LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Thanks mensen!

Ondanks dat nog niet alle analoge kabels gelijkwaardig zijn ( ik heb twee kabels met plugjes die vervangen moeten worden ) heb ik wel al kunnen genieten vandaag.

Vandaag o.a. naar de bekendste scène gekeken uit House of flying daggers. Mijn vergelijkingsmateriaal is mijn Playstation3. De hoeveelheid detail in het geluid is zoveel groter! Zo veel zuiverder en zo veel meer onder controle, dat het een stuk prettiger beleven is. Bij de PS3 kon het bij drukte in het geluidsbeeld weleens eindigen in een hoop geluid in plaats van een feest van geluiden en details.

Ook het beeld is veel mooier! Zoveel verschil had ik eerlijk gezegd niet verwacht omdat ik ook altijd wel tevreden was en ik altijd begrepen had dat de PS3 geen verkeerde BD speler was. Dit werd meteen duidelijk bij bijvoorbeeld de BD van Kung Fu Panda. Prachtige kleuren, gruwelijk scherp en verfijnd beeld. Heb er best even naar staan staren. Ook mijn vriendin viel het meteen op en zei "Zo! Komt dat alleen door die Oppo?". Een goed teken dus.

Citaat van: Madhouse op augustus  5, 2011, 22:36:28
Blijft een mooie speler de 83SE, heb er zoals je weet ook nog over getwijfelt maar ze waren helaas niet meer te krijgen.

Toch wel... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op augustus  5, 2011, 23:04:39
Toch wel... :D

Wist ik, maar dat is die gene die jij nu hebt staan, meer was er niet meer te vinden....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Mooie aanwinst Dennis. Erg veel plezier ermee! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Leuk dat je de vergelijking met de 95 hebt kunnen doen. In stereo had ik jouw conclusie wel verwacht, vanwege de al hoge kwaliteit van de DAC in de 83. Ga je nog de vergelijking in analoog surround doen? Daar verwacht ik nl. grotere verschillen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ik verwacht niet dat dit heel snel zal gebeuren. Je moet toch alles ompluggen om dat te doen. Met stereo is dat makkelijker te doen. De meeste versterkers hebben slechts 1x een 7.1 analoog in...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#881
Zo... Even mijn inboedel te koop gezet.

Topics:

   

TV audiomeubel van SABA            salontafel van SABA                        buffetkast
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

raptile

Mooie inboedel hoor. Denk dat je er zo vanaf bent!

LittleNinja

#883
Ik heb een kleine uitdaging ontdekt..

Op een mysterieuze, niet nader te beschrijven wijze, is er een mkv bestand op mijn pc terecht gekomen... :D

Volgens een eveneens mysterieuze site, we noemen haar voor het gemak even site "X" ( niet te verwarren met een enorm aanbod aan xxx sites ), zou er zich in het bestand een film bevinden van een Chinese afkomst, echter met een Engels gesproken taal... Omdat ik dit bestand moet omzetten naar een VOB bestand ( PS3 beperkinkje ) verlies ik blijkbaar de Engelse taal en blijft er een mandarijn of kantonees geluidsspoor over. Daar ik onvoldoende opgelet heb op school ben ik te weinig ontwikkeld op dit gebied en zou ik het toch buitengewoon prettig vinden om die engelse taal boven water te krijgen.

Wie helpt mij aan het briljante idee om dit op te lossen?

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Je kunt toch mkv afspelen met je oppo?

LittleNinja

In dit geval niet. De file is 8GB en de 83 speelt het alleen vanaf een FAT32 ingedeeld USB stikje...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus 23, 2011, 20:13:40
In dit geval niet. De file is 8GB en de 83 speelt het alleen vanaf een FAT32 ingedeeld USB stikje...
Hmmm, dat schiet niet op dan  :sadlike:

HTip

Even gegoogled en ik heb dit gevonden. Misschien heb je er wat aan.

http://www.effectmatrix.com/Free-MKV-DVD/index.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Ik ben zelf een beetje uit de video conversie tools sinds ik een dune heb, maar ik keek vroegah altijd op http://www.videohelp.com voor guides en tools.

rodrique


Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

LittleNinja

Citaat van: rodrique op augustus 24, 2011, 09:36:08
Wauwww mooie tv meubel  :o

Dan heb jij geluk want het staat nog te koop ook! :D

En ik ben in een erg goede bui, dus laten we kijken of we er uit komen samen!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Zo... Het audiomeubel en de salontafel zijn verkocht en opgehaald. Nu alleen de buffetkast nog!

Alle audio apparatuur is losgekoppeld, dus voorlopig even geen films of muziek voor mij.. :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

#892
Citaat van: LittleNinja op augustus 23, 2011, 19:34:29
Wie helpt mij aan het briljante idee om dit op te lossen?
Voor zover nog van toepassing kun je deze gratis tool gebruiken:
http://www.effectmatrix.com/Free-MKV-DVD/index.htm

Groetjes,

Ronald

williams

Hoi littleNinja ,wat je ook kunt doen is de mkv door ts muxer halen,op deze manier heb je geen beeldkwaliteitverlies en je kunt de film in stukken van 4gig laten hakken.
Verder kun je ook nog ondertitels toevoegen als je dat wilt.
Een ander handig tooltje is multiavchd ,alleen deze maakt er avchd van en ik weet niet of de Oppo dat ondersteunt.



williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

LittleNinja

Tsmuxer gebruik ik sowieso al icm mkv2vob, echter dat de ondertitels neemt de PS3 niet mee.

Maakt niet uit.. Ik was toch al van plan deze reeks een keer te kopen op BD, dus dit is een mooi moment.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus 30, 2011, 06:34:45
Maakt niet uit.. Ik was toch al van plan deze reeks een keer te kopen op BD, dus dit is een mooi moment.
Ahhhhh de Yip Man, a true master he is  :worship:

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op augustus 30, 2011, 09:35:25
Ahhhhh de Yip Man, a true master he is  :worship:

Hihi!! Ga je weer naar die lokale Wing Chun school dan? :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op augustus 30, 2011, 09:57:54
Hihi!! Ga je weer naar die lokale Wing Chun school dan? :)
Nee, ik wordt een dagje ouder, ik doe aan wandelen momenteel  :-X

LittleNinja

Ook hier nog even.....

Wie kan ons helpen?

We zoeken het nummer "afscheid nemen bestaat niet" van Marco Borsato. Op welke cd staat dit nummer? We zijn ook op zoek naar de Instrumentale versie... Waarvan ik niet zeker weet of hij bestaat. Bij voorbaat dank!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

#899
Citaat van: LittleNinja op september 12, 2011, 20:24:05
Ook hier nog even.....

Wie kan ons helpen?

We zoeken het nummer "afscheid nemen bestaat niet" van Marco Borsato. Op welke cd staat dit nummer? We zijn ook op zoek naar de Instrumentale versie... Waarvan ik niet zeker weet of hij bestaat. Bij voorbaat dank!

In Gods naam, waar in de wereld heeft iemand Marco Borsato voor nodig? ;D. Succes met de zoektocht gewenst verder.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo