Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober 16, 2007, 19:15:54
heel simpel; een goede platenspeler.
En daarnaast een paar kleine relatief weinig kostende tweaks zoals een goede interlink voor de platenspeler en wat gelijkstroom apparaatjes.
een bescheiden vloerkleed voor de "zij"kamer
tsja en dan stop ik er maar mee en ga verder met m'n andere hobby; videofilmen. daar kom ik haast niet aan toe en dat is ook ontzettend leuk.

Je blijft toch nog wel op het forum?
Of heb je al een nieuw forum ontdekt met filmen?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Volgens mijn vrouw moet ik helemaal niet op dit forum zitten het is zeer slecht voor mij en brengt mij op hele verkeerde ideen door naar hele verkeerde forumleden te luisteren, volgens haar is er maar 1 persoon op dit forum nog erger dan ik en dat is stefan s. (sorry stefan, maar dat vind zij) en helaas jij gooit ook hoge ogen :P

Dus ja natuurlijk blijf ik op het forum

en dat andere forum? ja dat is er wel maar is lange bijna niet zo'n leuk forum als dit forum.
http://www.videomontageforum.nl/ubbthreads/ubbthreads.php?Cat=
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober 16, 2007, 20:17:21
Volgens mijn vrouw moet ik helemaal niet op dit forum zitten het is zeer slecht voor mij en brengt mij op hele verkeerde ideen door naar hele verkeerde forumleden te luisteren, volgens haar is er maar 1 persoon op dit forum nog erger dan ik en dat is stefan s. (sorry stefan, maar dat vind zij) en helaas jij gooit ook hoge ogen :P

Dus ja natuurlijk blijf ik op het forum

en dat andere forum? ja dat is er wel maar is lange bijna niet zo'n leuk forum als dit forum.
http://www.videomontageforum.nl/ubbthreads/ubbthreads.php?Cat=

Was ook maar een geintje ;) ...
Tuurlijk blijf je hier op het forum.

Dus ik gooi ook hoge ogen ;) ?
Nee toch. Ik weerhoud je er juist van steeds up te graden.
Juist ik zou heel laag moeten scoren bij Anita ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

vrouwen zien dingen ALTIJD anders (zucht) :D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Stefan S.

Citaat van: frank2 op oktober 16, 2007, 20:17:21
Volgens mijn vrouw moet ik helemaal niet op dit forum zitten het is zeer slecht voor mij en brengt mij op hele verkeerde ideen door naar hele verkeerde forumleden te luisteren, volgens haar is er maar 1 persoon op dit forum nog erger dan ik en dat is stefan s. (sorry stefan, maar dat vind zij)

Tjonge, jouw vrouw moet wel heel veel van je houden om dat te zeggen  ::)

frank2

gelukkig wel anders had ik de papieren al kunnen ondertekenen.

Maar ik heb een heel groot geluk, uitspraak van haar als ik weer iets gekocht heb: belachelijk, je blijft bezig, als ik iets wil....., stilte, je moet het ook maar zelf weten het is jouw geld.....

nb: het gaat hier om de ideeen die hier geopperd worden niet om de personen, ze mag jouw wel stefan. Alleen in de frequentie van aankopen ben je vlgs haar nog beter dan ik.

frank2

vandaag om 19.30 uur kwam Karel van wenwaudio langs om de Belles 28A weer op te halen. Nu hangt de marsh er weer aan. 't is ff wennen. De Belles is toch wel veel strakker in z'n geluid en tevens meer diepte en subtieler.
Wel is de Belles ondertussen voor mij besteld, het zou niet al te lang duren al moet ie wel uit de states komen met DHL.

Ondertussen zal ik binnenkort mijn platenspeler maar eens gaan installeren want die ga ik straks in volle glorie weer gebruiken. Tevens zei Karel al vast aan mij dat als ik een goede platenspeler met een element van 500 euro zou gaan aanschaffen dat de cd speler dan weggeblazen werd door de platenspeler, ik ben bang dat hij gelijk krijgt. 1 Ding is dan wel leuk, platen kosten echt niets meer 2 euro en er staan bakken vol bij wenw, dus......

advr

Citaat van: frank2 op oktober 17, 2007, 20:20:37

Ondertussen zal ik binnenkort mijn platenspeler maar eens gaan installeren ...

heb jij al een platenspeler?? :o

koop ook meteen een goede platenwasser erbij dan gaan die 2 euro lp's geweldig klinken ;D ;D

leuke ontwikkelingen in huis Frank en Anita ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Kingpin

Citaat van: frank2 op oktober 16, 2007, 20:52:00
gelukkig wel anders had ik de papieren al kunnen ondertekenen......

