Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Lekker bezig Frank. 8)

Leuk om je ervaringen te lezen. :)

Jammer van die kruistochtriddertjes met hun misplaatste mening in elk topic waarin ervaringen op luisterbasis beschreven worden.

Misschien moeten ze leuk een forum voor hun eigen gelijkgestemden oprichten. Oh ja, die bestaat al, het hififorum. :-X lekker daar blijven zou ik zo zeggen. :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tinus_

Citaat van: frank2 op maart 11, 2010, 19:28:34
Na enkele luistertests heb ik de VD Master achter de cd speler weggehaald en vervangen door de Pink Faun PC1, ook de EV is nu voorzien van Pink Faun pc1, dit laat ik voorlopig even zo. Het zijn mooie kabels, ze klinken mooi, er gaat een soort rust van ze uit, een soort kalmte, en het klinkt nu opeens wel erg lekker, zo beiden aangesloten, voldoende hoog, brilliantie, maar met een bepaalde softheid, erg neutraal, een erg strakke bas maar wel muzikaal.
Ik hoorde van Blue-Eyes ook al goede dingen over Pink Faun. Ik begin langzaam ook wel nieuwsgierig te worden naar dit merk.

rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

chansig

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 19:58:10
Lekker bezig Frank. 8)

Leuk om je ervaringen te lezen. :)

Jammer van die kruistochtriddertjes met hun misplaatste mening in elk topic waarin ervaringen op luisterbasis beschreven worden.

Misschien moeten ze leuk een forum voor hun eigen gelijkgestemden oprichten. Oh ja, die bestaat al, het hififorum. :-X lekker daar blijven zou ik zo zeggen. :thumbs-up:

Enigszins zielige reactie dit. Is dit een forum waar je alleen mag schrijven dat iets werkt en anders je mond moet dicht houden ? Ik hou wel rekening met de wens van Frank dat hij geen discussie wil in zijn topic..maar af en toe is het wel lastig. Daarnaast weten we van elkaar dat we enigszins anders in de hobby staan.

Maar als dan iemand een reactie plaats is het een beetje te makkelijk/simpel om het af te doen met de reactie zoals jij die geeft.

@Frank:Je reactie met de Ferarri en benzine gaat enigszins mank. Ervan uitgaande dat het aantoonbaar is dat de benzine inferieur is. De gewone stroom kabel is namelijk meetbaar niet inferieur. Het vergelijk moet zijn: De Ferarri met de benzine van de Shell loopt beter dan de dezelfde Ferarri met de benzine van de Tango.

Gr Hans

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Ach iedereen heeft zijn eigen mening alleen zijn er vele die hier krampachtig aan vast houden. Ik probeer dat niet te doen en gewoon te proberen, zoals ik dat ook met de cd speler heb gedaan. Na goed luisteren van mede audiofielen die deze weg ook ooit bewandeld hebben, probeer je hun adviezen en als dan ook nog blijkt dat het een zeer goed advies is.... Tsja sommigen onder ons blijven vasthouden aan wetenschap.... muziek heeft eigenlijk weinig met wetenschap te maken, het is emotie.

De pink faun heeft mij ook verrast, ten eerste door de prijs en ten tweede dat deze stroomkabel in staat is om een VD master die een adviesprijs heeft van 2700 euro, maar meestal verkocht wordt voor ongeveer 1000 euro te evenaren in detaillering en rust, er zijn kleine verschillen maar dit is meer een smaakkwestie. Wel is de adviesprijs 550 euro.

Maar wees gerust ik ben nog niet klaar. Ik kan de Pink Faun ook nog op de VV doen, en de furutech op de EV. Wel vraag ik mij af welke pink faun je eigenlijk zou moeten gebruiken voor een cd speler, op hun site staat dat deze kabel speciaal voor versterkers is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Mijn verbazing is groot: een kabel van 2700 die normaliter verkocht wordt voor 1000 euro en dan ws nog winst maken...Pfff. Ik heb echt een verkeerd vak gekozen...wel een eerlijker vak..dat dan weer wel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

waarom denk je dat de importeur deze kabels liever niet meer besteld, als je er 1 koopt weet je tenminste zeker dat je over 3 maanden 50% teveel hebt betaald, de prijspolitiek van virtual dynamics is een giga rotzooi/ramp. Het behoud z'n waarde niet. En dit is voor de importeur niet bepaald leuk, iets verkopen en na 3 nmd zeggen sorry je kabel is 50% goedkoper geworden in de USA (daar komen de kabels vandaan)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

En denk je dat VD geen winst maakt...ondanks dat ze hun 50% goedkoper maken ? Het is wel triest voor de importeur. Tenminste ervan uitgaande dat hij er niets meer aan verdient.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

dre73

hans,heb je wel eens verschillende kabels getest in jouw set(geen abx)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

tiptop

Citaat van: chansig op maart 11, 2010, 20:29:00
Enigszins zielige reactie dit. Is dit een forum waar je alleen mag schrijven dat iets werkt en anders je mond moet dicht houden ? Ik hou wel rekening met de wens van Frank dat hij geen discussie wil in zijn topic..maar af en toe is het wel lastig. Daarnaast weten we van elkaar dat we enigszins anders in de hobby staan.

Maar als dan iemand een reactie plaats is het een beetje te makkelijk/simpel om het af te doen met de reactie zoals jij die geeft.

@Frank:Je reactie met de Ferarri en benzine gaat enigszins mank. Ervan uitgaande dat het aantoonbaar is dat de benzine inferieur is. De gewone stroom kabel is namelijk meetbaar niet inferieur. Het vergelijk moet zijn: De Ferarri met de benzine van de Shell loopt beter dan de dezelfde Ferarri met de benzine van de Tango.

Gr Hans

Gr Hans

Nee Hans,
De zielige reacties zijn van diegenen die in elk topic, waarin iemand een ervaring neerzet, moeten aangeven dat die ervaring een illusie is en met een betweterig vingertje wijzen naar wat ze beter kunnen doen.
Maw hun mening moeten opdringen aan een ieder die andere ervaringen op doet dan hun theoretische geneuzel zegt dat waar is. Ik ben ze een beetje zat namelijk. Ze verpesten zo elke leuk topic waarin iemand gewoon zijn bevindingen neer tikt.

Zelfgenoegzame types die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, terwijl het in feite zij zijn die al ver afgedwaald zijn van de werkelijkheid.

Sorry Frank, voor het offtopic gaan, maar vind dat deze types je verder leuke topic aan het vern%^&ken zijn. En het dan gooien op een zogenaamd gezonde discussie en censuur enz.... :dozingoff: :'(

Ben benieuwd wat er uit de vergelijking van Pink Faun met Furutech komt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chansig

Men moet het er dus mee eens zijn, de rest moet zijn mond houden. Simpel dus. Je verschilt niets van de groep mensen die je veroordeelt.

@Andre: Ja MIT, Nordost, Siltech, Cardas, QUED...Van goedkoop tot duur en heel duur. Ook dure verstekers, cd spelers en DAC's.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 11, 2010, 22:15:22
Men moet het er dus mee eens zijn, de rest moet zijn mond houden. Simpel dus. Je verschilt niets van de groep mensen die je veroordeelt.

@Andre: Ja MIT, Nordost, Siltech, Cardas, QUED...Van goedkoop tot duur en heel duur. Ook dure verstekers, cd spelers en DAC's.

Gr Hans

Hans, wat ik grappig en tegelijkertijd treurig aan je verhaal vind, is dat sinds jij deze apparaten 'blind' niet meer 'wist' te noemen en 'wetten' je daarop wezen ::), je nu als moraalridder een ander verteld dat hij dat 'onmogelijk' kan horen.
Neemt niet weg dat deze test je 'misschien' voor een deel van je hobby beroofd heeft. ;)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Volgens mij lees je nergens van mij dat Frank het niet kan horen. Hij ervaart het dus zal het wel waar zijn. Ik voel weinig behoefte om zijn ervaring in twijfel te trekken. De treurnis welke jij voelt...tsja..succes ermee.

Daarnaast is mijn hobby beleving anders dan die van Frank. Al denk ik dat Frank ook erg veel muziek heeft en deze beluisterd. Mijn nieuw akoestisch plafond (welke 1 netkabel kost welke niet is afgeprijsd) doet meer dan een netkabel...wanneer je dit bestrijd dan is ook jou beleving anders dan die van mij. Voor mij geen probleem.

Maakt jou of mijn hobby beleving/uitvoering niet meer of minder dan die van jou of een ander...Zal ook wel weer moraalridder achtig zijn.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

solitaire

Over de PF netkabels hoor ik ook steeds meer positiefs. Nou gebruik ik voor mijn DHZ signaal-kabels al basismateriaal dat ook in PF kabels toegepast wordt, maar m'n nieuwsgierigheid naar de netkabels van PF neemt toe ...

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 11, 2010, 23:16:04
Volgens mij lees je nergens van mij dat Frank het niet kan horen. Hij ervaart het dus zal het wel waar zijn. Ik voel weinig behoefte om zijn ervaring in twijfel te trekken. De treurnis welke jij voelt...tsja..succes ermee.

Daarnaast is mijn hobby beleving anders dan die van Frank. Al denk ik dat Frank ook erg veel muziek heeft en deze beluisterd. Mijn nieuw akoestisch plafond (welke 1 netkabel kost welke niet is afgeprijsd) doet meer dan een netkabel...wanneer je dit bestrijd dan is ook jou beleving anders dan die van mij. Voor mij geen probleem.

