LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RubenV.

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2013, 17:06:17
Bedankt voor de headsup, Ruben. ;)

Graag gedaan  ;) Over het internet uit het glasvezel pakket ben ik overigens wel zeer tevreden, en dat mag natuurlijk ook wel eens gezegd worden.

Niet slecht met een 50Mb/s abbo.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


LittleNinja

Ik had laatst 6,9 MB/sec en dat was uitzonderlijk hoog. Meestal zit ik op 1,5 a 2 MB/sec.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Even wat (langlopende) problemen trachten op te lossen..

NUMMER 1
Mijn oude PS3 stond al weer een half jaar in de kast. De machine werd vlak voor zijn verhuizing overvallen door het bekende YLOD. Niets meer dus.

Kort geleden heb ik de schijf van 500GB er uit gehaald om te kijken of ik de voorraad films die er op staat kon redden. Ik heb het schijfje in een behuizing gehangen. De behuizing is van origine gekocht met deze schijf. Hij heeft geen eigen voeding, maar wel een dubbele USB kabel voor de juiste hoeveelheid voeding ( zo neem ik aan ).

Het volgende probleem doet zich voor: als ik het schijfje aansluit op de pc, laat deze hem niet zien. Vanuit apparaatbeheer kan ik hem wel vinden, werkt hij correct en zijn de juiste stuurprogramma's geïnstalleerd... Aldus apparaatbeheer. En toch ziet hij hem niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit veranderd?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: LittleNinja op maart 24, 2013, 11:19:46
Even wat (langlopende) problemen trachten op te lossen..

NUMMER 1
Mijn oude PS3 stond al weer een half jaar in de kast. De machine werd vlak voor zijn verhuizing overvallen door het bekende YLOD. Niets meer dus.

Kort geleden heb ik de schijf van 500GB er uit gehaald om te kijken of ik de voorraad films die er op staat kon redden. Ik heb het schijfje in een behuizing gehangen. De behuizing is van origine gekocht met deze schijf. Hij heeft geen eigen voeding, maar wel een dubbele USB kabel voor de juiste hoeveelheid voeding ( zo neem ik aan ).

Het volgende probleem doet zich voor: als ik het schijfje aansluit op de pc, laat deze hem niet zien. Vanuit apparaatbeheer kan ik hem wel vinden, werkt hij correct en zijn de juiste stuurprogramma's geïnstalleerd... Aldus apparaatbeheer. En toch ziet hij hem niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit veranderd?

De PS3 draait een Linux OS dacht ik dus zal er ook wel een linux filesysteem op staan.
Kan je niet booten met een live CD zoald Knoppix oid? En dan de schijf bekijken? Anders op windows een driver als ext2fsd installeren en kijken of die hem dan wel zichtbaar maakt.

Miesepies

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2013, 02:12:59
Zojuist even bezig geweest met de LCD alignment. Eigenlijk had ik geen idee wat ik moest doen en hoop dan ook dat wat ik gedaan heb het juiste is..  Ik vond het overigens knap lastig om de veranderingen te zien in het beeld. Waar moest ik nou op letten? Wat moest er wel of niet gebeuren.. :eh:

Moest zelf ook aan de slag met alignment. Had last van paarse en groene randen, vooral in de hoeken. Een paar keer een rondje van alle hoeken moeten doen om het acceptabel te krijgen. Maar wel vreemd, op mijn TW3000 had ik dit probleem niet.

Ik heb een 'budget' projecta scherm, en daar zie ik nog wel witte letters een beetje gloeien (kan het niet anders beschrijven). Vraag me af of een hoger gain dit fenomeen niet erger maakt? Denk wel dat een beter (stoffen) doek een beter resultaat kan geven... Maarja, dan ben je ook al gauw weer 2K+ armer...

LittleNinja

Hi Riwi.

Ik heb aan de hand van jouw input ook nog even verder gezocht. Het lijkt er echter sterk op dat iedere HDD specifiek voor jouw PS3 encrypted wordt waardoor je nooit meer toegang zal krijgen tot de info op de schijf. Nagenoeg overal waar ik kijk loop ik uit op een dood spoor.

Citaat van: riwi op maart 24, 2013, 12:31:14
De PS3 draait een Linux OS dacht ik dus zal er ook wel een linux filesysteem op staan.
Kan je niet booten met een live CD zoald Knoppix oid? En dan de schijf bekijken? Anders op windows een driver als ext2fsd installeren en kijken of die hem dan wel zichtbaar maakt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Hi Mies,

Wellicht moeten wij eens vergelijken bij elkaar. Het beeld zou in principe gelijk moeten zijn. Daarnaast wonen we goed bereikbaar voor elkaar.

Groet,
LN

Citaat van: Miesepies op maart 24, 2013, 12:49:18
Moest zelf ook aan de slag met alignment. Had last van paarse en groene randen, vooral in de hoeken. Een paar keer een rondje van alle hoeken moeten doen om het acceptabel te krijgen. Maar wel vreemd, op mijn TW3000 had ik dit probleem niet.

Ik heb een 'budget' projecta scherm, en daar zie ik nog wel witte letters een beetje gloeien (kan het niet anders beschrijven). Vraag me af of een hoger gain dit fenomeen niet erger maakt? Denk wel dat een beter (stoffen) doek een beter resultaat kan geven... Maarja, dan ben je ook al gauw weer 2K+ armer...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Citaat van: LittleNinja op maart 26, 2013, 23:24:07
Hi Riwi.

Ik heb aan de hand van jouw input ook nog even verder gezocht. Het lijkt er echter sterk op dat iedere HDD specifiek voor jouw PS3 encrypted wordt waardoor je nooit meer toegang zal krijgen tot de info op de schijf. Nagenoeg overal waar ik kijk loop ik uit op een dood spoor.


Daar ben je blij mee dan :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LuPo

Citaat van: LittleNinja op maart 24, 2013, 11:19:46
Even wat (langlopende) problemen trachten op te lossen..

NUMMER 1
Mijn oude PS3 stond al weer een half jaar in de kast. De machine werd vlak voor zijn verhuizing overvallen door het bekende YLOD. Niets meer dus.

Kort geleden heb ik de schijf van 500GB er uit gehaald om te kijken of ik de voorraad films die er op staat kon redden. Ik heb het schijfje in een behuizing gehangen. De behuizing is van origine gekocht met deze schijf. Hij heeft geen eigen voeding, maar wel een dubbele USB kabel voor de juiste hoeveelheid voeding ( zo neem ik aan ).

Het volgende probleem doet zich voor: als ik het schijfje aansluit op de pc, laat deze hem niet zien. Vanuit apparaatbeheer kan ik hem wel vinden, werkt hij correct en zijn de juiste stuurprogramma's geïnstalleerd... Aldus apparaatbeheer. En toch ziet hij hem niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit veranderd?

Kun je hem niet in een werkende PS3 stoppen en zodoende de gegevens eraf krijgen?

LittleNinja

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 08:40:02
Kun je hem niet in een werkende PS3 stoppen en zodoende de gegevens eraf krijgen?

Nee, die gaat hem niet accepteren en zal hem eerst willen formateren, als ik me niet vergis.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: LittleNinja op maart 26, 2013, 23:24:07
Hi Riwi.

Ik heb aan de hand van jouw input ook nog even verder gezocht. Het lijkt er echter sterk op dat iedere HDD specifiek voor jouw PS3 encrypted wordt waardoor je nooit meer toegang zal krijgen tot de info op de schijf. Nagenoeg overal waar ik kijk loop ik uit op een dood spoor.

Da's beroerd inderdaad. Mijn PS3 ervaring stamt nog van de tijd dat je hem kon dual booten met een linux variant. Die kon dan wel op de schijf 'kijken'. Tenminste op bepaalde delen van de schijf. Ik heb de PS3 vlot weg gedaan toen er alternatieven voor de PS3 als bluray speler op de markt kwamen. Gamen deed ik er niet mee.

Het concept van de PS3 is dat al je 'aankopen' geregistreerd staan en je dus met je oude account op een nieuwe PS3 alles weer terug kan krijgen zonder kosten. Maar voor zelf gedownload materiaal geldt dat niet natuurlijk  :crazy:

LittleNinja

De game data mis ik niet heel erg. Alleen GT5 was ik alles kwijt maar dat speel ik zelden tot nooit. Voor de rest deed ik alleen multiplayer en daar miste ik niets aan.

Het gaat me vooral om de verzameling films.. Ik weet niet meer welke er allemaal op stonden. Vooral veel animaties voor de kids.

Ik ga hem maar opnieuw formatteren zodat ik hem gewoon kan gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

misschien ben ik al te laat, maar waarom repareer je de ps3 niet?
heb ik ook gedaan, en het werkt niet super, zal wel een kwestie van tijd zijn voor hij weer overlijd, maar dan kun je wel bij je films.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Citaat van: SV..S op maart 29, 2013, 14:07:02
misschien ben ik al te laat, maar waarom repareer je de ps3 niet?
heb ik ook gedaan, en het werkt niet super, zal wel een kwestie van tijd zijn voor hij weer overlijd, maar dan kun je wel bij je films.

Je bent niet te laat... Het stond gepland voor dit weekend. :D

De PS3 repareren betekent dat ik wellicht weer bij mijn films kan, maar ik kan ze er dan niet afhalen.. Je kan ze volgens mij niet terug kopiëren, toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Citaat van: SV..S op maart 29, 2013, 15:40:38
Oké, dat is waar, dat weet ik eigenlijk ook niet?

Ik zal het vanavond eens proberen met mijn huidige PS3... Maar meen me te herinneren dat dit niet mogelijk is. Stom ding... Begin steeds meer te balen van dergelijke gesloten bedrijven zoals Apple, Sony met z'n PS3 enzovoort..

Ik heb er overigens vaak aan gedacht om hem te repareren, echter het voorgespiegelde vooruitzicht dat hij toch weer stuk gaat heeft me tot op heden weerhouden van die pogingen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Het terug halen van een film vanaf de PS3 naar een externe HDD of pc kan niet. Geen probleem, we gaan de HDD wel formatteren en als externe HDD gebruiken.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

NUMMER 2

Het volgende probleem is dat ik signaal verlies heb tijdens het kijken naar een film via de Epson TW9100W. Ik heb deEpson zowel bedraad als draadloos aangesloten. Vanaf de Oppo BDP-103 (HDMI1) gaat er een HDMI kabel (HQ 15m) rechtstreeks naar de Epson. Wanneer we een film kijken valt op een gegeven moment het beeld en het geluid weg gedurende enkele seconden. Het beeld komt vervolgens even terug om vervolgens direct weer weg te zijn. Na enkele seconden komen beeld en geluid dan weer terug.

Dit gebeurt eenmaal in een film. Dit is voorgekomen met verschillende films, allen vanaf originele BD. Zowel 2D als 3D. Geluid loopt over analoog en valt dus ook weg met het beeld. Nog niet getest met draadloos. Ik moet het ook nog testen met een download via de Oppo.

Allereerst verdenk ik de wat goedkopere HDMI kabel van 15m. Dit is een oudere HQ. Hij doet wel full HD en 3D pakt hij ook gewoon. Vreemde is dat geluid ook weg valt, terwijl dat niet via HDMI loopt.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Bij mij valt het geluid ook uit als ik met hdmi switch, dus helemaal vreemd lijkt me dat niet. Heb je genoeg aan 10 meter? Rens heeft nog een mooie kabel te koop




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Nee, ik heb echt 15 nodig. Helaas.

Maar ik wil eerst alle andere zaken uitsluiten voordat ik een kabel ga kopen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"