Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Lucky.L

Weet iemand of bij samsung,wanneer de nieuwe modellen komen [rond maart geloof ik],de oude modellen voor "dump"prijzen de deur uit gaan zoals bij panasonic waar ze soms wel voor rond de 30% goedkoper verkocht werden!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Midcall

Dat zal wel januari zijn, de periode dat MM en concurrenten met BTW-vrij acties komen. Vroeger heette dat gewoon de uitverkoop.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Geloof maar niet zoveel in die 19% BTW eraf.
Eerst verhogen ze de prijzen, waarna ze zo'n actie doen.

Klein voorbeeld wat zoals de Media Markt doet;

Stond volgens een nieuws artikel (paar weken geleden); een TV te koop, met het bordje erbij;
laatste model. Zeg maar van € 1800 voor € 1500. Na een tijdje stond diezelfde TV (dan wel
een zelfde exemplaar) te koop op dezelfde plek, ook met het bordje; Laatste model.
Maar nu was de prijs: van € 2100 voor € 1800. Men heeft een maand lang de activiteiten van de winkel(s) in de gaten gehouden,
en het is echt zoals ik hier aangeef (een beetje logisch denkend persoon, zou die conclusie ook kunnen trekken)

Wat de BTW dagen betreft; daar heb ik nog nooit in geloofd,
en als ik het artikel mag geloven, blijk ik gelijk te hebben. Een Filmpje met 19% BTW eraf kan ik ook
nog wel aanbieden, maar bijvoorbeeld een gloednieuwe Sony X900A (UHD TV), waar ineens bijna
€ 855 afgaat, dat lijkt mij een beetje veel. Eerst verhogen die prijs, en dan aanbieden. Zo kan ik het ook.

Zo zijn er bijvoorbeeld ook mensen die de Makro goedkoop vinden. Misschien de winst-pakkers,
maar de rest, en dat weet ik zeker (zoals films, etc) toch echt niet. Sterker nog ... vele artikelen zijn zelfs duurder.
Maar als je niet bepaalde prijzen weet, tja ... dan lijken zogenaamde aanbiedingen toch al snel goedkoop.

ps.

Ik zou voordat ik naar zo'n BTW dagje ga (ongeacht welke winkel) ... eerst maar even
wat prijsjes online nakijken, of het desbetreffende artikel inderdaad in prijs is gezakt.
Een zoekactie op internet is zo gedaan. Alleen kijk wel bij de bekende shops,
of waar je vaker besteld hebt. Steeds meer mensen worden namelijk opgelicht door malafide webshops.
Het totaal bedrag dat dit jaar buit is gemaakt, ligt bijna 2x zo hoog als in 2012.

MaxxMark

Het TV in de verkoop verhaal bij MM met de BTW dagen heb ik wel vaker gelezen. Ik meen ook dat MM daar een reactie/verklaring op had gegeven.. Wat die reactie was en of die valide was weet ik niet zeker meer. Maar het valt me in ieder geval op dat het verhaal regelmatig terugkomt.

Niet om je verhaal in twijfel te trekken of te ontkrachten, maar heb je het zelf ook gezien?

De enige ervaring die ik heb en waarvan ik weet dat het ook de andere kant op kan gaan (dus dat ze de actie correct volgen) is met de aanscahf van zowel een Apple MacBookPro als een Apple iMac. Beiden geen goedkope producten. En producten waar doorgaans een redelijk vaste prijs aan gekoppeld is. Bij de BTW dagen werd correct het voordeel berekend en lag de prijs van beide producten ver onder de prijs van de normale verkoopkanalen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

LuPo

Dat is ook mijn ervaring. Twee objectieven gekocht bij de laatste btw dagen en de prijzen klopte exact.

Ronin79

Ik heb die prijzen die ik van dat scherm noemde niet zelf gezien. Maar het kwam of van de consumenten bond of radar af.
Een artikel op het internet. Ik heb hem gisteren geprobeerd te zoeken, maar kan hem niet meer terug vinden.

