Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

FFF

Citaat van: Peerless Monster op oktober 24, 2007, 18:58:29
Mijn oude ML waarschijnlijk...
En die van Audiofiel...
En die van Eisse.....

;D

Het blijft een imposante versterker.

Waarom moet ie weg?

Haha de Ml is de forum H*#r.

Hij "moet" niet weg, dat is (straks) samen met de speakers het enige component wat op "niveau" is.
Ik wil een goede pre en later ook nog een goede bron. (Liefst dvd.blue ray alles in 1 ding maar ben bang dat het toch los moet gaan worden)

Uit optisch oogpunt zou ik liever alles van 1 merk willen en het liefst ook nieuw of 1 jaar oud bijvoorbeeld.

De ML bevalt eigenlijk goed, maar ik heb het idee dat een goede nieuwe versterker mee kan komen, tevens vindt ik een bijpassende pre te duur of ook te oud.
Twijfel wel of ik de stap naar high end moet doorzetten, gaat weer duizenden euro's kosten, en uiteindelijk is de akkoustiek op dit moment in elk geval de bottleneck.

frank2

Citaat van: tiptop op oktober 24, 2007, 19:50:53
Hoi Frank,
Gefeliciteerd met je nieuwe versterkers. Ziet er top uit en zullen ongetwijfeld ook zo klinken. 8)

De voorversterker moet nog binnenkomen. Maar het klinkt wel eerlijk, schoon en met dynamiek en diepte. Ik ben erg tevreden, zelfs toen ik pasgeleden mijn platenspeler aansloot op de "leen" Belles 28A dat klonk echt goed. Alleen volgend jaar een vpi of zoiets en dan zeg ik ik stop. nu is het klaar...... ;D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tiptop

Hier heb ik een clearaudio emotion met Ortofon MC20 element. De voeten zijn andere dan de spikes. Deze zijn van Aluminium met een ceramisch balletje onderaan. Als bekabeling een crystalcable picolo.
Toen ik 'm kocht zette de dealer 'm in elkaar en draaide even proef op een goede set. Ik wist niet wat ik hoorde. Wat een stage, en natuurlijkheid. :o We draaide Harry Belafonte live en het was of je op d eerste rij stond. Je hoorde Harry over het podium lopen en de stem ging ook waar je zijn voetstappen hoorde. Later nog wat klassiek opgezet en ook dat klonk erg natuurlijk. Nu weet ik tenminste dat ik geen betere nodig heb wanneer ik het thuis niet hoor. Dan ligt het aan de ruimte of de set. :)

De dealer zei me dat mijn versie een stuk beter klonk dan de originele standaard versie. :)

Mischien is dat iets voor je dus.  ;) Of die van 2000 euro. Ben even de naam kwijt. Een nieuwer model iig.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

even een update: de Voorversterker is vandaag in duitsland eindelijk de douane gepasseerd en is of vandaag of morgen (donderdag) bij de duitse importeur. Daarna wordt hij opgehaald door wenw of opgestuurd.
Met een beetje geluk komt hij dus deze week binnen anders wordt het volgende week.
Nu na 5 weken wachten ben ik het ook wel een beetje zat, duurt allemaal zo lang. Maar als ie eenmaal ingespeeld is ben je dat zo weer vergeten.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

advr

Citaat van: frank2 op november  7, 2007, 19:19:43
even een update: de Voorversterker is vandaag in duitsland eindelijk de douane gepasseerd en is of vandaag of morgen (donderdag) bij de duitse importeur. Daarna wordt hij opgehaald door wenw of opgestuurd.
Met een beetje geluk komt hij dus deze week binnen anders wordt het volgende week.
Nu na 5 weken wachten ben ik het ook wel een beetje zat, duurt allemaal zo lang. Maar als ie eenmaal ingespeeld is ben je dat zo weer vergeten.

geduld is een schone zaak en wordt beloond!! ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Maximus_Aurelius

Citaat van: advr op november  8, 2007, 07:59:28
geduld is een schone zaak en wordt beloond!! ;D ;D

Dit is ook hoe ik erover denk ;D ;D Maar Frank2 het word echt rijkelijk beloond  :D

Zit in hetzelfde schuitje. ;)

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

tiptop

Erg he, dat wachten ;D :P

Ik zit ook nog steeds op mijn versterker te wachten en een nieuw tapijt :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

vandaag werd de VV (belles 28A) bij wenw audio gebracht door de duitse importeur (zaterdag) dus ik kon hem ophalen.
Om 14.30 uur aangesloten, een paar boodschappen gedaan en kort even weer geluisterd. Hagelnieuw dus dient nog ingespeeld te worden voor minstens 100 uur.
Kenmerken: schoon geluid, dynamiek, ruimte, diepte in het geluid. Heerlijk ik had het wel gemist. Het midden toonachtige wat de marsh gaf is nu compleet weg, maar die heerlijke ruimte van stemmen en instrumenten dat is echt genieten.

ook heb ik mijn project 1.2 nu aangesloten omdat in deze VV een erg goede phono ingang heeft.

Bijgaand 2 foto's:

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Maximus_Aurelius

Gefeliciteerd Frank  :) dat word genieten van de muziek.

Geduld word beloont  ;)

Veel luisterplezier  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Peerless Monster

Citaat van: Magura op november 10, 2007, 16:54:00
Gefeliciteerd Frank!

Nu lekker genieten!  8)

Mooi Frank!
Werkelijk een prachtige aanwinst.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

Ziet er erg mooi uit Frank. Ook die Ushers trouwens. Veel plezier ermee 8)

ajbeefde

Citaat van: frank2 op november 10, 2007, 16:37:31
vandaag werd de VV (belles 28A) bij wenw audio gebracht door de duitse importeur (zaterdag) dus ik kon hem ophalen.
Om 14.30 uur aangesloten, een paar boodschappen gedaan en kort even weer geluisterd. Hagelnieuw dus dient nog ingespeeld te worden voor minstens 100 uur.
Kenmerken: schoon geluid, dynamiek, ruimte, diepte in het geluid. Heerlijk ik had het wel gemist. Het midden toonachtige wat de marsh gaf is nu compleet weg, maar die heerlijke ruimte van stemmen en instrumenten dat is echt genieten.

ook heb ik mijn project 1.2 nu aangesloten omdat in deze VV een erg goede phono ingang heeft.

Bijgaand 2 foto's:

Mooie setup, ik had eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord....  Veel luister plezier
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

advr

complimenten Frank (en Anita), dit ziet er prachtig uit ;D ;D

Dat wordt genieten geblazen de komende jaren :o 8)

Prettig weekend,

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

molle

Feli met de nieuwe aanwinst 8) En die Ushers vind ik zo  :-* :-* 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Stefan S.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, hopelijk vind je nu wel de audiofiele rust ;D

Peerless Monster

Citaat van: Stefan S. op november 10, 2007, 21:23:41
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, hopelijk vind je nu wel de audiofiele rust ;D

Hij moet gewoon ;).
Volgende aanschaf Platenwasser misschien?
Dat is mijn volgende namelijk.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Rens heeft gelijk, ik moet gewoon maar ik heb inderdaad zoals het er nu nar uitziet audiofiele rust......

De volgende stap zal volgend jaar zijn en geen platenwasmachine maar eerst een goede platenspeler.
een vpi met een uitmuntend element?

dank u allen voor de felicitaties

Over een paar weken is de VV zeker goed ingespeeld. ;D

Audiofiel

Gefeliciteerd, Frank. Hij ziet er heel 8) 8) uit, die voorversterker. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op november 11, 2007, 10:59:11
Gefeliciteerd, Frank. Hij ziet er heel 8) 8) uit, die voorversterker. :D

Dat vind ik nu ook.
Hij ziet er ook echt uit als een voorversterker die muziek maakt!

frank2

Vorig jaar heb ik met mijn project 1.2 en de Arcam fmj32 een LP opgenomen op een marantz cd 6000. Deze heb ik natuurlijk nog steeds staan omdat het verschil tussen origineel en gebrandt op deze Marantz zo ontzettend klein is, dat is niet de moeite waard, om hem dan nieuw te kopen.

Deze LP heb ik gisteren ook opgenomen tenminste 1 nummer om het verschil tussen de phono van de Arcam en de Belles te horen. Het enige verschil met destijds is dat ik nu een verlengkabel dropveter, tussen de platenspeler en de phono ingang gebruik.
Het resultaat: de Belles is genuanceerder met iets meer bas, meer dynamiek en een mooier geluidsbeeld.
(en de Arcam is toch echt niet slecht) Ik ben wel benieuwd hoe alles zal gaan klinken als ik een echte draaitafel erachter zet met fatsoenlijke interlinks.

Nu moet ik eerst proberen om een soort lage brom eruit te krijgen. De aarde is wel aangesloten maar als ik de naald in de groef zet (heerlijk ouderwets omdat te schrijven) krijg ik een zachte lage brom.

Kingpin

Citaat van: frank2 op november 12, 2007, 18:42:51
...
Nu moet ik eerst proberen om een soort lage brom eruit te krijgen. De aarde is wel aangesloten maar als ik de naald in de groef zet (heerlijk ouderwets omdat te schrijven) krijg ik een zachte lage brom.

Toevallig de aarde gebruikt op hetzelfde stopcontact/stekkerdoos met je andere apparatuur?
Probeer anders eens een ander aardpunt te nemen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

tiptop

(en de Arcam is toch echt niet slecht) Ik ben wel benieuwd hoe alles zal gaan klinken als ik een echte draaitafel erachter zet met fatsoenlijke interlinks.

[/quote]
Denk dat ik al weet wat de uitslag is ;D 8)