LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op april 26, 2007, 22:30:44
Vergeet niet tijdens je WHOOOZZZZAAAAAAAHHHHHHHH! sessie om ook aan je oorlelletjes te draaien. Alleen dan is het effectief ;)

Hahahaha!!! Scherp...  ;)

Ik heb even een half uurtje gemediteerd.... zittend op het konijn...  :P  Werkt ook rustgevend...  >:D

Citaat van: Kef-mania op april 26, 2007, 22:32:43
Welke upgrade is het hardst nodig in IGA Gekijo? Nieuwe AMP  8 (21.6%)
Nieuwe DVD/CD speler  5 (13.5%)
HTPC/HD weergever  2 (5.4%)
1 konijn minder   22 (59.5%)
 
Totaal aantal stemmen: 37


en kabeltjes....   ::) ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Citaat van: TheSpeedSkater op april 26, 2007, 22:30:44
Vergeet niet tijdens je WHOOOZZZZAAAAAAAHHHHHHHH! sessie om ook aan je oorlelletjes te draaien. Alleen dan is het effectief ;)





Je bent een Bad Boy ;)


;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

R

;D ;D

Citaat van: LittleNinja op april 26, 2007, 22:34:44
Ik heb even een half uurtje gemediteerd.... zittend op het konijn...  :P  Werkt ook rustgevend...  >:D

LittleNinja

Niets groots te melden, slechts een kleine toevoeging aan het geheel.

Het was me al lang geleden geadviseerd maar eigenlijk is het er niet meer echt van gekomen. Mijn dvd speler was tot nu toe aangesloten middels SCART naar mijn Sony. Helaas heeft mijn speler dus geen RGB over SCART, dus de aansluiting was niet op zijn best, aldus Frank.

Afgelopen weekend heb ik van verschillende mensen wat S-video kabels kunnen lenen om eens te testen wat het resultaat is. Daar ik niet weet hoelang de dvd speler zijn werk nog zal doen had ik geen zin om giga bedragen uit te geven aan een kabeltje die slechts ?? maanden dienst zal doen.

De kabels die ik heb aangesloten warenn van Vivanco, Oehlbach en Profigold.

De Profigold pakt de aansluiting het minst stevig. De andere twee klikken ietsje steviger vast. Verder zijn het nette kabels voor het geld. We hebben verschillende films erin gegooid om te kijken of en wat het verschil was. Uiteraard een aantal animatiefilms i.v.m. het rijke kleurenpalet en de scherpte van het beeldmateriaal. Daarnaast nog gekeken naar Gladiator & POTC vanwege de kleuren maar ook de donkere scenes.

De vergelijking is makkelijk gemaakt omdat beide aansluitingen kunnen blijven zitten en je kunt vanaf je luie stoel switchen tussen de aansluitingen.

Eerlijkheidshalve moet ik eerlijk toegeven dat ik niet erg veel verschillen zie!! Wellicht is het omdat ik besloten had om geen honderden euro's uit te geven aan de kabel of misschien is het mijn ongetrainde oog.. De verschillen waren in ieder geval erg klein. Aan de ene kant twijfelde ik ook of ik een kabel moest kopen hiervoor.

Wat me wel erg opviel was dat de Vivanco zorgde voor de grootste synchronisatieproblemen!! En aangezien er geen lipsync correctie op de dvd speler zit, is dit een groot probleem. Daarnaast was er weinig verschil met de SCART aansluiting. De Vivanco viel als eerste af.

De twee overgebleven kabels gaven ook iets problemen met de synchronisatie, maar die waren verwaarloosbaar. Als het op het beeld aankwam vonden we dat de Oehlbach het minste toevoegde aan het beeld. Er zat een klein verschil in de kleuren, maar in geval van de Oehlbach vonden we het verschil te gering om over te gaan op de S-video kabel.

