Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Vanadium

Vanmiddag naar de MM in Deventer wezen kijken naar een 40" LCD voor in de slaapkamer, toevallig hingen de Sharp 40LE700E, Samsung 7000 led en de Sony 40Z5500 dusdanig bij elkaar dat je in een oogopslag de verschillen kon zien. De Sharp springt er met kop en schouders boven uit.  Mooi in detail en het zwart neigt naar plasma.

De sony en samsung zijn wel ziggo ci+ gecertificeerd en hebben nog meer leuke foefjes maar voor de beste weergave ga ik voor de sharp.

Nooff

Citaat van: The Vampire op oktober 22, 2009, 16:43:15
wat noof zeg klopt wel. eerder Sharp dan Samsung. maar kleurweergave is natuurlijk ook niet alles. ik vind dat de sharps ook nog veel te weinig nuances heeft in de kleuren. en het beeld is te gedigitaliseerd. een Kuro oogt wat dat betreft veel rustiger.

heb het al vaker gezegd maar, ik zou gewoon naar de winkel gaan en even met eigen oogjes vergelijken. neem dan alles rustig in je op en ga dan nog een keer terug. vaak zie je dan dingen die je de eerste keer niet zag.

Het is zeker geen Kuro, maar voor LCD vind ik het toch heel behoorlijk. Overigens is LED nog niet genoeg doorontwikkeld en zal er ongetwijfeld ooit een beter paneel komen. Let wel, LED is momenteel puur een manier om aan de stroomverbruiksnormen van de EU te voldoen, meer ook niet. In mijn ogen is er maar 1 goede LED tv, de Sharp XS serie. Ik moet zeggen dat ik daar wel behoorlijk van onder de indruk ben!

jasjenl

Citaat van: Nooff op oktober 23, 2009, 00:01:49
Het is zeker geen Kuro, maar voor LCD vind ik het toch heel behoorlijk. Overigens is LED nog niet genoeg doorontwikkeld en zal er ongetwijfeld ooit een beter paneel komen. Let wel, LED is momenteel puur een manier om aan de stroomverbruiksnormen van de EU te voldoen, meer ook niet. In mijn ogen is er maar 1 goede LED tv, de Sharp XS serie. Ik moet zeggen dat ik daar wel behoorlijk van onder de indruk ben!
Maar je hebt het nu over twee verschillende LED series van Sharp: de XS serie die RGB LED backlights hebben (en volgens mij ook aan local dimming doen) en de 600/700 serie, die 'gewone' LED backlights hebben en geen local dimming hebben. Welke vind je nu dan het beste?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Geert

Citaat van: jasjenl op oktober 22, 2009, 18:51:10
Moet je alleen wel in de gelegenheid zijn om de settings van de tv in de winkel een beetje fatsoenlijk in te stellen.

Als je weet wat een calibratie, wat een instelling is, met het beeld doet, dan weet je tevens dat het ondoenlijk is, om enkel op basis van het beeld zoals dat in de winkel ten toon wordt gespreid een keuze te kunnen maken.

Zelf was ik vastbesloten om een panasonic te kopen, heb even getwijfeld bij een samsung en heb uiteindelijk voor een pioneer gekozen waar ik hartstikke tevreden over ben. Of de keuze hetzelfde was geweest als ik een direct vergelijk had kunnen maken tussen gecalibreerde toestellen weet ik dus niet.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

jasjenl

Citaat van: Geert1962 op oktober 24, 2009, 13:22:54
Als je weet wat een calibratie, wat een instelling is, met het beeld doet, dan weet je tevens dat het ondoenlijk is, om enkel op basis van het beeld zoals dat in de winkel ten toon wordt gespreid een keuze te kunnen maken.
Heb je op zich gelijk in, maar sommige toestellen staan in winkels zo slecht afgesteld, dat ze een relatief erg vertekend beeld kunnen geven van wat een toestel daadwerkelijk kan. Een beetje wat met instellingen 'klooien' kan dan al een boel helpen.
CiteerZelf was ik vastbesloten om een panasonic te kopen, heb even getwijfeld bij een samsung en heb uiteindelijk voor een pioneer gekozen waar ik hartstikke tevreden over ben. Of de keuze hetzelfde was geweest als ik een direct vergelijk had kunnen maken tussen gecalibreerde toestellen weet ik dus niet.
Ik heb ook al eens eerder hier op het forum geopperd dat ik best interesse zou hebben in een winkel die alleen maar gecalibreerde toestellen toont. Ik denk echter dat het commerciëel niet interessant genoeg of überhaupt haalbaar zal zijn.. Anderzijds zie ik ook wel hier en daar toch weer steeds vaker wat high-end winkels opduiken, die zich vooralsnog echter voornamelijk op audio richten. Maar wie weet komt er nog wel een keer ook zoiets wat (ook) op beeld gericht is.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ferry34

