Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 12:16:32
Als ik heel eerlijk moet zijn, zou ik je akkoustiek/ruimte een onvoldoende geven(sorry :P) .
Aan je apparatuur ligt het niet, dat is niet de beperkende factor denk ik.
Ik kan het helaas alleen maar be-amen wat je hier zegt. En wat nog veel vervelender is, ik denk niet dat ik er veel aan kan doen (het moet ook nog een huiskamer blijven)  :-\ Waar ik nog wel even benieuwd naar ben, als je even puur kijkt naar het luisteren op de sweetspot (daar zit ik tenslotte altijd), hoe ervaarde je dan de akoustische invloed?

Citaat van: jan-rotterdam op september 10, 2006, 12:06:50
Lastig dilemma, zoals je zelf ook al aansneed, want je bent op zich erg tevreden met de speakers maar ze zijn gewoon te groot voor je ruimte....
Ja ik weet het, is ook zeker een leerpunt voor mij geweest. Helaas even geen budget voor andere speakers dus ik zal het er nog even mee moeten doen. Overigens ben ik nog helemaal niet zo tevreden, ik concludeer alleen dat ze qua prijs/prestatie verhouding een goede keus waren en nog steeds zijn (al had ik nu dan monitors genomen ipv vloerstaanders).

Citaat van: jan-rotterdam op september 10, 2006, 12:06:50
Hoop dat dit niet te negatief overkomt, want je hebt gewoon een heel lekker spelende set staan.
Laat je niet gekmaken door alle goedbedoelde opbouwende kritiek en mogelijke tekortkomingen, je set is gewoon heel goed te genieten.... O0
Nee hoor, komt zeker niet negatief over, ik waardeer eerlijke kritiek zeer!

Citaat van: jan-rotterdam op september 10, 2006, 12:06:50
Jan, Jan-R & Ronald: vond het heel leuk jullie eens in het echt de hand te kunnen schudden, geslaagde middag wat mij betreft
Audiofiel: leuk je weer eens te ontmoeten, en nogmaals gefeliciteerd met je kleine meid!
Wat mij betreft geheel wederzijds, ik vond het een leuk clubje zo gisteren!  :)

hifiman

Citaat van: squadra op september 10, 2006, 12:55:51
Als die kabel alles goed doet kan je toch op zoek gaan naar een 2e hands exemplaar?
Ik ga er even vanuit dat een kabel die nieuw 1500 euro kost ik niet 2de hands voor 200 a 300 euro ga vinden en dus is het nu zowiezo geen optie en waarschijnlijk nooit want meer dan dat wil ik eigenlijk niet uitgeven voor een interlink.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 13:00:12
Aangezien ik apparatuur (dus ook kabels) nooit verkoop als er een kans of spijt is, wil ik Ronald vragen even die finale test af te wachten... ::)
Dat was en is volkomen duidelijk hoor Arjen.  :)
Ben je nou nog niet aan het testen  ;)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 13:09:57
Ben je nou nog niet aan het testen  ;)

Dat gaat nog niet. Ik heb een uur geleden de afgekoppelde electrostaten weer met de stofzuiger schoongemaakt (halfjaarlijkse schoonmaak) en nu moeten de panelen weer bijna een hele dag stabiel op lading komen... :o

Het geluk met twee losse sets is dat ik vandaag wel een filmpje kan gaan kijken.... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Terwijl ik nog even het topic door te zat lezen (alvorens richting Duitsland te vertrekken) alweer 4 nieuwe postings (nu blijf ik stug doortypen, volgens mij heeft iedereen zijn eerste zegje gedaan, m.u.v. van ikzelf) ;)

Ronald: allereerst bedankt voor de gastvrijheid! Als er iemand met honger of dorst naar huis is gegaan, dan is het zijn eigen schuld, want er was meer als genoeg :D.

Ik vond het erg leuk om jou en de anderen eens in levende lijve te ontmoeten (Arjen, Jasper en Jan-R). Het voordeel om als eerste binnen te komen was om in ieder geval samen door de set te lopen en te praten over jouw recente aankopen/upgrades en de afwegingen die je hebt genomen om te komen tot de set zoals deze nu in jouw woonkamer staat.

