LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTR

lol
goed bezig LN! heb je al tijdje niet gesproken, maar zie dat je niet stil zit!
nog dingen vanplan met de poll? dus door t geselecteerde ding aan te schafffen?

LittleNinja

Citaat van: HTR op juli 15, 2007, 17:12:48
lol
goed bezig LN! heb je al tijdje niet gesproken, maar zie dat je niet stil zit!
nog dingen vanplan met de poll? dus door t geselecteerde ding aan te schafffen?

Plannen zat... nu nog de cash..  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

#256
hehe en wat betreft dat andere, over 19 posts doe ik met je mee;)

edit: foutje nog 14 posts ;)

HTip

#257
Citaat van: LittleNinja op juli 14, 2007, 23:49:29
En hierbij de registratie van de officiele 3000 ste post op het HT forum..  :P

Proficiat!! En natuurlijk heb je die post bewaard voor je eigen topic 8)
(Zal nog wel even duren voordat ik zover ben ::))

Nog niet eerder jouw topic gelezen :-[ Nu wel :D

Je hebt een mooi HT gemaakt 8) (ook al is ie niet dedicated ;))
Ga zeker de ontwikkeling volgen.

Ik heb in je poll gestemd op (heel verrassend ;D) 'projector en scherm'.
Ik weet zeker dat je daar het meeste plezier aan zal beleven
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: htip op juli 16, 2007, 17:41:39
Proficiat!! En natuurlijk heb je die post bewaard voor je eigen topic 8)
(Zal nog wel even duren voordat ik zover ben ::))

Nog niet eerder jouw topic gelezen :-[ Nu wel :D

Je hebt een mooi HT gemaakt 8) (ook al is ie niet dedicated ;))
Ga zeker de ontwikkeling volgen.

Ik heb in je poll gestemd op (heel verrassend ;D) 'projector en scherm'.
Ik weet zeker dat je daar het meeste plezier aan zal beleven

Posts komen vanzelf.. Ik was het bijna vergeten om het hier te posten.  ;D

Ik zou graag een dedicated ruimte willen hebben, maar dat zit er voorlopig niet in. ( geen zolder of kelder om hiervoor aan te wenden ) Ach.. dit blijft een simpel woonkamer HT'tje waar eigenlijk niet zo gek veel aan gedaan is. Alleen een wandje met verlichting geplaatst.  ;)

Yep.. Een beamer zou ongetwijfeld het meeste impact hebben op dit moment. We werken momenteel hard aan nieuwe funding van mijn plannen.. ( lees: carriere  ;D )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 05:56:29
Ik zou graag een dedicated ruimte willen hebben, maar dat zit er voorlopig niet in. ( geen zolder of kelder om hiervoor aan te wenden ) Ach.. dit blijft een simpel woonkamer HT'tje waar eigenlijk niet zo gek veel aan gedaan is. Alleen een wandje met verlichting geplaatst.  ;)

Niet zo bescheiden, hoor :D Je hebt je HT mooi geïntegreerd in je woonkamer. Je oplossing voor de verlichting vind ik erg mooi 8)

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 05:56:29
Yep.. Een beamer zou ongetwijfeld het meeste impact hebben op dit moment. We werken momenteel hard aan nieuwe funding van mijn plannen.. ( lees: carriere  ;D )

LOL ;D Je hebt inderdaad ook de nodige euri nodig (dat lijkt wel eens te worden vergeten ;D)

Maar je hebt in ieder geval genoeg ruimte op je wand...

P.S. Je was er weer vroeg bij vanmorgen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: htip op juli 17, 2007, 12:00:24
Niet zo bescheiden, hoor :D Je hebt je HT mooi geïntegreerd in je woonkamer. Je oplossing voor de verlichting vind ik erg mooi 8)

LOL ;D Je hebt inderdaad ook de nodige euri nodig (dat lijkt wel eens te worden vergeten ;D)

Maar je hebt in ieder geval genoeg ruimte op je wand...

P.S. Je was er weer vroeg bij vanmorgen ;)

Tja... en ik heb het ook nog eens niet zelf verzonnen....  :-[  :-[
Maar goed. Het staat er.. Ik ben er blij mee.  8)

Vanmorgen was ik wakker geschokken uit een droom. Dacht meteen "Mooi. Kan ik nog ff op het forum rondneuzen!"  ;D

Overigens vandaag druk bezig geweest met mijn hobby en de funding. Vanmorgen eerst een goed gesprek gehad met een mogelijke nieuwe werkgever. Vervolgens ben ik mijn nieuwe subkabel op gaan halen. De QED is binnen!! Vanavond even koppelen aan de electronica.  8)  8)  8)

Grappig. De kabel zit in een standaard verpakkinkje die je ook aantreft bij een GAMMA kabeltje van € 2,30 inclusief BTW... Dat zou dus betekenen dat zoveel mogelijk geld is geïnvesteerd in de kwaliteiten van de kabel..  ;)  ;D

Vanavond misschien een fotootje plaatsen.. ( mochten er mensen uberhaupt belangstelling voor hebben  ::) ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 12:43:12
Vanmorgen was ik wakker geschokken uit een droom. Dacht meteen "Mooi. Kan ik nog ff op het forum rondneuzen!"  ;D

Nou ben ik natuurlijk wel benieuwd waarover je hebt gedroomd :o

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 12:43:12
Overigens vandaag druk bezig geweest met mijn hobby en de funding. Vanmorgen eerst een goed gesprek gehad met een mogelijke nieuwe werkgever.