Hoe dan ook .... natuurlijk zijn er wel prijzen bij die kloppen. Op een film, serie, game of iets in die richting ... klopt het wel.
Al zal een normale korting dan hoger uitvallen, omdat de BTW die daar op ligt niet echt hoog te noemen is.

Ik denk dat de MM niet de enige is die zulke praktijken toepast. Hoewel niet iedereen BTW (huisvrouwen  :P) daagjes hebben,
hebben ze wel eens uitverkoop, of speciale aanbiedingen. Het is echter altijd aan de klant of men dan toch iets wilt kopen of niet.
Van te voren de prijzen nakijken op bijvoorbeeld een prijs-vergelijk is zo gedaan, en ook een slimmere keuze.

LuPo

Laatst ging het over speelgoedwinkels die de prijzen gewoon verhogen en net doen alsof het een aanbieding is terwijl de prijzen in juli van dit jaar lager waren. :P Alles voor de feestdagen hè.. :D

V&D was de enige winkel die het niet deed.

MechanicalAnimal

Citaat van: SillentWolf op november 27, 2013, 03:59:18
Klein voorbeeld wat zoals de Media Markt doet;

Stond volgens een nieuws artikel (paar weken geleden); een TV te koop, met het bordje erbij;
laatste model. Zeg maar van € 1800 voor € 1500. Na een tijdje stond diezelfde TV (dan wel
een zelfde exemplaar) te koop op dezelfde plek, ook met het bordje; Laatste model.
Maar nu was de prijs: van € 2100 voor € 1800. Men heeft een maand lang de activiteiten van de winkel(s) in de gaten gehouden,
en het is echt zoals ik hier aangeef (een beetje logisch denkend persoon, zou die conclusie ook kunnen trekken)

Exact hetzelfde gehad bij Scheer&Foppen (whats in a name he ;) )

ik keek naar een TV..........1500 euro. Week erop een inruilactie, Ik had nog een kleine beeldbuisTV die het deed dus met die actie zou je 250 euro korting krijgen.

Ik terug naar de winkel om te zien of die inruilTV aan de eisen voldeed (kleuren, werkend, AB) en toen zag ik dat die TV ineens 1750 moest kosten. Dus van je 250 euro korting lever je meteen 150 euro in.

Maar het wordt nog gekker......

Verontwaardigde mail naar scheer en foppen gestuurd met dat verhaal, Krijg ik antwoord terug dat ze me spijtig genoeg niet konden helpen. De webshop is een andere divisie en heeft niks te zeggen over de fysieke winkels.

Maar de S&F-webshop wou me graag tegemoet komen en de TV met 250 euro korting ZONDER inruil verkopen, dus 1500 euro (webshop en winkelprijs was zelfde) minus 250 euro = 1250 euro.

Hoe maf wil je het hebben?  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Ronin79

Ze belazeren je, waar je bij staat. Persoonlijk geloof ik niet zoveel in die prijs stunten.
Gelukkig hebben we internet, en is alles snel op te zoeken, en te vinden. ;)

MechanicalAnimal

Precies, ik krijg liever een eerlijke 100 euro korting, dan als consument je zo belazerd zien worden.

Ik wil best betalen voor een stukje extra service bij winkeliers, bijv waar ik een smartphonehoesje in mijn handen kan hebben of een projector echt kan bekijken.

Maar winkels die zulke stunts uithalen, daar wordt ik echt heel erg moe van. Kun je nagaan toen amper nog iemand internet had........

Midcall

Citaat van: MechanicalAnimal op januari 23, 2014, 07:29:46

Maar winkels die zulke stunts uithalen, daar wordt ik echt heel erg moe van. Kun je nagaan toen amper nog iemand internet had........
Toen had je nog gewoon uitverkoop en kreeg je 30 tot 50% korting in een elektronikawinkel (niet dat er toen niet met prijzen werd gerommeld). Nu weet half Nederland niet hoe snel ze naar de winkel moeten rennen als er een paar dagen 'BTW-vrij' gewinkeld kan worden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

MechanicalAnimal

Ronin79

Geloof dat BTW ook maar niet.
Vaak worden prijsjes eerst verhoogd, en daarna de BTW eraf gehaald.
Resultaat .. ze maken ongeveer, danwel dezelfde omzet.