Citaat van: Snutchz op oktober 21, 2009, 13:41:57
Er is maar één den beste.. nou ja, eigenlijk zijn dat er twee  :P >

Pioneer LX5090 / KRP-500M

:thumbs-up:

Ik was eigenlijk rustig aan het sparen voor een opvolger van mn nog steeds prachtige isf gecalibreerde (bedankt Frank!) Panasonic TH50PV70, kijkafstand is 2,80 m en ik kijk daar geen tv (gameroom), alleen HD in de vorm van xbox360 games, blu-ray op de ps3.
De bedoeling was om te wachten op de Panasonic 54 of 58V10, maar toen ik de absurd hoge prijzen daarvan zag, verslikte ik me danig in mn koffie!  (€4000-€5000 en dat waren internetprijzen):nervous:

Damn! En één van de weinige (zo niet enige) opties was een Pioneer maar die waren onbetaalbaar op die grootte en zo goed als uitverkocht.......
totdat Smits er nog 2 had staan, de allerlaatsten. (hij had er in 1 week nog 3 kunnen verkopen!)

Eigenlijk kwam het niet echt uit en ik heb al mn geld bijeen moeten schrapen, maar voor dat geld kon ik m niet laten staan (€3400, helaas kost de voet ook nog €300). Groot voordeel is dat ik mn Pana bij hem kon inruilen en dat heeft toch echt de doorslag gegeven. Volgende week wordt die afgeleverd:

De Pioneer KRP600M 60 inch full hd plasma :pompom: :headbanging: (foto's volgen dan zeker)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Snutchz

..benieuwd of Panasonic er volgend jaar overheen gaat  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: ferry34 op oktober 31, 2009, 12:11:25
Ik was eigenlijk rustig aan het sparen voor een opvolger van mn nog steeds prachtige isf gecalibreerde (bedankt Frank!) Panasonic TH50PV70, kijkafstand is 2,80 m en ik kijk daar geen tv (gameroom), alleen HD in de vorm van xbox360 games, blu-ray op de ps3.
De bedoeling was om te wachten op de Panasonic 54 of 58V10, maar toen ik de absurd hoge prijzen daarvan zag, verslikte ik me danig in mn koffie!  (€4000-€5000 en dat waren internetprijzen):nervous:

Damn! En één van de weinige (zo niet enige) opties was een Pioneer maar die waren onbetaalbaar op die grootte en zo goed als uitverkocht.......
totdat Smits er nog 2 had staan, de allerlaatsten. (hij had er in 1 week nog 3 kunnen verkopen!)

Eigenlijk kwam het niet echt uit en ik heb al mn geld bijeen moeten schrapen, maar voor dat geld kon ik m niet laten staan (€3400, helaas kost de voet ook nog €300). Groot voordeel is dat ik mn Pana bij hem kon inruilen en dat heeft toch echt de doorslag gegeven. Volgende week wordt die afgeleverd:

De Pioneer KRP600M 60 inch full hd plasma :pompom: :headbanging: (foto's volgen dan zeker)

Vet hoor, gefeliciteerd  :pompom:

Nooff

Citaat van: Snutchz op oktober 31, 2009, 12:25:12
..benieuwd of Panasonic er volgend jaar overheen gaat  :hehe:

Verwacht van niet eigenlijk. Gewoon nog even lekker de 5090/6090 en KRP500/600 technologie uitmelken is veel goedkoper  ;)