Dan is de basis gelegd... Succes met het verkrijgen van een nieuwe baan 8)

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 12:43:12
Vervolgens ben ik mijn nieuwe subkabel op gaan halen. De QED is binnen!! Vanavond even koppelen aan de electronica.  8)  8)  8)
Vanavond misschien een fotootje plaatsen.. ( mochten er mensen uberhaupt belangstelling voor hebben  ::) ).

Feli :D en natuurlijk willen we een foto zien :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: htip op juli 17, 2007, 18:23:19
Feli :D en natuurlijk willen we een foto zien :P

Even een beetje geexperimenteerd met de nieuwe kabel. Een ding wat meteen op valt is dat het signaal sterker door komt. Met dezelfde volume instellingen komt er meer geluid uit de speaker. De vorige kabel was gewoon de kabel welke standaard bij de REL geleverd werd. Toendertijd had ik de verwachting dat je een degelijke kabel zou krijgen bij een sub van 1800 euro... helaas. De freebee was echt een freebee...  :-\

Ook heb ik wat volume instellingen omgedraaid. ( Subamp lager en uitgangssignaal verder omhoog. ) Dit komt het geluid ook ten goede.

Wat me opvalt aan het geluid is meer detail. Nou vind ik dit op zichzelf een beetje een lege en vage opmerking, maar ik denk het volgende te horen. Corrigeer me indien het mijn inbeelding is die mijn perceptie beinvloed...

De oude kabel leek naast de bedoelde frequenties ook omliggende frequenties weer te geven. Dus als de bron een signaal af gaf van 30 t/m 35 Hz, dat de kabel er uiteindelijk een bredere band van leek te maken, bijvoorbeeld 25 t/m 40 Hz. Er lijkt dus alleen informatie door te komen die ook bedoeld is om weer te geven. Je lijkt zo makkelijker het verschil te herkennen wanneer er wisselingen in het laag plaatsvinden.

Dit lijkt de sub ook muzikaler te maken. Het klinkt mooi en opgeruimd ( afgebakende frequenties, geen rommeltje ). Strakke en duidelijke weergave zonder een teveel aan info. Ook het dynamische bereik van de oude kabel lijkt beperkter te zijn. Bij een testje op luider nivo hoorde ik nagenoeg geen lage tonen, maar trilden er wel wat huiskamer attributen. Dit zou dus moeten duiden op frequenties beneden de 20 Hz ( onder het menselijk gehoor, toch? ).

In ieder geval heb ik wel het idee dat het de investering waard is geweest. Da's belangrijk.  ;)

hierbij wat foto's... ( lukte me niet goed om close up te doen )


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

dan moet je op t tulpje drukken ( dat betekent macro foto) dan focust ie ook van dichtbij

LittleNinja

Citaat van: HTR op juli 17, 2007, 22:23:36
dan moet je op t tulpje drukken ( dat betekent macro foto) dan focust ie ook van dichtbij

Ik ken de macro stand inderdaad. Hij lijkt alleen niet te werken..  :-\

Je stelt toch eerst de macro stand in en dan ga je fotograveren?  Of moet je eerst "richten", dan de macrotoets indrukken en daarna fotograveren??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli 18, 2007, 07:15:48
Ik ken de macro stand inderdaad. Hij lijkt alleen niet te werken..  :-\

Je stelt toch eerst de macro stand in en dan ga je fotograveren?  Of moet je eerst "richten", dan de macrotoets indrukken en daarna fotograveren??

De macrotoets is een speciale instelling. Die geldt voor alle foto's totdat je die weer uitschakelt. Richten is dan voldoende, je moet alleen rekening houden met de minimale brandpuntsafstand. Die verschilt per camera. Als je binnen die afstand komt, krijg je nooit een scherpe foto.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Thanks. Ik ga het nog even proberen.  :)

Zijn er nog mensen die de verschillen herkennen wat betreft het geluid uit de sub??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 22:13:30
Ook heb ik wat volume instellingen omgedraaid. ( Subamp lager en uitgangssignaal verder omhoog. ) Dit komt het geluid ook ten goede.

Ik heb ook daarmee geëxperimenteerd en kom tot dezelfde conclusie. Maar de balans is zeer delicaat. Als de subamp te laag staat en het uitgangssignaal te hoog wordt het er niet beter op.

