Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Zie hier dan weer de waarde van een forum!  ;) Op de website van PS Audio zelf vind je er nog niet veel over maar in 't forum van de site onder Future Products en in de Newsletters kun je er veel over lezen. De PWD (voorheen in de Newsletter de Ultralink genoemd) komt samen met de PWT (Perfect Wave Transport) op de markt.

Forum:
http://www.psaudio.com/vbulletin/forumdisplay.php?s=&f=6&page=1&pp=20&sort=lastpost&order=desc&daysprune=365

Newsletters: http://www.psaudio.com/ps/newsletters/

frank2

D'r komt dus een aanmerkelijk betere DAC binnenkort op de markt van PSaudio, maar deze kost ook aanmerkelijk meer, een schatting was 2000 a 2500 $, dat is dus voor europa zo rond de 3000 euro.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Maarre...
Wat vind je eventueel van een ontmoeting met de Xindak, Frank?
:hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik moet ergens beginnen, dus na onderzoek op internet kwam ik bijgevoegd lijstje, zie paar posts terug. Over de xindak vond ik niets. Maar ik sta open voor alles wat goed is. De bel canto 2 is goed maar mij niet goed genoeg. Dus gemakshalve ben ik op zoek gegaan naar een iets duurdere dac. Ook nadat mijn dealer gezegd had dat de PS audio een goede dac zou zijn. Dit staat ook meerdere malen op internet beschreven.

Ik zou de xindak gewoon hier thuis moeten krijgen voor ik er iets zinnigs over kan zeggen. Dus als je langs wilt komen met een xindak je bent zeer welkom.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Hier heb ik alleen de dac5 staan nu.

Maar volgens mij kan W&W wel een dac op proef voor je regelen hoor. Die doet zaken met de importeur. En die is daar ook redelijk makkelijk in.
En hij moet wel een paar dagen inspelen. Heel belangrijk, want in het begin klinkt het wat ielig. Het grappige is dat ik de eerste dagen voorkeur gaf aan de transistor uitgang, maar na zo'n vier dagen de buizenuitgang mijn voorkeur verdiende. Gelukkig zit die mogelijkheid er ook op.

De dac5 is duidelijk wat minder in de weergave. Minder dynamiek, wat ronder minder gedetailleerd geluid en de S-klanken zijn minder natuurlijk. Maar voor zijn geld nog steeds een mooie hoor.
Nog een paar maandjes en dan is als het goed is de dac9 in het land. Daar ben ik heel benieuwd naar. Als ik wat meer tijd heb straks, wil ik best een keertje naar je toe komen en eventueel en apparaat meenemen, want jouw set zou ik graag nog een keertje beluisteren. Maar een halve dag aan staan is niet in het voordeel van het apparaat. ;)

En oh ja, als je de mogelijkheid hebt om gebalanceerd te spelen dan zou ik dat zeker doen. Scheelt ook weer een stukje. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ja de Belles kan gebalanceerd aan (1 ingang) dus dat is geen probleem.
Ik heb wel een ding geleerd, niet te snel besliisen! Karel van wenw wil wel, en hij kan ook de xindak wel bestellen. Laat ik beginnen met de ps audio, dan zien we wel verder.

En je bent altijd welkom...

nb: ik heb net van huub een serie recensies gekregen, sommige had ik nog niet gelezen! Maar 1 ding valt wel op, ze zijn allemaal erg enthousiast over de Ps audio dl3. (ik kan ze je mailen als je wilt)

tiptop

Hoeft niet hoor ;)

Zelf heb ik ooit een ps audio set gehoord met daarin ook een dac. (die smalle dingen). Maar vond het te koel klinken. Geen emotie. Maar mischien is dit model wel erg mooi ;)

frank2

Voor jouw referentie: hij schijnt de benchmark dac1 weg te spelen vlgs een resensie. (deze man had deze dac in huis en had 'm vergeleken met bovengenoemde en dcs combi. Hij tipte aan laatst genoemde.
Nu neem ik deze verhalen graag met een grote korrel zout maar het geeft wel een idee.

bones

Citaat van: frank2 op januari  2, 2009, 15:43:47
Bij een test tussen cd transport op respectievelijk dvd speler, marantz cd speler en bow cd speler via de bel canto dac2 hoorde ik geen noemenswaardig verschil.