Snutchz

..als ze die technologie ook maar ietsjes weten te verbeteren volgend jaar(al is 't alleen maar met toevoegingen als THX/IFC) ..gaat Pana er overheen hoor..  :clapping: ..'n 60" zal dan wel kneiterduur uitpakken.... dus den KRP blijft prijs-technisch de betere keus  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Snutchz op oktober 31, 2009, 13:26:10
..als ze die technologie ook maar ietsjes weten te verbeteren volgend jaar(al is 't alleen maar met toevoegingen als THX/IFC) ..gaat Pana er overheen hoor..  :clapping: ..'n 60" zal dan wel kneiterduur uitpakken.... dus den KRP blijft prijs-technisch de betere keus  :thumbs-up:

Ik vind de THX optie leuk, maar daar heb je na een aantal speeluren niets meer aan aangezien het grotendeels een "fixed" modus is.   

Snutchz

zó snel verliest ie z'n kleurtjes niet.. en ik meende dat er wel rekening is gehouden met inspelen... deels... ach, jij zou 't verschil toch niet kunnen zien heur... mensenogen....nog altijd beperkt  :hehe:

Midcall

Citaat van: Nooff op oktober 31, 2009, 12:29:34
Verwacht van niet eigenlijk. Gewoon nog even lekker de 5090/6090 en KRP500/600 technologie uitmelken is veel goedkoper  ;)

Och, Pioneer is in oktober volledig gestopt met het produceren van tv's, niet alleen Plasma, maar ook geen LCD's meer. Hoe de support over een jaar of 3 is indien er een defect ofzo optreed is erg onzeker, als ik een Pioneer zou overwegen lijkt me dit wel informatie die van belang is.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Dennis N

Ik heb mij laten vertellen door Smits dat het volle garantie geeft voor 3 jaar en dat pioneer nog 7 jaar gegarandeerd onderdelen levert.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Kronzilla

Eigelijk benutten de fabrikanten gewoon niet het uiterste van led achtergrondverlichting bij de lcd- techniek. Ik ga wellicht appels met peren gaan vergelijken, maar ik had gelezen dat Barco hd referentie monitoren voor broadcast heeft, welja het is 22.5" (type nr RHDM2301P) en met een zgn scanning curtain achtergrond led verlichting,met een sensor die de kleurtemperatuur monitort,omdat je met aging led achtergrondverlichting anders een kleurtemperatuur verschuiving krijgt.Maarja professioneel broadcast is heel wat anders dan consumenten grootformaat. Mocht men die techniek nu eens gaan toepassen op grote schermen door andere merken, maarja dat zou de prijs toch wel gigantisch opdrijven. Maar het is wel de moeite als je leest wat Barco aan het probleem van judder,motion blur en andere ziektes probeert te verhelpen  ;D

Spidey^

Zucht. Heb nu na een sturen van +/- 60 mailtjes nu 2 adressen gevonden waar ze nog een LX-6090 hebben staan. De één vraagt 4500,- (RAF Amsterdam, als je 't ervoor over hebt go for it!) en de ander 4000,- (laatste weliswaar inclusief voet).

4k begint er aardig op te lijken, maar ik denk dat ik het de investering niet waard vind tegenover een 50 inch van letterlijk de helft van de prijs. Voor 3500/3600 zou ik het al heel snel doen denk ik, maarja dat scheelt niet eens zo heel veel meer dan. Nog even goed - maar niet te lang - over denken :)

Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

holco

Citaat van: Spidey^ op november  4, 2009, 11:09:55
Zucht. Heb nu na een sturen van +/- 60 mailtjes nu 2 adressen gevonden waar ze nog een LX-6090 hebben staan. De één vraagt 4500,- (RAF Amsterdam, als je 't ervoor over hebt go for it!) en de ander 4000,- (laatste weliswaar inclusief voet).

