Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 13:30:53
Dat zal ik zeker in gedachten houden!  :)

Probeer zeker de Frey. Ik meen 770 euro voor 1m RCA en ook een prachtige kabel. Technisch iets minder dan de Tyr, maar zeker net zo levendig en muzikaal. Absoluut een aanrader en in de monofil serie de meeste "bang for the buck".
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

Zoals disney al zei: onafscheidelijk: Frank & Frey  ;D ;D
JBL PRX Power!

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 12:40:11
Dat is Nordost's alternatief voor een plastic zakje  ;D

;D

Ik vroeg het me af omdat die van mij in een metalen doos is geleverd, en niet in een houten zoals op de foto.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Citaat van: Raphie op september 10, 2006, 14:26:08
Zoals disney al zei: onafscheidelijk: Frank & Frey  ;D ;D

;D

Alleen heb ik de Tyr :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: FrankB op september 10, 2006, 14:25:29
Probeer zeker de Frey. Ik meen 770 euro voor 1m RCA en ook een prachtige kabel.

Ik begrijp nu dat de eerder door DaBoss genoemde prijzen tweedehands waren... :-\


Dat maakt deze kabel 2x zo duur als een nieuwe ArtSpeak. Of 4x zo duur als een tweedehandse... en dan is het nog even de vraag hoe een en ander in verhouding tot elkaar klinkt... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 14:41:18
Ik begrijp nu dat de eerder door DaBoss genoemde prijzen tweedehands waren... :-\


Dat maakt deze kabel 2x zo duur als een nieuwe ArtSpeak. Of 4x zo duur als een tweedehandse... en dan is het nog even de vraag hoe een en ander in verhouding tot elkaar klinkt... ::)

Zeker waar. Naast elkaar proberen dus :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: FrankB op september 10, 2006, 14:42:23
Zeker waar. Naast elkaar proberen dus :)

Shootout! Shootout! Shootout! Shootout!  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Maar er is toch wel consensus dat overall er met een goede interlink wel winst te behalen is. Dat is goed nieuws :D

Blijft over de prijs/kwaliteits discussie. Waar Nordost en Siltech toch wel tot de absolute top behoren, maar waar (als mijn conclusie) de Artspeak toch wel een goede contender om als winnaar uit de bus te komen voor prijs/kwaliteit.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Prijs/kwaliteit is iets wat bij zeer fanatiek upgraden maar al te vaak uit het oog verloren wordt... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

DA BoSS

Citaat van: Raphie op september 10, 2006, 14:44:48
Maar er is toch wel consensus dat overall er met een goede interlink wel winst te behalen is. Dat is goed nieuws :D

Blijft over de prijs/kwaliteits discussie. Waar Nordost en Siltech toch wel tot de absolute top behoren, maar waar (als mijn conclusie) de Artspeak toch wel een goede contender om als winnaar uit de bus te komen voor prijs/kwaliteit.
yup 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 14:41:18
Ik begrijp nu dat de eerder door DaBoss genoemde prijzen tweedehands waren... :-\

Yup, bijna alle spullen op Audiogon zijn tweedehands ;).
Neemt niet weg dat de nieuwe nordOst lijn errug moeilijk tweedehands te vinden is, en ook niet voor 50% van de nieuwprijs (eerder 70%). lastig dus :P
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Leuke verslagen weer! Even over Nordost Red Dawn: ik heb de Blue Heaven in vrijwel alle sets een mooiere kabel gevonden, tenzij de set uit buizen bestaat of 'pit' nodig heeft. Een werkelijk neutrale set klinkt met een Red Dawn gewoon wat scherp. De luidsprekerkabel is een ander verhaal, die is nog steeds aan de pittige kant, maar veel beter in balans.

En tja, de Tyr is erg goed... ;D  De Frey is misschien net iets minder gelaagd en gedetailleerd, hij heeft wel een heel aanstekelijk levendig karakter. Meer nog dan de Tyr. Ik zou de Frey dus wellicht 'muzikaler' dan de Tyr willen noemen, hoewel het boeiende 'alles horen' van de Tyr een ander soort muzikaliteit geeft.

