Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr


mooie speaker(tjes) alvast gefeliciteerd en veel plezier met tweaken :D :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: frank2 op maart 29, 2009, 12:39:07
Verder zijn er geen plannen meer (voorlopig)
Dat roep ik ook altijd, het tweaken is echter bij mij al vele jaren aan de gang  ;D  ;)

Mooie speakers inderdaad!  :)

frank2

Nou soms gaat tweaken ook erg gemakkelijk. Ik heb net van de digitale coax van hifisupply de ferrietkern afgehaald, dit zorgt er voor dat de kabel iets rustiger wordt (iets minder hoog) en dat vind ik dus weer een pluspunt.

Verder ga ik binnenkort eens met stroomkabels aan de gang. Ik heb nu Virtual Dynamics 1+3. In de audioclub die op vrijdagavond bij wenw audio altijd op bezoek komt werd mij verteld dat de power 1 stroomkabel een te schel/hoog/hard geluid gaf. Ik denk effe uitproberen (deze zit op mijn cd speler) gooi er een no name kabel op. Meteen dynamiekvermindering en het enigszins felle hoog werd gedimt (Bij een bepaalde cd) Ik kan bij een van deze audiofielen een VD stroomkabel ophalen de David. Dat ga ik dus komende zondag maar eens doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Heb je ze nu gekocht?

Wel mooi :bigsmile:

Wat ik je kan aanradn op stroomkabelgebied is de xindak fp-5. Heel vel waar voor zijn geld en zeker niet scherp.

In een klasse daarboven de siltech spx800.

resp. 150 en 500 euro. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

nee ik heb ze nog niet gekocht, ik weet niet eens de prijs alleen de adviesprijs.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Betaal je die toch ;D

Zal denk ik rond de duizend euro komen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Dat zou ik ook wel willen maar ik wil gedegen een uitgave doen vooral omdat ik werkeloos ben geworden... dus ik geef nu liefst geen of weinig geld uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Oh damn :-\

De crisis heeft jou ook geraakt?! :sneaky2:

Ik heb ook een tijdelijk contract tot september. Hoop dat tegen die tijd het wat beter gaat anders mag ik er ook uit. Bij niemand wordt het contract verlengt sinds een paar maanden. :-\

Sterkte! :yinyang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik kreeg vorig jaar een nieuwe baas, zoon van de huidige baas en die wilde verjongen, dus oudere mensen zoals ik waar hij toch een beetje de pest aan had eruit. Onder met mom van verstoorde arbeidsrelatie. Toen ben ik met een kennis die een reclamebureau heeft verder gegaan maar door de crisis kwamen er te weinig orders binnen. Dus nu ben ik aan het solliciteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

we gaan ervoor, dus ik ben zeer zeker positief gestemd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R


advr

dit zijn minder goede berichten, succes met zoeken en vinden van een nieuwe baan! :blush:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Gisteren toch een mooie deal gesloten: heb toch de Usher monitor X 708 gekocht (demo model, heb ik op proef al thuis staan) en ze gaan dus niet meer terug.

Het geluid wat deze speakers produceren is boven verwachting maar vooral het intregreerd goed met de dancer voor surround. En daar zijn ze ook voor bestemd.

nb: gisteren wel betere speakers gehoord dan ik zelf heb: grand utopia aangesloten op 2 mono blokken, buis van VTL, 2 meter hoog. Maar het geluid perfect, giga detaillering, ongelofelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr



gefeli met je nieuwe speakers, z zijn erg mooi! ;D

(hoest met de nieuwe baan?)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

dank Ad, met een nieuwe baan is het nog slecht, heb nog niets gevonden, maar ben tenslotte ook nog maar 2 wejen bezig dus heb tot nu toe nog maar 1 afwijzing... ga stug door.

Ben nu nog even bezig met stroomkabels, heb de power one weer vervangen door een leenkaben de power three. Dit geeft meer rust in de set. Ga nog wel binnenkort een stroomkabel lenen de david. Dan kan ik tzt daar mee aan de gang gaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Succes met solliciteren Frank!
Je weet waar je goed in bent dus dat scheelt ;).

Ik kan alleen maar herhalen wat anderen al voor me gezegd hebben.
Prachtige speakers.
Ik ben blij dat het geheel lekker integreert.
We verwachten wel een uitgebreid verslag he ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Mooie set zo. :)

En succes met solliciteren. ("Break a leg") :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Gisteravond bij iemand geweest met een CAT eindversterker (buizen) (24000 euro nieuw) en 2 voorversterkers en een wilson watt puppy. Een unieke ervaring. Ik heb nog nooit zoveel lucht tussen de instrumenten gehoord en de definitie en klant ongekend!!
Maar deze man die ik weer ken van wenwaudio, daar komt hij elke vrijdagavond, vertelde mij iets waar ik nog nooit van gehoord had.
En deze eerste TWEAK heb ik nu doorgevoerd: sluit alleen je zwarte luidsprekerkabel andersom aan, dus pijl gaat van speaker naar versterker. En alleen de zwarte aansluiting. Dit heb ik gedaan, het is subtiel, maar de definitie neemt toe en er is iets meer lucht.
Ga dit maar eens een paar weken zo laten staan.

Verder gaf hij mij ook nog een David (VD) powercord mee, wat ik nu aangesloten heb aan de cd speler, meer rust, schoner is het eerste resultaat.

Verder overweeg ik om een Taralabs air 3 speakerkabels te proberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr


da's een aparte tweak ;D
helaas gaat bij mij dat niet... rood en zwart zitten in 1 omhulsel... >:(

veel plezier met tweaken O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Die set zou ik ook wel eens willen horen (die met de CAT versterkers)..Moet alleen op zicht al een imposante indruk geven...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: advr op april  6, 2009, 14:40:54
da's een aparte tweak ;D
helaas gaat bij mij dat niet... rood en zwart zitten in 1 omhulsel... >:(

veel plezier met tweaken O0

Inderdaad.
Een tweak waar ik nog nooit van heb gehoord.
Het gaat dus echt om de min (-) kant om deze om te draaien...
Jammer genoeg kan ik mijn Heavens gate zo niet omdraaien...

Ik ben benieuwd naar verdere vorderingen met deze tweak Frank.
En ook natuurlijk naar of je dan dit zo blijft houden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

ja, dus alleen de zwarte kabel omdraaien, ik heb gelukkig 2 losse kabels, dus bij mij kan het gemakkelijk. Inderdaad dus alleen de min omdraaien.

Ik ga dit heel strak volgen, ik heb nu de sat reciever aan, en straks even een paar standaard cd's erin dan heb ik een idee. Maar als ik het ojectief bekijk is het net alsof het geluidsbeeld open trekt, groter wordt met meer definitie en meer lucht. Vlgs deze man zou het vooral ervoor zorgen dat er meer lucht tussen de instrumenten kwam. En hij vertelde mij inderdaad dat niet veel mensen dit kennen. De man is al 30 jaar bezig met zijn set en nu is hij eigenlijk klaar, er is niets meer te verbeteren vlgs. mij dan) het klonk zo ongelofelijk mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Zee

Als je er al een technische verklaring voor zou willen geven (maar of je het hoort.....) ga je met het omdraaien van de ene (de '-') kabel de kabel vast iets anders weer neerleggen t.o.v. de '+' kabel waardoor de inductie en capaciteit van je speakerkabel anders wordt. Dit zelfde effect kun je dan dus bereiken door gewoon de + en de - kabel iets anders t.o.v. elkaar neer te leggen. Hier hoef je de '-' dus niet voor om te draaien.   Dit zou je dus ook nog kunnen proberen Frank.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!