De Profigold had nog het meeste effect op het geheel. De iets lossere aansluiting merk je gelukkig weinig van, behalve dat de kabel misschien iets eerder losschiet bij het aansluiten van andere kabels, maar daar wens ik toch geen hobby van te maken.

Diezelfde dag heb ik nog de kabel gehaald bij de leverancier. Eenmaal aangesloten zag ik dat het verschil in de kleuren heftiger was dan het exemplaar dat ik te leen had gekregen!! Iets te zelfs!! Vreemd genoeg werden de kleuren rustiger na een uur of zes films afspelen... Kan dit bij een nieuwe video kabel??

Zowel de SCART als de S-video kabel zijn nog steeds aangesloten. Wie geeft me nog wat hints om de verschillen duidelijker te maken?

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

videokabels moeten net als audio kabels inspelen. het kan dus zeker dat de kleuren na loop van tijd iets veranderen.
volgens mij zijn de verschillen minder extreem dan bij audio kabels, maar het kan dus zeker kloppen :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Citaat van: Sicco op mei 29, 2007, 10:16:15
videokabels moeten net als audio kabels inspelen. het kan dus zeker dat de kleuren na loop van tijd iets veranderen.
volgens mij zijn de verschillen minder extreem dan bij audio kabels, maar het kan dus zeker kloppen :)

Thanks voor je reactie.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Als je nog tips wilt over het inspelen van je kabels moet je even in het ''stomlullen'' topic kijken, daar staan zeker nog wel een paar bruikbare tips ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

#232
Citaat van: reza op mei 29, 2007, 11:04:31
Als je nog tips wilt over het inspelen van je kabels moet je even in het ''stomlullen'' topic kijken, daar staan zeker nog wel een paar bruikbare tips ;)

:-X :) :D ;D


Reza, nog bedankt voor afgelopen zondag!! Was weer super gezellig!!

Het was trouwens erg leuk om eens in HD te gamen op "mannen" formaat!!  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Ontdek het verschil...

( En in dit geval heb ik het niet over het weer, de aflevering op TV, de plaats van de sub etc etc.. Het gaat om een technische en esthetische aanpassing... )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#235
Inderdaad... Geen bizarre wijzigingen.

De hele boel was aangesloten op de normale huiskamergroep ( electra ). De kabel liep al vanuit de meterkast naar de centrale plek achter de wand, echter was er nog geen stekkerblok geplaatst en zat er nog geen zekering in de HT groep.

Een vriend van me werkt in de electra en deze heeft een mooi stekkerblok ( 8x ) op de kop weten te tikken. Het is een beetje als een Rittalblok. Geen hele grote bedragen dus, maar een prima investering.

Dat betekende dus dat de kabels & stekkers die nog zichtbaar waren, nu weg zijn!! Op de eerste foto zie je bij de rechter speaker nog stekkers in de muur zitten. Op het tweede plaatje zijn deze weg. Overigens liepen deze kabels aan beide zijden.. Niet echt mooi dus!! ( De tweede foto is gemaakt met mijn telefoon, de Sony K810i, waarbij er best wat licht naar binnen kwam. Niet verkeerd dus. )

Verder zijn nu alle kabels ( waaronder de speakerkabels ) achter de wand langs gevoerd en zijn verder lopende stroomkabels ( voor de verlichting ) onder de afwerkplinten geplaatst. De verlichting zit weer op de normale woonkamergroep.

Als laatste heb ik afgelopen week een nieuwe subkabel besteld omdat het konijn de bestaande kabel weer eens aan zag als zijn lunch...  >:(   

De nieuwe kabel is de QED Qunex P-SW geworden ( 6 meter ). Ik heb QED gevraagd welke van de twee gelijkgeprijsde modellen ( de Qunex P-SW of de Contour MP-SW ) ik het beste kon kiezen. Aangezien de dikte van de kabel geen rol speelde hebben ze geadviseerd om voor de Qunex te gaan. De Contour is een hele dunne kabel en vormt daarmee een compromis. De Qunex is de betere keus, aldus de importeur. Hij komt over een weekje ongeveer binnen. Tot die tijd moet ik dus zonder doen....  :-[

