Roelands stereoset

Gestart door Roeland22, augustus 8, 2006, 12:59:19

Vorige topic - Volgende topic

Roeland22

Na iedereen zijn set bekeken te hebben, ga ik het toch eens aandurven om mijn bescheiden setje te posten. Naar mijn smaak is het zo ongeveer af, alleen de bekabeling en de stroomvoorziening moet nog op punt worden gesteld. And then for some pictures...Die volgen van zodra de batterijen van de camera opgeladen zijn (een paar uurtjes geduld nog dus...). Voorlopig dus enkel ff een opsomming

Voorversterker: Herron Audio HL-1 http://www.herronaudio.com

Eindversterkers: CiAudio D-100 monoblokken http://www.ciaudio.com

Bron CD : Opera Audio Consonance CD-120 Linear http://www.operaudio.com

Bron MD: Sony MDS-JA 30ES http://www.sony.be

Speakers: Hyperion HPS-906 http://www.hyperionsound.com

Kabel Pre-Eind: Kimber Hero http://www.kimber.com

Kabel CD-Pre: SignalCable Silver Resolution http://www.signalcable.com

Kabel Eind-LS: Twisted Pair Designs Ascent bi-wire http://www.twisted-pair-design.com/

Verder nog een goedkoop technics-tunertje en wat profigold kabeltjes

Qua stroom zijn het momenteel standaard stekkerblokken van de gamma, pietje bell stroomsnoeren op bronnen en voorversterker en Volex stroomsnoeren op de eindtrappen (met dank aan Antoine)

Plannen:

Bekabeling op punt stellen (interlinks van Herron Audio of Purist Audio Design en mss Purist LS-kabels)
stroomvoorziening wat op punt stellen (fatsoenlijk stekkerblok om te beginnen)
mss een platenspeler (als ik echt veel kan werken dit jaar...)

En dat zal het voorlopig zowat zijn :)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Roeland22

De plaatjes dan maar, nu met uitleg... Veel plezier ermee, and if there are requests...

De set staat opgesteld in mijn living. Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin in een flat voor samenwonende studenten (al ben ik de enige student nu) en de living is zo'n 16m². De set staat opgesteld aan de lange muur omdat dit praktisch de enige oplossing was. Maar omdat ik nearfield luister is de invloed van de kamer relatief beperkt.

Een overzichtje van de set

De Consonance CD-120 Linear. Een topper voor het geld en met een non-oversampling DAC. Prachtig geluid, heel mooi en diep beeld en heel goed met stemmen...

De Herron voorversterker, mijn trots. Zowat het mooiste wat ik ooit gehoord heb, no matter what cost... Behalve dan de buizen van hetzelfde merk, maar die was toch wat té hoog gegrepen

De minidiscspeler, een relatief oud beestje, maar speelt de sterren van de hemel

De eindtrapjes, UCD-techniek en een vreselijk goede klank. In mijn oren beter dan gelijkaardige producten. Als je goed kijkt zie je trouwens mijn endler attenuatoren zitten, dé oplossing als je teveel gain hebt tussen voor en eind. Ze zijn regelbaar van -4 tot -46dB en klinken veel beter (eigenlijk minder, in de zin van minder hoorbaar) dan de Rothwells. In mijn setup was een 12dB verzwakking nodig.

Twee fotootjes van mijn speakers. Nog steeds een van de beste tweewegmonitors die ik ken voor die prijs. En ze zien er ook mooi uit :)

Een overzicht van de muur waartegen alles is opgesteld :) naast de set zie je ook het HT-gedeelte (ahum) staan in de vorm van een el cheapo philip DVD-speler en een 37cm TV  ;D

Mijn zetel annex luisterplek

De CD's... zo'n 500 stuks and growing ;)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Rody

B.J.

We houden van plaatjes  :D

De apparatuur is alvast niet mis!

Roeland22

Plaatjes komen er straks aan... batterij is al een uur of 3 aant opladen, ze zal onderhand wel genoeg sap hebben hoop ik...

advr

duurt het zo lang om batterijen op te laden ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Roeland22

Zijn net opgeladen, duurt zo'n 5 uur  :( Nu foto's trekken...  O0

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Roeland22

advr

Citaat van: Roeland22 op augustus  8, 2006, 17:59:42
En plaatjes toegevoegd ;)

dat was het wachten waard!! :o :o

zeer mooie set-up heb je. ook een prachtig geheel. wel veel over de Hyperion gelezen maar nooit een echte mooie foto van gezien. ;D

klasse!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

Mooie set zeg... Ziet er uit alsof het top klinkt O0

Roeland22

Thanx voor de complimenten :) en klinken doet het zeker... Iedereen is trouwens welkom om er eens zijn kritisch oor op te komen werpen  ;) >:D

R

Ha ha, dan gaan we even kijken wanneer iedereen kan ;)

Roeland22

En wat tekst toegevoegd bij de plaatjes :)

@ Ruben: Prima hoor, je mag binnen in groepjes van twee  :P ;)

advr

Citaat van: Roeland22 op augustus  8, 2006, 20:10:26
Thanx voor de complimenten :) en klinken doet het zeker... Iedereen is trouwens welkom om er eens zijn kritisch oor op te komen werpen  ;) >:D

in welke stad ;D

Roeland22

In de hoofdstad van Oost-Vlaanderen  ;) België dus.... O0

Peerless Monster

ZO veel verschillende componenten en zo netjes opgesteld.
Prachtig!
Dus je bent eindelijk geslaagd Roeland (met school)? ;)
[edit] Oh het verhaal maar half gelezen ;) Je woont samen in een soort van studentenflat...
Das cool.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

mikeske

Citaat van: Roeland22 op augustus  8, 2006, 22:31:48

Gent, dast niet zo ver  :)

Mooie set heb je daar  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Mooie set Roeland. Men complimenten ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

advr

Citaat van: Roeland22 op augustus  8, 2006, 22:31:48

hoe ver van 's-Hertogenbosch ???

mikeske

Citaat van: advr op augustus  8, 2006, 23:25:48

net even opgezocht voor je: 162km
heen en terug dus 324km  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yessica

Citaat van: mikeske op augustus  8, 2006, 23:32:27

net even opgezocht voor je: 162km
heen en terug dus 324km  ;)

uurtje half of zo weg en weer als je snelheid van 250 doet :)
Vaste klant bij CinéMike !!!

Roeland22

Citaat van: Peerless Monster op augustus  8, 2006, 22:45:59
ZO veel verschillende componenten en zo netjes opgesteld.
Prachtig!
Dus je bent eindelijk geslaagd Roeland (met school)? ;)
[edit] Oh het verhaal maar half gelezen ;) Je woont samen in een soort van studentenflat...
Das cool.

Je bent half juist hoor Rens, ik ben al afgestudeerd, maar ben vorig jaar opnieuw begonnen... De eeuwige student of zoiets. En een studentenflat heeft zo zijn voordelen (spotgoedkoop en alles inbegrepen). Mocht je van Utrecht eens in Zeeuws-Vlaanderen verzeild geraken (en het wat rustiger hebben opt werk) ;)

En dat het verschillende componenten zijn valt nog wel mee denk ik, niet? Het heeft zijn redenen hoor... Ciaudio heeft geen actieve pre of cd-speler, herron heeft geen cd-speler en de eindtrap is wat te duur voor een student en sony is de enige die ooit fatsoenlijke md-decks heeft gebouwd (denk ik).

En samenwonen heeft tot gevolg dat alles netjes staat opgesteld... anders wordt er iemand ambetant denk ik ;)

Citaat van: mikeske op augustus  8, 2006, 22:52:48
Gent, dast niet zo ver  :)

Mooie set heb je daar  ;)

Ook een Oost-Vlaming Mikeske? Thnx voor het compliment :) Jouw cinema ziet er anders ook allesbehalve misselijk uit hoor...

Citaat van: advr op augustus  8, 2006, 23:25:48

Een kleine 300 km heen en terug valt nog wel mee he ;) Aan mijn cruisesnelheid zal dat een uur en een kwart enkel zijn of zo... ;D

Citaat van: molle op augustus  8, 2006, 23:03:32
Mooie set Roeland. Men complimenten ;)

Thanx ;)

Maar zoals gezegd is de bekabeling enzo nog wel voor verbetering vatbaar... Had liever eerst de rest op orde en dan de puntjes op de i toevoegen :)

advr

wie weet doe ik het eens ;D

Roeland22

Je bent welkom Ad :-) PM me maar als je tijd hebt (als student heb ik toch lekker veel tijd...) (En breng dan de LAT-jes mee, ben ik wel eens benieuwd naar ;) )