Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: frank2 op mei 24, 2009, 11:31:42
Bi-wire is op mijn eindversterker niet mogelijk omdat ik maar 1 set ls uitgangen heb.
Bi-wire is op elke versterker mogelijk  ^-^ Bi-amping is inderdaad een ander verhaal, dan heb je dubbele versterking nodig.

bones

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2009, 11:49:16
Bi-wire is op elke versterker mogelijk  ^-^ Bi-amping is inderdaad een ander verhaal, dan heb je dubbele versterking nodig.
En daar waar ik Bi-Wire schreef bedoelde ik Bi-Wire, Rang is alleen maar Rang als er Rang op staat ;D
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

Ik heb maar 1 stel luidsprekeruitgangen, of ik zou biwire kabel daarop aan moeten sluiten, dus 2x spades op 1 connector.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op mei 24, 2009, 12:12:54
Ik heb maar 1 stel luidsprekeruitgangen, of ik zou biwire kabel daarop aan moeten sluiten, dus 2x spades op 1 connector.
Precies.. Of 2 aders in 1 spade (laten) afmonteren..

bones

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2009, 12:17:15
Precies.. Of 2 aders in 1 spade (laten) afmonteren..
Zo wordt een bi-wire geleverd... Bi-amping is gewoon een dubbele set kabels.

bones

Hier een foto van de achterzijde van mijn versterker. Rechtsboven zie je dat er aan de plus pool één spade met twee kabels. Elk van de twee kabels gaat naar de plus pool van mijn speaker....

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bones

Citaat van: Audiofiel op mei 24, 2009, 15:28:44
Gebruik jij een dubbele XLR? :music:
Standaard bij XLR kabels van Virtual Dynamics. Verklaart overigens ook waarom ze anderhalf keer zo duur zijn als de rca versie. Maar met Pass Labs versterkers is XLR eigenlijk geen keuze maar plicht.

mar antz

Yep,.....exact zoals mijn vd david xlr.
Vereist een paar spierballen om het aan te sluiten maar dan heb je ook wat ;)
Bones,...... heb jij ook geen links/rechts (wit/rood) aanduiding op de kabels?
Daar zat ik wat mee te zooien achter mijn rack,nadat alles in de juiste bocht was gebogen bleek het rechter kanaal op de linkerkant van de voor versterker te zitten ;D

tiptop

Biwire kabel is vrijwel altijd uitgevoerd met 2 uit naar 4 in aders, Frank.
Zolas op de foto. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik had vroeger en bi-wire en die was 2 uit en 2 in uitgevoerd (per kabel) dus dit wist ik niet. Maar eens informeren wat het verschil is tussen biwire en single wire bij een virtual Dynamics master 3 bij wenw audio. (het verschil in geluid)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Het heeft even geduurd maar als alles goed gaat krijg ik morgen vrijdag 19e eindelijk op proef de master bi-wire van virtual dynamics mee om te testen. (speakerkabels), ik verwacht een duidelijke verbetering of anders gezegd een duidelijk verschil in geluid tov. mijn huidige nite 2 speakerkabels. Zo niet dan zal ik mijn huidige speakerkabels behouden.

Ik zal natuurlijk hier schrijven wat ik er van vind.

erik s.

Citaat van: frank2 op mei 24, 2009, 19:47:54
Ik had vroeger en bi-wire en die was 2 uit en 2 in uitgevoerd (per kabel) dus dit wist ik niet. Maar eens informeren wat het verschil is tussen biwire en single wire bij een virtual Dynamics master 3 bij wenw audio. (het verschil in geluid)

zo'n kabel is niet bi-wire, maar bi-amp.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Zo de zware kabels van virtual dynamics master 3.0 biwire vandaag opgehaald, zal ze straks aansluiten, houd jullie op de hoogte.

nb: wenw audio is sponsor van dit forum geworden.

frank2

Kabels zijn binnen en aangesloten. Nu begint hoewel ze zijn ingespeeld het lange wachten tot ze weer optimaal klinken. Dus een review volgt later. Wel vallen verschillende "dingen" nu al op; het geluid is homogener, midden is volumineuzer, geheel klinkt rustiger en zeer kleine details zoals wegsterven van bepaalde geluiden is opeens goed hoorbaar.

wordt vervolgd....... :music: :music:

hifiman

Weet je wat jij moet doen? Je moet eens bij W&W gaan kijken  :notify:   :coffee:

frank2

Review virtual dynamics master 3.0 biwire:

Alvorens over de VD master te schrijven, eerst even technisch. Ik heb de huidige ls kabels als volgt aangesloten: het is een single wire kabel de nite 2 en deze zijn gebrugd dmv. cardas rodium strips. De kabels zijn rood boven en blauw beneden aangesloten waardoor het signaal altijd via de cardas rodium plaatjes gaat. Hetv resulteert in een open geluid met zeker geen nadruk op de mids.