Overigens heb ik ontdekt ( jaja, nu pas!! ) dat de allerlaagste tonen nog steeds worden weggehaald bij de hoofdspeakers als je hebt aangegeven dat de lage tonen moeten worden weergegeven door de fronts en de sub. De fronts staan dan wel als "large" ingesteld. Op het moment dat je de lage tonen laat weergeven door de fronts, dus zonder sub, dan gaan de B&W's echt heel veel dieper!! De sub lijkt dan niet eens zoveel meer toe te voegen.. Toch merk je bij films en games dat je bepaalde signalen mist.. en die wil ik toch wel graag terug!!  ^-^  Een weekje wachten nog.

De meeste kabels liggen nu onbereikbaar voor het konijn.. De kabels die nog open liggen zal ik in een PVC hulsel gaan plaatsen, zodat ik geen last meer zal hebben van konijnenvraatzucht!!

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Reza,

De volgende keer dat je deze kant op komt zal ik je "Black" eens laten zien.. ( PS2 game ) Het is SD maar zonder twijfel een indrukwekkend spel!!!

We hebben overigens gisteren zijn spullen aangesloten bij mij thuis. Zijn amp tikt ook bij mij.  :(
De amp is ook open geweest. Er zit geen fan in, dus dat kan het niet zijn. Hij tikte ook als hij uitgeschakeld was ( stekker eruit ), dus dat zou toch duiden op krimpen en uitzetten door warmte.. Vreemd genoeg tikte hij zelfs nog een uur nadat hij uitgezet was...

Zijn dvd speler geeft wel een duidelijk mooier beeld dan die van mij. Het gaat dan niet om de kleuren, maar puur om de scherpte van het beeld. De Faroudja doet echt uitstekend zijn werk!! Hij is erg benieuwd wat zijn dvd speler met een beamer zou doen. ( Hij zei al dat hij hem mee zou nemen de eerst volgende keer dat we jouw kant op komen.  ;D )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dynam1ke

Citaat van: LittleNinja op juli  8, 2007, 11:36:29De volgende keer dat je deze kant op komt zal ik je "Black" eens laten zien.. ( PS2 game ) Het is SD maar zonder twijfel een indrukwekkend spel!!!

Black is echt ge-wel-dig. Ik heb dan de xbox(1) versie, maar ik heb heb hem na aanschaf van mijn xbox360 nog gehaald. Hij kan qua graphics nog goed tippen aan de launch 360 games, en het geluid...dat is gewoon echt om te smullen. Een gaaf puntje van dit spel is ook dat als je je wapen herlaad, de persoon in het spel zijn ogen focust op zijn wapen, waardoor de omgeving even onscherp wordt; héél realistisch. De explosies en de wapens zitten echt VOL power, vooral qua geluid. Must-have voor een gamer met een leuke set  ;D
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

reza

Hoi Dennis,

Ik ken indd BLACK ook van mijn oude X-box ik heb hem ook gehad en gespeeld ;)

Een hele vreemde zaak dat tik verhaal?? Het lijkt me wel duidelijk dat hij er weer mee terug moet gaan naar de leverancier.
Desnoods krijgt hij een hele nieuwe AMP maar dit kan gewoon niet. Ik denk dan ook indd dat het een krimp/uitzet verhaal is maar het blijft vreemd.

Faroudja,s zijn altijd welkom bij mij ;D

Beter zo van die stekkerdoos. Ziet er wat afgewerkter uit zo.


Heeft hij het naar zijn zin gehad? ( vast wel ;D )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Citaat van: reza op juli  8, 2007, 12:29:31
Hoi Dennis,

Ik ken indd BLACK ook van mijn oude X-box ik heb hem ook gehad en gespeeld ;)

Een hele vreemde zaak dat tik verhaal?? Het lijkt me wel duidelijk dat hij er weer mee terug moet gaan naar de leverancier.
Desnoods krijgt hij een hele nieuwe AMP maar dit kan gewoon niet. Ik denk dan ook indd dat het een krimp/uitzet verhaal is maar het blijft vreemd.