[offtopic]
En over de werkelijke quantum-stap in de set van Ronald: RoomPerfect... :-X  Maar een demo daarmee wil ik Ronald echt niet aandoen, want hij zal dan van zijn bas-probleem compleet af zijn en ook zal de variatie tussen luisterposities schrikbarend afnemen. Gelijk ook af van het analoge interlink probleem: de CD-speler wordt digitaal aangesloten op de TDA... :)
[/offtopic]

hifiman

Citaat van: garmtz op september 10, 2006, 17:38:36
[offtopic]
En over de werkelijke quantum-stap in de set van Ronald: RoomPerfect... :-X  Maar een demo daarmee wil ik Ronald echt niet aandoen, want hij zal dan van zijn bas-probleem compleet af zijn en ook zal de variatie tussen luisterposities schrikbarend afnemen. Gelijk ook af van het analoge interlink probleem: de CD-speler wordt digitaal aangesloten op de TDA... :)
[/offtopic]
Tsja ik zou wel willen Garmt, maar ik weet ook wat het kost en dat zit er gewoon voorloooooooppppiiiiiiigggggg even niet in  :-\

garmtz

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 17:41:57
Tsja ik zou wel willen Garmt, maar ik weet ook wat het kost en dat zit er gewoon voorloooooooppppiiiiiiigggggg even niet in  :-\

I know....

DA BoSS

#240
Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 17:41:57
Tsja ik zou wel willen Garmt, maar ik weet ook wat het kost en dat zit er gewoon voorloooooooppppiiiiiiigggggg even niet in  :-\
misschien niet mogelijk in het tijdsbestek van een maand....maar ik zou toch ja zeggen tegen zo'n demo >:D.
Je wil toch verder met die Lyngdorff, en dat is nou net een heel sterk punt van die jongens  8)

Bovendien weet je dan wél wat er mogelijk is, qua akkoustiek. En hoeveel invloed die akoustiek nu werkelijk uitoefent bij je thuis.
En misschien maakt die demo wel duidelijk dat het niet aan je akkoustiek ligt, dat er iets anders nog speelt....?

Gezien mijn gevoel (jaja  ;)) over de akkoustiek lijkt het me een buitenkansje??


mvg
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 17:53:09
misschien niet mogelijk in het tijdsbestek van een maand....maar ik zou toch ja zeggen tegen zo'n demo >:D.
Je wil toch verder met die Lyngdorff, en dat is nou net een heel sterk punt van die jongens  8)
Helaas kan het niet met die Lyngdorf die ik heb, ik zal dan zijn ongeveer 3x (als je roomperfect meetelt) dure broer moeten aanschaffen!  :o

Wat die demo betreft, ik geloof het zo wel dat het super gaat zijn, ik vraag me af of ik dat wel wil horen  ;D

Nee ik wil geen demo totdat ik ook een reeele mogelijkheid zie om het aan te kunnen schaffen...

garmtz

Het is gewoon niet erg leuk om iemand een wortel voor zijn neus te houden en die dan weer weg te halen (mocht je niet van wortels houden is er niks aan de hand natuurlijk... ;D). Dus liever niet... Misschien kan Ronald als hij het toch wil horen eens langsgaan bij Antoine of myself, dan heb ik het in ieder geval niet gedaan... :-X