De master is een biwire kabel dus de bruggen vervallen. Aangesloten, deze kabel is ingespeeld, vallen mij meteen verschillende "dingen"op. Het geluid heeft aanmerkelijk meer midden, homogeen,volumineuzer, vol klinkend. Het geluid is tevens aanmerkelijk gedefinieerder, de belletjes klinken natuurlijker en er zijn meer details waar te nemen. Wegsterven van geluid, een mooiere bas. Je kunt dus zeggen dat het een betere kabel is. Maar er is ook een keerzijde; ik vind hoewel alles "beter" klinkt het geheel "warm" klinken, soms een beetje mat, ik mis de sprankeling in het geluid. Na enkele dagen luisteren bevalt het niet, teveel mid (hoewel op zich goed) gaan mij storen.

Nu ik de oude kabel weer aangesloten heb op de oude manier is de brilliantie erweer. Maar ook de mindere gedefinieerdheid, de belletjes klinken ietwat harder dan bij de master, niet zo zuiver dus. Wel is het midden gelukkig iets minder prominent. Toch wilde ik weten waar dit grote verschil in zat, na even zoeken was ik daarachter, de rodium van cardas zorgt voor iets minder midden. Ik vind dat lekker klinken maar dit is smaakgebonden.

Dus de logische conclusie is; probeer op dezelfde manier aangesloten een single wire van de master. Dan heb je dus het iets minder midden en wel de betere gedefineerdheid.
Volgende optie: een ander merk kabel; in het verleden heb ik ooit een hidaimond interconnect geleend waar ik zeer over te spreken was. Heb de importeur gebeld maar deze heeft geen demo kabels, hij vind dat de dealer ze maar moet kopen.... jammer.... maar ik kan ze wel rechtstreeks bij de importeur bestellen en als ze niet bevallen het geld terug krijgen... De importeur raadde mij aan de HiDaimond black Gold van rond de 900 euro.

de zoektocht gaat dus door en wenw mag mij weer behulpzaam zijn...

AANVULLING:
na contact met Karel heb ik de biwire aangesloten als single wire, de "problemen" met teveel mid verdwijnen onmiddellijk en het geluid wordt in pos. zin verbeterd meer detail, natuurgetrouwer, dynamiek, met een lekkere flow.....

Ik ga hier nog even naar luisteren, alles verbeterd dus een single wire???? :music:

tiptop

Kan aan de interactie liggen met je versterker en het filter in je luidsprekers.

En/of de draadbruggetjes (jumpers) tussen de aansluitingen op je luidspreker. hoeft dus niet perse het singlewiren ansich te zijn. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

gisteren de virtual dynamics master 3.0 besteld, moet uit amerika komen dus zal wel 8 a 10 weken duren. Maar dat is het wel waard. Deze kabel is een stap vooruit tov. de nite2.
Zeer gedetailleerd, muzikaal.... en het blijft zeer zuiver klinken, vanochtend heb ik dire straits gedraaid private investigations, nog nooit zo hard, klinken.... wow...

deze kabel klinkt zeer natuurgetrouw, diepere bas....

Nu kan ik wel weer gaan spelen met de cardas bruggen; ik heb van wenw nu koperen cardas bruggen meegekregen om te proberen...

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 28, 2009, 10:32:33
gisteren de virtual dynamics master 3.0 besteld, moet uit amerika komen dus zal wel 8 a 10 weken duren. Maar dat is het wel waard. Deze kabel is een stap vooruit tov. de nite2.
Zeer gedetailleerd, muzikaal.... en het blijft zeer zuiver klinken, vanochtend heb ik dire straits gedraaid private investigations, nog nooit zo hard, klinken.... wow...

deze kabel klinkt zeer natuurgetrouw, diepere bas....

Nu kan ik wel weer gaan spelen met de cardas bruggen; ik heb van wenw nu koperen cardas bruggen meegekregen om te proberen...

Hmmm ik moet ook eens gaan experimenteren met bruggen denk ik.
Goed bezig Frank!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

de rodium bruggen zorgen voor een heldere sound, de koperen moet ik nog testen. Results zal ik hier posten.

Koen K

Doet me een beetje denken aan de hifi-verkoper die me wist te melden dat bruggetjes zo'n groot verschil maakten terwijl hij niet doorhad dat de speakers uit fase stonden ::)

tiptop

Citaat van: Koen K op juni 29, 2009, 20:44:30
Doet me een beetje denken aan de hifi-verkoper die me wist te melden dat bruggetjes zo'n groot verschil maakten terwijl hij niet doorhad dat de speakers uit fase stonden ::)
Dan heeft hij het wel goed gehoord toch?! Het maakt idd een groot verschil of ze in of uit fase staan. ;D

Maar bruggetjes/jumpers kunnen zeker een groot verschil maken. Ligt maar weer helemaal aan de omstandigheden en gebruikte apparatuur/kabels.
Maar het hoeft niet. ;)

Koen K

Ben ik even blij dat ik single-wire aansluitingen op mijn speakers heb   :pompom:

frank2

maar je kunt niet tweaken, of het geluid net een fractie naar meer jouw smaak maken. (afgezien van het feit dat het natuurlijk gewoon goed moet klinken)