Ik weet niet, maar je vrouw had een uitspraak van "De speakers zijn groot genoeg om Frank in te begraven ..." ... ik zou toch maar met 1 oog open slapen als ik jou was  ;) ;D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

robbie73

Citaat van: Kingpin op oktober 17, 2007, 22:08:01
Ik weet niet, maar je vrouw had een uitspraak van "De speakers zijn groot genoeg om Frank in te begraven ..." ... ik zou toch maar met 1 oog open slapen als ik jou was  ;) ;D
he he he  >:D >:D

frank2

Citaat van: advr op oktober 17, 2007, 21:33:39
heb jij al een platenspeler?? :o

jazeker een heel eenvoudige die dus ge upgrade dient te worden, maar die ik afgelopen zondag aansloot op de Belles en waar ik stil van werd, zo goed klonk ie, veel diepte en ruimte. Zie het plaatje maar met een ortofon 520 element

advr

Citaat van: frank2 op oktober 18, 2007, 16:16:29
jazeker een heel eenvoudige die dus ge upgrade dient te worden, maar die ik afgelopen zondag aansloot op de Belles en waar ik stil van werd, zo goed klonk ie, veel diepte en ruimte. Zie het plaatje maar met een ortofon 520 element
ok en dit is nog een simpele, laat staan als je er eentje met zwevend chasis aan gaat hangen.... ;D

veel plezier in vinyl- en buizenland ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober 18, 2007, 16:16:29

Als je hem wil verkopen Frank dan weet ik wel een koper voor je.
Alleen 259 euro met element is ie al nieuw, dus ik zou hem niet wegdoen als ik jou was ;).

frank2

met ortofon element heeft ie mij 330 euro gekost, wel een paar jaar geleden. (bij stassen venlo)

frank2

Vandaag gaan we mijn akoestiek (holheid van de kamer) aanpakken, bij Ikea wordt een Hellum kleed gekocht wat in de zijlamer gelegd gaat worden waardoor in eenklap de holheid verdwenen is. Leuk plantje en een rieten stoel erop. Straks na het eten halen we de mat bij Ikea in Hengelo.

Meerdere aanpassingen zijn hopenlijk niet nodig aangezien ik niet zou weten wat ik verder met goedkeuring van Anita nog zou moeten aanpakken.
De platenspeler staat er voorlopig ook alleen het tafeltje wordt nog vervangen door een iets groter model (10 euro) bij ikea. Volgend jaar komt daar dan een andere platenspeler.

Nu alleen nog wachten op de Belles voorversterker.

frank2

een kleine review uit soundstage:

Listening to the Belles 28A
After hearing the 350A Reference with three perfectly good tube preamps, I didn't feel that any of them were revealing all the performance the amp had to offer. I have been using tube preamps exclusively for 30 years, because in that time I've found only one solid-state preamp that was sonically better than the tube models I'd owned: an RE Designs six-channel unit. But that really wasn't a practical product for my needs, so I kept waiting for the day I'd find a solid-state preamp that could finally end the tyranny of tubes I've been living with. Then Dave Belles offered up his new 28A, a solid-state preamp complete with moving-coil and moving-magnet phono stages.

This is it -- the real deal. Never again will I stomp the floor and growl over another preamp tube gone microphonic. Never again will I sit down to listen to music knowing the preamp sounds just a little worse than it did yesterday. Never again will I have to accept tube hiss as background noise in my system. The 28A is so good that I may never feel compelled to use something different.

The 28A is a low-gain preamp and, psychologically, it's hard to get used to the volume control being between 12:00 and 3:00 all the time. Turn a tube preamp up that high and you are often rewarded with audible hiss from the speakers. The 28A stays silent, even when cranked beyond the 3:00 position.

There's a remote control for power, volume, mute, input selection and record monitor. All functions are available on front-panel toggle switches as well. The phono stage was fabulous with my .25Mv moving-coil cartridge -- that's about half the output of most moving coils. Dynamics, detail and lack of noise were top-notch.

The 28A is freakishly good at everything it does. Like the 350A Reference amp, it has no color, no limits bottom or top, and no hint anywhere of solid-state sound. Nor does it have any hint of tube sound. The 28A delivers everything you could want in terms of dynamics and harmonic content. The highs set the standard for what they should sound like from a preamp. The soundstage size is strictly a function of the recording. You can have flat or huge space; whatever is on the recording is what you'll hear.

If you are looking for a preamp with no sound and no detectable limitations, the 28A is it.

FFF

Heb de afgelopen 2 dagen je topic gelezen, prachtige reviews, heel interessant.

Jaagt me weer op kosten denk ik, wil graag ook de perfecte set samen stellen.

Probleem is echter dat ik nog niet op mezelf woon en mijn (slaapkamer van 17m) te veel akkoustiek problemen heeft om lekker te fine tunen of kleine verschillen waar te nemen.

Aangezien het zelfbouw speakers betreffen kan ik ze ook niet in de winkel luisteren en iets vergelijkbaar is ook lastig...

Pjotr27

Citeerslaapkamer van 17m

Dat is toch geen slaapkamer maar een concertzaal  ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FFF

Citaat van: Audiofiel op oktober 24, 2007, 13:26:46
Misschien bedoelt hij 17m2?

Haha m2 idd. Dan ook nog in L vorm. dus totaal onpractisch. Maar wil binnen 1jr samen gaan wonen (als het goed is met een redelijk budget voor een starter  >:D) dus hoop een mooie woonkamer te treffen. Maar eigenlijk wil ik mijn set nu al compleet maken omdat ik op dat moment al investeringen genoeg heb.

frank2

Voor ik deze set welke ik in 1 jaar tijd heb aangeschaft kocht, heb ik wel 15 jaar gespaard. Je bent eigenlijk nooit klaar met je set en het kan altijd beter. Ik heb al heel wat sets gehad en heb nu pas (ben nu 46) een set gekocht waarvan ik kan zeggen dit klinkt zoals ik het wens en zoals het zou moeten klinken, hoewel ik nu al weet dat het nog beter kan, heb ik niet de behoefte om nog beter te gaan kopen.
Maw. een perfecte set vind je nooit, probeer een set bijelkaar te sprokkelen waarbij je en weinig betaald, door goed te luisteren kun je zo veel geld besparen en waarbij je tevreden bent. En koop vooral niet te snel en bijvoorkeur tweedehands dat scheelt erg veel.

FFF

Citaat van: frank2 op oktober 24, 2007, 18:47:27
Voor ik deze set welke ik in 1 jaar tijd heb aangeschaft kocht, heb ik wel 15 jaar gespaard. Je bent eigenlijk nooit klaar met je set en het kan altijd beter. Ik heb al heel wat sets gehad en heb nu pas (ben nu 46) een set gekocht waarvan ik kan zeggen dit klinkt zoals ik het wens en zoals het zou moeten klinken, hoewel ik nu al weet dat het nog beter kan, heb ik niet de behoefte om nog beter te gaan kopen.
Maw. een perfecte set vind je nooit, probeer een set bijelkaar te sprokkelen waarbij je en weinig betaald, door goed te luisteren kun je zo veel geld besparen en waarbij je tevreden bent. En koop vooral niet te snel en bijvoorkeur tweedehands dat scheelt erg veel.

Ben ik met je eens, ik ben 24, heb zelfbouw speakers (avalon clones, nog niet helemaal af) Maar wel met erg veel potentie en volgens sommieg die de ontwerpen bij andere hebben gehoord en hebben vergeleken met de orginele avalons op veel punten beter / anders maar op gelijk niveau.)

Het een mark levinson 331 en wat rega componenten, en een arcam dvd 27 als bron.

Ik wil een complete set waarmee ik een tijdje vooruit kan. En wat zowel optisch als klankmatig matched.
Ik zat te kijken naar Bladelius (THOR MKII geintegreerde amp) en eventueel cd speler,

In een ander topic zag ik dat je de cd beluisterd had, zou je je ervaringen en bevindingen in het algemeen over dit merk kunnen melden (evn. via PM om je topic te sparen)

Ik overweeg misschien december e.e.a. aan te schaffen als mijn speakers af zijn, sowieso nieuwe versterking. (rega moet weg, voor de Ml wil ik gaan luisteren of die te verbeteren is)
Ben van plan om een paar dealers te vragen me een stuk of 3 tot 5 verstekers te laten horen en de toppers daarvan eens thuis te testen.

Ik overweeg trouwens ook een arcam a32, zit te denken aan een budget tot 3500-4000 euro voor het versterker gedeelte, liefst natuurlijk zo min mogelijk uitgaven, de A32 is een "budget" oplossing en past perfect bij mijn dvd speler, die ik graag als bron zou houden voorlopig.

Peerless Monster

Citaat van: FFF op oktober 24, 2007, 18:54:29
Ben ik met je eens, ik ben 24, heb zelfbouw speakers (avalon clones, nog niet helemaal af) Maar wel met erg veel potentie en volgens sommieg die de ontwerpen bij andere hebben gehoord en hebben vergeleken met de orginele avalons op veel punten beter / anders maar op gelijk niveau.)

Het een mark levinson 331 en wat rega componenten, en een arcam dvd 27 als bron.

Ik wil een complete set waarmee ik een tijdje vooruit kan. En wat zowel optisch als klankmatig matched.
Ik zat te kijken naar Bladelius (THOR MKII geintegreerde amp) en eventueel cd speler,

In een ander topic zag ik dat je de cd beluisterd had, zou je je ervaringen en bevindingen in het algemeen over dit merk kunnen melden (evn. via PM om je topic te sparen)

Ik overweeg misschien december e.e.a. aan te schaffen als mijn speakers af zijn, sowieso nieuwe versterking. (rega moet weg, voor de Ml wil ik gaan luisteren of die te verbeteren is)
Ben van plan om een paar dealers te vragen me een stuk of 3 tot 5 verstekers te laten horen en de toppers daarvan eens thuis te testen.

Mijn oude ML waarschijnlijk...
En die van Audiofiel...
En die van Eisse.....

;D

Het blijft een imposante versterker.

Waarom moet ie weg?

tiptop

Hoi Frank,
Net na maanden weer op je topic beland en snel alles weer doorgelezen.

Gefeliciteerd met je nieuwe versterkers. Ziet er top uit en zullen ongetwijfeld ook zo klinken. 8)

@Kingpin. Beterschap gewenst joh. Echt beroerd zoiets. :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.