externe (toch weer interne) scheidingsfilters voor mijn Paradigm Studio 60's

Gestart door hifiman, september 11, 2006, 13:01:34

Vorige topic - Volgende topic

Rody

Doe jij eigenlijk nog wel eens wat anders dan aan je luidsprekers knutselen ;D

hifiman

Haha goede vraag Rody  ;D Gelukkig heb ik er een concreet antwoord op  :)

Gisteren had ik speciaal een vrije middag genomen om het scheidingsfilter verhaal nu eens echt af te ronden.

Ik heb dus de twee 1 Ohm weerstanden (zie paar berichten terug) nog tussen de "hoogspoel" gezet, vervolgens alle lipjes die nog gebruikt werden afgeknipt en het filter direkt met de interne bedrading van de speaker verbonden en gesoldeerd. Toen nog even wat stukjes schuim onder het filterplankje (tegen eventueel trillen bij hoge volumes). En daarmee is het aan de speaker knutsel verhaal nu dus echt afgerond  :D

Tijd om me weer met andere zaken des levens bezig te gaan houden, zoals interlinks bijvoorbeeld  ;D

Raphie

Citaat van: Audioloog op september 20, 2006, 09:45:05
. En daarmee is het aan de speaker knutsel verhaal nu dus echt afgerond  :D

Geloof er niks van ;D Er spelen nog steeds allerlei vragen door je hoofd:
- Klonken de orginele filters toch niet beter?
- Waarom heb ik er nu een extra weerstand toegevoegd?
- ............

een maal een knutselaar, altijd een knutselaar ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op september 20, 2006, 09:56:16
Geloof er niks van ;D Er spelen nog steeds allerlei vragen door je hoofd:
- Klonken de orginele filters toch niet beter?
Nee hoor, als je dit topic helemaal gelezen hebt dan weet je dat ik een AB vergelijking heb gedaan en tot de duidelijke conclusie kwam dat dit filter toch echt een stuk beter is  :P
- Waarom heb ik er nu een extra weerstand toegevoegd?
Omdat de Rdc van de vervangende spoel 1 Ohm lager uitviel  ;D

een maal een knutselaar, altijd een knutselaar ;D
En dat is dan weer helemaal waar, ik wacht met smart op mijn zelfbouw interlink onderdelen  ;D

Overigens ben ik ook wel blij nu eens een punt te zetten achter het filter verhaal want ik begon er een zelf een beetje moe van te worden elke keer die wijzigingen  :P

hifiman

Vandaag maar eens een Vishay 1837 10 nF condensator als bypass gemonteerd over de Audyncap plus (tweeter) in de DHZ scheidingsfilters van mijn speakers. Het lijkt alsof alles net even "frisser" klinkt. Ik laat ze er in elk geval in zitten  :)

dre73

het mooiste is nog om de mox weerstanden te vervangen voor carbon weerstanden(kosten erg weinig)die halen echt nog een gordijntje weg 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op december 10, 2006, 09:19:28
het mooiste is nog om de mox weerstanden te vervangen voor carbon weerstanden(kosten erg weinig)die halen echt nog een gordijntje weg 8)
Joo, meen je dat nou? Hmmm misschien eens proberen dan...  ::)