Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Ik begrijp hem...

Jammer dat er van dat volk hier zit te ''spammen''
Misschien dat een leuke ban hem ff kan genezen :)

frank2

vandaag weer verder geluisterd, eerst eens via de HT through van de VV. met Cardas kabels (quadlink) Dit was/is duidelijk geen succes,  het geluid klonk meteen anders, minder open alsof je een goedkopere, eenvoudige cd speler er aan had staan. je hoort gewoon dat deze kabels niet alles kunnen doorgeven wat je johan kabels wel kunnen. Dus hier ben ik meteen mee gestopt, dit weekend ga ik wel de boel lostrekken en de AA rechtstreeks op de eindbak aansluiten.

Na aansluiting via de Johan kabels weer op de VV Belles heb ik weer verder geluisterd, echter bij 1 nummer ( robbie robertson-somewhere down the crasy river) heb ik een a/b vergelijk gedaan met de Bow en de AA. Dat was toch andere koek. Bij de Bow viel het vlg. op tov de AA. er zat een mooie bas in en een helder hoog, een iets warmere stem, meer omfloerst. het hele midden gebied was donker, smeerde dicht, de AA gaf een diepere zwaardere bas, een helderder hoog, bekkens duidelijk en een fraai open middengebied waar je alle instrumenten ook hoorde, een geluid wat breder/dieper was, een grotere plaatsing.

Wat de AA ook erg goed doet, meervoudige stemmen zoals Loreena mckennit, mummers dance, nr 8.

Nu hoop ik eigenlijk dat als deze cd speler rechtstreeks aangesloten is op de EV van Belles dat ie ook nog steeds erg goed klinkt, anders wordt er weer een zoektocht in gang gezet. Wel kan ik vgd. week een blacknote cd speler ophalen, schijnt ook goed te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 18, 2010, 19:22:10
Nu hoop ik eigenlijk dat als deze cd speler rechtstreeks aangesloten is op de EV van Belles dat ie ook nog steeds erg goed klinkt, anders wordt er weer een zoektocht in gang gezet. Wel kan ik vgd. week een blacknote cd speler ophalen, schijnt ook goed te zijn.

Wat een foute kabel die Cardas!!!
Ik hoop dat die Johan kabel de boel recht zet voor je want via de HT throughput ben je op een switch en wat int. bedrading/pcb traces na al direct verbonden met de eindversterker.
Of .......de voorversterker is belangrijker dan dat jij hem inschat. ;)

Waarom vraag je Karel zelf niet eens om bij je langs te komen, en te luisteren naar wat voor een speler/amp voor jou - in het geluid wat je zoekt - van belang kan zijn i.p.v. je met 'apparaten' onder de arm naar huis te sturen.
Het lijkt mij zo dat hij je dan gericht kan adviseren zonder je gewoon alles wat hij op de plank heeft staan mee te geven en je als een Don Quichot op dit niveau alles zelf uit te laten zoeken.

Gewoon zo eens een paar grijze cellen van mij........

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dre73

ach,ik geniet wel van zijn testen ;)
z`n beschrijvingen vind ik goed en daardoor ook leerzaam.
gewoon zo doorgaan! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: dre73 op februari 18, 2010, 20:52:52
ach,ik geniet wel van zijn testen ;)
z`n beschrijvingen vind ik goed en daardoor ook leerzaam.
gewoon zo doorgaan! :D
Dan zal ik je 'opleiding' verder niet in het gedrang brengen, Andre.

:shaun:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

dre73

CiteerDan zal ik je 'opleiding' verder niet in het gedrang brengen, Andre.

:D

vind jij z`n omschrijvingen incompleet dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Citaat van: scrutinizer op februari 18, 2010, 20:41:30
Wat een foute kabel die Cardas!!!
Ik hoop dat die Johan kabel de boel recht zet voor je want via de HT throughput ben je op een switch en wat int. bedrading/pcb traces na al direct verbonden met de eindversterker.
Of .......de voorversterker is belangrijker dan dat jij hem inschat. ;)

Waarom vraag je Karel zelf niet eens om bij je langs te komen, en te luisteren naar wat voor een speler/amp voor jou - in het geluid wat je zoekt - van belang kan zijn i.p.v. je met 'apparaten' onder de arm naar huis te sturen.
Het lijkt mij zo dat hij je dan gericht kan adviseren zonder je gewoon alles wat hij op de plank heeft staan mee te geven en je als een Don Quichot op dit niveau alles zelf uit te laten zoeken.

Gewoon zo eens een paar grijze cellen van mij........

Anton.

zou logisch zijn maar hij doet het niet, hij kan heel veel adviseren en hij zegt van te voren ook duidelijk wat ik kan verwachten, meestal klopt dat ook erg goed. Maar je moet in je thuis situatie toch luisteren en dat doe je nu eenmaal niet in 1 uur, dus houd ik de apparaten meestal 2 weken, tenzij ze erg goed bevallen, dan wil het nog wel eens langer worden.

Het is nu ook niet zo dat ik ontevreden ben, maar ik ben thuis gewoon aan het ontdekken wat er nog meer mogelijk is. Nu weet ik ondertussen wel dat wat echt beter klinkt ook meestal echt veel duurder is, en ik wil/ga niet opnieuw beginnen om met duizenden tegelijk alles weer om te gooien. Ik heb en hele goede basis waar ik zeer tevreden over ben, maar ben ook altijd benieuwd of ik met relatief kleine investeringen een nog mooier geluid krijg, of een geluid/sound die net weer dat beetje extra geeft. Deze AudioAero prestige signature is er zo een, nieuw totaal niet te betalen, maar degene die ik thuis heb is (al) een jaar oud en kost de helft. Nog erg veel dus, maar als deze mijn voorversterker kan vervangen en de cd speler dan kom ik een heel eind.

De voorversterker wordt verder alleen gebruikt voor de platenspeler, verder alleen voor de sat ontvanger en de surround set, allebei geen hoogstaande apparaten, de VV is er in hoofdzaak voor de cd speler. Verder heeft de AA veel digitale inputs en een uitmuntende DAC, voor de toekomst (harddisk) ook erg belangrijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: dre73 op februari 18, 2010, 21:04:34

Ik schrijf gewoon op wat ik vind, hoe ik het ervaar, voornamelijk om ook een ander duidelijk te maken wat ik hoor en om het later nog eens na te lezen. Wel zal alles niet prefect omschreven zijn, dat geef ik graag toe, maar ik probeer het zo eenvoudig mogelijk te houden zodat het ook nog begrijpbaar is. Puntig vind ik bijv. een woord, waar ik na veel navraag eindelijk achter kwam wat het betekende.

Wel geef ik toe dat achteraf sommige schrijfsels te vlug geschreven waren en naderhand niet geheel meer met de realiteit te maken hebben, wel schrijf ik dat meestal op, zodat het totaalplaatje wel blijft kloppen.

M

Citaat van: frank2 op februari 18, 2010, 19:09:51
Heeft niets te zeggen behalve erg domme opmerkingen. Je hebt volkomen gelijk Stefan.
Heeft niets te zeggen?

Uitgebreid is zonder t :yawnee:
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Koen K

Dat is inderdaad tamelijk nietszeggend als het over audio gaat.

scrutinizer

Citaat van: dre73 op februari 18, 2010, 21:04:34

Soms wat verwarrend en zeker ongenuanceerd. :smile:

Ik kan best tussen de regels door lezen maar kom er vaak achter dat dat niet aan een ieder besteed is.
Voorbeeld: Ik geef Frank aan in een post of hij zijn analoog van belang vindt; dat omdat ik hem erg enthousiast heb zien schrijven over zijn belevingen hiervan; Zijn Belles phono/voorversterker draagt 'mede' het belang van hetgeen zijn enthousiasme daarin heeft.
De AudioAero Prestige is een goede speler maar wordt (voor een reden :notify:) redelijk veel 2e hands aangeboden op de Amerikaanse markt, en uit meerdere ervaringen komt naar boven dat het een goede speler is maar geen top voorversterker.
En om weer een goede, aan en bij jou passende phonostage te vinden en aanschaffen, kost op niveau vaak tijd maar ook centen ( misschien wel het verschil met de VV). Eenmaal gevonden en betaald is dit een redelijk kwetsbaar signaal wat door een line stage gestuurd wordt in een noisy inviroment, waarin voor digitaal bandbreedte gecorrigeerd is. Mijns inziens zoiets als het kind met het badwater wegspoelen.

CiteerIk heb en hele goede basis waar ik zeer tevreden over ben, maar ben ook altijd benieuwd of ik met relatief kleine investeringen een nog mooier geluid krijg, of een geluid/sound die net weer dat beetje extra geeft

Frank jij weet ook dat een goede basis niet vanzelfsprekend is maar vaak hard to find of kostbaar is.
Als je nu 'beide' bronnen op niveau wilt hebben/houden, doe je er mijns inziens verkeerd aan je voorversterker in deze deal de laan uit te sturen.

;)

Anton.

frank2

dank voor deze heldere uitleg, ik kan dit nog niet bekijken omdat ik het nog niet zo heb aangesloten. Wel weet ik dat de VV goed is, ik ga eerst een uitgebreide test doen om te kijken of het zo is als jij schrijft. Wel zal ik 'm goed aan de tand voelen voor ik een beslissing ga nemen. Ik wil er niet op achteruit gaan.

tiptop

Ik krijg zo'n intuitief gevoel dat de Blacknote je beter zal bevallen ;)

In de combinatie daarvan natuurlijk met je set en smaak. :yin-yang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

nee fabian dat is het goedkopere broertje, ik heb thuis de toplijn van AA staan, de duurste versie.

tiptop

Citaat van: frank2 op februari 19, 2010, 14:47:29
nee fabian dat is het goedkopere broertje, ik heb thuis de toplijn van AA staan, de duurste versie.
Oh OK. Vond 'm al zo goedkoop :P

frank2

Vandaag, ik kon niet meer wachten, toch maar na een uurtje luisteren de AA rechtstreeks op de Belles eindversterker aangesloten. De platenspeler weg halen, kabels verplaatsen en klaar.
De laatste nrs waren van phil collins. Take me home e.d. van de verzamel cd van hem.
Daarna nog even geluisterd naar een cd die ik van Rens gekopieerd heb, David Munyon/poet wind.
Als VV klinkt de AA praktisch of zelfs bijna gelijk aan de Belles VV, maar helaas voor mij net niet. De verschillen zijn dat de zware bas in bovengenoemde nrs wel zwaar blijven naar de ronding/diepte, druk valt weg bij de AA, verder valt op dat de Belles net iets meer sju geeft, het is niet veel maar toch.

Als cd speler is ie fantastisch, maar als alleen cd speler vind ik 'm een beetje te duur. Dus ik ga alles weer terugzetten en nog lekker genieten van de AA als cd speler want dat kan ie erg goed.

The search will continue

tiptop

Blacknote toch?! ;)

Als je er zo een probeert ben ik iig erg benieuwd. :)

frank2

Ik heb vandaag de AA weer aangesloten via de Belles VV, dat klinkt toch lekkerder, iets warmer met wat vollere tonen, zo zou ik het willen omschrijven. Het zal nog wel een week duren voor ik een andere cd speler thuis heb staan, hoogstwaarschijnlijk de AudioAero Classic, deze speler is iets minder (hoeveel??) heeft Karel mij verteld maar is toch een zeer waardige cd speler, we zullen zien. Verder heeft hij mij verteld een accuphase DP65 2e hands zou een optie kunnen zijn. En zo zal er nog wel meer komen. Heb net Srutinizer gevraagd om een lijstje met goede cd spelers. Prijs tussen 2000 en 6a 7000 euro, (adviesprijs) vlgs mij moet je dan toch een goede cd speler kunnen krijgen.

