Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: Peerless Monster op februari 25, 2010, 16:24:26
Helemaal met je eens Anton.
Muziek daar gaat het om.
Ik heb net een nieuw elementje besteld voor mijn Clearaudio en dat staat voor mij gelijk aan muziek ;D.
Weer genieten met vrienden als we een plaatje draaien.
Het neer laten dalen van die arm op de meterslange groeven der LP.
Hmmm ik kan niet wachten totdat hij binnen is...

Ben nu weer een beetje gesettled in de nieuwe woning, dus ook wat meer tijd (hopelijk) om te luisteren.

Anticipation! Een leuke eigenschap van deze hobby.

CiteerLog transporter... Hm ik ruik een nieuw topic, of heb je die al ;D ?

Zeker!!! Maar speelt zich af tussen mijn linker en rechteroor. ;D

Veel plezier straks met je nieuwe aanwinst en de tijd om er naar te luisteren. :)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2010, 16:41:12
Anticipation! Een leuke eigenschap van deze hobby.

Zeker!!! Maar speelt zich af tussen mijn linker en rechteroor. ;D

Veel plezier straks met je nieuwe aanwinst en de tijd om er naar te luisteren. :)

Anton.

Thnx mate.
Have fun!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Ik kan jullie ook wat nieuws geven; WenW verwacht zeer binnenkort Blacknote streamers te kunnen leveren. Een zeer goed apparaat die wel tegen Linn opkan (verwacht ik) Ik kan 'm in ieder geval zeker beluisteren.
Wel gaf Karel aan dat het eigenlijk nog te vroeg is om met streamers te beginnen. Behalve je CD collectie kun je (straks) 24 bit masters downloaden en dan heb je pas eigenlijk echt profijt van een goede streamer. Alleen die downloads zijn er nog niet of nauwelijks, Linn heeft er enkele, maar die zijn (natuurlijk) niet gratis.
Als ik daarna lees dat "bones" de AA reference capitole heeft (degene welke ik nu ook hier thuis heb) en een Soonos streamer heeft welke niet zo goed is als de AA met een cdtje, en hij zal 'm echt wel via de digitale input van de AA hebben aangesloten (zeer goede DAC) betekend dat je vast zit aan een Linn Akkurate van bijna 6000 euro of (misschien) een Blacknote. In ieder geval een extra apparaat dat een goede interne DAC heeft, dan heeft het dus weinig zin, want voor zo'n bedrag alleen wat bedieningsvoordeel te hebben is te belachelijk voor woorden.

Ik denk dat het nog wel enkele jaren duurt dat er een sonos of sqeeuzebox is die aangesloten op een goede DAC wel in staat is om een cd speler van goede kwaliteit te evenaren of voorbij kan streven.
Vandaar dat ik al besloten heb dat ik het bij CD houdt, CD spelers zijn al wel redelijk goed uitontwikkelt, streamers daarentegen absoluut nog niet.

Verder heb ik vandaag weer naar de AA capitole reference geluisterd. Hij klinkt mooi open, diep/volle bas (heerlijk) en een mooi helder hoog en open midden, wel iets minder lucht en minder diepte dan de Prestige, maar ten eerste is dat de meerprijs voor mij niet waard, (paar duizend euro) ten tweede is deze cd speler aanmerkelijk muzikaler. Wel wil ik 'm morgen nog gaan vergelijken met de Bow, die staat nu weer op te warmen.
In de zoektocht komt ook nog misschien de Luxmann D06, maar deze cd speler is ook weer erg duur.
Maar ik wil graag goed beslagen ten ijs komen dus we gaan gewoon verder, deze speler is een kanshebber, en hij moet nog steeds opwarmen, het zal dus nog iets vloeiender gaan klinken......

(mijn vrouw wordt ondertussen bijna ratelgek van steeds dezelfde nrs....) ;D
Vlgs Karel speelt de AA Classic nog een fractie mooier/beter, maar dit geluid spreekt mij ook al erg aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: frank2 op februari 25, 2010, 19:19:06
Ik kan jullie ook wat nieuws geven; WenW verwacht zeer binnenkort Blacknote streamers te kunnen leveren. Een zeer goed apparaat die wel tegen Linn opkan (verwacht ik) Ik kan 'm in ieder geval zeker beluisteren.
Wel gaf Karel aan dat het eigenlijk nog te vroeg is om met streamers te beginnen. Behalve je CD collectie kun je (straks) 24 bit masters downloaden en dan heb je pas eigenlijk echt profijt van een goede streamer. Alleen die downloads zijn er nog niet of nauwelijks, Linn heeft er enkele, maar die zijn (natuurlijk) niet gratis.

Natuurlijk zijn downloads in 24-bit niet gratis, zoals je ook CD's niet gratis kan afhalen ;D. (behalve lenen bij de bibliotheek)
Maar er is al meer 24-bit materiaal dan je denkt, zie www.hdtracks.com, o.a.

CiteerAls ik daarna lees dat "bones" de AA reference capitole heeft (degene welke ik nu ook hier thuis heb) en een Soonos streamer heeft welke niet zo goed is als de AA met een cdtje, en hij zal 'm echt wel via de digitale input van de AA hebben aangesloten (zeer goede DAC) betekend dat je vast zit aan een Linn Akkurate van bijna 6000 euro of (misschien) een Blacknote. In ieder geval een extra apparaat dat een goede interne DAC heeft, dan heeft het dus weinig zin, want voor zo'n bedrag alleen wat bedieningsvoordeel te hebben is te belachelijk voor woorden.

Dat vind ik een beetje gekke conclusie, probeer het eerst voordat je concludeert!

CiteerIk denk dat het nog wel enkele jaren duurt dat er een sonos of sqeeuzebox is die aangesloten op een goede DAC wel in staat is om een cd speler van goede kwaliteit te evenaren of voorbij kan streven.

Wie weet... mijn grote glazen bol is in in ieder geval 'cloudy'.

CiteerVandaar dat ik al besloten heb dat ik het bij CD houdt, CD spelers zijn al wel redelijk goed uitontwikkelt, streamers daarentegen absoluut nog niet.

Ik vind dat je nogal een statement maakt, misschien eerst ervaring op doen? ;)

CiteerVerder heb ik vandaag weer naar de AA capitole reference geluisterd. Hij klinkt mooi open, diep/volle bas (heerlijk) en een mooi helder hoog en open midden, wel iets minder lucht en minder diepte dan de Prestige, maar ten eerste is dat de meerprijs voor mij niet waard, (paar duizend euro) ten tweede is deze cd speler aanmerkelijk muzikaler. Wel wil ik 'm morgen nog gaan vergelijken met de Bow, die staat nu weer op te warmen.

Luister eens naar het geheel, ipv midden, hoog, laag, mijn tip ;)

CiteerIn de zoektocht komt ook nog misschien de Luxmann D06, maar deze cd speler is ook weer erg duur.
Maar ik wil graag goed beslagen ten ijs komen dus we gaan gewoon verder, deze speler is een kanshebber, en hij moet nog steeds opwarmen, het zal dus nog iets vloeiender gaan klinken......

(mijn vrouw wordt ondertussen bijna ratelgek van steeds dezelfde nrs....) ;D
Vlgs Karel speelt de AA Classic nog een fractie mooier/beter, maar dit geluid spreekt mij ook al erg aan.

Vergelijken is altijd leuk, maar het is vooral leuk om te genieten van de essentie van je set: muziek ;)

Groet,

Bjorn

frank2

Citaat van: bmateijsen op februari 25, 2010, 19:34:14

Dat vind ik een beetje gekke conclusie, probeer het eerst voordat je concludeert!

Wie weet... mijn grote glazen bol is in in ieder geval 'cloudy'.

Ik vind dat je nogal een statement maakt, misschien eerst ervaring op doen? ;)

Luister eens naar het geheel, ipv midden, hoog, laag, mijn tip ;)

Vergelijken is altijd leuk, maar het is vooral leuk om te genieten van de essentie van je set: muziek ;)

Groet,

Bjorn

Inderdaad, de bieb geeft alles gratis,dus een kopie kost je 39 cent aan een cdtje. Wel geloof ik meteen dat zo'n master mooier zal klinken, maar dan moet je apparatuur en streamer het wel kunnen weergeven

Bones heeft een set staan die er overeenkomt met de mijne, dezelfde cd speler en dezelfde speakers met bedrading van VD die ik ook erg goed ken, dus die conclusie die hij geeft kan ik echt wel overnemen, zonder zelf een oordeel te vormen, omdat ik er nu al achter ben dat een goede streamer gewoon veel geld kost om in ieder geval de cd speler te evenaren (wel de genoemde cd speler)

Het statement over streamers is niet zo boud, streamers komen nu pas een beetje "in". Net als vroeger de cd speler. Het zal echt nog wel enige tijd duren voor een CA, arcam, denon enz ook streamers hebben...

Als ik over geluid schrijf luister ik natuurlijk naar het geheel, nu kan ik schrijven het klinkt mooi, maar dat zegt niemand iets, als ik praat over diepe bas, helder hoog begrijpen meer mensen dat spreekt meer voor zich, dat je naar het totaalplaatje luistert is nogal logisch

De laatste opmerking ben ik volledig met je eens, het gaat om heerlijk naar muziek te kunnen luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Stefan S.

Oei, er worden wel heel veel aannames gemaakt, zoals Bjorn reeds opmerkte. Persoonlijk zou ik bij dit soort bedragen geen aannames doen, echter alles uitsluiten. Denk er goed aan: " wie achter de kudde aan loopt, sjouwt altijd door de stront ...   :D

bones

Citaat van: frank2 op februari 25, 2010, 19:19:06
Als ik daarna lees dat "bones" de AA reference capitole heeft (degene welke ik nu ook hier thuis heb) en een Soonos streamer heeft welke niet zo goed is als de AA met een cdtje, en hij zal 'm echt wel via de digitale input van de AA hebben aangesloten (zeer goede DAC) betekend dat je vast zit aan een Linn Akkurate van bijna 6000 euro of (misschien) een Blacknote.

Even ter aanvulling, geheel juist wat je zegt, aangesloten op de dac met VD master digitale interlink. Mijn AA heeft overigens de ''standaard" klok die van jou eentje van Tent. Daarnaast is de kans groot dat de AA van Karel betere caps heeft dan de mijne. Ik zit erop te wachten dat die komen zodat ik de mijne kan upgraden. Dat de sonos niet kan tippen aan die van Linn zie je ook op de website van Audio.de meermaals terug komen. Het prijsverschil is dan ook behoorlijk, een ZP-90 kost geen € 400,00! Ik ben er overigens wel van overtuigd dat de AA mijn laatste CD speler is (tenzij hij ermee stopt). De volgende stap wordt serieuze streaming, mijn gehele collectie heb ik als flac op mijn nas staan. Naast de 'echte' set heb ik nog 2 setjes op Sonos draaien, bij een set heb ik een redelijke NAD versterker op Dynaudio Contour 1.3 vervangen met een Sonos. Dan maak je een behoorlijke stap vooruit. High End? Nee.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

scrutinizer

Citaat van: Stefan S. op februari 25, 2010, 23:11:01
Oei, er worden wel heel veel aannames gemaakt, zoals Bjorn reeds opmerkte. Persoonlijk zou ik bij dit soort bedragen geen aannames doen, echter alles uitsluiten. Denk er goed aan: " wie achter de kudde aan loopt, sjouwt altijd door de stront ...   :D

Natuurlijk afhankelijk waar je je aannames op baseert.

Je kunt:
- van alle kanten apparaten aanrukken en de revue laten passeren, waarmee je het systeem plus bekabeling 'mogelijk' door de mangel haalt en je zelf ergens halve wegen dit proces de weg al bijster bent.
- uit de bladen recensies lezen welke door een persoon met commercieel belang geschreven is.
- je vraag open stellen op een forum waar je meerdere eindgebruikers/liefhebbers kunt vinden die bereid zijn hun ervaring(en) en mening(en) te delen over deze en andere producten.

Daarnaast is het altijd wijs eer je binnen treed je voeten te vegen, er lopen er ook een hoop solitaire rond. ::)

;)

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

frank2

Ik zie het zo: je kunt niet alles zelf gaan testen/uitzoeken. Maar je kunt beter eerst een voorschifting maken a.d.h. van forumgenoten en hun bevindingen, dit tesamen met dealers. Als er dan nog interesse in een product bestaat ga je een budget maken en daarna kijken welk type/soort je smaak is, analytisch, of analoog/warm e.d. dan zoek je modellen uit.

In het geval van streamers is er echter maar 1 goed model Linn, op dit ogenblik, dat vind ik te weinig vooral ook omdat deze tegen adviesprijs verkocht worden waardoor je dus een smak geld neerlegt.

Wel denk ik dat het in de nabije toekomst dit de toekomst is, maar ik geloof niet dat je dan een zo goed transport, dus zonder DAC kunt kopen en deze op een standalone DAC moet aansluiten. Ik denk eerder aan complete apparaten zoals nu de Linn. Dus dan heeft het weinig zin om in mijn geval een cd speler + DAC te kopen, een cd speler die digitale ingangen heeft.

Daarnaast zie ik naast een beetje meer gebruiksgemak nog steeds verder geen voordelen van een streamer tov een CD. behalve dan dat je 24 bits masters tegen een normale verkoopprijs van een cd kunt kopen. (18$ zag ik)

Laat mij ouderwets zijn maar als ik een cd koop krijg je 'm voor 10 euro met een mooi hoesje en doosje, voor 18$ krijg je een download.

Ik heb vandaag de Bow eens getest tov de AA, ook dan valt mij op dat de dynamiek van de AA groter is dan de Bow, de laatste blijft "rustig" en erg analoog, de AA geeft meer helderheid maar ook meer dynamiek. Ik begin erg enthousiast te worden over de AudioAero capitole reference. Net even heerlijk geluisterd naar alison krauss en palmer, heerlijk, dynamisch, vol geluid, erg mooi stereo.
We gaan vanavond maar eens met Karel praten...

frank2

Ik ben gisteren even bij Karel geweest, krijg binnenkort de Capitole Classic te leen, en heb op aanraden van een "kenner" een goed stroomsnoer geleend (VD Master) om te kijken of dat de Bow en de AA naar een (nog) hoger/beter geluid kan brengen.

frank2

vandaag, zaterdag, de Bow aan het nieuwe stroomsnoer gehangen en natuurlijk de AA.
Ik kan vast 1 ding zeggen; een goed stroomsnoer doet wonderen vooral bij de Bow, deze speler fleurt helemaal op. Opeens zit er hoog in, meer openheid.
Een echte conclusie kan ik nog niet geven maar ik ga twijfelen of ik de Bow wel weg moet doen, de sound is bij de AA nog iets helderder, maar de Bow is natuurgetrouwer, ik dacht dat het een gelopen race was, maar ben bang van niet. Ik ben nu op zoek naar een zeer goede stroomkabel, hoeft geen VD te zijn, maar wel een zeer goede.

En verder ga ik veel luisteren.

bmateijsen

Dat kan ik mij voorstellen ;). Ik ben ook geneigd om de Bow een streepje voor te geven. Vindt de upsampling van de Audio Aero iets heel kunstmatigs hebben. Je hoort heel veel, maar het is wel kunstmatig.

Citaat van: frank2 op februari 27, 2010, 16:21:46
vandaag, zaterdag, de Bow aan het nieuwe stroomsnoer gehangen en natuurlijk de AA.
Ik kan vast 1 ding zeggen; een goed stroomsnoer doet wonderen vooral bij de Bow, deze speler fleurt helemaal op. Opeens zit er hoog in, meer openheid.
Een echte conclusie kan ik nog niet geven maar ik ga twijfelen of ik de Bow wel weg moet doen, de sound is bij de AA nog iets helderder, maar de Bow is natuurgetrouwer, ik dacht dat het een gelopen race was, maar ben bang van niet. Ik ben nu op zoek naar een zeer goede stroomkabel, hoeft geen VD te zijn, maar wel een zeer goede.

En verder ga ik veel luisteren.

frank2

Citaat van: bmateijsen op februari 27, 2010, 16:23:28
Dat kan ik mij voorstellen ;). Ik ben ook geneigd om de Bow een streepje voor te geven. Vindt de upsampling van de Audio Aero iets heel kunstmatigs hebben. Je hoort heel veel, maar het is wel kunstmatig.

In vergelijking tot de Bow zit er bij de AA iets kunstmatigs in, het is niet storend maar je (kunt) het wel horen. Rare is dat het geheel wel erg lekker klinkt. De Bow is wel duidelijk natuurgetrouwer.

Former member 78

Goed om te horen dat jouw ZZ8 een stuk beter klinkt met een betere stroomvoorziening!

Misschien nog een paar andere kabels proberen, en dan de conclussie trekken.
Maar persoonlijk begrijp ik jou niet helemaal.

Heb jouw set gehoord, en die is meer dan waanzinnig goed.
De Bow klinkt bijna als een deftige draaitafel, heerlijk analoog dus.

Dus nogmaals, mijn persoonlijke mening...
Hou die speler, en ''scoor'' jouw perfecte kabel.

Vraag maar aan jouw vrouw, die geeft mij ook gelijk :D :P

frank2

ja Arjan mijn vrouw geeft jouw meteen gelijk, die vind dit geheel onzin.

Ik heb vandaag eens 2 uur geluisterd naar de Bow met Virtual Dynamics Master stroomkabel. De verschillen zijn best wel aanmerkelijk te noemen. Na het luisteren van wat bekende klassieke muziek heb ik dezelfde muziek nogmaals opgezte maar dan op de AudioAero. Qua detail in de muziek zit er tussen beide cd spelers geen verschil, ze geven het allebei goed weer, wel valt op dat de AA een fractie meer technisch is, maw. er zit wat meer hoog in, is iets " kaler" . Wat ook opvalt is dat de AA zoals Bjorn al schreef iets kunstmatigs heeft, bij violen e.d. valt dat iets op, het is niet storend maar je hoort het. Echter het grootste verschil tussen beide spelers is het geluid, de Bow is zoveel meer natuurgetrouw en het LIJKT alsof hij verder gaat in het hoog tot aan de bas, het LIJKT net alsof de AA iets begrenst is, werderom niet storend.
Na het luisteren voornamelijk met de Bow ; alles klinkt beter met de VD, er zit meer diepte, rust in, de dynamiek is verbeterd evenals meer sprankelend hoog en een diepe bas. Ik wil niet zeggen het gordijn is weg maar het is alsof de Bow met dit powercord een "boost" heeft gekregen, diepte, rust, betere stage, brillianter.
Je begrijpt dat ik dus zeker verder ga met de Bow en een powercord wil proberen van electraglide. De VD master is goed.

De AA gaat terug, en voorlopig stop ik met cd spelers beluisteren. Ik weet nog wel een goede cd speler Luxmann D06 of D08, repectievelijk 6500 en iets van 8000 tot 10.000 euro, maar je begrijpt dat is boven elk budget wat ik mij voorstellen kan.

scrutinizer

Alle respect, Frank. Maar je heb me hier met alle gedeelde ervaring op het verkeerde been gezet met je bevindingen.
Ik heb het voor 'vanzelfsprekend' gehouden dat jouw begeleiding in dit verhaal naast alle signaalkabel perikelen wel included AC zou zijn geweest.

My bad!!! :-[

::)

Anton.

frank2

Even ter verduidelijking; ik heb alles opgeschreven met een aangesloten AC cord van VD Power 3, een snoer dat rond de 200 euro kost. De VD Master is een betere/duurdere kabel en doet veel meer op de Bow. Dit in tegenstelling tot de AA, waar dit duidelijk minder uitmaakt.

solitaire

Citaat van: frank2 op februari 28, 2010, 11:42:02
Even ter verduidelijking; ik heb alles opgeschreven met een aangesloten AC cord van VD Power 3, een snoer dat rond de 200 euro kost. De VD Master is een betere/duurdere kabel en doet veel meer op de Bow. Dit in tegenstelling tot de AA, waar dit duidelijk minder uitmaakt.

herkenbaar

AA wordt vaak aangeraden te gebruiken met Shunyata stroomattributen. IMO. is dit idd. een kabel waar wel een duidelijk 'synergistische' werking van uit gaat. Zelf gebruikte ik daarom Shunyata Python Helix VX, en ben overgestapt naar Shunyata voor gebruik door m'n hele [toenmalige] set.

Wellicht nog iets om te proberen ?

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik kan waarschijnlijk niet aan deze kabel komen,ken neimand die deze heeft. Wel zal ik zeker de Bow houden en daarvoor ga ik ook op zoek naar een nieuw powercord. De VD master gooit in ieder geval hoge ogen, ik krijg ook nog een pink faun op bezoek, verder zie ik nog wel.

frank2

Nu ik toch bezig ben met stroom lijkt het mij zeer zinvol om mijn stekkerblok van hobo hifi (alu standaard) eens gaan te vervangen voor een audiofiel exemplaar; is een futurech 60E blok dan een goede keuze? of misschien een vibex blok?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KlipschHT

:D wij lezen wel mee, ben benieuwd naar je ervaringen!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Ik krijg als het goed is morgen iemand op bezoek met een goede stroomkabel, ben het merk nu even kwijt, zal deze testen en vergelijken met de VD Master. Voldoet deze stroomkabel net zo goed als de VD komen ze er beiden, anders alleen de VD Master. Ik heb nu een week geluisterd, ik vind het verschil tov. de power 3 of andere kabels (eenvoudige) erg groot, de detaillering in het geluid, de rust is zo goed geworden dat ik opeens weer cd's kan draaien die ik niet meer draaide omdat ik ze bagger vond klinken. Een voorbeeld hiervan is Propaganda.

Ook heb ik Karel opdracht gegeven om te zoeken naar een 2e hands Vibex stekkerblok met 6 contacten. Als iemand hier op het forum nog zo'n stekkerblok weet, ik houd me aanbevolen.
Dat is een goed blok, en zou een aanwinst moeten zijn. Ik kan futurech proberen maar ik weet al dat Vibex beter is. (Ik heb het hier wel over een prijsgrens van ongeveer 600 euro nieuw) Over de duurdere futurechs heb ik het niet.

brinkie

Former member 78

Wens je succes vandaag Frank!

Lees vannacht tijdens mijn dienst wel hoe die stroomkabel
het gedaan heeft.