Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Als eerste wil ik graag de audio aero prestige gaan proberen, schijnt een zeer goede speler te zijn met ingebouwde pre, mocht het geluid bevallen, dan ook eens rechtstreeks aansluiten op de eindversterker.  Mocht dat ook bevallen, dan hoef ik alleen deze cd speler en een phono voortrap erbij te kopen en de Belles vv verkopen. Zover is het nog lang niet... ga eerst eens luisteren naar het geluid van deze cd speler dan zien we wel verder.........
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari 14, 2010, 15:38:10
Als eerste wil ik graag de audio aero prestige gaan proberen, schijnt een zeer goede speler te zijn met ingebouwde pre, mocht het geluid bevallen, dan ook eens rechtstreeks aansluiten op de eindversterker.  Mocht dat ook bevallen, dan hoef ik alleen deze cd speler en een phono voortrap erbij te kopen en de Belles vv verkopen. Zover is het nog lang niet... ga eerst eens luisteren naar het geluid van deze cd speler dan zien we wel verder.........

Mijn vermoedens is dat het heel erg gaat tegenvallen een pre in de CD-speler zelf...
Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen, dus wacht met smart ;D
Wellicht dat de pre in de CD-spelers tegenwoordig erg goed zijn!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Ik heb vandaag de cd speler opgehaald, een behoorlijk grote jongen. Koud uit de doos even 2 nrs opgezet, diana krall, de nieuwste cd en wat dire straits. wow, this is the moment, this is the sound was ongeveer mijn eerste indruk, dat ding klinkt echt lekker, zo open, muzikaal, en een grote hoeveelheid micro details, de bekkens bij nr 4 en 5 van diana zo easy zo met gemak, een soundstage erg diep..... en hij is nog ijskoud, dient echt 2 a 3 dagen op stroom te staan...

maar dit zijn de eerste bevindingen. Wel heel anders dan de Bow, minder warm, maar ook aanmerkelijk preciezer, natuurgetrouwer. Eindelijk hoor ik een cd speler die beter dan de Bow is. (hij is "natuurlijk" ook duurder dan de Bow)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 16, 2010, 19:17:32
Ik heb vandaag de cd speler opgehaald, een behoorlijk grote jongen. Koud uit de doos even 2 nrs opgezet, diana krall, de nieuwste cd en wat dire straits. wow, this is the moment, this is the sound was ongeveer mijn eerste indruk, dat ding klinkt echt lekker, zo open, muzikaal, en een grote hoeveelheid micro details, de bekkens bij nr 4 en 5 van diana zo easy zo met gemak, een soundstage erg diep..... en hij is nog ijskoud, dient echt 2 a 3 dagen op stroom te staan...

maar dit zijn de eerste bevindingen. Wel heel anders dan de Bow, minder warm, maar ook aanmerkelijk preciezer, natuurgetrouwer. Eindelijk hoor ik een cd speler die beter dan de Bow is. (hij is "natuurlijk" ook duurder dan de Bow)

Met alle respekt Frank, maar als de ZZ8 iets goed voor elkaar heeft is het 'natuurgetrouwheid' van weergave. Als je bedoelt dat hij wat minder attractie gevoelig is, begrijp ik - samen met jou ervaring over zijn laag weergave - wat jij er mee wilt zeggen.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martin_M

Wij hebben laatst bij Karel wat mogen spelen met verschillende opstellingen in de grote luisterruimte (gewoon voor de fun  :thumbs-up:).
Daar hebben wij ook een Audio Aero cd-speler tussen gehad. Vond het een lekkere speler met snelheid en een groots gemakkelijk beeld.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

frank2

Citaat van: scrutinizer op februari 16, 2010, 19:37:45
Met alle respekt Frank, maar als de ZZ8 iets goed voor elkaar heeft is het 'natuurgetrouwheid' van weergave. Als je bedoelt dat hij wat minder attractie gevoelig is, begrijp ik - samen met jou ervaring over zijn laag weergave - wat jij er mee wilt zeggen.

Anton.
Hoi Anton,
Het verhaal over de laagwergave kun je beter vergeten, de Bow heeft gewoon een goede laagweergave, weliswaar anders dan de astintrew, maar zeker mooi. Ik beluisterde de Bow toen hij net z'n nieuwe laser had, nu ik al weer wat langer luister vallen mij tov de oude laser veel dingen op, het geluid is goed, mooi. Mooie plaatsing, warm. Detailrijk. Er is gewoon niks mis mee, ik heb niet voor niets al heel wat cd spelers beluisterd en tot nu toe kon geen enkele cd speler de Bow "halen" qua muziek en de sound welke deze cd speler heeft.

Ook nu, met de AudioAero prestige signature vallen mij dingen op. De detailrijkheid van de Bow is gewoon zeer goed, hij laat alleen micro detaillering enigszins achterwege, verder valt op dat de AA gewoon aanmerkelijk opener is, iets wat ik (denk ik) lekkerder vind. Ik moet dat nog echt gaan ervaren. Maar de eerste indruk van de AA is dat dit een erg goede cd speler is. Hier komen smaakverschillen ook duidelijk bij kijken.

Enige tijd geleden toen Rens hier was met zijn luidsprekerkabels en toen we deze hadden aangesloten, bleek dat de set opeens erg puntig was, zeer detailrijk, alleen toen was de muzikaliteit weg. Geen warmte rond een bijv. fluit, wel de toon geen klankkast zeg ik altijd maar, er MOET gewoon een klankkast zijn. Deze AA heeft die puntigheid, en behoud naast het zeer open zijn wel de klankkast....

maar nogmaals dit zijn de eerste indrukken.

bijgaand een foto

KlipschHT

Is dat die cd speler die bij w&w te koop staat voor 7750 euro? Adviesprijs € 13.500,00  ??  :o
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

tiptop

Mooie speler zeg. 8)

Veel plezier met uitproberen Frank. :)

Vond ik altijd ook heel leuk.
Veel dingen uitproberen. leer je ook nog eens veel van. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: JeroenGRT op februari 16, 2010, 21:16:39
Is dat die cd speler die bij w&w te koop staat voor 7750 euro? Adviesprijs € 13.500,00  ??  :o

inderdaad, maar hij heeft ook eeen pre, dus een VV is niet (meer) nodig

Peerless Monster

:wub:

Wat een mooi apparaat...
Maar daar gaat het natuurlijk niet alleen om ;).
Ik wil natuurlijk wel weten of de vv ook echt gegrond weggaat...
Een CD-speler met een betere pre dan een pre zelf...
Die zijn er niet heel veel...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 16, 2010, 20:33:36
Hoi Anton,
Het verhaal over de laagwergave kun je beter vergeten, de Bow heeft gewoon een goede laagweergave, weliswaar anders dan de astintrew, maar zeker mooi. Ik beluisterde de Bow toen hij net z'n nieuwe laser had, nu ik al weer wat langer luister vallen mij tov de oude laser veel dingen op, het geluid is goed, mooi. Mooie plaatsing, warm. Detailrijk. Er is gewoon niks mis mee, ik heb niet voor niets al heel wat cd spelers beluisterd en tot nu toe kon geen enkele cd speler de Bow "halen" qua muziek en de sound welke deze cd speler heeft.

Ook nu, met de AudioAero prestige signature vallen mij dingen op. De detailrijkheid van de Bow is gewoon zeer goed, hij laat alleen micro detaillering enigszins achterwege, verder valt op dat de AA gewoon aanmerkelijk opener is, iets wat ik (denk ik) lekkerder vind. Ik moet dat nog echt gaan ervaren. Maar de eerste indruk van de AA is dat dit een erg goede cd speler is. Hier komen smaakverschillen ook duidelijk bij kijken.

Enige tijd geleden toen Rens hier was met zijn luidsprekerkabels en toen we deze hadden aangesloten, bleek dat de set opeens erg puntig was, zeer detailrijk, alleen toen was de muzikaliteit weg. Geen warmte rond een bijv. fluit, wel de toon geen klankkast zeg ik altijd maar, er MOET gewoon een klankkast zijn. Deze AA heeft die puntigheid, en behoud naast het zeer open zijn wel de klankkast....

maar nogmaals dit zijn de eerste indrukken.

bijgaand een foto

Helder!