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 22:13:30
Wat me opvalt aan het geluid is meer detail. De oude kabel leek naast de bedoelde frequenties ook omliggende frequenties weer te geven. Dus als de bron een signaal af gaf van 30 t/m 35 Hz, dat de kabel er uiteindelijk een bredere band van leek te maken, bijvoorbeeld 25 t/m 40 Hz. Er lijkt dus alleen informatie door te komen die ook bedoeld is om weer te geven. Je lijkt zo makkelijker het verschil te herkennen wanneer er wisselingen in het laag plaatsvinden.

Dit lijkt de sub ook muzikaler te maken. Het klinkt mooi en opgeruimd ( afgebakende frequenties, geen rommeltje ). Strakke en duidelijke weergave zonder een teveel aan info.

Ik heb vanaf het begin een VDH MC The Bay C5 Hybrid. Ik weet niet of dat een match is voor jouw QED, maar ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik weet wel dat mijn SVS veel meer tonen weergeeft, sneller is en daardoor muzikaler overkomt.

Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2007, 22:13:30
Ook het dynamische bereik van de oude kabel lijkt beperkter te zijn. Bij een testje op luider nivo hoorde ik nagenoeg geen lage tonen, maar trilden er wel wat huiskamer attributen. Dit zou dus moeten duiden op frequenties beneden de 20 Hz ( onder het menselijk gehoor, toch? ).

Die test was met de oude kabel? Als er attributen gaan meetrillen hoeft dat niets met volume te maken te hebben. Je kunt ook de eigenfrequentie (freq waarop iets gaat meetrillen) van die attributen gevonden hebben ;) Misschien dat de guru's hierover meer kunnen vertellen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Gek vraagje misschien...

Mijn vrouw komt ineens met het volgende.. "Kunnen we geen speakers aansluiten voor buiten?"

Ik heb een "mains B" uitgang, dus dat moet lukken.. Maar wie heeft er ervaring met outdoor speakers? Het hoeven absoluut geen toppers te zijn want mijn vrouw wenst geen auralex in de tuin..  ::)

Wat kosten die dingen, wat adviseren jullie....?

8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Citaat van: LittleNinja op augustus  4, 2007, 14:35:26
Gek vraagje misschien...

Mijn vrouw komt ineens met het volgende.. "Kunnen we geen speakers aansluiten voor buiten?"

Ik heb een "mains B" uitgang, dus dat moet lukken.. Maar wie heeft er ervaring met outdoor speakers? Het hoeven absoluut geen toppers te zijn want mijn vrouw wenst geen auralex in de tuin..  ::)

Wat kosten die dingen, wat adviseren jullie....?

8)
Volgens mij is hier een aantal maanden ook een topic over geweest. Uitkomst was dat het veel geld was voor heel erg weinig kwaliteit. Ze zijn er in verschillende vormen, maar het meest zijn ze in de vorm van een steen. De zgn. Rock Speakers :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LittleNinja

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus  4, 2007, 14:55:34
Volgens mij is hier een aantal maanden ook een topic over geweest. Uitkomst was dat het veel geld was voor heel erg weinig kwaliteit. Ze zijn er in verschillende vormen, maar het meest zijn ze in de vorm van een steen. De zgn. Rock Speakers :)

Ach, het hoeft geen "onherkenbare" speaker te zijn. Kleine monitor achtige dingen zijn prima..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Heb je een overdekt terras? Of moeten de speakers tegen de elementen kunnen?

Wat ik (vroeger) deed, was met een langere kabel mijn speakers binnen voor de openslaande deuren plaatsen. Als het feestje voorbij was, alles weer terug op zijn plaats en klaar!

Voor die paar keer dat ik dat moest doen, was dat een afdoende oplossing...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

daxie

Misschien zo een weerbestendige bootspeaker?

LittleNinja

Dat zal niet lukken.. Daarnaast vind ik die CDM's nogal lastig verplaatsen met hun gewicht van ongeveer 25 kg per stuk.

Wellicht is het beter om gewoon een stel monitors voor binnen te kopen ( 2e hands ) en deze gewoon naar binnen halen als ze niet nodig zijn. De kabel zou ik gewoon kunnen laten liggen..

Citaat van: daxie op augustus  4, 2007, 17:17:08
Misschien zo een weerbestendige bootspeaker?

Als ik het goed begrijp zijn die dingen niet zo denderend.. ( kwalitatief )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

Citaat van: LittleNinja op augustus  4, 2007, 17:21:31
Als ik het goed begrijp zijn die dingen niet zo denderend.. ( kwalitatief )
Nou dat valt nog reuze mee. Die dingen zijn best goed. Alleen hou er wel rekening mee dat op een boot ze zijn ingebouw in een polyerster deel van het schip waardoor er een klankast is. Maar ik zou anders gewoon 2 kleine monitor speakertjes kopen voor een leuk sfeer muziekje op de achtergrond. Neem aan dat je niet wilt dat de gehele buurt zit mee te genieten van je muziek? :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog