Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

#300
Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 11:25:05
Dat is niet zomaar een optie, dat is een hele goede optie  ;)
;D
Ik ga er eens over nadenken en een balletje opgooien bij de vrouw, even polsen hoe ze reageert zeg maar  ;D
Waar ik dan nog het meeste tegen op zou zien is het scherm en de projector opnieuw ophangen  :-X Maar goed als ik iets echt wil (en ook kan) dan laat ik me nergens door tegenhouden  8) In dat kader kan ik het trouwens beter eerst een keer proberen alvorens het scherm los te schroeven  ;D Verrek ik kan het niet eens zomaar even losschroeven, de schroeven zitten achter het doek   :o :-\

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:29:49
Dat bewijst inderdaad dat er wat gewijzigd is , maat niet WAT er gewijzigd is  >:D

Je hebt gelijk. Ik zal die andere maar meteen quoten dan, voordat je die posting verwijderd... :P

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:07:33
Ik had het al verbeterd voor ik deze weer las  ;D
En je hebt gelijk das de 2e keer, alleen had ik het de 1e keer niet door en nu gelijk wel. Uiteraard ligt het aan windows XP  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 11:45:31
Je hebt gelijk. Ik zal die andere maar meteen quoten dan, voordat je die posting verwijderd... :P
:-X Ik ga geen oude koeien editen hoor.

)p(

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:10:12
Toch lijkt het me wel lachen  >:D
Maar ach het zal er toe leiden dat dit topic op slot gaat en dat zou weer jammer zijn  :P

Niet anders dan normaal wanneer ik de subjectieve beleving van een aantal audiofielen lees, interessant maar niet meer dan dat  :P

Treffend vind ik dat de nadruk verschuift van de kabels naar de relatie tussen je speakers en de ruimte. De echte bottlekneck in je set  >:D  :)

Tja ik ben het wel eens met de opmerking van Aufiofiel dat digitale kabels problematischer zijn dan analoge kabels. Niet vanwege het omvallen van bitjes maar de timing problemen van een razend snel discreet signaal door een 75ohm kabel.

peter

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 11:25:05
Dat is niet zomaar een optie, dat is een hele goede optie  ;)
;D
Hoe weten jullie (Da Boss en Audiofiel) eigenlijk zo zeker dat het uberhaupt een verbetering zal zijn  ???
Het blijft een a-symmetrische opstelling maar dan met het "gat" aan de luisteraar-kant ipv aan de speaker-kant.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:55:27
Hoe weten jullie (Da Boss en Audiofiel) eigenlijk zo zeker dat het uberhaupt een verbetering zal zijn  ???
Het blijft een a-symmetrische opstelling maar dan met het "gat" aan de luisteraar-kant ipv aan de speaker-kant.

Ik weet het niet zeker, dat heb ik ook niet gezegd. Alleen ik heb zelf zo'n opstelling thuis en heb ook aan de andere kant geprobeerd. Bij mij beviel het beter om het 'gat' naar de luisteraar te richten. Op zich ook wel logisch: je wilt liever van smal naar breed dan andersom, kijk maar naar een concertzaal. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

#308
Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:55:27
Hoe weten jullie (Da Boss en Audiofiel) eigenlijk zo zeker dat het uberhaupt een verbetering zal zijn  ???
Het blijft een a-symmetrische opstelling maar dan met het "gat" aan de luisteraar-kant ipv aan de speaker-kant.

Ik behaal thuis de beste resultaten met een a-symmetrische opstelling: rechts demping (Auralex), links diffusie (Auralex) en harde reflectie (kast) en achter de speakers gordijn en glas. Bovendien leunt de gehele set-up een beetje naar links. De afstand tot de linker- is dus kleiner dan tot de rechtermuur.

Ik ben nu nog een beetje aan het proberen maar symmetrische demping op de eerste reflectiepunten met Auralex lijkt iets te veel levendigheid weg te halen. Daar krijg ik wel weer wat focus voor terug maar dat is voor mij minder essentieel.

hifiman

Citaat van: reMC op september 11, 2006, 12:10:24
Ik behaal thuis de beste resultaten met een a-symmetrische opstelling: rechts demping (Auralex), links diffusie (Auralex) en harde reflectie (kast) en achter de speakers gordijn en glas. Bovendien leunt de gehele set-up een beetje naar links. De afstand tot de linker- is dus kleiner dan tot de rechtermuur.

Ik ben nu nog een beetje aan het proberen maar symmetrische demping op de eerste reflectiepunten met Auralex lijkt iets te veel levendigheid weg te halen. Daar krijg ik wel weer wat focus voor terug maar dat is voor mij minder essentieel.

Hahaha nu ben ik helemaal de weg kwijt (ondanks mijn tomtom)  ::)

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:55:27
Hoe weten jullie (Da Boss en Audiofiel) eigenlijk zo zeker dat het uberhaupt een verbetering zal zijn  ???
Het blijft een a-symmetrische opstelling maar dan met het "gat" aan de luisteraar-kant ipv aan de speaker-kant.
ik weet het ook niet zeker, dus ik raad je aan om te beginnen alleen je speakers te verschuiven (voor je dus alles permanent gaat omdraaien zeg maar eerst even uitgebreid testen)

ps zie ook raphie, garmtz en hsn hun tips om eens wat schuiven >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 12:09:23
Ik weet het niet zeker, dat heb ik ook niet gezegd. Alleen ik heb zelf zo'n opstelling thuis en heb ook aan de andere kant geprobeerd. Bij mij beviel het beter om het 'gat' naar de luisteraar te richten. Op zich ook wel logisch: je wilt liever van smal naar breed dan andersom, kijk maar naar een concertzaal. 8)
Nee ok, maar ik ging er vanuit dat je er niet voor niks over begon, maar nu snap ik dus waarom.

Overigens zou dit ook nog een optie zijn: als ik twee paradigm mini monitors (degenen die ik ook als rears heb) er bij koop (slechts 229 euro per stuk) dan zou ik ook een dedicated HT en een dedicated stereo setup kunnen bouwen. De hele HT setup zou dan kunnen blijven waar die is en dan zouden de stereo speakers misschien aan de raam kant kunnen. (en de bank dus waar nu die wandkast staat).

Afijn weer een optie  ;D

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik tegen elke optie die ik nu zie op dit moment nog een flinke weerstand heb (vanuit allerlei niet akoustische oogpunten).  ::) Maar er over nadenken kost niks  ;D

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 12:39:04
ik weet het ook niet zeker, dus ik raad je aan om te beginnen alleen je speakers te verschuiven (voor je dus alles permanent gaat omdraaien zeg maar eerst even uitgebreid testen)

ps zie ook raphie, garmtz en hsn hun tips om eens wat schuiven >:D
I know (2x)  ;D

hifiman

Ik heb het in dit topic een paar keer over mijn luidspreker scheidingsfilters gehad, dat onderwerp wordt vervolgd in dit topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49211.0

Jean Sibelius

Zo, ondertussen ben ik bijna 1 uur verder (met alleen maar bijlezen van dit topic): jullie hebben niet stilgezeten, haha ;D

Ben je nog steeds blij dat we langs zijn geweest, want volgens mij hebben we het liefste dat je je hele woonkamer op zijn kop zet ;)
Allemaal goed bedoelde adviezen en ik durf er wel geld op te zetten dat het 180 graden draaien van de set, positief uitpakt.

De asymmetrie die je nu hebt kun je alleen maar oplossen door je ramen vol te zetten met absorbers en dat lijkt me niet zo'n strak idee.
Ik heb geen aandelen 'Thingman', maar Toine is wel iemand die ondertussen honderden klanten heeft geholpen en mij is niet bekend dat daar ontevreden mensen bijzitten. Mogelijk dat Toine (in overleg natuurlijk) tips kan geven zonder dat je ineens muren moet gaan slopen, e.d. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij onmogelijk een 'optimale' ruimte van jouw woonkamer kan maken.

Hoe ver je uiteindelijk wilt gaan ligt aan jou zelf en je vrouw. In mijn geval hebben we 4 van de 5 adviezen/voorstellen direct en permanent aangepast/doorgevoerd en is de vijfde een compromis geworden. Ik moet wel zeggen dat ik in mijn woonkamer het 'geluk' had dat er van te voren al wel met bepaalde aspecten rekening is gehouden.

Eerlijk gezegd zou ik eerst in die richting verder gaan zoeken (en advies inwinnen) alvorens andere dingen aan te passen. Je ruimte is erg lastig en andere dingen veranderen zou altijd een sub-optimalisatie zijn. Ik weet het: "mogelijk lijkt het veel geld voor iemand die CD-tjes komt luisteren, je ruimte lastig valt met testtonen en vervolgens een rapportje schrijft", maar daarmee heb je wel meteen duidelijk wat wel en niet mogelijk is...

