LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

#900
....een crematie. :-X

In ieder geval gevonden.

Gegroet,
LittleNinja

Citaat van: evilniek op september 12, 2011, 20:49:49
In Gods naam, waar in de wereld heeft iemand Marco Borsato voor nodig? ;D. Succes met de zoektocht gewenst verder.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Citaat van: LittleNinja op september 12, 2011, 21:03:29
....een crematie. :-X

In ieder geval gevonden.

Gegroet,
LittleNinja


Oh, sorry dat was wat lomp van me, sterkte dan maar. En nogmaals sorry.  :-X
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Niets aan de hand, dat kun jij immers niet weten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Citaat van: Audioloog op augustus 30, 2011, 10:09:38
Nee, ik wordt een dagje ouder, ik doe aan wandelen momenteel  :-X

Noors wandelen...

hifiman


HTip

Citaat van: Audioloog op september 13, 2011, 09:36:26
Wat is het verschil met nederlands wandelen?
Beetje offtopic, maar Noors is met stokken met vaste lengte. Beetje vergelijkbaar met langlaufen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

#906
Noors wandelen = Nordic Walking neem ik aan?
Dat is met een paar van die stokjes rondhuppelen :P :D

Edit: hehe. HTip is me voor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

Citaat van: HTip op september 13, 2011, 10:54:51
Beetje offtopic, maar Noors is met stokken met vaste lengte. Beetje vergelijkbaar met langlaufen ;)
Zou lastig lopen wezen, als de lengte opeens variabel werd...

HTip

Citaat van: AbZ op september 13, 2011, 12:35:42
Zou lastig lopen wezen, als de lengte opeens variabel werd...
Jij bent nog nooit in de bergen geweest begrijp ik :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

AbZ

Citaat van: HTip op september 13, 2011, 12:59:10
Jij bent nog nooit in de bergen geweest begrijp ik :D
Jawel, maar ik zag het zo'n beetje voor me dat de stok plotseling in of uit zou schuiven...

Anyway, wie niet op twee benen loopt, die loopt gewoon achter in de evolutie  :D

mtissink

Citaat van: Christiaan S op september 13, 2011, 10:55:46
Noors wandelen = Nordic Walking neem ik aan?
Dat is met een paar van die stokjes rondhuppelen :P :D

Edit: hehe. HTip is me voor ;)
Dan is het toch Chinees wandelen? (wandelen met stokjes!)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LittleNinja

Dat je er een beetje bij fronst en licht geïrriteerd kijkt... :D

Citaat van: Audioloog op september 13, 2011, 09:36:26
Wat is het verschil met nederlands wandelen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Heren,

Stel je wilt een verdere verbetering van de stereoweergave.. Een optie is dan een stereo versterker toevoegen zoals een Arcam A32. Even los van de vraag hoeveel dit gaat uitmaken, ben ik benieuwd of het mogelijk is om de AVR350 als voorversterker te gebruiken bij surround, maar als normale versterker voor stereo, waarbij mijn Oppo rechtstreeks analoog wordt aangesloten op de A32.. Er zit namelijk een vaste switch op de achterzijde die je om moet zetten om te "switchen" tussen voorversterker en normale geïntegreerde versterker.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Precies zo speel ik nu ook sinds een week met het verschil dat bij de switch aan de voorkant zit. Je wint met jouw voorgestelde oplossing zowel op stereo- als surroundgebied. Ik wil niet meer anders ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Bij mij zou de versterker in een kast komen te staan met als resultaat dat ik niet bij het knopje kan aan de achterzijde... :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op november  5, 2011, 08:18:27
Bij mij zou de versterker in een kast komen te staan met als resultaat dat ik niet bij het knopje kan aan de achterzijde... :-X
Dat boeit toch nie, switch hoeft maar 1x om  8)