/*Kritische mode aan*/
Na het eerste nummer van Krall vroeg je wat me opviel aan de set: in je huidige ruimte staat de set assymetrisch, want duidelijk te horen is (het beeld trekt wat scheef weg). Het hoorbare laag probleem valt inderdaad mee, maar daarvoor had je al de nodige maatregelen moeten nemen. Het meeste wat vooraf opviel (in negatieve zin) was het blijven plakken van de muziek aan de speakers. Het komt niet echt los en daarmee mis je op een gegeven de echte body in je muziek. Geen nieuwe dingen, want zelf was je ook op zoek naar mogelijkheden om dit op te lossen.
/*Kritsche mode uit*/

Desalniettemin heb jij alvast een hele mooie 5.1 opstelling terwijl ik nog maar tot 2.1 kom. Bovendien vind ik je projectiedoek (en de wijze waarop het eruit ziet), mede gezien de uiteindelijke prijs erg mooi! Ik vond de demo met de SVS en die shakers onder de bank ERG gaaf! (jammer dat onze bank van mijn vriendin is, anders had ik er óók alvast wat gaten onderin gesneden ;).

Alhoewel niet iedereen de dezelfde bewoordingen had voor verschillende effecten tussen de kabels, was er wel onderling overeenstemming over welke kabel in jouw het beste presteerde: de ART-speak!

Ondertussen heb ik wel afgeleerd om bepaalde dingen goed of slecht te noemen, want erg belangrijk is de match met de rest van de set en je eigen voorkeur qua smaak/muziek. De Siltech van Jan was misschien een ietswat slechtere match als de Tyr in deze set, maar ik vond hem tevens qua detail boven de rest uit steken. Jammer dat deze shootout niet bij mij thuis want, want ik ben wel erg benieuwd of dit tevens in mijn set het geval zou zijn.

Tenslotte: toen we op een gegeven moment verder gingen met de exotische kabels viel mijn mond bijna open en begon ik inderdaad wat te stuiteren op de bank ;). Ikzelf vond het verschil enorm tussen de set vóór en na de Tyr. Inderdaad misschien buiten proporities in vergelijk met de rest van de set, maar hij liet wel horen waartoe je set nu al in staat is!

Bovendien het was opvallend dat de onderlinge verschillen van de interlinks zo duidelijk te benoemen te waren... vaak wist je al na 10 [sec] of dit het zou worden ja of nee. Oftewel de basis die er staat is goed!

Op de terugweg heb ik nog eens na zitten denken wat bij mij allemaal een bijdrage heeft geleverd aan het losser krijgen van de muziek / een mooie stage krijgen:
1. Akoestiek aanpassen (absorptie/set-up toch 180 [°] verdraaien.
2. Bi-ampen of toch een zwaardere versterker -> nu moet de Lyngdorf alles alleen doen.
(dit komt in feite neer op de monitors waar al over gesproken is -> minder laag, dus ontlasten van je versterkers).
3. Betere speakerkabel (misschien toch eens overwegen om je set tussen de speakers te plaatsen)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 13:08:21
Ik ga er even vanuit dat een kabel die nieuw 1500 euro kost ik niet 2de hands voor 200 a 300 euro ga vinden en dus is het nu zowiezo geen optie en waarschijnlijk nooit want meer dan dat wil ik eigenlijk niet uitgeven voor een interlink.
Ook niet als dat een eind aan je upgrade-hobby met zich meebrengt?  >:D
Dan zou je je kunnen richten op muziek luisteren (of karaoke) als primaire hobby ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 13:12:52
Dat gaat nog niet. Ik heb een uur geleden de afgekoppelde electrostaten weer met de stofzuiger schoongemaakt (halfjaarlijkse schoonmaak) en nu moeten de panelen weer bijna een hele dag stabiel op lading komen... :o

Het geluk met twee losse sets is dat ik vandaag wel een filmpje kan gaan kijken.... ;D
Het was maar een grapje Arjen, ik hoor het tzt wel.