De mensjes rennen dan inderdaad als een kudde buffels naar de plaatselijke MM, om zich daar als
een stel malloten te storten op bijvoorbeeld een 42 inch k** tv van LG, die normaal ongeveer hetzelfde kost.
Zeg maar als huisvrouwen op een huishoudbeurs, die 2 halen 1 betalen zien staan bij een set nieuwe afwas borstels ... dat idee.

Op internet valt echter makkelijk te zien of het inderdaad om een goede aanbieding gaat. Alleen vele vergeten dat, en zien alleen
het magische woord: Aanbieding in het krantje staan. Ik weet wel dat het woord; aanbieding of korting, een woord is wat ons alle
aanspreekt ... maar men kan daar ook wel een beetje normaal op reageren.

Daarbij ... ik ga toch echt niet tussen al die prijs geile en zweterige mensen staan, als het inderdaad wel om een aanbieding zou gaan.
Beetje babbelen in een goede winkel, of rustig rondkijken op het internet, en je hebt het al gouw voor dezelfde prijs,
en anders betaal ik bij een bekende goede winkel, bijvoorbeeld; graag € 50 extra voor hun (wellicht voor mij al bekende) goede service.
Daar ga ik echt niet voor naar de MM, en daarbij .......
al helemaal niet voor bijvoorbeeld zo'n 42 inch inferieur product, die normaal ook niet boven de € 400 uitkomt.
Ongeacht hoeveel hij op dat moment moet kosten ;)

donaldk

MM is inderdaad vaak duur met de LG Plasma's net als de meeste ketens. Niet altijd, maar de paar keer dat ik er was in Amsterdam hadden ze een minder type staan voor hetzelfde geld als een betere (50" XGA in plaats van de 1080P instapper). Bij Saturn (Hoofddorp) hadden ze de keren dat ik er was ook vaak net niet de interessante prijs/kwaliteit modellen staan. Maar in de inch actie folders staan dan wel netjes de prijs/kwaliteit modellen tegen de goeie prijs met netjes die korting van de normale prijs afgehaald, ten minste met de betaalbaerdere LG1080P plasma's de laatse paar jaar. En het is geen Panasonic, maar een 60" Plasma voor 8/900 euro, was heel interessant.

MM had begin vorig jaar de Panasonic 42X60 in de aanbieding voor 333,-, daarna bij alle winkels/ketens alleen maar 399,-, een online aanbieder voor 379,- te vinden. Niet meer in de aanbieding geweest, dus bij MM had je een goeie prijs gehad, destijds. Ik had hem bijna besteld voor 399,-, maar ik heb geen iDeal. Een of twee dagen later was ie opeens 345,- bij Elektroworld/Euronics, op=op. Alleen via de website, maar uiteindelijk wel bezorgd via de winkel. Levering duurde geen twee dagen zoals op de site vermeld, maar bijna twee weken, ze waren zo populair dat we moesten wachten op een nieuwe levering aan Elektroworld. In een goeie winkel kom je echt niet onder de 399,- prijs weg. Misschien dat ze hem in de winkel voor je bestellen via de website;-).

Dus inderdaad wees prijsbewust en dat is steeds makkelijker.

Bij MM kun je inmiddels zo'n ding toch ook via de webwinkel bestellen en laten bezorgen, net als wij hebben gedaan bij Elektroworld. Hoef je minder te zweten. En inferieur product, hij geeft beter beeld dan de Sony 32" LED/LCD van 500,- die boven staat. En met KPN TV  (DVB-T)geeft een 1080P TV eerder een slechter dan een beter beeld dan een XGA Plasma. En een stapje hogere Panasonics was gelijk meer dan tweemaal de prijs van de instapper.

Tuurlijk het is geen dikke 4K HDR/Wide Gamut 100+ inch TV, gewoon een leuke betaalbare Huiskamer TV-tje. En tja dat wil de massa;-). En MM verkoopt liever 100 maal 400,- dan 10 x 2000,-.

djaxx

Zag bij de tv boer een laatste stuks aanbieding van de pana plasma 50vt60.
Was gelijk verkocht aan het heerlijke plaatje!
De laatste stukprijs is 1377 euro voor deze tv, neem ik hem? is het een goede prijs voor deze tv of is het plasma verhaal afgelopen en wacht ik beter op betaalbare oled of dergelijke?

Ronin79

Het plasma verhaal is zo goed als afgelopen. Maar ik denk wel dat de prijs redelijk is.

djaxx

Ik maak hieruit op dat jij het het niet zou doen?

Ronin79

Zelf heb ik al een plasma in huis, Een Pio Kuro .. dus ik zou niet zo snel een Plasma overwegen.
Had ik er geen thuis hangen, zou ik nu een plasma om verschillende redenen niet kiezen.
Echter, die redenen gelden niet voor iedereen .. omdat het oa. met mijn oren te maken heeft
(Plasma's zoemen, en bij Panasonic willen ook nog wel eens de fans aanslaan. Dat is in mijn geval niet handig).

Mijn Plasma staat wel op de lijst om vervangen te worden. Al dan niet volgend jaar. 4K LED heeft mijn voorkeur,
maar wel een topmodel, geen mid-level of instap. Dus een AX900 zou eventueel kunnen (mits de testen negatief uitvallen,
en men n iet waar kan maken wat Panasonic beweerd). OLED kan ook .. alleen ben ik daar nog niet van overtuigd.
Mocht bijvoorbeeld de LG veel beter wezen dan de AX900, en de houdbaarheid van de dioden is goed ... dan heb ik wat
om over na te denken (echter heb ik al een lange tijd erg veel oog problemen, en zie gewoon slecht. Ook qua licht.
Een nieuw scherm zou op dit moment, voor mij overbodig zijn zolang men niet weet wat het is, en niet beter word.
Dus zet ik de planning maar in de ijskast. Vergeten doe ik het echter niet)

Kijk ik er puur objectief na, en ga niet uit van mijn persoonlijke mening of reden waarom wel en niet ... dan is een Plasma van nog
geen € 1400 geen slechte deal. 50 inch is leuk, echter is er ook een ST model, die wellicht een 55 inch voor datzelfde bedrag aanbied.
Alleen is die niet sterk met 3D, als je daar naar zou kijken.

Wil je dus niet veel geld kwijt zijn aan een nieuw OLED of 4K  (4000 + excl. kabels en beugel), maar je toch het beste wat er te krijgen
is voor die € 1400 dan lijkt mij een van de 2 genoemde Plasma's (ST of VT) een mooie aankoop.

Ik heb een test voor je opgezocht, die ik in het verleden wel eens ben tegengekomen.

http://www.cnet.com/products/panasonic-tc-p55st60/

ps.

De oren en ogen die ik wel eens aanhaal, is puur ter info, waarom ik bepaalde (persoonlijke) keuzes maak.
Niets meer.

Snutchz

De ST60 lijkt mij geen optie voor djaxx.. deze heeft een veel te hoge input lag  ..wees gewaarschuwd voor IR/Burn-in met de laatste plasma lijn van Panasonic.. 'n stukje beleid is wel op z'n plaats.. maken de kids ook gebruik van de TV ?  :tounge: ..en ja, het plaatje is waanzinnig!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

djaxx

Citaat van: Snutchz op mei 25, 2014, 18:56:59
De ST60 lijkt mij geen optie voor djaxx.. deze heeft een veel te hoge input lag  ..wees gewaarschuwd voor IR/Burn-in met de laatste plasma lijn van Panasonic.. 'n stukje beleid is wel op z'n plaats.. maken de kids ook gebruik van de TV ?  :tounge: ..en ja, het plaatje is waanzinnig!