Ha Frank,

Bovenstaande opmerking deed mij toch een beetje opkijken. In het verleden heb ik ooit een Esoteric P1/D1 de mijne mogen noemen. Toen ik een probleempje met de P1 (speler) had heb ik een ander loopwerk aan de dac gehad. Dat loopwerk was van Teac (zuster van Esoteric), voorzien van een volgende generatie VRDS loopwerk. De verschillen tussen beide loopwerken vond ik behoorlijk groot. Een DAC is erg belangrijk, maar onderschat het belang van het loopwerk niet. In de league waar je in speelt zijn kleine verschillen van behoorlijk belang, om een verbetering te behalen moet je vaak behoorlijk wat betalen. Het zou me niet verbazen als je binnenkort in de markt bent voor een goed loopwerk als je een losse DAC koopt.

Als ik in één van jouw berichen lees dat je ook denkt aan de Audio Aero DAC, dan zou ik je voor willen stellen om eens te denken over de Audio Aero Capitol Reference SE. Deze CD speler fungeert tevens als VV, maar heeft ook diverse ingangen voor digitale bronnen. Ik ben zeer te spreken over deze speler, sterker nog, ik heb er indertijd mijn Krell SACD Standaard MKII en mijn Levinson VV (nr. 28) voor weg gedaan. De mijne is overigens inmiddels 2 jaar oud en zou niet weten hoe de DAC de vergelijking met een nieuwe model overleeft. Het totale geluid is wel van het niveau dat ik uiteindelijk ervan heb afgezien om een P7 Rega platenspeler aan te schaffen omdat die zelfs bij de beste platen (200gr. et cetera) de CD speler niet bij kon benen.

Een beetje of topic (niet helemaal): op dit moment denk ik erover om een Sonos systeem aan te schaffen zodat ik de invloed van het loopwerk volledig kan uitschakelen. De Sonos moet dan via de Audio Aero lopen.

Tot slot, ik zit nog te wachten om mijn interlink, maar meld me zodra die binnen is zodat je eens langs kunt komen om te luisteren.

Groeten van Bones
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

Ik zal beginnen met de DAC te beluisteren. ook kan ik inderdaad de audio aero capitole cd player proberen, Karel had me dat al aangeraden. Zou wel betekenen dat ik de Belles voorversterker weg zou moeten doen omdat deze dan geen nut meer heeft. Dat vind ik nu nog erg bezwaarlijk. Vind het een erg goed apparaat en heeft een passtrough voor mijn onkyo voor surround.
Als ik goed heb gekeken zitten er 3 aansluitingen op wat net genoeg zou zijn.... en dat het een zeer goede cd speler is die ook nog VV is dat wist ik al.... dus die ga ik ook in de overweging mee nemen.

Ik heb in ieder geval veel te testen.....

tiptop

Kan ik mooi jou Belles voor een zacht prijsje overnemen ;D

@Bones.
Verwacht niet te veel van Sonos als geluiddrager hoor.
Sonos is een mooi systeem erbij om internetradio en muziek van je computer te steamen, maar haalt bij lange na niet de kwaliteit die je Audio Aero als loopwerk geeft met muziek. ;)

frank2

Zoals ik al schreef:De Belles 28A gaat absoluut nog niet exit, sorry tiptop

Ik heb vanochtend wel 3 cd spelers als loopwerk getest met de Bel Canto Dac 2 en W&M interlinks. Oelbach coax kabel. De verschillen zijn klein maar wel hoorbaar, getest met als referentie de Bow ZZ8 ook via coax aangesloten op de DAC.
De resultaten:
1. cd/recorder Marantz cd 6000: evenwichtig geluid, maar iets kaler dan de BOW. iets minder dynamiek. rustiger

2. Pioneer dvd speler 668: mooi geluid, beter dan de Marantz, voller net als de BOW alleen iets minder detaillering in het hoog gebied, was iets minder dan de BOW,

3. BOW: de onbetwiste winnaar. Vol geluid, gewoon goed.

Als ik de PS Audio DAC binnen heb en kan testen zal ik deze test herhalen, als het dan aanmerkelijk beter klinkt dan de BOW, blijft ie, gaat de Bow in de verkoop en zal ik een cd transport gaan beluisteren.
Ik zag in de verkoopsectie een Cyrus transport staan, ken ik niet, maar als dat dan het geluid (digitaal) van de bow evenaart ben ik tevreden. Maar een ander betaalbaar transport kan natuurlijk ook.

bones

Citaat van: tiptop op januari  4, 2009, 14:25:52

@Bones.
Verwacht niet te veel van Sonos als geluiddrager hoor.
Sonos is een mooi systeem erbij om internetradio en muziek van je computer te steamen, maar haalt bij lange na niet de kwaliteit die je Audio Aero als loopwerk geeft met muziek. ;)

Ha Tiptop,

Als ik even in de Franks topic mag reageren  :thumbs-up: Ik heb hier in het forum de nodige kritiek gevonden over de ZP80. Inmiddels is de ZP90 uit die zowel in Amerikaanse als in Duitse hifi bladen zeer lovend is ontvangen. Daarnaast vind ik evenveel reacties van mensen die stellen dat de sonos niets is als die die stellen dat hij op de digitale uitgang op een externe DAC even goed klinkt als hun favoriete loopwerk op diezelfde dac. Ik ga het gewoon even testen.

Groeten van Bones
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

tiptop

Ben ik erg benieuwd naar je bevindingen, Bones :)

Ik zou zelf ook wel een Sonos in de toekomst willen, maar puur ernaast voor internetradio. Maar eerst nog een hoop andere zaken die geld vereissen. :)

Frank,
Zag net in de tweedehands sectie van hifi.nl een audiomeca dac staan. Mischien is die iets voor je. (dacht 600 euro).

frank2

Net even contact met Karel gehad: de DAC van Ps audio zal waarschijnlijk eind deze week binnen zijn.

De te onderzoeken mogelijkheden:

1. set up laten zoals hij is; er is geen verbetering hoorbaar
2. DAC geeft mooier geluid dan de cd speler; 2a: DAC+dvd pioneer als loopwerk: indien slechter dan de cd speler,
3. DAC+Loopwerk; welke? CEC TL5100 of een ander, welke??  testen.

Indien nr. 2a of 3 beter is, dan verkoop Bow ZZ8

4. Andere mogelijkheid, ook eerst testen: Audio aero capitole cd speler, deze is tevens een VV. Indien deze beter is dan de Bow en de Belles 28a,  tsja verkoop beide items?? Moet ik eerst goed over na denken.

tiptop

Nog een merk trouwens die als heel erg goed bekend staat en ikzelf een loopwerk van heb. Stello.

Enorm goed gebouwd van Aluminium, hele mooie componenten en voedingsgedeelten en fantastisch klinkend. :bigsmile:
En de DAC heeft veel ingangen, en upsamplingmogelijkheden als je daarvan houdt. (de dac is 1700 euro en het loopwerk 1350) :)

Hier een plaatje van de Stello en de Xindak dac op elkaar.

solitaire

ziet er iig. wel weer strak uit, die nieuwe Ps's
Hinterm Horizont geht's weiter.

R

Peerless Monster

Het meubel is ook zo mooi ;D
Ziet er wel vet uit zo alles zwart...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

frank2

IK hen geen idee of dit "nieuwe" model er ook is voor de DAC. De plaatjes die je ziet op internet zijn alle hetzelfde. Zilver zoals het al een tijdje is. Ik zal het zien als Karel opbelt.

Deleted member

Citaat van: frank2 op januari  7, 2009, 20:11:00
IK hen geen idee of dit "nieuwe" model er ook is voor de DAC. De plaatjes die je ziet op internet zijn alle hetzelfde. Zilver zoals het al een tijdje is. Ik zal het zien als Karel opbelt.

Op de foto's zie je "prototypes" van de PWT en ik denk de PWD, de bestaande DAC zal nog niet dit uiterlijk hebben. Op de onderste plank de al op de markt zijnde Powerplant Premier.

advr

de PWT is een leuk loopwerk, jammer dat het geen netwerk speler is geworden 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted member

Citaat van: advr op januari  8, 2009, 21:26:17
de PWT is een leuk loopwerk, jammer dat het geen netwerk speler is geworden 8)

Klopt, maar daar komt "The Bridge" voor in de plaats. In de Newsletter van November kun je er al wat over lezen. Zie The "Ultra System explained" via: http://www.psaudio.com/ps/newsletters/november-2008/

frank2

De DAC van ps audio is binnen in Enschede, zal 'm waarschijnlijk donderdag of vrijdag ophalen. Ben erg benieuwd.