LittleNinja

Nee toch? Als ik het goed begrepen heb, moet je iedere keer switchen. Ik bedoel dus dat ik bij surround zowel de receiver als de stereo versterker wil gebruiken, maar bij stereo via de Oppo ( voor cd of sacd ) wil ik alleen de stereo amp gebruiken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op november  5, 2011, 10:30:58
Nee toch? Als ik het goed begrepen heb, moet je iedere keer switchen. Ik bedoel dus dat ik bij surround zowel de receiver als de stereo versterker wil gebruiken, maar bij stereo via de Oppo ( voor cd of sacd ) wil ik alleen de stereo amp gebruiken.
Ik snap nog steeds niet waarom je dan moet switchen? Bij stereo gebruik zet je de surround versterker toch uit, dus waarom een switch omzetten als tie dan toch uitstaat..

Groetjes,

Ronald

HTip

Met stereo gebruik je zowel de VV als EV en surroundversterker staat inderdaad uit. Echter in surround wordt VV van stereoversterker niet gebruikt en moet je de switch omzetten naar alleen EV.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

#919
Citaat van: HTip op november  6, 2011, 23:13:59
Met stereo gebruik je zowel de VV als EV en surroundversterker staat inderdaad uit. Echter in surround wordt VV van stereoversterker niet gebruikt en moet je de switch omzetten naar alleen EV.
A ok, de switch zit blijkbaar op de a32 begrijp ik hieruit en niet zoals gesuggereerd werd op de av350  :P

Switch vervangen door een relais en door de trigger output van de 350 automagisch laten schakelen  :pompom:

fugazi_2009

Gewoon een surround pre nemen die ook in stereo zijn mannetje staat. Keep it simple. Hoe meer componenten, hoe meer problemen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: fugazi_2009 op november  7, 2011, 09:33:00
Gewoon een surround pre nemen die ook in stereo zijn mannetje staat. Keep it simple. Hoe meer componenten, hoe meer problemen

In principe kom je dan op hetzelfde terecht. Een pre heeft een eind amp nodig.. Ofwel nog steeds een component er bij. Daarnaast wil ik dus het pad zo kort mogelijk maken, dus: Oppo -> stereo amp -> speakers. Zit ik alleen nog met de Velodyne die dan op dat moment niet mee doet...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op november  7, 2011, 09:39:07
In principe kom je dan op hetzelfde terecht. Een pre heeft een eind amp nodig.. Ofwel nog steeds een component er bij. Daarnaast wil ik dus het pad zo kort mogelijk maken, dus: Oppo -> stereo amp -> speakers. Zit ik alleen nog met de Velodyne die dan op dat moment niet mee doet...

Ah, ik was al standaard van vooversterkers uitgegaan. Ok, dan blijf ik er bij. Als ik zou moeten kiezen tussen opstellen van geintegreerde surround + geintegreerde stereo versus surround pre + eindversterker dan zou ik nog steeds voor de tweede oplossing gaan. Dat maakt het issue met de sub ook gemakkelijk. De velo zal ook op de stereo amp aangesloten kunnen worden via de speaker level aansluitingen. Maar het wordt dan gewoon complexer.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Ik begrijp de insteek, echter de investering is op dat moment vele malen groter, tenzij ik voor een sterk bejaarde combi ga. :D

Citaat van: fugazi_2009 op november  7, 2011, 10:01:47
Ah, ik was al standaard van vooversterkers uitgegaan. Ok, dan blijf ik er bij. Als ik zou moeten kiezen tussen opstellen van geintegreerde surround + geintegreerde stereo versus surround pre + eindversterker dan zou ik nog steeds voor de tweede oplossing gaan. Dat maakt het issue met de sub ook gemakkelijk. De velo zal ook op de stereo amp aangesloten kunnen worden via de speaker level aansluitingen. Maar het wordt dan gewoon complexer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op november  7, 2011, 10:07:35
Ik begrijp de insteek, echter de investering is op dat moment vele malen groter, tenzij ik voor een sterk bejaarde combi ga. :D

Wat overigens ook niet verkeerd hoeft te zijn  ;)