DA BoSS

ahh oke sorry, ik dacht je die van jou ook kon uitbreiden met een wortel roomperfect module :-[

ga er trouwens niet van uit dat het helemaal top klinkt met roomperfect, maargoed ik hou er over op geen reele optie.
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: garmtz op september 10, 2006, 18:03:24
Het is gewoon niet erg leuk om iemand een wortel voor zijn neus te houden en die dan weer weg te halen (mocht je niet van wortels houden is er niks aan de hand natuurlijk... ;D). Dus liever niet... Misschien kan Ronald als hij het toch wil horen eens langsgaan bij Antoine of myself, dan heb ik het in ieder geval niet gedaan... :-X
Een ander punt is natuurlijk dat ik het ook niet fair vind om Garmt te laten komen als ik toch al 100% zeker weet dat ik het produkt niet koop. De SDAi2175 (die ik nu bezit) heb ik destijds wel laten demo-en omdat ik wist dat ik um binnen een redelijk tijdsbestek kon gaan kopen.  :)

tiptop

Hoi,

Leuke shoot-out hebben jullie gehad als ik het zo lees. Top O0

Jammer dat ik er niet bij kon zijn dit keer.
Ook leuk dat je zo een beter idee hebt van wat er te koop is en wat je wilt.

Alleen de opmerking over de NO RD dattie scherp in het hoog is ervaar ik zelf helemaal niet zo (ik heb 'm tussen voor- en eindversterker) maar dat kan heel goed aan de set liggen.

Van de week heb ik deze kabel toevallig vergeleken met een Xindak FA-gold. (E320,- maar eerdaags wordt ie in prijs een stuk verlaagd).
Deze klonk een stuk gecivileerder en meer gedefinieerd in het laag. Wel minder hoog en minder ruimtelijk.

Mischien ook een optie voor je Ronald. ;)

Groeten,

Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 10, 2006, 17:38:36
En over de werkelijke quantum-stap in de set van Ronald: RoomPerfect... :-X  Maar een demo daarmee wil ik Ronald echt niet aandoen, want hij zal dan van zijn bas-probleem compleet af zijn en ook zal de variatie tussen luisterposities schrikbarend afnemen. Gelijk ook af van het analoge interlink probleem: de CD-speler wordt digitaal aangesloten op de TDA... :)

Hoewel het toch een aangeboden wortel is, ging het bij deze luistersessie nadrukkelijk niet om het oplossen van een eventueel restant aan basprobleem van Ronald, maar om de best mogelijke interlink voor een bepaald bedrag tussen zijn nieuwe CD-speler en de bestaande versterker.

Ik denk dat voor de prijs van de upgrade naar de duurdere Lyndorf mèt wortel ook aardig wat andere zaken aangeschaft kunnen worden in zijn set: betere speakers, aanpassing akoestiek, set mooie voor- en eindversterkers... De grote vraag is wat een beter resultaat geeft, maar daar heb ik zo mijn vermoedens over. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 19:20:31
Hoewel het toch een aangeboden wortel is, ging het bij deze luistersessie nadrukkelijk niet om het oplossen van een eventueel restant aan basprobleem van Ronald, maar om de best mogelijke interlink voor een bepaald bedrag tussen zijn nieuwe CD-speler en de bestaande versterker.

Uiteraard... Daarom was mijn opmerking ook vreselijk off-topic... ;)

CitaatIk denk dat voor de prijs van de upgrade naar de duurdere Lyndorf mèt wortel ook aardig wat andere zaken aangeschaft kunnen worden in zijn set: betere speakers, aanpassing akoestiek, set mooie voor- en eindversterkers... De grote vraag is wat een beter resultaat geeft, maar daar heb ik zo mijn vermoedens over. ;)

Alles is mogelijk... ;)  Ik zou bijvoorbeeld voor een volledig andere set kiezen, net als jij. Maargoed, dat zijn de verschillen in opvattingen en smaken...

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 10, 2006, 20:15:03
Ik zou bijvoorbeeld voor een volledig andere set kiezen, net als jij. Maargoed, dat zijn de verschillen in opvattingen en smaken...

LOL ;D Inderdaad zou ik ook een andere set kiezen!

Hoewel die CD-speler van hem veel op de mijne lijkt, ook qua klank-karakter. Als ik zelf iets uit de set zou behouden, zou dat het zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 20:22:52
LOL ;D Inderdaad zou ik ook een andere set kiezen!
Ik zou liefst een andere akoustiek kiezen  ;D