Je hebt 1 groot voordeel: jouw plafond! Je gaf zelf al toe dat daar mogelijk wel mogelijkheden lagen om e.e.a. aan te passen. Je hebt daar een enorm mooi oppervlak om absorbtie in je ruimte toe te voegen.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

beunky

Citaat van: Raphie op september 11, 2006, 11:02:04
Ik heb net van het weekend m'n powercables geupgrade, ben nog steeds in de markt voor een goede 2.5 meter interlink voor tussen m'n TAG en Levinson

Als je veel te veel geld teveel hebt: Nirvana S-L... érg najs :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

#316
Wat vooraf ging:

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 13:00:12
Ik bezit zelf 2 stuks van deze interlink. De eerste bracht mij een zeer grote tevredenheid tegen het maximum wat ik uit wil geven aan een interlink. Ik gebruik hem tussen DAC en voorversterker. Daarom heb ik een tweede gekocht die ik rechtlijnig in wilde zetten tussen voor- en eindversterker: hoe meer een bepaalde kabelkeuze wordt doorgezet, hoe beter, was het idee. In de praktijk vond ik de 'match' op die plek echter beter met de Madrigal HPC... Niet zo heel vreemd, aangezien die kabel van Mark Levinson is en de voorversterker ook, maar wel frappant. De tweede ArtSpeak kabel heeft sindsdien in de kast gelegen 'voor het geval dat' en daarom had Ronald al een paar weken geleden contact met mij over deze (XLR) kabel. Aangezien hij bij mij 'overcompleet' was, was er een principe-afspraak voor een eventuele verkoop. Daarna vond Ronald de RS Cable toch weer beter in de set en na deze shootout toch weer de ArtSpeak... ;D

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik vóór een eventuele verkoop toch een laatste keer de tweede kabel in mijn set wil vergelijken. De uitslag van deze shootout ondersteunt alleen maar hoeveel verschil er kan ontstaan in de beleving van een kabel als je 1 component (CD-speler) in je set veranderd. In mijn stereoset is al 2,5 jaar niets veranderd... behalve de speakers. De ranke Acoustat Model One electrostaten zijn in de huiskamer vervangen door de brede Acoustat 33 electrostaten. En wie weet, is de match tussen voor- en eindversterker nu juist beter geworden met de ArtSpeak dan met de huidige Madrigal HPC... Aangezien ik apparatuur (dus ook kabels) nooit verkoop als er een kans of spijt is, wil ik Ronald vragen even die finale test af te wachten... ::)

En ook dit:

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 13:18:50
Stel dat je hem toch niet verkoopt (wat uiteraard je goed recht is) dan moet ik bekennen dat ik nog even niet weet wat ik ga doen. Ik vind de Artspeak kabel nieuw eigenlijk te duur en dus zou ik dan toch eerst verder gaan zoeken naar andere interlinks. Ik moet wel zeggen dat geen enkel ander component (voor zover je een kabel een component kunt noemen..) in dee hobby me zoveel hoofdbrekens heeft gekost om aan te schaffen als bekabeling  :P

Ik vind het heel vervelend om Ronald extra hoofdbrekens te bezorgen, maar zoals ik hem in een PM al heb gemeld, blijft mijn tweede ArtSpeak kabel waar hij is: in huize Audiofiel... :-\

Ik heb vanavond nog een overduidelijke test gedaan tussen de Madrigal HPC en de ArtSpeak tussen mijn voor- en eindversterker en val toch voor de laatste. Waarom dat in een eerdere test niet gebeurde heeft alles te maken met het verschil tussen de Acoustat Model One electrostaten waar ik 12 jaar mee heb gedraaid en de Model 33 waar ik nu een paar maanden mee draai. Op die laatste (fullrange) electrostaten is de ArtSpeak kabel vanavond gewoon een betere match dan de HPC gebleken. Door mijn eerdere ervaring en test met de Model One had ik dat bij het wijzigen van de luidsprekers niet opnieuw getest. Maar naar nu blijkt geeft de ArtSpeak meer diepte, meer zwart, betere pinpoint en is vooral beter òp het ritme. Deze kabel (die ik ook al gebruikte tussen DAC en voorversterker) blijft dus. :o

Sorry, Ronald. Even goede vrienden hoop ik? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

zal wel niet enige tweedehands paartje artspeak zijn, toch?

