Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

zo ik heb weer een extra power kabel erbij. Het is een oud nl fabrikaat duende oriatura.  We hebben 'm vergeleken met de VD Master stroomkabel. Dan valt op dat deze kabel iets "scherper/hoger" is, met veel dynamiek. Kost ook  nieuw 125 euro. Goed open kabel welke iets naar scherpte neigt. We hebben 'm aan de eindversterker gezet, ipv. de power 3 van VD en dan blijkt dat dat ook hoorbaar is, een betere definitie vooral in het basbereik maar ook in het mid en hoog.
Ik heb de kabel daar nog steeds op aangesloten zitten (op de Belles 150A) maar ik denk dat deze kabel mij iets te scherp zal blijven, te fris is misschien een beter woord, want scherpte komt gelukkig niet voor in de muziek.
Wel valt op dat als je daarna de VD Master weer op de cd speler aansluit deze net zo open is maar warmer is wat een "smeuig" geluid geeft iets wat mij bevalt.

Ik denk dat ik de VD Master koop voor de cd speler, een extra VD Master ga proberen voor de voorversterker en een goedkopere kabel welke open is maar toch warm is voor de eindversterker. Als iemand hiervoor een idee heeft.... een harmonix zou bijv. kunnen werd mij verteld. Maar er zijn natuurlijk meer kabels.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Pjotr27

2 meter Furutech Alpha 3 met een setje FI-28 stekkers eraan... Je moet veel geld  uitgeven om daar tegenop te kunnen...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

kent iemand deze futurech kabel? is hij ergens te beluisteren of te lenen eigenlijk, hij moet op mijn set goed klinken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Pjotr27

Stuur reMC maar een pm, hij kan wel een demo voor je regelen....
Heb hem vergeleken met een Slitech Ruby Hill II met Satt behandeling, geef mij de Furutech maar en je houdt meer dan 2000 euro in je zak....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Want beter of gelijk maar goedkoper?

Groeten...

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

vanzomereng

frank2,

je moet wel een echt supersonisch gehoor hebben zoals jij met al die kabels tweakt  :hmmm:

Je hebt m.i.z. nu al een set waar menigeen jaloers op is   :wub:

Als je op zoek bent naar de heilige graal, heb je nog een lange weg te gaan  :eh: 

Ik zou zeggen, stop je energie meer in het kopen/beluisteren van muziek
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Davey

Het blijft een soort verslaving dat upgraden en dat is het leuke, en dure, van onze hobby  :dry:

Kwabbernoot

Dat is niet het leuke van mijn hobby. Het leuke van mijn hobby is zo prettig mogelijk muziek luisteren. Zo heeft iedereen zijn eigen invulling van deze hobby.

Groeten...

frank2

Citaat van: VANZOMERENG op maart  7, 2010, 23:06:50
frank2,

je moet wel een echt supersonisch gehoor hebben zoals jij met al die kabels tweakt  :hmmm:

Je hebt m.i.z. nu al een set waar menigeen jaloers op is   :wub:

Als je op zoek bent naar de heilige graal, heb je nog een lange weg te gaan  :eh: 

Ik zou zeggen, stop je energie meer in het kopen/beluisteren van muziek

Laat ik maar vast zeggen dat je met 49 jaar echt geen supersonisch gehoor hebt. Maar als de gelegenheid zich voordoet en je krijgt een goede stroomkabel mee en dan blijkt dat het verschil met je eigen stroomkabel die ook 200 euro kostte, zo groot is dat je de cd speler die je wilde verkopen maar houdt omdat deze opeens zo goed klinkt, dan ben je niet op zoek naar de heilige graal, maar dan haal je de laatste "foutjes" uit je systeem, zonder dat dat weer duizenden euro's kost.

Als dan ook nog blijkt dat alle muziek die je meestal aan de kant liet liggen omdat deze niet lekker klonk, nu opeens wel goed klinkt, dan kun je tenminste weer lekker luisteren en daar energie in steken.

En dan ben ik inderdaad wel zo eigenwijs om ook te kijken of er nog verbetering is bij de EV en de VV. Sommige apparaten zijn niet gevoelig voor stroomkabels maar sommige juiste wel. Mijn apparaten zijn gevoelig voor dus met een kleine ingreep wordt de weergave nog mooier...

dan doe je dat toch....

Koen K

Frank, nu je het zo over de "laatste foutjes" hebt... Heb je nog weleens metingen laten doen voor wat betreft de akoestische prestaties van je kamer? Misschien een goed idee om eens een Lyngdorf met RoomPerfect te lenen of iets dergelijks? Ik denk dat je verschillen zoekt waar ze niet zijn (netkabels e.d.) en werkelijk bestaande, grote potentiële verbeteringen bagatelliseert.

Just my two cents...

frank2

Citaat van: Koen K op maart  8, 2010, 23:47:36
Frank, nu je het zo over de "laatste foutjes" hebt... Heb je nog weleens metingen laten doen voor wat betreft de akoestische prestaties van je kamer? Misschien een goed idee om eens een Lyngdorf met RoomPerfect te lenen of iets dergelijks? Ik denk dat je verschillen zoekt waar ze niet zijn (netkabels e.d.) en werkelijk bestaande, grote potentiële verbeteringen bagatelliseert.

Just my two cents...

Laat ik het zp zeggen, mijn akoestiek is niet 100%, maar is zeker niet slecht te noemen. Een discussie over netkabels begin ik hier absoluut niet. Laat ik maar zeggen dat er behoorlijke verschillen tussen netkabels zijn, groter dan ik ooit gedacht had.

frank2

Morgen ga ik naar WenW en haal daar enkele netkabels op om te testen:
- nog een virtual Dynamics master
- Pink Faun
- Futurech absolute power

Deze kabels ga ik testen op mijn EV en VV. Op de cd speler blijft de VD master die ik al heb (te leen) zitten, deze zal ik zeer binnenkort hoogstwaarschijnlijk gaan kopen, duur ding maar de synergie is werkelijk zeer goed te noemen. Ik luister de laatste tijd opeens weer muziek die ik lange tijd niet gedraaid had en alles klinkt aanmerkelijk mooier.

frank2

Ben bij wenw geweest en heb nu de volgende kabels:
2x Pink Faun PC-1
1x Furutech absolute power
de VD was al weer uitgeleend.

Heb net alison krauss met palmer opgezet en matt bianco voor een kort vergelijk met de VD master. Heb voor het gemak de Pink Faun gewoon in het stopcontact gedaan, de VD zit in mijn stekkerblok.
Uit deze eerste testen kan ik nu concluderen dat het een "close Call" is. Ze doen nauwelijks voor elkaar onder, behalve in prijs. (nieuwwaarde VD Master ongeveer 2000 tot 1200 euro, nieuwwaarde pink faun ongeveer 550 euro.
De VD legt de klemtoon iets op het hoog en laag, waardoor alles iets meer sprankelt, maar wat ook zorgt voor iets onrust in het mid/hoog, echter niet storend. De Pink Faun doet dat niet is veel neutraler waardoor vooral het basgebied wordt opgeschoond, detailrijker is dan de VD.
De kabel heb ik nu getest achter mijn cd speler en wordt geadviseerd op je EV.

Morgen ga ik de absolute power proberen, net zo'n kort vergelijk om te kijken of dit ook mijn sound is.
Daarna ga ik beide kabels Pink Faun aansluiten op de EV en cd speler. En dit weekend krijg ik een furutech stekkerblok te leen om te kijken wat dat doet.

Al met al veel ontwikkelingen en nog steeds verbazing dat een "stom stroomdraad" best wel grote verschillen teweeg kan brengen.

dre73

dan nog eens een fraaie scheidingstransformator op je bronnen proberen! 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zee

Frank,
Als die stroomkabels bij jouw inderdaad zo'n groot verschil maken dan zou dat voor mij toch een heel sterke aanwijzing zijn dat je apparatuur over een inferieure voeding beschikt.  Immers, de voeding is kennelijk niet in staat op een afdoende wijze de gelijkspanning die aan de interne electronica wordt 'gepresenteerd' te isoleren van de netspanning.  Iets wat met hedendaagse techniek eenvoudig mogelijk is.
Knaagt het dan niet aan je en voel je dan niet eerder de aandrang een te gaan experimenteren met apparatuur die dit eenvoudige kunstje wel verstaat.  Want wie weet klinkt het dan nog veel beter.....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

scrutinizer

Citaat van: Zee op maart 11, 2010, 10:55:39
Frank,
Als die stroomkabels bij jouw inderdaad zo'n groot verschil maken dan zou dat voor mij toch een heel sterke aanwijzing zijn dat je apparatuur over een inferieure voeding beschikt.  Immers, de voeding is kennelijk niet in staat op een afdoende wijze de gelijkspanning die aan de interne electronica wordt 'gepresenteerd' te isoleren van de netspanning.  Iets wat met hedendaagse techniek eenvoudig mogelijk is.
Knaagt het dan niet aan je en voel je dan niet eerder de aandrang een te gaan experimenteren met apparatuur die dit eenvoudige kunstje wel verstaat.  Want wie weet klinkt het dan nog veel beter.....

:nowink:
Zolang Frank voor eigen parochie preekt ....... ::)

Daarnaast schat ik kwaliteit en toestand van Frank's apparatuur in gebruik, vergelijkbaar aan hetgeen waar jij momenteel naar luister en aan het lichtnet hebt hangen. :)

Just accept it and agree to disagree. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Citaat van: frank2 op maart  2, 2010, 19:13:44
Ik kan futurech proberen maar ik weet al dat Vibex beter is. (Ik heb het hier wel over een prijsgrens van ongeveer 600 euro nieuw) Over de duurdere futurechs heb ik het niet.

Ben ik natuurlijk even benieuwd welke vergelijking je precies hebt gedaan ;)

Cyreg

Frank, ik ben benieuwd naar je ervaring met de AbsolutePower, is dat nu de Rhodium uitvoering?

Verder nog 'n serieuze andere tip (heb veel luisterervaring opgedaan het laatste jaar)
Als je kabels gaat vergelijken MOET je ze op EXACT (met dezelfde, liefst juiste, fase/neutral) dezelfde plek gebruiken  :o
Er spelen anders teveel andere dingen/verschillen een grote rol, als je dat niet doet.

Als je de setup gaat optimaliseren dan: zoek je naar de beste plek voor de gebruikte kabel. Succes  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

solitaire

Citaat van: Cyreg op maart 11, 2010, 12:34:27
Verder nog 'n serieuze andere tip (heb veel luisterervaring opgedaan het laatste jaar)
Als je kabels gaat vergelijken MOET je ze op EXACT (met dezelfde, liefst juiste, fase/neutral) dezelfde plek gebruiken  :o
Er spelen anders teveel andere dingen/verschillen een grote rol, als je dat niet doet.

Als je de setup gaat optimaliseren dan: zoek je naar de beste plek voor de gebruikte kabel. Succes  ;)

:thumbs-up:

goed idd. om daar nog eens op te wijzen

Frank heeft natuurlijk ervaring, maar in z'n algemeenheid is 'ceteris paribus' goed om nog eens in herinnering te roepen in deze context.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Citaat van: Zee op maart 11, 2010, 10:55:39
Frank,
Als die stroomkabels bij jouw inderdaad zo'n groot verschil maken dan zou dat voor mij toch een heel sterke aanwijzing zijn dat je apparatuur over een inferieure voeding beschikt.  Immers, de voeding is kennelijk niet in staat op een afdoende wijze de gelijkspanning die aan de interne electronica wordt 'gepresenteerd' te isoleren van de netspanning.  Iets wat met hedendaagse techniek eenvoudig mogelijk is.
Knaagt het dan niet aan je en voel je dan niet eerder de aandrang een te gaan experimenteren met apparatuur die dit eenvoudige kunstje wel verstaat.  Want wie weet klinkt het dan nog veel beter.....

Als ik heel eerlijk ben vind ik dit grote onzin. Dat je niet geloofd aan het verschil in kabels moet je zelf weten, maar als diverse onafhankelijke personen allemaal mijn EV ophemelen, lijkt het mij en is het ook, onzin om dan over inferieure voedingen te hebben.

Het heeft compleet er niets mee te maken. Als je een dure ferrari koopt en je gooit er inferieure benzine in loopt die perfecte machine voor geen meter, gooi er hoogsteaande kwaliteit benzine in en hij loopt als een zonnetje. Jij zegt nu de Ferrari is inferieur, want hij loopt niet lekker.

frank2

Citaat van: reMC op maart 11, 2010, 11:34:24
Ben ik natuurlijk even benieuwd welke vergelijking je precies hebt gedaan ;)

Ik heb nog geen vergelijk gedaan, deze uitpraak heb ik overgenomen aan de hand van meerdere verschillende personen die dit allemaal zeggen. Wel ga ik binnenkort een furutech 60E aansluiten.

frank2

Citaat van: Cyreg op maart 11, 2010, 12:34:27
Frank, ik ben benieuwd naar je ervaring met de AbsolutePower, is dat nu de Rhodium uitvoering?

Dank voor deze opmerking, al wist ik dit wel, je moet zeker een paar constantes houden, anders weet je het helemaal niet meer.
Ik heb de absolute power nog niet uitgetest, het is een nieuwe kabel, de andere kabels zijn ingespeeld, deze niet, dus hij moet eerst inspelen, ik heb 'm net wel even geprobeerd, heel kort, hij doet z'n werk goed, het hoog is mooi, maar ik moet hem echt eerst laten inspelen voor ik echt wat zinnigs kan zeggen.

frank2

Na enkele luistertests heb ik de VD Master achter de cd speler weggehaald en vervangen door de Pink Faun PC1, ook de EV is nu voorzien van Pink Faun pc1, dit laat ik voorlopig even zo. Het zijn mooie kabels, ze klinken mooi, er gaat een soort rust van ze uit, een soort kalmte, en het klinkt nu opeens wel erg lekker, zo beiden aangesloten, voldoende hoog, brilliantie, maar met een bepaalde softheid, erg neutraal, een erg strakke bas maar wel muzikaal.