Faroudja,s zijn altijd welkom bij mij ;D

Beter zo van die stekkerdoos. Ziet er wat afgewerkter uit zo.


Heeft hij het naar zijn zin gehad? ( vast wel ;D )

Het apparaat gaat ook zeker weer terug. Het bizarre van het verhaal is dat hij de schroeven van de behuizing iets had losgedraaid voordat hij hem verzond. Deze zaten nu nog even los!!!! Die lui bij Yamaha hebben dus waarschijnlijk alleen geluisterd en konden niets vinden.. toen het ding simpelweg teruggestuurd met het verhaal "We hebben een aantal zaken preventief vervangen en getest.". BULLSH*T!!!

Hij vond het zeker tof!! Ben benieuwd of hij nu vaker online zal zijn..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

 ;D


Citaat van: LittleNinja op juli  8, 2007, 12:36:39


Hij vond het zeker tof!! Ben benieuwd of hij nu vaker online zal zijn..


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

TheSpeedSkater

Netjes zo. Helemaal geen kabels meer. Ga ik onthouden!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op juli  8, 2007, 13:41:11
Netjes zo. Helemaal geen kabels meer. Ga ik onthouden!

Hoezo, ga je ook een konijn nemen??  :P   K'zou t nie doen...   ::)




Waarschijnlijk sinds het plaatsen van de nieuwe stekkerdoos maakt de TV een zoemend geluid over de speakers. Ik heb standaard het volume van de TV op 30 staan, de rest regel ik af vanaf de digitale TV tuner.

Als ik het volume op de TV omlaag breng, neemt ook de ruis af. Als ik vervolgens het volume van de TV tuner omhoog breng, blijft de ruis op de achtergrond ( wordt dus niet sterker ).

Volgens mij kan ik concluderen dat dit betekent dat er electromagnetische storingen ontstaan. Voor de plaatsing van het blok had ik hier geen last van. De stroomkabels van de componenten werden verdeeld over twee WCD's welke op dezelfde groep stonden. Nu gaan ze naar dat ene blok welke een aparte groep heeft.

Dit is volgens mij ook niet het probleem. Het probleem ligt hem, naar verwachting, in het feit dat alle kabels nu veel dichter bij elkaar liggen. Vanavond ga ik wat experimenteren met de aansluitingen en de manier waarop de kabels elkaar passeren.

Adviezen zijn hierin van harte welkom!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Hoi,


Dit is indd heel goed mogelijk. Ik heb het zelf ook in mn stekker blok als ik daar de 2 klik aan klik uit te dicht bijelkaar doe doen ze het niet, ze geven dus storing aan elkaar. Dus kan het met jouw kabels ook zo zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Citaat van: reza op juli 14, 2007, 12:17:49
Hoi,


Dit is indd heel goed mogelijk. Ik heb het zelf ook in mn stekker blok als ik daar de 2 klik aan klik uit te dicht bijelkaar doe doen ze het niet, ze geven dus storing aan elkaar. Dus kan het met jouw kabels ook zo zijn.

Sowieso schijnen dergelijke afstandsbedieningen drastische vervuilingen te veroorzaken op het net. Bij mij zitten ze wel op een andere groep als het audio en beeld gebeuren.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#245
Het is zover.... We zijn op een belangrijkpunt aangekomen.  :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#246
En hierbij de registratie van de officiele 3000 ste post op het HT forum..  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Citaat van: reza op juli 14, 2007, 23:52:26
Rookie :P

^-^

Je hebt altijd "baas-boven-baas". ( En in sommige gevallen "dwaas-boven-baas"...  :P )

;D  ;D  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"