Zoals eerder vermeld: de speler moet helder zijn, open in het middengebied, een goede zware bas weergeven en zijdezacht in het hoog zijn, ook moeten de instrumenten een "klankkast" hebben en niet zoals de AstinTrew dat deed, een beetje kaal zijn in het midden - hoog. (was verder een goede cd speler)

Peerless Monster

Waarom ga je niet streamen frank? Hou je de bow en ga je gelijkertijd mee met de toekomst. Ik hoorde van Ad mooie verhalen over linn. Ben ik erg benieuwd naar...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

In dat geval (ik heb er wel even over gedacht) is het verstandig de huidige AA speler te houden er zit een erg goede DAC in en je kunt diverse digitale bronnen aansluiten.

Trouwens dat is een overweging waar ik nog niet uit ben. Deze cd speler is erg erg goed, precies wat ik wens met een diepte, ruimtelijkheid, precisie zoals ik het nog nooit ergens heb gehoord.

"mode digibeet" : streamen doe je vlgs mij via de computer of hard disk, heb je vlgs mij een router voor nodig of een nas, al weet ik niet precies wat dat inhoud.
maw. wat heb je allemaal nodig, wat zijn de mogelijkheden (zit niet op mp3 te wachten) en wat is het voordeel boven een cd, gekocht of gekopieerd. De bieb levert tegenwoordig gratis cd's, dus het kost je een cd plaatje.

Kijk als dit een meerwaarde oplevert, kan ik beter de AA houden, diep in mijn beurs tasten..... en klaar.

frank2

even een kleine aanvulling: ik heb via toslink de dvd speler op de AA aangesloten. Moet zeggen dat er een erg goede DAC in zit, een cd klonk bijna als de cd speler van de AA. Ook dvd's (muziek) klonk erg fraai, beter dan de CA. Heb net ontdekt dat de CA reciever een kleine boost heeft in het laag en hoog. Een MP3 klinkt ook niet verkeerd al is het geen cd kwaliteit.

solitaire

Mijn ervaring met AA is dat ze vaak bovengemiddeld gevoelig zijn voor bekabeling (daar was je al achter, las ik) en andere aandachtspunten qua electronische-opstelling (bv. afstand tot/ stand tov. andere apparatuur, afsluiten ongebruikte outputs, ed.), mechanische opstelling (voetjes / ondergrond) en afscherming (denk aan Mu/koolstof/ERS vellen ed.).

Nu je blijkbaar de prestatie grensen van je AA aan het bepalen bent, is aandacht hiervoor in je demo-tijd misschien nog haalbaar ?

succes

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Ik heb geen problemen met deze speler, dat hij gevoelig is is inderdaad bekend, maar op de plaats waar hij nu staat zijn er geen storende elementen en functioneert alles naar behoren. Wel heb ik ontdekt dat toen ik de Cardas had aangesloten en deze via de VV naar de EV ging, het geluid soms wegviel, storing ergens, maar met de Johan bekabeling geen centje pijn.

Ik zal straks (komende week) de Classic gaan beluisteren, kijken of er veel geluidverschil/kwaliteitsverschil is.

Daarna zal ik toch een keuze moeten maken, niet definitief, maar of deze speler zo goed is dat hij zijn geld waard is of dat ik toch met een "goedkopere" cd speler verder kan.

Een belangrijk argument wat Rens schreef, is streaming, ik doe daar totaal niet aan, maar wat is het voordeel? als je daar mee gaat werken is deze AA bijna een must, omdat er zo'n goede DAC in zit.

Dus als iemand mij kan zeggen wat het voordeel boven een cd is, hoor ik dat graag

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari 21, 2010, 10:31:00
Een MP3 klinkt ook niet verkeerd al is het geen cd kwaliteit.

Probeer dan eens losless ipv een MP3.
Er gaat een wereld voor je open...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510