iig leuk dat je zo'n duidelijke verbetering waarneemt audiofiel  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#318
Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 23:02:42
Sorry, Ronald. Even goede vrienden hoop ik? ::)
Uiteraard Arjen, het is je goed recht en je had het vantevoren duidelijk aangegeven dat het onder voorbehoud was.  :-*

Het is wel lastig dat ik al wel weet dat ik van mijn huidige interlink af wil, nog niet weet wat er voor in de plaats moet komen en het budget bijna nihil is  :-\ Afijn de zoektocht gaat gewoon verder. Ik hoop dat Audiotwin zijn aanbod nog geldt om eens een blauwe hemel te mogen proberen  :)

Ik vind een nieuwe Artspeak eigenlijk te duur en nu het toch niet de Artspeak van Arjen gaat worden ga ik liever op zoek naar een andere interlink van een bekender merk, dit ivm eventuele verkoop weer in de toekomst.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 09:18:42
Ik vind een nieuwe Artspeak eigenlijk te duur en nu het toch niet de Artspeak van Arjen gaat worden ga ik liever op zoek naar een andere interlink van een bekender merk, dit ivm eventuele verkoop weer in de toekomst.

Gaat upgradeoloog bij voorbaat al uit van een verkoop in de toekomst? ::)

Dat die ArtSpeak kabels tweedehands niet zo vaak worden aangeboden als die bekendere merken, zegt wat mij betreft alleen maar iets positiefs. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 09:24:53
Gaat upgradeoloog bij voorbaat al uit van een verkoop in de toekomst? ::)
Ja, gezien mijn "zelfkennis" lijkt me dat niet onverstandig toch  ;D

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 09:24:53
Dat die ArtSpeak kabels tweedehands niet zo vaak worden aangeboden als die bekendere merken, zegt wat mij betreft alleen maar iets positiefs. ;)
Aanbod (hoeveelheid) heeft daar natuurlijk ook een klein beetje mee te maken  :P

Audiofiel

#321
Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 09:31:01
Aanbod (hoeveelheid) heeft daar natuurlijk ook een klein beetje mee te maken  :P

Zeer zeker, maar ik zie van bepaalde (exotische) merken in verhouding meer te koop staan... Dat is niet omdat ze er - op de lange termijn - extreem tevreden mee zijn denk ik dan altijd... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 09:44:02
Zeer zeker, maar ik zie van bepaalde (exotische) merken in verhouding meer te koop staan... Dat is niet omdat ze er extreem tevreden mee zijn denk ik dan altijd... ::)

LOL ;D
JBL PRX Power!

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 09:18:42
Het is wel lastig dat ik al wel weet dat ik van mijn huidige interlink af wil, nog niet weet wat er voor in de plaats moet komen en het budget bijna nihil is  :-\ Afijn de zoektocht gaat gewoon verder. Ik hoop dat Audiotwin zijn aanbod nog geldt om eens een blauwe hemel te mogen proberen  :)

Ik vind een nieuwe Artspeak eigenlijk te duur en nu het toch niet de Artspeak van Arjen gaat worden ga ik liever op zoek naar een andere interlink van een bekender merk, dit ivm eventuele verkoop weer in de toekomst.

De Blue heaven gaat je niet geven wat je zoekt. Maar probeer 'm vooral!

Dat je een nieuwe artspeak te duur vind is je eigen keuze, al is wellicht sparen voor een goede interlink een prima optie. En een bepaalde interlink niet kopen omdat ie wellicht niet zo goed te verkopen is in de toekomst betekend eigenlijk dat je gewoon niets nieuws moet kopen. Er is nog zoveel onduidelijkheid over je set dat je geen geld in interlinks moet stoppen. Die moet je eigenlijk ook pas goed kopen wanneer je set redelijk definitief vaststaat.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: )p( op september 11, 2006, 11:50:46
Niet anders dan normaal wanneer ik de subjectieve beleving van een aantal audiofielen lees, interessant maar niet meer dan dat  :P

Treffend vind ik dat de nadruk verschuift van de kabels naar de relatie tussen je speakers en de ruimte. De echte bottlekneck in je set  >:D  :)

Tja ik ben het wel eens met de opmerking van Aufiofiel dat digitale kabels problematischer zijn dan analoge kabels. Niet vanwege het omvallen van bitjes maar de timing problemen van een razend snel discreet signaal door een 75ohm kabel.

peter

duidelijk  8)

Alleen nog even opmerken dat de relatie speaker-ruimte nu weer overbelicht dreigt te worden.
Het is een aspect van de set, zoals er wel meer zijn ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...