Maakt jou of mijn hobby beleving/uitvoering niet meer of minder dan die van jou of een ander...Zal ook wel weer moraalridder achtig zijn.

Gr Hans

Daar ligt ook hetgeen ik probeer te zeggen, Hans. Ik bestrijd niets, maar kijk/lees of er plezier aan wordt beleeft.

Zo lees en reageer ik bijv. op de producten welke jij gebruikt hebt en het gezever over wat het gekost zou hebben voor de fabrikant om te maken en de marge verkregen door de tussenhandel.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je er geen plezier aan beleefd hebt. :sneaky2:

Een 'goed' akoestisch aangepaste luisterruimte is belangrijk. Maar zonder de apparatuur, materiaal en synergie ervan gebruikt binnen deze ruimte (welke m.i. behoort tot the equation voor muziekweergave ::)), kun je er natuurlijk altijd nog lekker, onder het genot van een wijntje, in tafelen. :smile:

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Koen K

Citaat van: tiptop op maart 11, 2010, 21:06:40
<knip>

Tjonge, wat een opwinding over de enkele scepticus die het nog waagt zich op dit volop door believers in de greep gehouden forum te vertonen. Blijkbaar is er bij sommigen een grote behoefte aan het volledig kritiekloos opvreten wat audiodealers, recensenten en andere zelfverklaarde "kenners" danwel "gouden oortjes" voorkauwen.

Prima dat dat je ding is, maar ga dan niet zo denigrerend zitten reageren als er eens een keer een relativerende post wordt geplaatst. Er is geen enkele reden waarom een andere mening minder zou zijn dan die van jouzelf.

Koen K

Citaat van: frank2 op maart 11, 2010, 19:20:34
Het heeft compleet er niets mee te maken. Als je een dure ferrari koopt en je gooit er inferieure benzine in loopt die perfecte machine voor geen meter, gooi er hoogsteaande kwaliteit benzine in en hij loopt als een zonnetje. Jij zegt nu de Ferrari is inferieur, want hij loopt niet lekker.

Nee, het is anders; koop een dure Ferrari en gooi er door een inferieure benzineslang V-Power in. Wedden dat 'ie met een duurdere benzineslang niet beter loopt?  ::)

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 12, 2010, 00:00:28
Daar ligt ook hetgeen ik probeer te zeggen, Hans. Ik bestrijd niets, maar kijk/lees of er plezier aan wordt beleeft.

Zo lees en reageer ik bijv. op de producten welke jij gebruikt hebt en het gezever over wat het gekost zou hebben voor de fabrikant om te maken en de marge verkregen door de tussenhandel.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je er geen plezier aan beleefd hebt. :sneaky2:

Een 'goed' akoestisch aangepaste luisterruimte is belangrijk. Maar zonder de apparatuur, materiaal en synergie ervan gebruikt binnen deze ruimte (welke m.i. behoort tot the equation voor muziekweergave ::)), kun je er natuurlijk altijd nog lekker, onder het genot van een wijntje, in tafelen. :smile:

;)

Anton.

Ik reageerde alleen op tiptop die aangeeft dat mensen met een andere kijk maar naar het hififorum moeten. Maar ook verbazing over prijs en de halvering van een prijs mag je ook al niet meer laten blijken (Frank heeft het overigens netjes uitgelegd).

Daarnaast gebruik ik een bijzondere modificatie (nog vager dan dat een kabel verschil zou brengen) ..Ik heb daar erg veel plezier van, maar technisch gezien kan deze modificatie niet werken. Totaal niet boeiend voor mij...ik hoor het.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

tiptop

Citaat van: Koen K op maart 12, 2010, 01:10:37
Tjonge, wat een opwinding over de enkele scepticus die het nog waagt zich op dit volop door believers in de greep gehouden forum te vertonen. Blijkbaar is er bij sommigen een grote behoefte aan het volledig kritiekloos opvreten wat audiodealers, recensenten en andere zelfverklaarde "kenners" danwel "gouden oortjes" voorkauwen.

Prima dat dat je ding is, maar ga dan niet zo denigrerend zitten reageren als er eens een keer een relativerende post wordt geplaatst. Er is geen enkele reden waarom een andere mening minder zou zijn dan die van jouzelf.

Citaat van: chansig op maart 11, 2010, 22:15:22
Citaat van: chansig op maart 12, 2010, 07:55:48
Ik reageerde alleen op tiptop die aangeeft dat mensen met een andere kijk maar naar het hififorum moeten. Maar ook verbazing over prijs en de halvering van een prijs mag je ook al niet meer laten blijken (Frank heeft het overigens netjes uitgelegd).