Ja dochter maakt er ook gebruik van ja. Zoveel last dan toch met de vt reeks inzake inbranden en ir? Dacht dat dit juist beter was?
Je bent er zelf tevreden van of niet sntchz?

djaxx

Citaat van: SillentWolf op mei 25, 2014, 18:19:16
Zelf heb ik al een plasma in huis, Een Pio Kuro .. dus ik zou niet zo snel een Plasma overwegen.
Had ik er geen thuis hangen, zou ik nu een plasma om verschillende redenen niet kiezen.
Echter, die redenen gelden niet voor iedereen .. omdat het oa. met mijn oren te maken heeft
(Plasma's zoemen, en bij Panasonic willen ook nog wel eens de fans aanslaan. Dat is in mijn geval niet handig).

Mijn Plasma staat wel op de lijst om vervangen te worden. Al dan niet volgend jaar. 4K LED heeft mijn voorkeur,
maar wel een topmodel, geen mid-level of instap. Dus een AX900 zou eventueel kunnen (mits de testen negatief uitvallen,
en men n iet waar kan maken wat Panasonic beweerd). OLED kan ook .. alleen ben ik daar nog niet van overtuigd.
Mocht bijvoorbeeld de LG veel beter wezen dan de AX900, en de houdbaarheid van de dioden is goed ... dan heb ik wat
om over na te denken (echter heb ik al een lange tijd erg veel oog problemen, en zie gewoon slecht. Ook qua licht.
Een nieuw scherm zou op dit moment, voor mij overbodig zijn zolang men niet weet wat het is, en niet beter word.
Dus zet ik de planning maar in de ijskast. Vergeten doe ik het echter niet)

Kijk ik er puur objectief na, en ga niet uit van mijn persoonlijke mening of reden waarom wel en niet ... dan is een Plasma van nog
geen € 1400 geen slechte deal. 50 inch is leuk, echter is er ook een ST model, die wellicht een 55 inch voor datzelfde bedrag aanbied.
Alleen is die niet sterk met 3D, als je daar naar zou kijken.

Wil je dus niet veel geld kwijt zijn aan een nieuw OLED of 4K  (4000 + excl. kabels en beugel), maar je toch het beste wat er te krijgen
is voor die € 1400 dan lijkt mij een van de 2 genoemde Plasma's (ST of VT) een mooie aankoop.

Ik heb een test voor je opgezocht, die ik in het verleden wel eens ben tegengekomen.

http://www.cnet.com/products/panasonic-tc-p55st60/

ps.

De oren en ogen die ik wel eens aanhaal, is puur ter info, waarom ik bepaalde (persoonlijke) keuzes maak.
Niets meer.

Thx voor je uitgebreide reply! Ga er nog even over nadenken.
Spijtige is dat mijn sony ldc het nog perfect doet  :nopompom:
Maar ben toe aan een groter maatje dan deze 40 inch.

Ronin79

Je zou de Sony altijd op je slaapkamer, computer kamer of waar dan ook kunnen zetten.

Wat Plasma betreft .. ze kunnen inderdaad snel inbranden. De Panasonics schijnbaar sneller als de Pioneers.
Hoewel ik zelf dus een Pioneer heb, heb ik nooit problemen met inbranden gehad. Gewoon wat instellingen
aanpassen (oa. contrast en helderheid), en oppassen met bepaald content (niet te veel / te lang logo's of andere
statische beelden op je scherm). Voel je, je daar toch wat te onzeker over ... en het feit dat Plasma's zoemen,
en soms de fans aanslaan. Dan zou ik kijken naar andere opties; LED, 4K LED of OLED, waarbij de eerst genoemde
gewoon voor de formaliteit genoemd is  ;)

Syphon

Citaat van: djaxx op mei 25, 2014, 19:26:15
Ja dochter maakt er ook gebruik van ja. Zoveel last dan toch met de vt reeks inzake inbranden en ir? Dacht dat dit juist beter was?
Je bent er zelf tevreden van of niet sntchz?
Ik heb de ST van Panasonic, de 65inch versie. Wat ze hierboven zeggen kan ik niet bevestigen., ben juist super tevreden, zowel 2D als 3D. Inbranden gebeurt ook nergens. Goede blurays zijn echt top.

Ronin79

He ! .... je spreekt in meervoud  :P  ;)

De ST komt goed uit de testen, en is ook nog niet eens zo duur ook.
Alleen Plasma heeft zo zijn eigenschappen, ongeacht merk.