Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

;D ;D
Citaat van: frank2 op maart  7, 2009, 20:24:07
Mooi is nog niet eens zo belangrijk, de sound, net een oudje gezien Blade 1. Klinkt als een klok, mooie surround effecten. Daarnaast heb ik ook een coax van de cd naar de CA aangesloten. Ook de Bow cd speler klinkt er lekker op, eigenlijk beter dan ik verwachtte, en inspelen moet nog gebeuren, hij staat slechts 4 uur aan.

Ja het beloofd wat. Dus Fabian, als je een keer in de buurt bent, je bent welkom.

Wil je nu zeggen dat de belles vv en de ca bijna net zo goed presteren? :o

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: LexiconLogan op maart  8, 2009, 11:24:01
In het kort: een vrouw is wat je nodig hebt

Mijn vrouw heeft het opgegeven, ze laat mij in m'n hobby, en dus laat ze ook de rommel liggen...... :bigsmile:

@tiptop:
er zitten wel verschillen in maar deze zijn kleiner dan ik verwachtte. De CA presteert dus beter dan verwacht. (in stereo)
De Belles is gelukkig wel beter, het is net allemaal wat meer, maar gezien het prijsverschil; 4000 of 1000 euro vind ik de verschillen eigenlijk te klein. Hoewel een uitgebreide test (analoog aansluiten v.d. cd speler) waarschijnlijk meer verschil zal geven en dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

frank2

Vandaag bij Peter van Hifisupply zijn digitale interconnect besteld (Canare dig. interconnect Hifisupply Super-edition) Als hij straks binnenkomt en ingespeeld is zal ik een review schrijven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

tiptop

We kijken er weer naar uit :P ;)

Ik heb nu een analoge kabel aangesloten met veel succes. :bigsmile: De audionote an-s met wbt nextgens. Een stuk mooier dan digitale die ik nog heb liggen, helaas niet het niveau van de siltech, maar wel een prettige sound. :hehe:
Die had ik over toen ik de platenspeler verkocht.

Het wordt wel leeg hier in de voorraadkast. 8)

Ik heb er nog een over Frank ;) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Vandaag vrijdag 13 mrt de hifisupply super edition binnengekregen. Ik heb 'm aangesloten op m'n sat reciever die de gehele dag aanstaat, kan hij mooi inspelen.

Heel kort even vergelijk gemaakt met mijn oude v.d. hul dig. coax en deze super edition. Een duidelijk positief verschil, eerste indruk, open, smooth, vol geluid. De v.d. hul was ieler, donkerder, stropiger. (kate melua als ref. gebruikt)

Ook aangesloten op mijn technisat reciever HDS2, klinkt het in eerste instantie beter dan de eenvoudige optical die er aan hing.

Het beloofd nog wat, als de eerste indruk straks na het inspelen zo blijft koop ik er nog 1 bij: cd>CA (voor als ik niet via de Belles VV wil luisteren) of voor de sat>CA en natuurlijk 1 voor dvd>CA.

wordt vervolgd.

Zee

Gaaf Frank!
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Net ook even de oelbach hyper profi opta 200 vergeleken met de hifisupply. beide via dvd, concert in beiing-jean michel jarre
Er is (gelukkig) duidelijk verschil, de oelbach klinkt "hard, digitaal, agressief" De Hifisupply: smooth, natuurgetrouwer, voller. Bij een nr van superstar (op dvd) klinkt het allemaal smoother, de bas is gedefineerder, het agressieve hoog v.d. oelbach is weg... en dit alles met een kabel die net 2 uur inspeeltijd heeft gehad......

Het geheel klinkt voller en smoother, niets van veel hoog.....

Dus mijn surround (waar hij eigenlijk voor is gekocht) gaat er straks op vooruit.

ik ben ;D ;D ;) happy....

tiptop

frank2

Mini review Hifisupply super edition digitale coax kabel. (canare lv-77)

Deze kabel heb ik vergeleken met een oelbach hyper profi opta 200. Via de Bow zz8 cd speler en de dvd speler pioneer 668. Apparatuur was de front belles en Usher Dancer BE10 en surround de Canton LE 103. Surr. processor Cambrdige 640R

Beluisterde muziek cd: kate melua en dire straits nr. 8. (iron hand)  Dvd: jean michel jarre begin nr. met het orkest.

De bevindingen:
De Hifisupply kabel is nu 90 uur ingespeeld, dus ik heb aangenomen dat het geluid nu niet meer veel zal veranderen. De Oelbach is al lang ingespeeld. Wat in eerste instantie tussen beide kabels opvalt is dat er zeer duidelijk verschil tussen beide kabels is.  De Oelbach is stropiger, donkerder qua sound terwijl de Hifisupply aanmerkelijk helderder is, feller. Als je dan verder luisterd valt op dat de Hifisupply een kabel is met een voldoende goede bas, een mid wat netjes is en een sprankelend hoog heeft waardoor de dynamiek verbeterd. Dit kan in sommige sets misschien teveel van het goede zijn, maar hier klinkt het heerlijk.
Wat verder opvalt is dat de definitie, de ruimtelijkheid beter is, vooral de ruimtelijkheid is duidelijk waarneembaar, bij het gitaarspel en de stemmen van dire straits. Je hoort dat er gewoon ruimte is waar gespeeld wordt, bij de Oelbach is duidelijk minder hoorbaar. Als je naar het geluid totaal luisterd is het geluid van de Hifisupply schoner en echter. Echter in de vorm van natuurlijkheid.

conclusie: een schoon, helder klinkende kabel welke ongekleurd alles weergeeft. Sprankelend helder geluid, homogeen, alles in proportie.
Als je dan ook nog kijkt naar de prijs....... een koopje.

tiptop

frank2

Zo, ik ben van plan om toch nog even te gaan tweaken. Op dit moment heb ik de goede virtual dynamics interlinks van de CA naar de VV aangesloten en de cd speler heeft de Cardas quad als analoge interlink gekregen. Dit heeft als resultaat dat de cd speler iets minder mooi speelt, en dat de CA nog sprankelender is geworden. Ook via dig. coax kan ik de cd speler laten spelen via de CA. Zoals ik al eerder schreef klinkt dat ruimtelijker, maar je mist een bepaalde volheid in het geluid, bij films totaal niet relevant, bij muziek kun je het verschil tussen de VV en CA mbt die volheid horen. Het gekke is dat het niet stoort. Het volgende ga ik proberen:
A: kijken of de Cardas Quad slechter is dan de Virtual Dynamics testament (ik gebruik VD nite ) de testament is de goedkoopste kabel (even lenen bij Karel)
B: iets zand uit het compartiment weghalen waardoor de bas iets toeneemt en de mids iets meer bijkomen. (Ik heb op pag. 23 ongveer daar iets over geschreven en net alles zitten terug lezen)

Waarom dit alles? Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de CA voorversterker en trouwens de rest van het apparaat ook erg goed is en ik wil eens kijken hoever hij echt komt in verhouding tot de Belles 28A. Dat deze "wint" is niet zo gek maar ik heb al eerder geschreven de verschillen zijn kleiner dan ik verwachtte.
Gaat de Belles eruit? nee, want deze heeft een enorm  goede phono ingang. En ik denk dat ie toch ergens gebruikt gaat worden.

tiptop

Leuk he, dat rommelen met al die verschillende samenstellingen 8)

frank2

Ja en je kunt kiezen cd met vol geluid, en cd met schoon, helder geluid, als de cd bijv. niet zo best opgenomen is.

Ik wil ook nog even een paar speakers bij karel halen om te kijken wat dat voor een effect heeft op surround. Ik denk nu aan Usher X 719. (niet de monitor dancers dus, dat is mij te duur) Ga ik dus ook nog uitproberen.

en mijn vrouw maar denken.... houdt dat nou nooit op

tiptop

Haha, dat is vrouweigen :hehe: Niet zo gek als de helft van het budget er aan op gaat :sigh:

De 719 heb ik hier ook nog gehad. Ook erg mooi en kunnen snoeihard. Alleen was het hoog erg scherp. Maar dat kwam omdat ze asociaal lang moeten inspelen :-X
Na een week was het stukken beter, maar niet helemaal weg. De beryllium tweeters van usher zijn wat dat betreft echt een zegen. ;)

frank2

Ik ga vandaag de Usher X708 ophalen. Deze zijn ingespeeld, eens kijken of dat voor surround en duidelijke verbetering opleverd.

tiptop

frank2

adviesprijs 1200 euro, maar daar gaat als ik ze wil kopen wel wat vanaf......

Stefan S.

Ik ben benieuwd of deze luidsprekers je blij gaan maken.

P.S. misschien toch even je titel aanpassen   :biggrin:

tiptop

Citaat van: frank2 op maart 27, 2009, 18:22:19
adviesprijs 1200 euro, maar daar gaat als ik ze wil kopen wel wat vanaf......

Scheelt weer. :). Nette prijs.  :)

hoop dat ze gaan bevallen 8) In Finland is de importeur van Usher tevens de importeur van CA. En demonstreert vaak met een combi van beide. 8)

frank2

Gisteren en vanochtend kort enkele dvd's beluisterd; sting. peter gabriel, kraftwerk en u569:
eerste indrukken: eindelijk homogeen geluid, het past, rustiger beeld achter in verhouding tot de cantons. Ook mooier geluid, zeer positief.

Of ik ze meteen ga kopen is nog de vraag, er zijn eerst andere prioriteiten, maar het beloofd veel goeds....

tiptop

frank2

Ja net nogmaals geluisterd, het geluid is homogener, en voller. De diepere tonen zijn aanvullend en het geheel klinkt super. Foto's zal ik morgen even nemen.
Ik zal eens vragen naar de prijs, en/of deze ook 2e hands te koop zijn. Ik heb immers geen haast.

tiptop

Dat is altijd voordelig :) Kan weer wat geld schelen. :)

Maandag komt hier een nieuwe cd/dac combi logeren.
De stello 100 serie met I2S kabel. Mij benieuwen.

frank2

Bijgaand de foto's van de Usher X-708. (voor back speakers tbv. surr. geluid en ter vervanging van de cantons)
Deze worden (ooit) gekocht. Verder ga ik nog tweaken met stroomkabels en wil ik nog naar een dig. coax kijken, de hifi supply voorzien van een extra ferrietmantel, en eens kijken wat een (dure) dig. coax kabel tov. de hifisupply doet.

Verder zijn er geen plannen meer (voorlopig)