Stel dat je hem toch niet verkoopt (wat uiteraard je goed recht is) dan moet ik bekennen dat ik nog even niet weet wat ik ga doen. Ik vind de Artspeak kabel nieuw eigenlijk te duur en dus zou ik dan toch eerst verder gaan zoeken naar andere interlinks. Ik moet wel zeggen dat geen enkel ander component (voor zover je een kabel een component kunt noemen..) in dee hobby me zoveel hoofdbrekens heeft gekost om aan te schaffen als bekabeling  :P

jan-rotterdam

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15

Ondertussen heb ik wel afgeleerd om bepaalde dingen goed of slecht te noemen, want erg belangrijk is de match met de rest van de set en je eigen voorkeur qua smaak/muziek. De Siltech van Jan was misschien een ietswat slechtere match als de Tyr in deze set, maar ik vond hem tevens qua detail boven de rest uit steken. Jammer dat deze shootout niet bij mij thuis want, want ik ben wel erg benieuwd of dit tevens in mijn set het geval zou zijn.


Kan altijd nog  8)

Groeten Jan


hifiman

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
/*Kritische mode aan*/
Na het eerste nummer van Krall vroeg je wat me opviel aan de set: in je huidige ruimte staat de set assymetrisch, want duidelijk te horen is (het beeld trekt wat scheef weg). Het hoorbare laag probleem valt inderdaad mee, maar daarvoor had je al de nodige maatregelen moeten nemen. Het meeste wat vooraf opviel (in negatieve zin) was het blijven plakken van de muziek aan de speakers. Het komt niet echt los en daarmee mis je op een gegeven de echte body in je muziek. Geen nieuwe dingen, want zelf was je ook op zoek naar mogelijkheden om dit op te lossen.
/*Kritsche mode uit*/
Allereerst bedankt voor je verslag Jan!
Herkenbare opmerkingen! De opstelling kan/wil ik niks aan veranderen dus daar zal ik mee moeten leven. Dat loskomen daar ga ik zeker wel verder mee "experimenteren", volgens mij moet dat beter kunnen met deze speakers.

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
Desalniettemin heb jij alvast een hele mooie 5.1 opstelling terwijl ik nog maar tot 2.1 kom. Bovendien vind ik je projectiedoek (en de wijze waarop het eruit ziet), mede gezien de uiteindelijke prijs erg mooi! Ik vond de demo met de SVS en die shakers onder de bank ERG gaaf! (jammer dat onze bank van mijn vriendin is, anders had ik er óók alvast wat gaten onderin gesneden ;).
Mijn vrouw heeft zelfs geholpen met het opensnijden haha.  ;D Bedankt voor de complimenten  :)

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
Alhoewel niet iedereen de dezelfde bewoordingen had voor verschillende effecten tussen de kabels, was er wel onderling overeenstemming over welke kabel in jouw het beste presteerde: de ART-speak!
Yep, toch erg prettig dat wat dat betreft de neuzen allemaal dezelfde kant opstonden.

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
Tenslotte: toen we op een gegeven moment verder gingen met de exotische kabels viel mijn mond bijna open en begon ik inderdaad wat te stuiteren op de bank ;). Ikzelf vond het verschil enorm tussen de set vóór en na de Tyr. Inderdaad misschien buiten proporities in vergelijk met de rest van de set, maar hij liet wel horen waartoe je set nu al in staat is!
Zelfde geldt voor mij, mijn mond viel ook open, wat klonk die kabel veel en veel beter dan de hele rest! En dat was dan nog de unbalanced RCA aansluiting! En inderdaad, daar zit wat in, het is natuurlijk weer positief dat dit geluid uberhaupt mogelijk was met mijn set!  :) Jammer dat deze kabel zo duur is dat hij gewoon echt ruim boven mijn haalbare budget zit.

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
Bovendien het was opvallend dat de onderlinge verschillen van de interlinks zo duidelijk te benoemen te waren... vaak wist je al na 10 [sec] of dit het zou worden ja of nee. Oftewel de basis die er staat is goed!
Ja frappant he  ::)

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:15:15
Op de terugweg heb ik nog eens na zitten denken wat bij mij allemaal een bijdrage heeft geleverd aan het losser krijgen van de muziek / een mooie stage krijgen:
1. Akoestiek aanpassen (absorptie/set-up toch 180 [°] verdraaien.
2. Bi-ampen of toch een zwaardere versterker -> nu moet de Lyngdorf alles alleen doen.
(dit komt in feite neer op de monitors waar al over gesproken is -> minder laag, dus ontlasten van je versterkers).
3. Betere speakerkabel (misschien toch eens overwegen om je set tussen de speakers te plaatsen)
Bedankt voor de tips. Punt 1 is geen optie hier. Punt 2 heb ik het budget niet voor. Maar punt 3 ga ik denk ik nog wel eens serieus bekijken!


hifiman

Citaat van: squadra op september 10, 2006, 13:16:49
Ook niet als dat een eind aan je upgrade-hobby met zich meebrengt?  >:D
Nee, er zijn (helaas) grenzen  ;D

Jean Sibelius

Mocht Arjen beslissen om zijn Art-speak niet te verkopen, dan kun je mogelijk altijd nog naar de wat goedkopere Nordost kabels uit de monofil serie luisteren (lopend van Baldur, Heimdall via Frey naar de Tyr).
Qua prijzen van de eerste twee zou je even moeten informeren bij een leverancier..., maar volgens mij zijn die wel interessant gezien wat jij maximaal uit wilt geven.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hifiman

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:29:45
Mocht Arjen beslissen om zijn Art-speak niet te verkopen, dan kun je mogelijk altijd nog naar de wat goedkopere Nordost kabels uit de monofil serie luisteren (lopend van Baldur, Heimdall via Frey naar de Tyr).
Qua prijzen van de eerste twee zou je even moeten informeren bij een leverancier..., maar volgens mij zijn die wel interessant gezien wat jij maximaal uit wilt geven.
Dat zal ik zeker in gedachten houden!  :)

DA BoSS

#212
Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 13:05:06
Ik kan het helaas alleen maar be-amen wat je hier zegt. En wat nog veel vervelender is, ik denk niet dat ik er veel aan kan doen (het moet ook nog een huiskamer blijven)  :-\ Waar ik nog wel even benieuwd naar ben, als je even puur kijkt naar het luisteren op de sweetspot (daar zit ik tenslotte altijd), hoe ervaarde je dan de akoustische invloed?
Ehh misschien iets fout gegaan met de quotes?: ik heet daboss ipv jan rotterdam ;)

Mijn mening over akoustische invloed op de sweetspot: ruimte loopt snel 'vol', en ik heb de indruk dat die Paradigms ontzettende krachtpatsers zijn die hun energie niet goed kwijt kunnen (--> daardoor snel onrustig?)
Veel reflecties

Citaat
Helaas even geen budget voor andere speakers dus ik zal het er nog even mee moeten doen. Overigens ben ik nog helemaal niet zo tevreden, ik concludeer alleen dat ze qua prijs/prestatie verhouding een goede keus waren en nog steeds zijn (al had ik nu dan monitors genomen ipv vloerstaanders).
Nee hoor, komt zeker niet negatief over, ik waardeer eerlijke kritiek zeer!
Wat mij betreft geheel wederzijds, ik vond het een leuk clubje zo gisteren!  :)

Die speakers hun geluid is gewoon je ding (smaak), daar is NIKS mis mee. Vind ze zelf trouwens ook lekker, erg goede prijs-prestatie ook, maar denk niet ze ooit echt tot hun recht zullen komen in je huidige ruimte (gebrek aan..).
Neemt natuurlijk niet weg dat ze genietbaar zijn, 't is een compromis waar goed mee te leven valt voor je denk ik. Maar misschien toch eens akkoustisch advies inwinnen (is goedkoper dan nieuwe speakers)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

#214
Ik zit voor mezelf erg te denken aan een akkoustisch consult van bv. Thingman.
Maar zie erg op tegen de kosten en de gevolgschade (rare panelen in je woon kamer etc ;D)

Maar als meer mensen geinteresseerd zijn, kunnen we misschien een soort powerbuy organiseren?
>:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 13:32:29
Ehh misschien iets fout gegaan met de quotes?: ik heet daboss ipv jan rotterdam ;)
Haha mijn excuses  ;D

