Roelands stereoset

Gestart door Roeland22, augustus 8, 2006, 12:59:19

Vorige topic - Volgende topic

Roeland22

Nou, net bevestiging gekregen van Kohns dat hij volgende week donderdag eens komt luisteren  ;D Ben eens benieuwd wat hij ervan vindt...  :)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

kohns

Citaat van: Roeland22 op oktober 19, 2006, 16:11:33
Nou, net bevestiging gekregen van Kohns dat hij volgende week donderdag eens komt luisteren  ;D Ben eens benieuwd wat hij ervan vindt...  :)

;)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Tot straks... ge zijt het toch niet vergeten he  ;D
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Roeland22

Citaat van: kohns op oktober 26, 2006, 13:25:35
Tot straks... ge zijt het toch niet vergeten he  ;D

Nee ze, zijt gerust  ;) Ik heb de zure wijn en de vervallen versnaperingen al klaarstaan, kwestie van u goed te ontvangen  ;D
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

kohns

Citaat van: Roeland22 op oktober 26, 2006, 13:39:47
Nee ze, zijt gerust  ;) Ik heb de zure wijn en de vervallen versnaperingen al klaarstaan, kwestie van u goed te ontvangen  ;D
Oef... ik dacht dat het aan de gast was om dat mee te nemen en ik heb nog geen zure wijn staan.

Rob_H

Roeland zal wel een wijnkenner zijn na een weekendtje wijndegustatie ;D

Mvg. Rob

kohns

Citaat van: Rob_H op oktober 26, 2006, 15:28:40
Roeland zal wel een wijnkenner zijn na een weekendtje wijndegustatie ;D

Mvg. Rob
Dat had ik idd verleden week ook al gelezen.
Daarom had ik gisteren al 2 lekkere rode flesjes uit de kelder gaan halen (1 voor direct op te drinken en 1 voor later) voor hem... maar shhhht... niet vertellen heh .... het moet een verrassing blijven  ;D

PS: gelukkig maar dat ik die flesjes meeheb want die zure wijn van hem dat is echt niet te  :-X

kohns

Ben net terug van een leuk luisterbezoekje bij Roeland. Verslagje komt later wel...

@Roeland... er lag een papiertje tussen mijn ruitenwisser maar het was gelukkig geen parkeerboete ;D

Roeland22

Citaat van: kohns op oktober 27, 2006, 00:54:12
Ben net terug van een leuk luisterbezoekje bij Roeland. Verslagje komt later wel...

@Roeland... er lag een papiertje tussen mijn ruitenwisser maar het was gelukkig geen parkeerboete ;D

Hey kohns,

Al maar goed :) Waarschijnlijk een uitnodiging voor de een of andere fuif dan ;)  Vond het ook heel gezellig en leuk... en het was daarenboven nog eens heel lekkere wijn  ;) VErslagje komt idd later, nu is het tijd om weer eens naar de les te vertrekken...

kohns

Het moest er eindelijk eens van komen: een luister-bezoekje bij Roeland22.

Bijna een jaar geleden kreeg ik de spontane uitnodiging van Roeland.
Door verschillende omstandigheden (examens, geboorte, vakantie, ... ) was het er, tot vorige week donderdag, nooit van gekomen.
Er was inmiddels ook al heel wat aangepast aan Roeland zijn set dus was ik wel heel nieuwsgierig geworden.

Dus vorige donderdag in mijn autotje gestapt richting Gent. Aankomst 19:30.
Roeland stond mij op te wachten in de inkomsthal van het appartementsgebouw.
Met de nieuwe lift, altijd makkelijk als je veel te sleuren hebt, naar omhoog, naar het vijfde.
Door de gang, langs de keuken naar de living.
De ruimte was mooi ingedeeld met in de lengte langs een kant zijn installatie en langs de andere kant een gezellige zetel. Alles mooi gescheiden door een laag salontafeltje waar de zure wijn en vervallen versnapering gereed stonden ;D

Na de leuke verwelkoming en babbel gingen we over naar de luistersessie.

Hieronder een klein, onvolledig, lijstje van de muziek die we draaiden (Roeland zal de rest wel weten aan te vullen):
Mozart (K622 Concerto met Antony Michaelson op de Klarinet)
Chopin (Jean Muller)
Rachelle Ferrell (Live in Montreux)
Madeleine Peyroux (Half the perfect world)
Sara K (Hello or High Water)
Roger Waters (Amused to Death)
Johny Cash (American III: Solitary Man)
Ryan Adams (Cold Roses)
Eva De Roovere (Kleine Blote Liedjes)
...

Wat mij meteen opviel was de het mooie mid en hoog van zijn speakers. Alles klonk heel vloeiend en rustig met veel detail (tot het kleinste tromgeroffel, snaar-aanslag, en klarinet-tampon). Herron zal daar zeker iets mee te maken hebben.
Ik kon slechts 2 minpuntjes bespeuren aan zijn installatie en dat is:

• De kamer/akoestiek, waardoor:
    • de bass te veel aanwezig is. Roeland wist dat goed onder controle te nemen door de nodige demping, diffusie en plaatsing. De bass, ondanks te veel aanwezig, was altijd onder controle, strak en zonder nagalm.
    • er een slechte plaatsing was van de instrumenten.  Als voorbeeld hadden we bij Roger Waters (Amused to death) helemaal niet het bekende QSound 3D effect.
    Momenteel is mijn akoestiek thuis ook niet fantastisch. Mijn vrouw is niet echt voor al die bass traps, diffusors, tapijtjes, ... maar die diffusors bij Roeland waren echt wel niet mis.  Dus ga ik ook eens kijken voor zo een diffusors te maken.
  • Tijdens een stukje van Chopin (Jean Muller op Piano) hoorden we iets meerammelen op een bepaalde frequentie. Waarschijnlijk het bloempotje of vaasje op de linker kast. Dus snel even wegnemen dat storend element ;)
Roeland heeft nu nog een klein studentenflatje/studentenbudget... dat belooft voor later.

Aan al dat moois komt ook een einde en rond 00:00 ben ik met een goed gevoel, na een leuke avond, naar huis vertrokken. Gelukkig moest ik de volgende ochtend niet werken.

Roeland heeft mij in ieder geval warm gemaakt voor Herron, Hyperion en Johny Cash. Ik ben dan ook snel een CDtje van Johny Cash gaan kopen. Herron en Hyperion is mischien ooit voor later ;D
Roeland had voordien Hyperion met Primare dus zou dit wel eens iets kunnen zijn voor mijn B&W N804 te vervangen. Ik denk dan wel eerder aan de HPS-938 of HPS-968.

Zoals besproken ben je altijd welkom bij mij thuis. Ik kan je altijd ophalen aan het treinstation ofzo...
En vergeet je vriendin niet mee te nemen. Dan kunnen de vrouwen lekker klappen. Ik heb thuis nog heel veel lekkere wijn liggen... en ik heb ook een leuk muzieksetje om op de achtergrond te testen  ;D >:D

PS: Het papiertje onder mijn ruit was idd een flyer van een fuif en geen boete...
PPS: En voor diegenen die willen weten welke wijn we hebben gedronken: LES 5 PATTES RESERVE SPECIALE 2003

Roeland22

Citaat van: kohns op oktober 30, 2006, 16:12:05
Het moest er eindelijk eens van komen: een luister-bezoekje bij Roeland22.

Bijna een jaar geleden kreeg ik de spontane uitnodiging van Roeland.
Door verschillende omstandigheden (examens, geboorte, vakantie, ... ) was het er, tot vorige week donderdag, nooit van gekomen.
Er was inmiddels ook al heel wat aangepast aan Roeland zijn set dus was ik wel heel nieuwsgierig geworden.

Dus vorige donderdag in mijn autotje gestapt richting Gent. Aankomst 19:30.
Roeland stond mij op te wachten in de inkomsthal van het appartementsgebouw.
Met de nieuwe lift, altijd makkelijk als je veel te sleuren hebt, naar omhoog, naar het vijfde.
Door de gang, langs de keuken naar de living.
De ruimte was mooi ingedeeld met in de lengte langs een kant zijn installatie en langs de andere kant een gezellige zetel. Alles mooi gescheiden door een laag salontafeltje waar de zure wijn en vervallen versnapering gereed stonden ;D

Na de leuke verwelkoming en babbel gingen we over naar de luistersessie.