Daarnaast gebruik ik een bijzondere modificatie (nog vager dan dat een kabel verschil zou brengen) ..Ik heb daar erg veel plezier van, maar technisch gezien kan deze modificatie niet werken. Totaal niet boeiend voor mij...ik hoor het.

Gr Hans

Gr Hans

En dit soort reacties zijn nou precies wat ik bedoel. de vermoorde onschuld spelen opeens. :-\

Jullie lijken mij intelligent genoeg om volledig te hebben begrepen wat ik heb gezegd, maar verdraaien alles gewoon. Jullie weten heel goed dat jullie opmerking alleen maar bedoeld zijn om te z&*ken.

Dus weet je ook dat je iets aan het uitlokken bent ipv een "gewone"discussie" te beginnen. het was ook geen discussie van jullie kant, maar gewoon zeggen dat frank sowieso foute waarnemingen doet.

Als iemand iets ervaren heeft en het wil melden is het imho onbeschoft/a-sociaal om je tegenovergestelde mening meteen weer even te uiten.

Als je niet van van frans Bauer houdt, ga je ook niet naar zijn concerten en daar met een megafoon roepen dat het kutmuziek is.
En als iemand zegt dat hij een proefrit heeft gemaakt in een Citroën en deze lekker reed, dan ga je ook niet ongevraagd roepen dat dat helemaal niet kan, omdat Citroëns slechte auto's zijn.
En dan zeggen dat je "alleen je mening geeft" en quasi verontwaardigd reageren dat dat dus kennelijk verboden is. Och arme jij..

JULLIE LATEN EEN ANDER NIET IN ZIJN WAARDE! En dat is er mis met dit soort reacties! Zoals extreem gelovigen constant hun mening aan een ander moeten opdringen en een ander niet de vrijheid geven om hun eigen mening te hebben.

Het erge is dat, als je een maar een beetje intelligent bent, dit allang weet en dus bewust doet!

En daarom ben ik idd fel ja.

Zal ik in jullie topics ook maar steeds gaan vertellen dat tweaken met kabels zin heeft en jullie apparatuur niet deugt om het een of ander. kijken wat jullie er van vinden.

Kwabbernoot

Raphie

Ik wil graag weer over Frank z'n bevindingen lezen, zowel Chansig(de klokkenluider) , TipTop (de Jehova) als Scrut (de Gandalf) ff pas op de plaats of verhuizen naar kabeltopic.
Ik ben het ook niet overal mee eens, maar laten we eens proberen om als een soort van ongeschreven consensus de Private HT topics in hun waarde te laten?
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

tiptop

Citaat van: SOS-Master op maart 12, 2010, 10:20:28
Ik wil graag weer over Frank z'n bevindingen lezen, zowel Chansig(de klokkenluider) , TipTop (de Jehova) als Scrut (de Gandalf) ff pas op de plaats of verhuizen naar kabeltopic.
Ik ben het ook niet overal mee eens, maar laten we eens proberen om als een soort van ongeschreven consensus de Private HT topics in hun waarde te laten?
Volgens mij maak je een vergissing. Hans en Koen de Jehova's, ik de klokkenluider. Maar ja, klokkenluiders worden zelden gehoord en loopt het ook vaak slechter mee af dan de daadwerkelijke types die zich niet normaal gedragen ::)

En deden ze hun opmerkingen in het kabeltopic was er niks an de hand. Dat is er juist voor discussies. (roepende in de woestijn)

@Frank.

heb je al wat meer geluisterd naar de verschillen tussen de Furutech en Pink faun?

chansig

Nou Frank kom maar op. Ik hoop echt dat ik eens in de gelegenheid ben om eens langs te komen. Ga ik stiekum een netkabel ompriken... ;D ;D

Tiptop: ik wens je alle succes met je rol als klokkenluider en ik hoop dat het goed met je afloopt. Ik ga weer een deur verder.  ;D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

tiptop

Citaat van: chansig op maart 12, 2010, 11:33:25
Nou Frank kom maar op. Ik hoop echt dat ik eens in de gelegenheid ben om eens langs te komen. Ga ik stiekum een netkabel ompriken... ;D ;D

Tiptop: ik wens je alle succes met je rol als klokkenluider en ik hoop dat het goed met je afloopt. Ik ga weer een deur verder.  ;D

Gr Hans

Dank je wel hans :)

Dat waardeer ik dan weer wel...positieve posts :)

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 12, 2010, 07:55:48

Gr Hans
:coffee:

Vager als dit kun je het niet maken, Hans. :sneaky2:
Kun je deze bijzondere modificatie wat meer 'belichten' en omschrijven of heeft deze geen betrekking tot audio? ::)

Anton.