadia 861 overtreft? Dat deden mijn voorgaande 2 oppo's niet. Wat is dan precies je issue, dat je dit niet geloofd? Omdat het een mod in het digitale deel is? Zoja dat is nu precies wat ik een x aantal posts eerder schreef dat ik niet begreep hoe dat kon, dus dan zijn we het toch met elkaar eens?

Ik wil alleen maar aangeven dat het in de DAC chips vast ligt en het analoog circuit daarna bepaald qua drive and headroom capability.

Zie antwoord DIY/ Transport der Transporten/ Antwoord #933 > #935 Gepost op: Oktober 8, 2008 om daar een voorstelling van te krijgen.

En Wadia's buffer met 1 ohm en zijn 280ma in staat is een kleine luidspreker aan te sturen. ;)

:)

Anton.

Hifi Addict

Ik wil mijn oppo zeker wel beschikbaar stellen voor een shoutout! Leuk en interessant.

@frank, optimale instellingen voor 2 kanaals audio weergave:

1) Set the Oppo/NuForce 83SE menu setting for speakers to "LT/RT" not "Stereo" and not  "5.1" or "7.1".  
2) Turn off the subwoofer and center channel first under 5.1 or 7.1 and then set to RT/LT.
3) Set to Bitstream and not LPCM
4) Set to 96khz not 48khz.  
5) Set Dynamic Range to "OFF"

Vergeet niet na het maken van de instellingen de oppo even uit en aan te zetten, dan slaat hij het ook daadwerkelijk op, anders ben je de instellingen kwijt als je een keer een beetje gehaast een powercordje wisselt ;)

Verder als je alleen audio via analoog of digitaal luistert en niet via hdmi kun je hdmi audio op off zetten. Secondary audio kan ook op off maar dat is voor pip e.d. dus is in de regel toch niet aanwezig.

Downmix op LT/RT is wel echt duidelijk hoorbaar, waarom? geen idee :)

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 14:05:15
Jammer, dan praten we dus niet over hetzelfde apparaat. De decoding computer werkte met een transversaal dac en deze update versie is vergelijkbaar met de W27 (4-voudig Burr Brown dac en geen discrete analog sledgehammer stage). ;)

Ik wil alleen maar aangeven dat het in de DAC chips vast ligt en het analoog circuit daarna bepaald qua drive and headroom capability.

Zie antwoord DIY/ Transport der Transporten/ Antwoord #933 > #935 Gepost op: Oktober 8, 2008 om daar een voorstelling van te krijgen.

En Wadia's buffer met 1 ohm en zijn 280ma in staat is een kleine luidspreker aan te sturen. ;)

:)

Anton.

Er zat wel een sledgehammer discrete uitgang in :) Ik weet niet of die vervangen werd als je de digitale volume controle optie erbij nam? De uitgangsstage van de wadia 27 was zeker anders, die werd ook bloedheet, een klasse A schakeling ofzo, ben daar niet ingedoken..

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 14:05:15

Oh p.s. niet helemaal mee eens, weleens een mark levinson 31 en 37 naast elkaar gehoord? Zijn puur transporten.. Die 31 drukt toch behoorlijk wat meer in het laag.

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 14:44:15
Oh p.s. niet helemaal mee eens, weleens een mark levinson 31 en 37 naast elkaar gehoord? Zijn puur transporten.. Die 31 drukt toch behoorlijk wat meer in het laag.

Weleens!! :-X
Maar hoe belangrijk ook in onze muziek beleving vind ik wel dat we sommige (extreme) perceptie van uiteindelijke eigenschap(pen) dienen te scheiden.

;)

Anton.

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 14:39:05
Er zat wel een sledgehammer discrete uitgang in :) Ik weet niet of die vervangen werd als je de digitale volume controle optie erbij nam? De uitgangsstage van de wadia 27 was zeker anders, die werd ook bloedheet, een klasse A schakeling ofzo, ben daar niet ingedoken..

Yepp!! Exact hetzelfde analoog circuit behoudens de externe powersupply. ;)

Anton.

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 14:57:43
Exact hetzelfde analoog circuit behoudens de externe powersupply. ;)

Anton.

CiteerDe decoding computer werkte met een transversaal dac en deze update versie is vergelijkbaar met de W27 (4-voudig Burr Brown dac en geen discrete analog sledgehammer stage).

Dan begreep ik je denk ik verkeerd? Ik dacht dat je bedoelde dat mijn wadia 2000 met updates GEEN sledgehammer uitgangstrap meer had volgens jou?

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 15:00:42
Dan begreep ik je denk ik verkeerd? Ik dacht dat je bedoelde dat mijn wadia 2000 met updates GEEN sledgehammer uitgangstrap meer had volgens jou?

Dan begreep je me goed. Zoals ik op mijn foto's laat zien ligt het analoog discreet 'sledgehammer' board alleen en is het analoog circuit met opamps geintegreerd bij het update dacboard '95.
De naam is destijds gegeven aan dat board maar bekte schijnbaar lekker. ;D

Anton.

Peerless Monster

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 14:06:42
Ik wil mijn oppo zeker wel beschikbaar stellen voor een shoutout! Leuk en interessant.

Anton? Durf jij naar zo'n Oppo te luisteren ;)
Ik ben namelijk razend benieuwd van wat jij ervan vind.
Niet dat ik mijn Classe dan zal afvallen, maar om de discussies hier te kunnen sluiten ;).

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:07:26
Dan begreep je me goed. Zoals ik op mijn foto's laat zien ligt het analoog discreet 'sledgehammer' board alleen en is het analoog circuit met opamps geintegreerd bij het update dacboard '95.
De naam is destijds gegeven aan dat board maar bekte schijnbaar lekker. ;D

Anton.

Hmm als ik nog eens goed naar die foto's kijk denk ik dat mijn wadia 2000 dac die 24 bit dac update helemaal niet had, die rode dac behuizingen komen mij bekend voor, ook de dipswitches zaten er volgens mij niet in. Maarja het is ook al wel een jaar of 8 geleden dat ik deze had. Wellicht een verkooppraatje van de voorgaande eigenaar. Er zat wel die 201c single powersupply bij zat maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. De wadia 27 klonk ook echt wel heel anders in mijn beleving (minder).

frank2

Citaat van: Peerless Monster op augustus  2, 2010, 15:10:18
Niet dat ik mijn Classe dan zal afvallen, maar om de discussies hier te kunnen sluiten ;).

Hij mag bij mij komen luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op augustus  2, 2010, 15:10:18

Maar Rens ik voer geen discussie tegen het plezier deze machine biedt. Ik heb wat reserve bij de extremen die genoemd worden.
En het beluisteren van een OPPO Nuforce gaf mij in vergelijk met bijv. de multiplayer van Linn een indruk van een vrijwel gelijk aan zijnde, plezierige machine.

En aangezien voor mij analoog nog hoog in vaandel staat zal het met 'lef' wel weinig van doen hebben, toch? ;)

Anton.

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 15:27:04
Hmm als ik nog eens goed naar die foto's kijk denk ik dat mijn wadia 2000 dac die 24 bit dac update helemaal niet had, die rode dac behuizingen komen mij bekend voor, ook de dipswitches zaten er volgens mij niet in. Maarja het is ook al wel een jaar of 8 geleden dat ik deze had. Wellicht een verkooppraatje van de voorgaande eigenaar. Er zat wel die 201c single powersupply bij zat maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. De wadia 27 klonk ook echt wel heel anders in mijn beleving (minder).
De geschreven software was afhankelijk voor het uiteindelijke karakter in weergave.

Anton.

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:41:14
De geschreven software was afhankelijk voor het uiteindelijke karakter in weergave.

Anton.

Heb jij enig idee hoe de wadia 2000 met complete '95 update zich dan klankmatig vergeleek met de wadia 27? Gewoon identiek? In dat geval ga ik hem namelijk niet kopen als er eens een voorbij komt ;)

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 15:44:05
Heb jij enig idee hoe de wadia 2000 met complete '95 update zich dan klankmatig vergeleek met de wadia 27? Gewoon identiek? In dat geval ga ik hem namelijk niet kopen als er eens een voorbij komt ;)

Een wat vriendelijker karakter in vergelijk met de 27. Zijn decoding comp. predecessor daarentegen met zijn 18 bit 'yammie', maar dat jammergenoeg met wat vervelende instabiliteits eigenschappen van DSP's en program.

:-X

anton.

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 15:50:19
Een wat vriendelijker karakter in vergelijk met de 27. Zijn decoding comp. predecessor daarentegen met zijn 18 bit 'yammie', maar dat jammergenoeg met wat vervelende karakter eigenschappen.

:-X

anton.

Ok thanks, scheelt mij een potentieel verkeerde aankoop ;) Ik ga er vanuit dat ik de orginele decoding computer had met alleen een geupgrade powersupply. Wat vond jij vervelende karakter eigenschappen?