Hieronder een klein, onvolledig, lijstje van de muziek die we draaiden (Roeland zal de rest wel weten aan te vullen):
Mozart (K622 Concerto met Antony Michaelson op de Klarinet)
Chopin (Jean Muller)
Rachelle Ferrell (Live in Montreux)
Madeleine Peyroux (Half the perfect world)
Sara K (Hello or High Water)
Roger Waters (Amused to Death)
Johny Cash (American III: Solitary Man)
Ryan Adams (Cold Roses)
Eva De Roovere (Kleine Blote Liedjes)
...

Wat mij meteen opviel was de het mooie mid en hoog van zijn speakers. Alles klonk heel vloeiend en rustig met veel detail (tot het kleinste tromgeroffel, snaar-aanslag, en klarinet-tampon). Herron zal daar zeker iets mee te maken hebben.
Ik kon slechts 2 minpuntjes bespeuren aan zijn installatie en dat is:

• De kamer/akoestiek, waardoor:
    • de bass te veel aanwezig is. Roeland wist dat goed onder controle te nemen door de nodige demping, diffusie en plaatsing. De bass, ondanks te veel aanwezig, was altijd onder controle, strak en zonder nagalm.
    • er een slechte plaatsing was van de instrumenten.  Als voorbeeld hadden we bij Roger Waters (Amused to death) helemaal niet het bekende QSound 3D effect.
    Momenteel is mijn akoestiek thuis ook niet fantastisch. Mijn vrouw is niet echt voor al die bass traps, diffusors, tapijtjes, ... maar die diffusors bij Roeland waren echt wel niet mis.  Dus ga ik ook eens kijken voor zo een diffusors te maken.
  • Tijdens een stukje van Chopin (Jean Muller op Piano) hoorden we iets meerammelen op een bepaalde frequentie. Waarschijnlijk het bloempotje of vaasje op de linker kast. Dus snel even wegnemen dat storend element ;)
Roeland heeft nu nog een klein studentenflatje/studentenbudget... dat belooft voor later.

Aan al dat moois komt ook een einde en rond 00:00 ben ik met een goed gevoel, na een leuke avond, naar huis vertrokken. Gelukkig moest ik de volgende ochtend niet werken.

Roeland heeft mij in ieder geval warm gemaakt voor Herron, Hyperion en Johny Cash. Ik ben dan ook snel een CDtje van Johny Cash gaan kopen. Herron en Hyperion is mischien ooit voor later ;D
Roeland had voordien Hyperion met Primare dus zou dit wel eens iets kunnen zijn voor mijn B&W N804 te vervangen. Ik denk dan wel eerder aan de HPS-938 of HPS-968.

Zoals besproken ben je altijd welkom bij mij thuis. Ik kan je altijd ophalen aan het treinstation ofzo...
En vergeet je vriendin niet mee te nemen. Dan kunnen de vrouwen lekker klappen. Ik heb thuis nog heel veel lekkere wijn liggen... en ik heb ook een leuk muzieksetje om op de achtergrond te testen  ;D >:D

PS: Het papiertje onder mijn ruit was idd een flyer van een fuif en geen boete...
PPS: En voor diegenen die willen weten welke wijn we hebben gedronken: LES 5 PATTES RESERVE SPECIALE 2003

Amai Stephane, Bedankt voor het uitgebreid verslag :) Hier kan ik helemaal niet zoveel meer aan toevoegen eigenlijk ;) Inderdaad kwam je rond 19u30 aan, na zoals iedereen eerst het huisnummer niet gevonden te hebben >:D Het systeem dat ze hier hanteren is voor heel veel mensen nogal verwarrend :) En na de spiksplinternieuwe (maar niet foutvrije) liften naar boven genomen te hebben, kwamen we in mijn living/luistertoko

Wat de gedraaide muziek betreft, ik weet eerlijk gezegd ook niet alles meer... Dit zat er in ieder geval ook nog tussen:

Stina Nordenstam (the world is saved)
Nouvelle Vague (Nouvelle Vague)
Think of One (Naft 2)
Gesualdo (I tormenti d'amore)
Christina Branco (Sensu)

En dat zal het zowat geweest zijn ;D

De zure wijn stond er inderdaad, al heb ik hem wijselijk niet geserveerd  (hadden de fles dag ervoor opengedaan en ontdekt dat ie niet te drinken was)>:D Vrijdag hebben ze wel onze bestelling wijn geleverd, dus onze voorraad is weer aangevuld...