Over persoonlijke smaak valt terecht niet te twisten.
Waar ik wel vond dat ik deze aantekening moest maken in favor of the BOW, is de natuurlijkheid en vanzelfsprekendheid waarmee deze speler zich al voor langere tijd als begrip op de kaart heeft gezet.

Verder is de bron natuurlijk van belang, Frank. Mede voor het 'verkrijgen' van informatie , maar vlak daarbij het belang van 'de' voorversterker in onze keten niet uit.
Ik bedoel de meeste componisten hebben ooit prachtig werk op papier gezet, maar de hand van de dirigent interpreteert.
Zo zie ik persoonlijk dus de voorversterker ... als een dirigent, en kies deze dan ook op zijn interpretatie en palet.
Bij het handjevol cd/dac's met een variabel 'capabele' uitgangsspanning die ik tot nu toe in direkt mode beluisterd hebt, ging het credo 'less is more' muzikaal voor mij iig niet op.
En neem mee in je overweging dat wanneer analoog je belangen draagt deze hier zijn throughput vind in hostile inviroment.

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari 17, 2010, 07:14:21
inderdaad, maar hij heeft ook eeen pre, dus een VV is niet (meer) nodig

Wat ga je overigens doen met de overige apparaten zoals je LP speler? Ga je daar een aparte pre voor kopen?
En wat betreft aansluitingen op je eindbak... Lijkt me toch niet praktisch...

frank2

Er zitten genoeg aansluitingen op de AA, wel komt er dan een aparte pre voor de platenspeler. De aansluiting op de Belles eind gewoon via rca.
Alleen de belles pre zou dan verkocht moeten gaan worden.
Vlgs Karel speelt deze AA de Belles pre weg, maar dat moet nog gestest gaan worden.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 17, 2010, 12:33:24
Er zitten genoeg aansluitingen op de AA, wel komt er dan een aparte pre voor de platenspeler. De aansluiting op de Belles eind gewoon via rca.
Alleen de belles pre zou dan verkocht moeten gaan worden.
Vlgs Karel speelt deze AA de Belles pre weg, maar dat moet nog gestest gaan worden.

;D

Het kan geen kwaad daar je eigen mening over op te maken.
V.w.b. de Belles, zijn phono stage en synergie met de Belles amp, you 'll be the judge.
Verlies niet uit het oog dat de 'line'stage in de Prestige geoptimaliseerd is voor digitaal verwerking met als optie het gebruik van (obsolete) oude analoge bronnen.

;)

Anton.

chansig

Ja die Karel kent zijn pappenheimers.. ;D

Wel een enorm mooi ding om te zien die AA.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Citaat van: scrutinizer op februari 17, 2010, 12:39:32
;D

Het kan geen kwaad daar je eigen mening over op te maken.
V.w.b. de Belles, zijn phono stage en synergie met de Belles amp, you 'll be the judge.
Verlies alleen niet uit het oog dat deze 'line'stage geoptimaliseerd is voor digitaal verwerking met als optie het gebruik van (obsolete) oude analoge bronnen.

;)

Anton.

vandaar dat ik alles ook uitgebreidt ga testen.

scrutinizer

frank2

na 1 dag is het geluid iets veranderd, meer dynamiek. Verder valt op dat slecht opgenomen cd's die op de Bow niet goed klinken, zoals Duffy, U2 ook op deze speler niet echt goed klinken, je kunt er naar luisteren maar er is geen passie.
Wel hoor ik nu opeens geluiden e.d. in de muziek die mij nooit waren opgevallen of die bijna verdoezeld waren, de piano van dire straits- private investigations is echt hoorbaar een electrische, deze cd speler laat wel echt alles horen.
Waar ik aan moet wennen; het verschil in dynamiek bij de muziek er zit veel diepte in het geluid wat ik niet gewend ben, met de Bow komt alles bijna naar voren, hier hoor je echt duidelijk plaatsing, diepte veel minder upfront.
Wat ik mis: emotie v.d. muziek een erg belangrijke!!, de Bow geeft meer emotie, deze AA geeft een beter/mooier geluid maar is tevens ook afstandelijker. Wel geeft hij duidelijk tov de Bow sommige cd's beduidend beter weer, ik was verbaasd toe ik de cd van Era de eerste erin stopte en nr.2 speelde wow eindelijk een goed geluid.

Ik moet dus duidelijk de cd speler langer aan het stroom hebben, zodat ik zeker weet dat het geluid niet meer veranderd. Verder moet ik meer luisteren en kijken of dit HET is of niet. En dat het een erg goede cd speler is staat buiten kijf,....... het wordt straks moeilijk, ach we hebben nog ffe.

Tot nu toe alles via de VV Belles beluisterd, dit weekend ga ik 'm rechtstreeks aansluiten.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari 17, 2010, 20:21:33

Wel hoor ik nu opeens geluiden e.d. in de muziek die mij nooit waren opgevallen of die bijna verdoezeld waren, de piano van dire straits- private investigations is echt hoorbaar een electrische, deze cd speler laat wel echt alles horen.
Waar ik aan moet wennen; het verschil in dynamiek bij de muziek er zit veel diepte in het geluid wat ik niet gewend ben, met de Bow komt alles bijna naar voren, hier hoor je echt duidelijk plaatsing, diepte veel minder upfront.

Geen goede eerste auditie Frank, er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van een upright piano in private investigations. ::)
Verder na 2 Bow ZZ8's in bezit gehad te hebben en de nodige bij andere liefhebbers te hebben gehoord is upfront en weinig ruimtelijk niet echt zijn eigenschap (misschien dat zijn powersupply (elco's) na jarenlang gebruik langzaam op zijn gat aan het gaan zijn).
Waar ik me wel in kan vinden is dat de ZZ8 'niets' high-lite, maar dat hij info zoals jij aangeeft 'verdoezeld' kan ik daarentegen niet met je eens zijn, integendeel. ;)
Ik vind daarmee je dramatiseren en metaforen gebruik ook wel een beetje boude. ::)

;)

Anton.

frank2

Iets dramatiseren is in schrijftaal iets duidelijk neerzetten omdat goed klinken, en helder e.d. nogal "vage" begrippen zijn die vaak verkeerd geïnterpreteerd worden.
Wel vind ik duidelijk de Bow meer upfront, vooral de stemmen doen dat, het kan ook aan mijn gehele set liggen, dat heb ik wel gemerkt na de kabelwisseling.

Overigens ik vind de piano in dire straits toch echt geen "normale" piano. Maar ik vind 'm echt electronisch klinken, maar het beste luister je in de ochtend en niet na een dag hard werken, dan ben je vermoeid....

Vandaar dat ik echt dit weekend er voor wil gaan zitten (niet continue) om te bepalen of....

M

Citaat van: frank2 op februari 17, 2010, 13:23:08
vandaar dat ik alles ook uitgebreidt ga testen.
Misschien kan Karel ook Nederlands, kun je dat ook testen :-X
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Former member 78

Citaat van: Mayko op februari 17, 2010, 21:33:18
Misschien kan Karel ook Nederlands, kun je dat ook testen :-X

Leg jouw bericht eens uit, ben erg benieuwd.

Stefan S.

Citaat van: ArjanR1 op februari 18, 2010, 01:02:31
Leg jouw bericht eens uit, ben erg benieuwd.

Aangezien Mayko continue ligt te etteren in Frank z'n topic, kun je er van uitgaan dat hij enigzins jaloers is op frank z'n set en relatie met Karel  ;).

frank2

Citaat van: Stefan S. op februari 18, 2010, 09:32:45
Aangezien Mayko continue ligt te etteren in Frank z'n topic, kun je er van uitgaan dat hij enigzins jaloers is op frank z'n set en relatie met Karel  ;).

Mayko heeft al meerdere waarschuwingen van de moderators gekregen vanwege nietzeggende sarcastische kritiek, het is een zielig persoon. Heeft niets te zeggen behalve erg domme opmerkingen. Je hebt volkomen gelijk Stefan.