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 13:32:29
Mijn mening over akoustische invloed op de sweetspot: ruimte loopt snel 'vol', en ik heb de indruk dat die Paradigms ontzettende krachtpatsers zijn die hun energie niet goed kwijt kunnen (--> daardoor snel onrustig?)
Veel reflecties
Ok. Dat snel vollopen herken ik wel ja  :-\ Misschien dat er inderdaad nog wel iets te doen valt aan die reflecties. Ach zo blijft er altijd wat  om weer geld aan uit te geven  ;D

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 13:32:29
Die speakers hun geluid is gewoon je ding (smaak), daar is NIKS mis mee. Vind ze zelf trouwens ook lekker, erg goede prijs-prestatie ook, maar denk niet ze ooit echt tot hun recht zullen komen in je huidige ruimte (gebrek aan..).
Neemt natuurlijk niet weg dat ze genietbaar zijn, 't is een compromis waar goed mee te leven valt voor je denk ik. Maar misschien toch eens akkoustisch advies inwinnen (is goedkoper dan nieuwe speakers)
Ok helder Jasper  :) En ja misschien in de toekomst toch eens naar de de akoustiek (laten) kijken. Volgorde is nu even: interlink, dan filter hardwiren eventueel nog wat mee experimenteren (spoelen) en dan lange tijd even niks vrees ik  :P

Audiofiel

Citaat van: squadra op september 10, 2006, 13:16:49
Ook niet als dat een eind aan je upgrade-hobby met zich meebrengt?  >:D
Dan zou je je kunnen richten op muziek luisteren (of karaoke) als primaire hobby ;D

Eind aan upgraden? Ik geloof niet dat ik zelf veel last van dat virus heb...

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 13:00:12
In mijn stereoset is al 2,5 jaar niets veranderd... behalve de speakers. De ranke Acoustat Model One electrostaten zijn in de huiskamer vervangen door de brede Acoustat 33 electrostaten.

En dan staan die Model One's netjes niets te doen op de zolder na 12 jaar trouwe dienst. Wie weet switch ik nog terug of blijven ze in de werkkamerset hun dienst bewijzen...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: HSN op september 10, 2006, 13:29:45
Mocht Arjen beslissen om zijn Art-speak niet te verkopen, dan kun je mogelijk altijd nog naar de wat goedkopere Nordost kabels uit de monofil serie luisteren (lopend van Baldur, Heimdall via Frey naar de Tyr).
Qua prijzen van de eerste twee zou je even moeten informeren bij een leverancier..., maar volgens mij zijn die wel interessant gezien wat jij maximaal uit wilt geven.

Bedoel je dat die kabels zò betaalbaar zijn?

Citaat van: Audioloog op september 10, 2006, 12:52:41
Alhoewel ik het met je eens bent dat het geen kwaad zou kunnen andere Nordost kabels te proberen loop ik dan ook weer snel tegen budget aan, eigenlijk heb ik max 200 euro te spenderen nu...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Leuk om te lezen, jullie hebben veel getest  :D
Ik was vooral benieuwd naar de RSCables tov de LAT, maar de LAT die getest is veel duurder dan de RSCables.
Is het niet een idee om een duurdere RSCable te testen (Bijvoorbeeld 'The Duet Interconnect').
Qua prijs ligt deze meer in het straatje van de Artspeak, en dus ook eerlijker in vergelijk :)


Misschien moet Ronald eens op zoek gaan naar een set mooie monitor speakers icm een goede (muzikale) subwo
Wat me altijd opvalt bij de luisterervaringen van Ronald, dat er bijna altijd over een te scherp hoog wordt gesproken.
Ik denk dat je speakers hier het grootste aandeel in hebben, en dus kan je wellicht het beste eens kijken naar een andere speaker?