Maar gelukkig had Stephane ook een heerlijk flesje wijn bij (waarvoor nogmaals hartelijk bedankt!). Hij had er zelfs twee bij, zodat we hier nog eens kunnen genieten... En de versnaperingen kwamen gelukkig ook vers uit de zaak, en na een grondige scheerbeurt waren ze weer voor consumptie geschikt. >:D

We hebben in ieder geval heel wat afgepraat en afgeluisterd. Ik heb ondertussen ook de CD van Chopin besteld en hoop nog steeds dat de Musical Fidelity CD in de bus gaat vallen... HEt viel op dat we zowel qua muzieksmaak als qua luistervolume best wel wat overeenkomsten hebben. Zo speel ik (noodgedwongen) niet te hard en ook Stephane is geen voorstander van oorlogssterkte :)

Wat Chopin trouwens betreft, mijn vriendin is zondag naar de Ikea geweest en nu staat het vaasje op de salontafel en staat er een fotokader op het kastje en ik denk dat de resonantie nu weg is  ;D

Ook ben ik nu even bezig met deze man: http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=110556&category_id=&sub_id=&variable_file=&page=&set=1&position=1&total_count=2&website=default&prev_action=search&session=45462a2534c150cd
Hopelijk komt hij volgende week langs met die panelen (als ze nog niet verkocht zijn) en helpen ze wat van mijn akoestiekproblemen van de baan...

Want zoals Stephane terecht opmerkte is de akoestiek niet optimaal in mijn kamertje. De kamer meet 3,50 op 4,50m en de set staat aan de lange kant met een barkast, een tv-kast en een hifirack tss de twee speakers. Spijtig genoeg kan er met deze opstelling niet al te veel geschoven worden en moet ik het hiermee doen. Gevolg is dan inderdaad dat de bas een beetje prominent aanwezig is (zonder echter te gaan boemen) en dat de plaatsing idd ook wat beter kan. Als iemand trouwens tips heeft die niet al te ingrijpend zijn om dit te verbeteren, shoot (foto's op eerste pagina)!

En rond middernacht was het inderdaad spijtig genoeg afgelopen. Het was tijd om de oogjes te sluiten zodat we sochtends nog ietwat fris aan de ontbijttafel konden gaan zitten. Mijn vriendin is dan om een uur of 8 naar haar werk vertrokken en ik ben nog een uurtje terug in mijn bedje gekropen >:D

Stephane, bedankt, het was leuk en gezellig en ik neem je uitnodiging met alle plezier aan! Ik zal eens met mijn vriendin overleggen wanneer het het beste past (zal vrees ik weer na de examens zijn) en dan krijg je een PM van me!

kohns

Citaat van: Roeland22 op oktober 30, 2006, 17:35:59
... HEt viel op dat we zowel qua muzieksmaak als qua luistervolume best wel wat overeenkomsten hebben. Zo speel ik (noodgedwongen) niet te hard en ook Stephane is geen voorstander van oorlogssterkte :) ...
Dat gaat ook niet als je enkel 's avonds tijd hebt en vrouw en kinderen slapen heh ;)
Maar idd oorlogssterkte hoeft echt niet om te kunnen genieten met zo een set. Zelfs op lagere volumes komt alles mooi naar voor.

Wat Chopin trouwens betreft, mijn vriendin is zondag naar de Ikea geweest en nu staat het vaasje op de salontafel en staat er een fotokader op het kastje en ik denk dat de resonantie nu weg is  ;D
Fotokaders doen het altijd akoestisch beter dan vaasjes.
Het was enkel met Chopin dus als alternatief kan je natuurlijk Chopin niet meer draaien heh  >:D

Ook ben ik nu even bezig met deze man: http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=110556&category_id=&sub_id=&variable_file=&page=&set=1&position=1&total_count=2&website=default&prev_action=search&session=45462a2534c150cd
Hopelijk komt hij volgende week langs met die panelen (als ze nog niet verkocht zijn) en helpen ze wat van mijn akoestiekproblemen van de baan...
Deze zien er wel groot uit. Ga je hiervoor plaats hebben?
Trouwens zo erg is de bas nu ook weer niet heh. Hij is enkel een beetje buiten proportie maar komt verder strak, goed onder controle en zonder nagalm.
De dag dat je bent afgestudeert en jij en je vriendin een andere woonst hebben zal het zich allemaal zelf wel oplossen.

Citaat van: Roeland22 op oktober 30, 2006, 17:35:59Stephane, bedankt, het was leuk en gezellig en ik neem je uitnodiging met alle plezier aan! Ik zal eens met mijn vriendin overleggen wanneer het het beste past (zal vrees ik weer na de examens zijn) en dan krijg je een PM van me!
Mijn vrouwtje en ik kijken er al naar uit.

Roeland22

Met de nakende komst van een platenspeler (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31803.msg823445#msg823445) heb ik weer een vraagje...over de phonokabel :) Als ik het goed begrijp is het bij een phonokabel (platenspeler naar phonotrap) belangrijk dat de capaciteit van de kabel zo laag mogelijk is. Nu heb ik nog een Signalcable Silver Resolution liggen met de volgende kenmerken (volgens de site:http://signalcable.com/silverresolutionanalog.html):

ELECTRICAL CHARACTERISTICS

* Nom. Capacitance - 18.9 pF/ft
    * Nom. Conductor DC Resistance - 20.3 Ω/1000 ft
    * Nom. Inductance - 0.12 µH/ft

Is de capaciteit van deze kabel laag genoeg of moet ik een echte phonokabel aanschaffen?

dazzdax

Roeland, hoeveel gain hebben de CIA versterkers dan? Mijn Acoustic Reality Figaro's hebben 32 dB gain.

Chris

Tha Ra

Citaat van: Roeland22 op augustus  8, 2006, 12:59:41
Een overzicht van de muur waartegen alles is opgesteld :) naast de set zie je ook het HT-gedeelte (ahum) staan in de vorm van een el cheapo philip DVD-speler en een 37cm TV  ;D

Haha, volgens mij was het kastje waar het op staat nog duurder dan de DVD en TV ;D

Roeland22

Citaat van: Tha Ra op juli  3, 2007, 16:49:05
Haha, volgens mij was het kastje waar het op staat nog duurder dan de DVD en TV ;D

LOL  ;D Nee, dat kastje kostte maar 25€  :P

Roeland22

En er is weer een nieuw speeltje gearriveerd... Heed Audio Orbit voeding voor mijn platenspeler. Brengt best veel verschil: een hoorbaar betere gelijkloop, meer rust in het geluidsbeeld, betere weergave van microdetail en een wat grotere afbeelding, nice!

Roeland22

En voor de liefhebbers een close-up van mijn naald :) Ziet er wel grappiguit vind ik zelf

advr

Citaat van: Roeland22 op augustus 31, 2007, 12:14:39
En voor de liefhebbers een close-up van mijn naald :) Ziet er wel grappiguit vind ik zelf

dat is wel heel erg close, vast niet gedaan met een toestelltje van de Ethos ;D ;D
wel mooi.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: Roeland22 op augustus 31, 2007, 12:14:39

Is tie niet vies?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Roeland22

Citaat van: advr op augustus 31, 2007, 16:06:36
dat is wel heel erg close, vast niet gedaan met een toestelltje van de Ethos ;D ;D
wel mooi.

Nee, Sony W30, gewone digicam :) Best aardig voor een gewone digicam he :)

Roeland22

Citaat van: Peerless Monster op augustus 31, 2007, 16:52:56
Is tie niet vies?

Beetje, had net een plaatje gedraaid :) Ondertussen is ie alweer opgeblonken ;)

Roeland22

Vandaag of morgen verwacht: VPI HW 16.5

Was dat met de hand wassen met de Knosti spuugzat ( en had de indruk dat het ook niet altijd even goed werkte...)

Roeland22

Nieuwe update (maar niet echt audiogerelateerd)...

mikeske

Citaat van: Roeland22 op februari 12, 2008, 14:41:21
Nieuwe update (maar niet echt audiogerelateerd)...

Mooie Imac  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost