Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

Als ik je vertel dat mijn vorige speakers (die wel bi-wire aansluitingen hadden) met 0.75 mm2 pisbakkenkoper en onderstaande banaanstekkertjes had aangesloten weet je denk ik genoeg over welk effect die dingen op mij hebben. Ik ben daar blij mee, want het scheelt een hoop gedoe.

Desondanks vind ik het fascinerend om je 'queeste' te lezen en ik hoop dat je de oplossing zult vinden.  :worship:

frank2

De " oplossing" is er al lang, ik ben nu bezig de puntjes op de i te zetten.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: Koen K op juni 29, 2009, 20:44:30
Doet me een beetje denken aan de hifi-verkoper die me wist te melden dat bruggetjes zo'n groot verschil maakten terwijl hij niet doorhad dat de speakers uit fase stonden ::)

Huh?
Met speakers in tegen fase, hoor je alles langszij komen en niks uit het midden.
Bij mij hoor je dat meteen.
Slechte oren dus ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Koen K

De speakers waren inwendig uit fase bedraad en daar was men blijkbaar niet achter gekomen. Ik vond het wel best, want ik heb ze toen voor een prima bedrag meegenomen en thuis in fase aangesloten... Klonk toch beter ;D

Maar dat de beste man over de klankmatige eigenschappen van kabelbruggetjes begon terwijl dit eenvoudige foutje niet verholpen was bevestigde voor mij wederom dat je in de hifi-wereld op je eigen inzicht en de logica af moet gaan en niet op wat recensenten en verkopers vertellen ;)

Peerless Monster

Citaat van: Koen K op juni 30, 2009, 01:46:55
De speakers waren inwendig uit fase bedraad en daar was men blijkbaar niet achter gekomen. Ik vond het wel best, want ik heb ze toen voor een prima bedrag meegenomen en thuis in fase aangesloten... Klonk toch beter ;D

Maar dat de beste man over de klankmatige eigenschappen van kabelbruggetjes begon terwijl dit eenvoudige foutje niet verholpen was bevestigde voor mij wederom dat je in de hifi-wereld op je eigen inzicht en de logica af moet gaan en niet op wat recensenten en verkopers vertellen ;)

Hmmm soms is dat geen fout he.
Soms is het design van de speaker zo.
Maar het is mogelijk, maar dan is het moeilijker te horen als het intern in tegen fase staat...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

hifiman

Citaat van: Peerless Monster op juni 30, 2009, 09:01:54
Hmmm soms is dat geen fout he.
Soms is het design van de speaker zo.
Precies, hangt van de orde van het filter af!

Koen K

Dan heb je het over drivers, niet over de hele speaker die in tegenfase staat met de andere speaker. Dat laatste was namelijk het geval. Tenzij je wil zeggen dat dat de bedoeling is ;D

hifiman

Citaat van: Koen K op juni 30, 2009, 09:23:34
Dan heb je het over drivers, niet over de hele speaker die in tegenfase staat met de andere speaker. Dat laatste was namelijk het geval. Tenzij je wil zeggen dat dat de bedoeling is ;D
A ok, dat is wat anders inderdaad!

Zee

Citaat van: Koen K op juni 30, 2009, 01:46:55
.... dat je in de hifi-wereld op je eigen inzicht en de logica af moet gaan en niet op wat recensenten en verkopers vertellen ;)

Maar je moet vooral afgaan op de natuurwetten en dat wordt (vooral op dit forum  ;) ) nog wel eens vergeten....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Koen K

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2009, 09:26:20
A ok, dat is wat anders inderdaad!

Ja, en het is ook vrij hoorbaar ;)

Citaat van: Zee op juni 30, 2009, 09:27:03
Maar je moet vooral afgaan op de natuurwetten en dat wordt (vooral op dit forum  ;) ) nog wel eens vergeten....

hifiman

Citaat van: Zee op juni 30, 2009, 09:27:03
Maar je moet vooral afgaan op de natuurwetten en dat wordt (vooral op dit forum  ;) ) nog wel eens vergeten....
De natuurwetten blijven natuurlijk altijd op gaan, daar zit denk ik niet de discrepantie in het verschil van mening  ;)
Maar goed dat wordt wat teveel offtopic.

Koen K

Het zou je nog verbazen wat er soms gezegd wordt... Maar inderdaad, terug on topic maar weer.

scrutinizer

Niet een wat assumptuos statement? :dry: Frank2's Reference Stereo System ....

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

eigenlijk wel, maar het is wel waarheid, tot nu toe bij 1 ander een betere set gehoord, verder nog nergens, trouwens niet alleen ik vind dat maar meerdere mensen die hier hebben geluisterd en die "verstand" van het audio gebeuren hebben.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op juli  4, 2009, 12:03:59
eigenlijk wel, maar het is wel waarheid, tot nu toe bij 1 ander een betere set gehoord, verder nog nergens, trouwens niet alleen ik vind dat maar meerdere mensen die hier hebben geluisterd en die "verstand" van het audio gebeuren hebben.
Ach ik heb ook nog nooit bij een ander gezegd dat het voor geen meter klonk  :devil: Daarmee overigens niet suggererende dat het bij jou niet zou klinken  ;)

Wanneer kunnen we de referentie set eens komen beluisteren  :inlove:

bmateijsen

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 11:38:04
Niet een wat assumptuos statement? :dry: Frank2's Reference Stereo System ....

Anton.

Valt toch wel mee... het is zijn reference systeem, immers zijn naam staat ervoor ;).

scrutinizer

Citaat van: bmateijsen op juli  4, 2009, 14:47:52
Valt toch wel mee... het is zijn reference systeem, immers zijn naam staat ervoor ;).

Citaat van: scrutinizer op juli  4, 2009, 11:38:04
Niet een wat assumptuos statement? :dry: Frank2('s)> Reference Stereo System ....

What's in one letter. ;)

Dan heb je zijn antwoord zeker niet goed gelezen, Matheijsen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Citaat van: bmateijsen op juli  4, 2009, 14:47:52
;D ;D ;D ;D

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2009, 14:41:41
Ach ik heb ook nog nooit bij een ander gezegd dat het voor geen meter klonk  :devil: Daarmee overigens niet suggererende dat het bij jou niet zou klinken  ;)

Wanneer kunnen we de referentie set eens komen beluisteren  :inlove:

wanneer je wilt, mail maar....

hifiman

Citaat van: frank2 op juli  4, 2009, 17:03:26
;D ;D ;D ;D

wanneer je wilt, mail maar....
Lijkt me leuk Frank!
Heel toevallig zin om eens samen te gaan luisteren bij Frank mijnheer de Scrutinizer?  :)

frank2

tiptop

Het is duidelijk dat je hier nooit geluisterd hebt ;D

Maar wat beter is, kan per persoon verschillen natuurlijk. Je hebt je set naar jou oren ideaal samengesteld. Dus de kans dat je een set hoort die in jouw oren beter klinkt, is dan klein.

Jij hebt vast een set die erg hoog scoort, maar waarvan sommige andere ook weer kunnen zeggen dat het niet hun kopje thee is.

Het is dus persoons gebonden, lijkt me. ;) Hier hetzelfde trouwens. Ik hoor weinig sets waarvan ik vind dat ie beter is. (en ik hoor er best wel wat).

Maar weet ook dat het persoonlijk is.

iig fijn dat je een set voor jezelf hebt waar je ultiem tevreden over bent :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je eens fabian, smaalgebonden is het belangrijkste, maar een set van wilson watt puppy's van 30.000 euro en een cat versterker van 24000 euro hoef misschien niet je cup of tea te zijn maar je zult wel toegeven dat zo'n set erg goed klinkt. Vanuit zo'n perspectief dien je ook de begin titel te zien.

Zee

Citaat van: frank2 op juli  6, 2009, 10:02:47
Ik ben het voor een groot gedeelte wel met je eens fabian, smaalgebonden is het belangrijkste, maar een set van wilson watt puppy's van 30.000 euro en een cat versterker van 24000 euro hoef misschien niet je cup of tea te zijn maar je zult wel toegeven dat zo'n set erg goed klinkt. Vanuit zo'n perspectief dien je ook de begin titel te zien.

Of dit goed zal klinken hangt voor 99% af van de akoestiek waarin die set staat opgesteld en de kwaliteit van de gebruikte opname.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

tiptop

Citaat van: frank2 op juli  6, 2009, 10:02:47

Daarom gaf ik ook aan dat je set ongetwijfeld hoog zal scoren ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: Zee op juli  6, 2009, 10:43:45
Of dit goed zal klinken hangt voor 99% af van de akoestiek waarin die set staat opgesteld en de kwaliteit van de gebruikte opname.

Iemand die zoveel geld uitgeeft voor een audio set heeft echt wel de akoestiek aangepast en draait echt geen top 40 muziek.
(tenminste degene die dit heeft en waar ik geluisterd heb)