Tiptops Setje.

Gestart door tiptop, september 13, 2006, 21:55:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Hey Fabian, je topic een beetje uit het oog verloren :blush:

Jammer voor je dat je na zoveel moeite maar geen werk kan vinden. Snap het niet echt, want bij ons zijn best veel vacatures. Hoop dat je snel een passende baan kunt vinden. Aan je motivatie en inzet zal het niet liggen.

Fijn dat je nog steeds kunt genieten van je hobby en dat een HDMI-kabel zo'n mooie verbetering betekent. Ik heb dezelfde ervaringen van W&M naar Supra naar inakustik. Soms snap je het gewoon niet, maar zien en horen doe je het. Dus een goede aanwinst :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op november 23, 2012, 12:40:02
Hey Fabian, je topic een beetje uit het oog verloren :blush:

Jammer voor je dat je na zoveel moeite maar geen werk kan vinden. Snap het niet echt, want bij ons zijn best veel vacatures. Hoop dat je snel een passende baan kunt vinden. Aan je motivatie en inzet zal het niet liggen.

Fijn dat je nog steeds kunt genieten van je hobby en dat een HDMI-kabel zo'n mooie verbetering betekent. Ik heb dezelfde ervaringen van W&M naar Supra naar inakustik. Soms snap je het gewoon niet, maar zien en horen doe je het. Dus een goede aanwinst :thumbs-up:
Hoi Philip,
Dank je. Vandaag naar de carrierrebeurs (als mijn vrouw een keertje thuis komt tenminste :bored:) Hoop zo wat te kunnen netwerken. Ga ook nu eindelijk de testprocedure in bij de politie. Dat zou nu het mooiste zijn.
Ik zie wel weer.

Hoe gata het bij jou? Ook je topic lang niet voorbij zien komen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

In mijn topic is toevallig vandaag weer wat activiteit. De M&G van morgen is daar een leuke aanleiding voor ;)

Laatste tijd nogal druk bezig, zowel op het werk als thuis. Soms heb ik wel eens tijd op het werk om wat te forummen, maar dat is er de laatste tijd ook niet bij. Thuis bezig (geweest) met de voorbereiding van een "verbouwing" en dat heeft nogal wat tijd gekost. Maar dat is gisteren van start gegaan en hoef ik op dit moment wat minder voor te doen. Het is wel het begin van onze verbouwingsplannen, dus ik zal me niet vervelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op november 23, 2012, 21:57:35
In mijn topic is toevallig vandaag weer wat activiteit. De M&G van morgen is daar een leuke aanleiding voor ;)

Laatste tijd nogal druk bezig, zowel op het werk als thuis. Soms heb ik wel eens tijd op het werk om wat te forummen, maar dat is er de laatste tijd ook niet bij. Thuis bezig (geweest) met de voorbereiding van een "verbouwing" en dat heeft nogal wat tijd gekost. Maar dat is gisteren van start gegaan en hoef ik op dit moment wat minder voor te doen. Het is wel het begin van onze verbouwingsplannen, dus ik zal me niet vervelen...
;D Volgens mij is er bij jouw al jaren verbouwing. ;D Veel succes maar weer! ;)

En veel plezier morgen. 8) Ik ga nu even kijken naar prometheus. :ph34r: :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

larzie

Citaat van: tiptop op november 23, 2012, 22:16:13
Ik ga nu even kijken naar prometheus. :ph34r: :P

Wat was dat een matige (lees: slechte) film. Had er veel meer van verwacht. Vooral het einde is lachwekkend.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

tiptop

Citaat van: larzie op november 24, 2012, 10:48:34
Wat was dat een matige (lees: slechte) film. Had er veel meer van verwacht. Vooral het einde is lachwekkend.
Daar ben ik niet aan toe gekomen. :dry: Na een half uur maar uitgezet. Z :dry:o cliché en saai. Volgende film beter.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Vandaag bij Koen85 geweest ivm een potentiële ruil van mijn versterker met zijn Marantz PM11S1.

Koen draait met hele mooie Kharma luidsprekers met verbeterde units.

Om een lang verhaal kort te houden...Ruil is niet doorgegaan.

Waarom?
Mijn versterkercombi klonk te scherp op zijn luidsprekers. De Audionote solo klonk veel beter. Minder scherp en ook een stuk natuurlijker en iets dynamischer. Zijn Marantz vond ik minder ruimtelijk en iets minder definitie, maar klonk wat schoner, minder scherp en veel kracht in het laag en paste gewoon beter bij zijn luidsprekers.

Het was sowieso een gezellige middagje en leuk om te zien/horen hoe een andere forumgenoot zijn hobby beleeft. :)

@Koen.
Bedankt voor de gastvrijheid en de cola. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

larzie

#1657
Citaat van: tiptop op november 25, 2012, 19:49:29
Daar ben ik niet aan toe gekomen. :dry: Na een half uur maar uitgezet. Z :dry:o cliché en saai. Volgende film beter.

Dit is het einde:



Ze waren blijkbaar fan van een andere film die stukken beter was.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

tiptop

Citaat van: larzie op november 25, 2012, 22:55:41
Dit is het einde:



Ze waren blijkbaar fan van een andere film die stukken beter was.
Thnx.
Het was toch ook een prequel van Aliens. Maar goed, iedereen dood en een alien over. Dat wist je vantevoren en is alle spanning eraf. Jammer.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

koen1985

Citaat van: tiptop op november 25, 2012, 20:19:27
Vandaag bij Koen85 geweest ivm een potentiële ruil van mijn versterker met zijn Marantz PM11S1.

Koen draait met hele mooie Kharma luidsprekers met verbeterde units.

Om een lang verhaal kort te houden...Ruil is niet doorgegaan.

Waarom?
Mijn versterkercombi klonk te scherp op zijn luidsprekers. De Audionote solo klonk veel beter. Minder scherp en ook een stuk natuurlijker en iets dynamischer. Zijn Marantz vond ik minder ruimtelijk en iets minder definitie, maar klonk wat schoner, minder scherp en veel kracht in het laag en paste gewoon beter bij zijn luidsprekers.

Het was sowieso een gezellige middagje en leuk om te zien/horen hoe een andere forumgenoot zijn hobby beleeft. :)

@Koen.
Bedankt voor de gastvrijheid en de cola. 8)

Was idd een leuke middag om eens te te luisteren met zowel totaal andere versterkers en muzieksmaak  ;D

Zoals jij het omschrijft klopt het precies , jammer eigenlijk want de jadis en audionote hadden niet misstaan in mijn woonkamer.

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

tiptop

Citaat van: koen1985 op november 28, 2012, 17:34:57
Was idd een leuke middag om eens te te luisteren met zowel totaal andere versterkers en muzieksmaak  ;D

Zoals jij het omschrijft klopt het precies , jammer eigenlijk want de jadis en audionote hadden niet misstaan in mijn woonkamer.
Je mag ze nog komen ophalen hoor. :angel:  :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#1661
Eergisteren bij MM een telefoontje gehaald waar een grote hoofdtelefoon bij zat. Ik zocht nog een relatief goedkope androidfoon, vandaar. Ik zag de Hoofdtelefoon als een leuk extraatje maar wat blijkt...Hij klinkt erg goed! Een Sony MDR-V55. Durf ik te zeggen, zelfs beter dan mijn Sennheiser PX200 die ik vrij hoog heb zitten. De prijsrange is gelijk aan elkaar. Hij klinkt erg neutraal voor zover dat kan. Het karakter en ambiance van de muziek komt goed uit of het nu blues is of klassiek of pop. En denk je bij de ene CD dat het laag matig is, bij de andere lijkt het weer overdreven. Dat zal ongetwijfeld zijn omdat hij weergeeft wat de opname te bieden heeft. En zo hoort het ook, maar wel even wennen op een hoofdtelefoon. Het comfort is redelijk voor het geld. Mijn oren steken nog iets uit (te grote ;D) Maar een film kan ik prima kijken met deze op. Het wordt wel warm op een gegeven moment, maar ook dat ik bij elke hoofdtelefoon het geval.
Nadelen? Ja eentje als je dat ook vindt natuurlijk. Het snoer is maar 1,2 meter. Voor binnen op een versterker snel te kort. Verlengsnoer is dan wel nodig.

Kortom; Blij verrast en echt een aanrader voor iemand die nog een hooftelefoon zoekt in de prijsklasse 50-100 euro.

En nog een fotootje natuurlijk.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Hallo allemaal,

Terug van lang weggeweest. Even deze weer uit het stof halen. Reden dat ik hier niet meer postte was dat ik veel andere dingen aan mijn hoofd had en geen geld voor de hobby. Dan moet ik ook weg blijven van verlokkingen dacht ik. Nu nog steeds geen geld en nog meer gezeur, maar merk ook dat ik rust en ontspanning ervaar door hier te kijken ente posten. Even mijn gedachten op wat anders zeg maar.

Even een update.
Onlangs had ik de Jadis VV weggebracht omdat het linkerkanaal het niet leek te doen. In de winkele deed alles het prima. Blijkt dat de analoge uitgang van de TV stuk is.  :( Maar goed, de Jadis dus niet. Ik had in de winkel al even laten vallen dat ik de Jadis misschien weg wilde doen, ivm het gemis van een afstandbediening, maar ook digitale ingangen lijken me wel handig, al was dat niet de reden. NU had hij een Primare surroundprocessor staan die ik met zeer weinig bijbetaling over mocht nemen. Enfin, die staat nu hier proef te draaien en klinkt zo goed dat hij mag blijven. 8) Toch nog wat aan de hobby kunnen doen zeg maar.

Sowieso is mijn leven helemaal veranderd. Sinds kort zit ik in een apartement, ben aan het scheiden en de audioset heeft een prominente plek gekregen in de huiskamer. Dus ik luister ook weer meer, maar minder technisch. Gewoon...muziek luisteren. :yinyang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Fijn dat je weer terug bent. :clapping:

Wel in scheiding maar uiteindelijk kom je daar ook weer goed uit al duurt dat wel even... (uit ervaring 8))
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

clockwork

Welkom terug Fabian.  :pompom:

De aanleiding is natuurlijk minder prettig. Hopelijk kunnen jullie er in goede harmonie uitkomen en vinden jullie een goede modus met de kinderen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

tiptop

Bedankt jongens!

Op zich houden we nog wel van elkaar, maar we hebben over letterlijk alles meningsverschillen en daardoor constant strijd. Dat is niet leuk voor ons, maar ook zeker niet voor de kinderen. Op deze manier hopen we op meer rust voor de kinderen en voor ons. Ook hebben de jaren niet slapen doordat de kinderen niet doorsliepen ons geen goed gedaan. We hopen dat ook dat nu beter gaat.

Het voordeel is dat ik nu muziek kan luisteren wanneer ik maar wil. Ik heb vaak avond/nachtdiensten en ik val eigenlijk alleen maar goed in slaap met muziek. Nu staat de muziek ook aan. 8)

Hoe is het met jullie?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Ieder nadeel heb zn voordeel ;)
Zonder gekheid, leuk dat je terug bent! Sterkte in deze periode.

Deze hobby is vaak ook nog goed door te komen met (bijna) gesloten knip! :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

tiptop

Citaat van: knubbe op september 11, 2014, 02:58:53
Ieder nadeel heb zn voordeel ;)
Zonder gekheid, leuk dat je terug bent! Sterkte in deze periode.

Deze hobby is vaak ook nog goed door te komen met (bijna) gesloten knip! :)

Nou... :sleepy: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Welkom terug. Een moedige stap genomen samen met jouw partner.
Dat jullie allen maar meer rust mogen ervaren :thumbs-up:.


Fijn dat muziek jou hierin ontspanning brengt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Hoop dat alles op z'n pootjes terecht komt. Zo te lezen lijkt dat wel te gaan lukken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tiptop

Wederom bedankt. :)

Zal kijken of ik zondag wat foto's kan plaatsen van mijn nieuwe set-up.

Akoestiek moet ik nog wat mee doen, maar weet niet wat. Er ligt al een kleed van 2x3 mtr en in oktober komt er een driezits stoffen bank. En een grote hocker die ik voornamelijk als tafel ga inzetten. Dat scheelt dan ook weer. Ik heb nu 2audioracks te koop, twee luie stoelen, een leren hocker met opbergruimte en een zwarte glazen tafel. Mochten jullie iemand kennen die zoiets zoekt.... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#1671
Hier een foto van mijn nieuwe opstelling. :)

Huidige opstelling bestaat uit;
Cambridge Azur BD560 multispeler
Primare SP 30.7 voorversterker
Emotiva XPA-3 eindversterker
Audionote K4 eindversterker
Monitor Audio GS10 luidsprekers
Panasonic VT30 plasma tv
Laptop voor Netflix en Youtube.
Kabels;
Audionote SN zilverkabel en IXOS digitale coax tussen speler en vv
AQ Diamondback tussen vv en ev
AQ Forest optilink tussen TV en vv
AQ Cinnamon HDMI tussen laptop en TV
AQ Carbon HDMI tussen speler en TV
Ixos HDMI tussen decoder en TV
Xindak FS-3/ WBT connectors/ Siltech jumpers tussen luidsprekerkabel tussen EV en LS
Stroom;
Isotek Orion 8-way netfilter
Nordost Vishnu tussen WCD en netfilter en tussen netfilter en EV
Nordost Shiva tussen netfilter en speler en netfilter en Audionote K4
Siltech SPX-30 tussen netfilter en VV
Plasma heeft zijn eigen kabel (doordat de connectoren van de duurdere kabels niet passen)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

#1672
Ik heb erg weinig tijd om er eens voor te gaan zitten en te bepalen wat nu een goed combi is qua kabels en overdracht (digitaal of analoog vanuit de blurayspeler).

Na kort luisteren was ik er wel uit dat gebalanceerd van de VV naar de EV het mooist was.Vergelijk was tussen een Crystal Cable Picollo (unbalanced) en een Audioquest Diamondback (balanced). Er was meer energie. Het leek alsof de volumeknop een tikje verder stond. Ook wat meer attack (snelheid) in transiënten enz...
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Hoi Iedereen,

Ging toch even wat minder afgelopen jaren. Nu weer beter en woon zeer klein. Daardoor wel meer geïnteresseerd geraakt in head-fi. Heb een AQ Dragonfly Red gekocht die ik OTG gebruik i.c.m. een Sennheiser Momentum 2 IE. Ook ben ik mijn hele muziekcollectie op een HDD aan het zetten. In de eerste instantie in MP3 320 KB, maar inmiddels de andere helft toch maar in FLAC, horende wat een het verschil het maakt. En onderweg is een AQ Nightowl hoofdtelefoon die ik bij onze vrienden Bjorn en Garmt besteld heb.  :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dre73

Dat is een tijd geleden!
Leuk dat je er weer bent! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.