Audiofiel

Citaat van: jan-rotterdam op september 10, 2006, 13:23:53
Kan altijd nog  8)

Strak plan. Audioloog schijnt nog hapjes en drankjes over te hebben, dus alleen een datum ontbreekt om een en ander nog eens over te doen... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op september 10, 2006, 13:42:52
Bedoel je dat die kabels zò betaalbaar zijn?

frey 1m balanced $550--> hier
frey 1m rca $450 --> hier
heimdall 1m $395--> hier

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: Rody op september 10, 2006, 13:45:29
Leuk om te lezen, jullie hebben veel getest  :D
Ik was vooral benieuwd naar de RSCables tov de LAT, maar de LAT die getest is veel duurder dan de RSCables.
Is het niet een idee om een duurdere RSCable te testen (Bijvoorbeeld 'The Duet Interconnect').
Qua prijs ligt deze meer in het straatje van de Artspeak, en dus ook eerlijker in vergelijk :)


Misschien moet Ronald eens op zoek gaan naar een set mooie monitor speakers icm een goede (muzikale) subwo
Wat me altijd opvalt bij de luisterervaringen van Ronald, dat er bijna altijd over een te scherp hoog wordt gesproken.
Ik denk dat je speakers hier het grootste aandeel in hebben, en dus kan je wellicht het beste eens kijken naar een andere speaker?
oei qua kabels zit je mis denk ik ; deze uitslag vertelt veel meer over ronald zijn situatie dan over de daadwerkelijke verschillen (beter/slechter) tussen de interlinks. Ga er aub niet van uit dat in jouw situatie de uitkomsten hetzelfde zullen zijn >:D

Verder heb je gelijk qua speakers denk ik 8)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 13:49:04
frey 1m balanced $550--> hier
frey 1m rca $450 --> hier
heimdall 1m $395--> hier

Ah, ik snap de opmerking van HSN in dat licht... De nieuwprijs ligt in de buurt (wat hoger) dan die ArtSpeak kabel, dus tweedehands misschien binnen het bereik van Ronald. Moeten die Frey en Heimdall natuurlijk wel tweedehands voor minder dan de helft te koop zijn.... ::)

Waarom kost trouwens die Balanced Frey 100 euro meer? De pluggen zijn even duur, dus daar kan het niet aan liggen... ik neem aan dat de kabel oolk hetzelfde is? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#223
Citaat van: DA BoSS op september 10, 2006, 13:51:47
..deze uitslag vertelt veel meer over ronald zijn situatie dan over de daadwerkelijke verschillen (beter/slechter) tussen de interlinks. Ga er aub niet van uit dat in jouw situatie de uitkomsten hetzelfde zullen zijn >:D

Daar ben ik het mee eens. Als de situatie van Audioloog maatgevend zou zijn, dan gebruikte ik zelf ook niet die Madrigal HPC. ;)


Ik heb er trouwens zelf 14 mono interlinks van in gebruik... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Rody op september 10, 2006, 13:45:29
Leuk om te lezen, jullie hebben veel getest  :D
Ik was vooral benieuwd naar de RSCables tov de LAT, maar de LAT die getest is veel duurder dan de RSCables.
Is het niet een idee om een duurdere RSCable te testen (Bijvoorbeeld 'The Duet Interconnect').
Qua prijs ligt deze meer in het straatje van de Artspeak, en dus ook eerlijker in vergelijk :)
Er zijn voor mij twee redenen om niet aan de The Duet te gaan. Ten eerste ga ik nooit meer een kabel kopen zonder deze gehoord te hebben. Ten tweede is deze kabel alleen in RCA versie verkrijgbaar en ik wil graag balanced. Alhoewel.. Met de unbalanced Tyr was er weinig verkeerd  :o

Citaat van: Rody op september 10, 2006, 13:45:29
Wat me altijd opvalt bij de luisterervaringen van Ronald, dat er bijna altijd over een te scherp hoog wordt gesproken.
Ik denk dat je speakers hier het grootste aandeel in hebben, en dus kan je wellicht het beste eens kijken naar een andere speaker?
Het grootste aandeel hierin had de Krell versterker, vervolgens de Tjoeb cd speler (of beter gezegd de gebruikte buizen) en wellicht nu nog een beetje de speakers. Het scherpe hoog is nu weg Rody dus het is geen issue meer.. Neemt niet weg dat het hoog beter kan maar dan zal ik het denk ik hogerop (in prijs) moeten zoeken.