Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Omdat de Belden in principe "slechter" is dan de Pink Faun waardoor hij vooral in het basgebied en midlaag minder gedetailleerd is klinkt het zeer goed bij mij in de set. (ik heb de Belden van Martin gekregen en de contrastekker vervangen voor een furutech f11)
De Pink Faun is mij weer iets te strak als ik die op de Oppo zet. Iemand raadde (ralphie) mij aan om eens ps audio AC3 te gebruiken.

Omdat ik nu precies bereikt heb wat ik wilde (belden kabel op de Oppo, pink faun op de Belles beide en interlinks van "Johan" op alles en een zekering van de groef heb in een AHP module, ) is het ook zo moeilijk om zonder iets gehoord te hebben een beslissing te maken, juist omdat het nu goed klinkt. Dat jij zegt dat alles nog beter is nu met de laatste upgrade geloof ik meteen, maar ik ben zeer gevoelig mbt luisteren voor het middengebied, en het mag allemaal heus ietsjes meer helderder klinken maar dat hoeft niet, maar het mag niet steriel gaan klinken, er moet emotie blijven, als ik "droevige" muziek opzet moeten de tranen in m'n ogen komen, nu is dat maar als de muziek niet pakt omdat alles te strak klinkt.......

Maar als jij bij die vriend bent kun je het wel horen, ben je al weer een aantal uren verder. En anders maken we een afspraak voor vlg. week in het weekend...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 30, 2010, 16:22:43
Maar als jij bij die vriend bent kun je het wel horen, ben je al weer een aantal uren verder. En anders maken we een afspraak voor vlg. week in het weekend...

Nah sorry, mn vrije tijd is me iets te dierbaar momenteel. Anders laat je het gewoon lekker zoals het is als je er nu blij mee bent. Prima toch..

frank2

laat in ieder geval weten wat die vriend ervan vond. Ik zit nu even te twijfelen maar dan kan zo weer omslaan. Dus ik zeg niet dat ik geen upgrade wil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

Das geen probleem..

P.s. had je die pink faun van de rol? 5.27 mm2 vertint koper met teflon coating? Die is echt snoeihard, alleen aan te bevelen voor een saaie set, loopt ook wel mooi op buis maar met transistor zou ik het niemand aanbevelen.

frank2

Nee het is de pc1 voor de pre en de eindversterker met furutech kabels, als verdeeldoos heb ik een furutech 609. (stroom van meterkast naar verdeeldoos is een Belden, niet de nieuwe maar de oude m2)

Hifi Addict

frank2

Hifi Addict

frank2

nagekeken de gold versie

Hifi Addict

ok, dat is een warm klinkende stekker, een van de warmste zelfs.. De belden 2mm2 is wel fris trouwens, mocht het te fris worden kun je die altijd nog vervangen door een warmer exemplaar. En je  kunt eventueel ook nog zo'n pink faun vervangen door een warmere kabel, ruimte genoeg om goedkoop bij te schaven. Ik zou de upgrade dan wel gokken.

Sjaudio

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2010, 18:01:30
ok, dat is een warm klinkende stekker, een van de warmste zelfs..

Klinkt als..........      heet ?!

Kan niet goed zijn, zo'n hete stekker...  ::)

Hifi Addict

Citaat van: Sjaudio op juli 30, 2010, 18:34:16
Klinkt als..........      heet ?!

Kan niet goed zijn, zo'n hete stekker...  ::)

Ik heb andere associaties met warm dan heet als we het nu tenminste nog over hifi hebben  :hehe:

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

neverywhere

Hee, op zich een leuk idee....maar als je dadelijk 6 cello's in je kamer hebt staan gaan de mensen je ook wel een beetje vreemd aankijken denk ik?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

ajbeefde

Citaat van: neverywhere op augustus  1, 2010, 11:43:52
Hee, op zich een leuk idee....maar als je dadelijk 6 cello's in je kamer hebt staan gaan de mensen je ook wel een beetje vreemd aankijken denk ik?
;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Peerless Monster

Citaat van: neverywhere op augustus  1, 2010, 11:43:52

Zonder snaren...
Dat is natuurlijk al helemaal verdacht ;D

Ik denk dat een woonkamer een woonkamer moet blijven.
Dus 2 van deze dingen zou nog gaan, maar het is geen gezicht volgens mij, zeker niet als je ze ook nog symmetrisch moet ophangen.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Xander32

Hmmm, 6 x een contrabas aan de muur als bass-trap  ::).

;D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Hifi Addict

Hoi Frank,

Dit weekend te druk geweest maar ga vanavond mijn nieuwe tuc nuforce oppo XLR update datum 10-07 vergelijken met een "gewone" tuc oppo XLR update datum 02-04. Is weer niet helemaal een representatieve vergelijking maar met voldoende vergelijken komt er denk ik wel een algemene indruk uit. Een vriend van me heeft een nieuwe tuc oppo met rca's besteld, die kunnen we dan eventueel weer naast de nuforce van martin zetten als die terug komt, dan hebben we echt rca oppo vs rca nuforce oppo met dezelfde updates. Nog mooier zou dan zijn ook mijn XLR nuforce oppo te vergelijken met de rca nuforce oppo van martin met dezelfde updates via dat systeem van die vriend van mij. Die heeft namelijk een TVC met 4 zilveren trafo's erin waarbij je 2 van die trafo's gebruikt voor RCA en 4 voor gebalanceerd. Ik denk dat dat een van de meest representatieve setup's is ter vergelijk.

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 11:34:43
[ ....]
Is weer niet helemaal een representatieve vergelijking

Welke van je vergelijkingen waren dat wel dan. Die aan de 861 misschien? ::)

Met respect, maar ik dacht dat Frank de ongekroonde koning der metaforen was ......

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 11:56:54

Welke van je vergelijkingen waren dat wel dan. Die aan de 861 misschien? ::)

Met respect, maar ik dacht dat Frank de ongekroonde koning van metaforen was ......

Anton.

Ook met alle respect, dat slaat toch als een tang op een varken? Wat heeft een vergelijking van een wadia 861 met een oppo te maken met het vergelijken van een in basis zelfde oppo met verschillende modificaties? Het doel is hier dus het verschil tussen de verschillende modificaties boven water te krijgen. Nuforce mod, XLR mod, upgrade company mods..

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 12:02:02
Ook met alle respect, dat slaat toch als een tang op een varken? Wat heeft een vergelijking van een wadia 861 met een oppo te maken met het vergelijken van een in basis zelfde oppo met verschillende modificaties? Het doel is hier dus het verschil tussen de verschillende modificaties boven water te krijgen. Nuforce mod, XLR mod, upgrade company mods..

Het heeft mij met de wijze waarop jij je vergelijkingen ervaart en omschrijft te maken.
En hanteer ik geen tang of ander gereedschap om varkens of uberhaupt dieren te lijf te gaan. Ik gebruik gereedschap waar het voor bedoeld is.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

frank2

mijn Oppo Tuc heeft een laatste update c.q mod van 6-6-2010  (de XLR versie )

nb: hifi addict heb jij al geexperimenteerd met de Khz in het menu, bij mij heeft hij altijd op 96 khz gestaan tot nu toe, maakt het nog verschil om 'm te veranderen naar 48 of 192 Khz?

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op augustus  2, 2010, 12:07:07
Het heeft mij met de wijze waarop jij je vergelijkingen ervaart en omschrijft te maken.
En hanteer ik geen tang of ander gereedschap om varkens of uberhaupt dieren te lijf te gaan. Ik gebruik gereedschap waar het voor bedoeld is.
;)
Anton.

LOL touche :)

Ik denk dat er wel een algemeen beeld uit komt rollen.
-een tuc nuforce oppo klinkt wat warmer en voller in het middengebied dan een niet nuforce tuc oppo, door meerdere bronnen bevestigd, maar het verschil is klein.
-vanavond gaan we met drie man luisteren naar het verschil tussen een nuforce tuc oppo met de laatste updates vs een niet nuforce tuc oppo met updates van 3 maanden geleden.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op augustus  2, 2010, 12:14:39
mijn Oppo Tuc heeft een laatste update c.q mod van 6-6-2010  (de XLR versie )

Ja dat is dezelfde update datum als mijn nuforce rca oppo, die van jou mist dus alleen die digitale mod met drastische jitterverlaging, mijn nieuwe xlr nuforce oppo klinkt veel beter maar hier hebben we dus te maken met RCA vs XLR. Vanavond dus XLR vs XLR. Als het verschil klein is zou ik jouw speler niet opsturen, is het groot wel ;)

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op augustus  2, 2010, 12:17:02
LOL touche :)

Ik denk dat er wel een algemeen beeld uit komt rollen.
-een tuc nuforce oppo klinkt wat warmer en voller in het middengebied dan een niet nuforce tuc oppo, door meerdere bronnen bevestigd, maar het verschil is klein.
-vanavond gaan we met drie man luisteren naar het verschil tussen een nuforce tuc oppo met de laatste updates vs een niet nuforce tuc oppo met updates van 3 maanden geleden.

Maak er vooral een gezellige avond van.  :)
Ik probeer wel tussen de regels door je verslag van dit alles te interpreteren.

:coffee:

Anton.