Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

marcush, 5-alive, frank2 en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

50$ voor een 70.000-2.000=68.000$ beter klinkende upgrade is een koopje, ik zeg doen!  :pompom:

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2010, 12:40:27
Je moet het zelf weten, maar je kunt hem nu nog voor $50 laten updaten, en het verschil is echt heel groot, jij hebt deze update niet, er zijn er nog maar 2 met deze update uitgeleverd. Ik heb ze hier naast elkaar staan, update 06-06 en update 12-07. Hij heeft deze nieuwe update op 10-07 gevonden. Als die van jou ouder dan 3 weken is heb je deze update dus niet.

Paar quotes voor je:

misschien toch maar doen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2010, 12:40:27
Je moet het zelf weten, maar je kunt hem nu nog voor $50 laten updaten, en het verschil is echt heel groot, jij hebt deze update niet, er zijn er nog maar 2 met deze update uitgeleverd. Ik heb ze hier naast elkaar staan, update 06-06 en update 12-07. Hij heeft deze nieuwe update op 10-07 gevonden. Als die van jou ouder dan 3 weken is heb je deze update dus niet.

Paar quotes voor je:

omschrijf het verschil eens.....in jouw bewoordingen
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Hifi Addict

Het is handig iemand te vinden om samen mee op te sturen. Ik stuur mijn oude terug samen met martin. Een vriend van me heeft er ook een, ga ik van het weekend even met deze langs en kan niet missen dat die de update ook wil, wellicht kunnen jullie hem dan samen opsturen, scheelt weer. Ik heb nog zo'n grote double box waar precies 2 oppo dozen inpassen..

frank2

ik hoor het wel, ben van het weekend erg druk. (ziekte van schoonpapa) Ben wel benieuwd naar de verschillen, probeer deze eens te omschrijven.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 30, 2010, 12:50:11
omschrijf het verschil eens.....in jouw bewoordingen

Had ik volgens mij al gedaan in mijn eerste post in je topic maar goed laat ik het wat uigebreider omschrijven.

Hij is een stuk gedetaileerder, hoor weer allerlei nieuwe dingen en klinkt een stuk schoner. Echter moet ik zeggen dat er al genoeg detail in zat en ik dit niet de moeite van het opsturen waard zou vinden.

Maar, voor de oppo had ik een wadia 861. De oppo was beter dan de wadia op alle fronten behalve 2, en dat was het laag en de dynamiek. De wadia was veel krachtiger in het laag, ging dieper door en was een stuk dynamischer, ongetwijfeld een functie van een veel sterkere uitgangstrap, solide aluminium behuizing, dikke vette voeding e.d.

Deze nieuwe oppo is echter  een heel stuk dynamischer en krachtiger dan mn Wadia, en daarmee verslaat hij nu mn wadia op alle fronten. De dynamiek is echt indrukwekkend, schrikeffecten gewoon. Het laag heeft ook veel meer een start-stop effect, klinkt heel gecontroleerd. Daarom had ik David ook gevraagd of hij 100.000 uF in de voeding had gezet ofzo, zo klinkt het namelijk, maar hij zegt dat hij alleen een aanpassing heeft gemaakt in het digitale deel. Kan er eigenlijk niet helemaal met mn hoofd bij hoe dat nou zoveel effect op de kracht van de weergave en de dynamiek heeft, meer resoltie en schoner, ja dat zou ik verwachten, maar wat hij nu doet niet. Voor ons een raadsel voor David een weet ;)

chansig

Jongens, jongens, jongens...Veel plezier ermee.

Enig idee wat de upgrade mag gaan kosten zonder korting ? 

Zet mij overigens aan het denken over de prijzen gerelateerd aan de verandering zoals nu beschreven: Dramtisch verschil voor 50 dollar..De upgrade van Frank zijn speler kost 1600 dollar als ik me niet vergis.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hifi Addict

De upgrade kost $1299 voor een bestaande speler. Als je daar de belachelijk dure wbt zilveren nextgens, furutech rhodium iec inlet, furutech zekering vanaf trekt hou je iets van $1050 over en dan vervangt hij daarvoor ook nog 120 onderdelen + een gedeeltelijke redesign van het circuit. Ik vind het wel meevallen. Electronische onderdelen zijn helemaal niet duur, vooral als je ze in grotere hoeveelheden bij een distributeur inkoopt, voor $50 heb je aardig wat denk ik zo. Denk ook niet dat het puur een kwestie van extra onderdelen vervangen is geweest in dit geval, geloof ik niet in, hij heeft iets in het circuit aangepast.

Peerless Monster

Voor die paar centen zou ik ook niet laten...

Maar als je meer details hoort, wat bedoel je daar dan precies mee?
Kijk je hebt dingen zoals het lachje links in de speaker bij Toto - Africa op mijn huiskamer set (ik geloof 1 van de eerste seconden van het nummer)...
Maar EEN LACH in mijn set met de electrostaten en dat je ook precies hoort wie het is van het stel, waar hij staat, in welke hoedanigheid deze lach teweeg wordt gebracht, etc.
Ik vind het bijv. prettiger om muziek te luisteren op mijn huiskamer set... Dus wat zijn de concequenties in de set van Frank mbt meer details.... ? Ik vermoed Frank dat je dit ook wel belangrijk vind, dus luisteren in je eigen set is wel een must.

Maar andere kant: een doorbraak is natuurlijk niet niks. En die zwarting tussen instrumenten zou mij ook meer aanspreken ;).

Bezint eer gij begint Frank ;). But that you know ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Hifi Addict

Citaat van: Peerless Monster op juli 30, 2010, 13:38:49
Maar als je meer details hoort, wat bedoel je daar dan precies mee?

Ja agh, de oppo die ik had was al heel gedetailleerd, die vriend van me had b.v. een Mark Levinson 31 loopwerk met DCS Elgar dac en DCS Purcell upsampler, die heeft ook de oppo gekocht vanwege meer detail met name en hij was wat "muzikaler/warmer", de DCS is namelijk echt wel wat aan de steriele kant. Maar goed je hoort nu nog meer, vibraties van snaren enzo, pedaalwerk bij piano's, als er heel veel informatie tegelijk is is het allemaal nog wat beter te onderscheiden en rustiger, alles wat in de diepte verder weg geplaatst is is echt duidelijker gedefinieerd, maar goed er was echt al meer dan voldoende detail aanwezig hoor.. Het grote verschil zit hem echt in de veel krachtigere presentatie, de enorme dynamiek (heb het nog nooit zo gehoord) en de diepte en controle van het laag. Wat ook zo raar is is dat als ik een uitslag van mn woofers heb is dat de woofer na uitslag direct weer stilstaat, dat is met de andere oppo niet, dan trilt ie nog wat door als het ware, zou ik eerder een functie van een betere eindversterker vinden maar goed, komt toch uit de oppo.

Raphie

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2010, 13:15:53
De upgrade kost $1299 voor een bestaande speler. Als je daar de belachelijk dure wbt zilveren nextgens, furutech rhodium iec inlet, furutech zekering vanaf trekt hou je iets van $1050 over en dan vervangt hij daarvoor ook nog 120 onderdelen + een gedeeltelijke redesign van het circuit. Ik vind het wel meevallen. Electronische onderdelen zijn helemaal niet duur, vooral als je ze in grotere hoeveelheden bij een distributeur inkoopt, voor $50 heb je aardig wat denk ik zo. Denk ook niet dat het puur een kwestie van extra onderdelen vervangen is geweest in dit geval, geloof ik niet in, hij heeft iets in het circuit aangepast.
Dat is bovenop de 350+ "standaard mods" in de normale TUC?

Kan iemand trouwens eens foto's psten van de TUC zónder kap? wil wel een de standaard, SE en TUC naast elkaar zien, kijken of je i.d.d 350 mods kan spotten...
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2010, 13:47:15
Ja agh, de oppo die ik had was al heel gedetailleerd, die vriend van me had b.v. een Mark Levinson 31 loopwerk met DCS Elgar dac en DCS Purcell upsampler, die heeft ook de oppo gekocht vanwege meer detail met name en hij was wat "muzikaler/warmer", de DCS is namelijk echt wel wat aan de steriele kant. Maar goed je hoort nu nog meer, vibraties van snaren enzo, pedaalwerk bij piano's, als er heel veel informatie tegelijk is is het allemaal nog wat beter te onderscheiden en rustiger, alles wat in de diepte verder weg geplaatst is is echt duidelijker gedefinieerd, maar goed er was echt al meer dan voldoende detail aanwezig hoor.. Het grote verschil zit hem echt in de veel krachtigere presentatie, de enorme dynamiek (heb het nog nooit zo gehoord) en de diepte en controle van het laag. Wat ook zo raar is is dat als ik een uitslag van mn woofers heb is dat de woofer na uitslag direct weer stilstaat, dat is met de andere oppo niet, dan trilt ie nog wat door als het ware, zou ik eerder een functie van een betere eindversterker vinden maar goed, komt toch uit de oppo.

Tsja,
Ik heb hem bij Martin gehoord... Was onder de indruk, maar juist meer op speaker niveau ;D.
Maar het makkelijkste zou ik het moeten horen in mijn set, dus jullie mogen hem wel naast een Classe zetten van 8 mille nieuw? Ik geloof best dat hij de Classe voorbij gaat, want de tijd staat niet stil. Maar proberen is mijn devies.
Frank als je wil... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

detaillering vind ik nu al meer dan voldoende, maar die extra dynamiek en vooral die diepe bas is erg leuk voor 50$, dus je raad het al.....

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 13:50:56

Kan iemand trouwens eens foto's psten van de TUC zónder kap? wil wel een de standaard, SE en TUC naast elkaar zien, kijken of je i.d.d 350 mods kan spotten...

En om iedere mod een kringetjes plaatsen ;D
Succes Raph ;).

Raphie

JBL PRX Power!

frank2

ik heb dit weekend geen tijd...... Rens, bovendien je moet echt weer langs komen mijn set klinkt compleet anders dan de laatste keer, meer richting jouw smaak, toen met die LS kabels, maar dan weer iets smeuiiger

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 30, 2010, 13:53:32
detaillering vind ik nu al meer dan voldoende, maar die extra dynamiek en vooral die diepe bas is erg leuk voor 50$, dus je raad het al.....

Groot gelijk kerel.
Voor dat geld, zou ik het ook niet laten.
Maar soms is het genoeg aan details, diepere bas, etc.
Soms moet je ook stilstaan, ipv hollen. Nu ben je weer een tijdje je Oppo kwijt...

Hifi Addict

Citaat van: Raphie op juli 30, 2010, 13:50:56

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar de complete upgrade voor een bestaande oppo is $1299. Voor $2199 heb je een nieuwe oppo inclusief de upgrade. Wel komt daar voor ons dus nog in ieder geval de regiovrij mod overheen, die kost $89.

P.S. daarmee is hij wel een van de goedkoopsten:

Asitek Statement Modification- $1695
Modwright Full Multi-Channel Mod = $1295 , Region Free mod upgrade = $120 (zo te zien past David veel meer aan dan deze)
RAM Level 2 Modification Send us your player $3295.00 shipped

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli 30, 2010, 13:55:26
ik heb dit weekend geen tijd...... Rens, bovendien je moet echt weer langs komen mijn set klinkt compleet anders dan de laatste keer, meer richting jouw smaak, toen met die LS kabels, maar dan weer iets smeuiiger

oh ik ook niet hoor Frank, maar als de speler weer terug is van zijn upgrade kunnen we weer afspreken ;).

frank2

Citaat van: Peerless Monster op juli 30, 2010, 14:01:32
Groot gelijk kerel.
Voor dat geld, zou ik het ook niet laten.
Maar soms is het genoeg aan details, diepere bas, etc.
Soms moet je ook stilstaan, ipv hollen. Nu ben je weer een tijdje je Oppo kwijt...

daar heb je volkomen gelijk in, als het duurder zou zijn zou ik het ook zeker niet doen, ben nu al zo tevreden en een nog schoner geluid hoeft niet, meer detaillering ook niet is beide goed, meer bas mag altijd, ik vind het nu al goed maar nog meer altijd, vooral als ie nog strakker en vooral dieper gaat. Je weet zelf dat het altijd moeilijk is om een geluid te omschrijven, dus als hifi addict dit zegt, hij weet echt waar die over praat, dan wil ik hem blind geloeven, maar het mooiste zou zijn als hij even bij mij thuis kwam met z'n ingespeelde TUC/Oppo

En ja ben de Oppo 2 weken kwijt dat betekend of gauw een leen cd speler van Karel halen of mijn dvd speler voor 2 weken aansluiten.

Hifi Addict

Ja das wel balen, als de douane moeilijk doet ben je 3 weken verder..

Net nog even geluisterd, hij staat nu 23 uur aan, gaat er wel wat op vooruit, de dynamiek is niet alleen in het laag maar ook in het midden en hoog aanwezig. Het klinkt wat holografischer en realistischer. Het extra detail is toch wel leuk, zo hoorde ik eerst bij piano wel zo'n kleine boem in het laag af en toe, nu hoor je echt dat er een pedaal ingetrapt wordt. Nouja we zullen zien waar het schip strand, mijn vorige twee tuc oppo's werden aanzienlijk beter met wat uren op de teller..

frank2

vooral na 650 uur, wat bij mij het geval is. Jij moet nog van het begin af beginnen.
De vergelijking die je maakte is gebaseerd op deze jonge niet ingespeelde speler en jouw "oude" wel ingespeelde speler? (mbt de dynamiek en basgebeuren)
De bas moet bij een nieuwe speler nog helemaal los komen, klinkt niet zo rustig..... dus houdt ons op de hoogte.

Er zijn toch geen extra kosten mbt het doane gebeuren of wel? Maar ik hoor nog wel van je.

Hifi Addict

Ja dat is een vergelijking van een nieuwe speler die gistermiddag is aangekomen met mijn "oude speler" met 6 weken repeat achter de rug.. Tis wat he.. Ja douane, je hebt 2 opties, als reparatie terug laten sturen, dan pakt de douane de volle 10 dagen voor verwerking, of al gebruikt met een waarde erop, dan moet je invoer/btw betalen maar heb je hem ook meteen in huis.

frank2

Ik zou zeggen speel hem eerst een beetje in zo rond 250 uur en vergelijk 'm dan. Koud uit de doos, dus geheel nieuw geeft een indruk maar laat niet horen waartoe hij echt in staat is.
De update is interessant maar ik heb de pest aan extra dingen als doane en dat soort zaken.

Ik zou hem eerst het liefst willen vergelijken, maar dat kan pas als jij een week verder bent, dan hoor je ook meer is hij meer ingespeelt. Ik vraag dit omdat ik het geluid zoals het nu is goed is, en ik ben bang dat als het geluid NOG schoner is dat het geheel met de zeer strakke bas zoals jij omschreven hebt te steriel wordt, en dat wil ik absoluut niet. Ik heb niet voor niets weer Belden stroomsnoer aan de TUC gehangen, de Pink Faun was zo strak in het basgebied dat het geheel al weer iets te steriel werd in mijn set.

Hifi Addict

Ik kan hem niet meer vergelijken dan want mn oude gaat maandag op de post terug naar tuc.. Anyway aangezien dit mn 3e tuc oppo is heb ik wel een idee van wat ik kan verwachten nog.. Steriel zou ik echter elders in je set zoeken. Belden is geen warme stroomkabel. Heb je er de oude orginele 2 of w&w's 4 mm2 belden aangehangen?