4k begint er aardig op te lijken, maar ik denk dat ik het de investering niet waard vind tegenover een 50 inch van letterlijk de helft van de prijs. Voor 3500/3600 zou ik het al heel snel doen denk ik, maarja dat scheelt niet eens zo heel veel meer dan. Nog even goed - maar niet te lang - over denken :)

Heb zelf de LX-6090H 3 maanden geleden voor €3200,00 incl. gratis bezorgen gekocht, had al het vermoeden dat ik er toen niet te lang mee moest wachten ;)
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Roon-Rock / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

Spidey^

Ja, wrijf het er maar in! >:( :smile:

Denk dat ze door de schaarste nu ook de prijs weer omhoog kunnen laten gaan, kan voor de 5090 ook gebeuren binnen een maandje of anderhalf denk ik. Als je hier kijkt: http://www.displaywars.com/50-inch-16x9-vs-60-inch-16x9, lijkt het allemaal wel mee te vallen. In de winkel lijkt het verschil wel ietsje groter nog. De 50" lijkt de beste optie voor wat je ervoor krijgt maar ben zo bang dat ik straks spijt ga krijgen :sigh:
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

holco

Citaat van: Spidey^ op november  4, 2009, 12:30:15
Ja, wrijf het er maar in! >:( :smile:

Denk dat ze door de schaarste nu ook de prijs weer omhoog kunnen laten gaan, kan voor de 5090 ook gebeuren binnen een maandje of anderhalf denk ik. Als je hier kijkt: http://www.displaywars.com/50-inch-16x9-vs-60-inch-16x9, lijkt het allemaal wel mee te vallen. In de winkel lijkt het verschil wel ietsje groter nog. De 50" lijkt de beste optie voor wat je ervoor krijgt maar ben zo bang dat ik straks spijt ga krijgen :sigh:

Was niet mijn bedoeling om het in te wrijven!!

Geef alleen maar aan dat dit soort extreme buiten kansen snelle reacties vragen anders pies je naast de boot.

Kijk alleen maar naar de concurrentie als je nu een gelijkwaardig toestel wil hebben en wat dat kost!! en dan heb je nog steeds niet de kwaliteit van een Kuro scherm ;)
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Roon-Rock / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

Dennis N

Citaat van: Spidey^ op november  4, 2009, 11:09:55

3790 euro bij a better price www.abetterprice.nl/product.asp?productnr=1468

En nog op voorraad maar dat zal niet lang meer duren!!

LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Spidey^

Citaat van: Dennis N op november  4, 2009, 19:34:34
3790 euro bij a better price www.abetterprice.nl/product.asp?productnr=1468

En nog op voorraad maar dat zal niet lang meer duren!!
Thanks voor de link, maar ze leveren hem excl. voet. Dus alsnog 4100,-  :mellow:

holco

Je zou eens een belletje kunnen wagen aan de plasma-discounter.
My Showcase

tHURTle

Zat ik van de zomer nog aan een beamer te denken. wil ik nu toch maar een andere televisie.

Heb ongeveer een budget van rond de 1000Euri.

Tv moet zijn rond de 115 -120 cm.
FullHD
Scherp beeld. No Ghosting.tijdens snelle beelden.
Etc etc.

Wat er voornamelijk op word gekeken zijn films van de HDD.
En uiteraard normale TV nu nog kpn digitenne maar word waarschijnlijk Canal digitaal zodra TV er is.

Heb er een tweetal zelf gevonden.
Samsung LE46B650 en de Sony KDL 46V5500.

Waar gaat de voorkeur naar uit.?

Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)

Snutchz

"Geen ghosting tijdens snelle beelden" ? ..hmm... dan vallen beide schermen al af  :laugh:

De beste keuze zal dan de TX-P46S10 zijn ;) ..nog ietsjes beter is de TX-P46G10, alhoewel die wel wat boven het budget uitstijgt.

Plasma dus  :thumbs-up:

tHURTle

Citaat van: Snutchz op november  7, 2009, 10:37:50

De beste keuze zal dan de TX-P46S10 zijn ;) ..nog ietsjes beter is de TX-P46G10, alhoewel die wel wat boven het budget uitstijgt.

Plasma dus  :thumbs-up:

Vallen redelijk binnen budget.redcoon 1075euri
Zijn er geen LCD schermen die het probleem als hierboven oplossen . Bv een 200hz. een LG?

Philips 47PFL8404H is ook nog een  optie,. Heb al veel gelezen over deze.. Valt met zijn 1050 ook net binnen budget.

Grt
Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)