Jenkins' 2 kanaals luisterruimte

Gestart door Jenkins, augustus 3, 2006, 13:33:57

Vorige topic - Volgende topic

advr

dat wordt dus overnachten in de luisterkamer ::)
lijkt me ook wel eens leuk ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op december  1, 2006, 21:33:13
Hou er wel rekening mee dat ik vanaf vandaag luistergeld ga vragen!  >:D

<KNIP>

hou er serieus rekening mee dat die WaveWeavers hier heel lang zullen blijven!!!
Nou, da's dan geregeld... Jij betaalt Toine terug voor de WaveWeavers met ons kijk- en luistergeld ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

You snap it, Jean!  ;D

Zoals beloofd: hier enkele foto's.

VOOR:

Jenkins

En achter:

advr

mooi allemaal en het heeft nog positief effect ook nog ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Niet actief

Citaat van: Jenkins op december  3, 2006, 19:45:10
You snap it, Jean!  ;D

Zoals beloofd: hier enkele foto's.

VOOR:

Ga je ze trouwens schilderen?  ;D

Met die diffusers voor zou ik nog even wachten met schilderen, tot je heb gehoord hoe panelen met smallere segmenten het op die plek doen. In de diffusers achter de luisterplek geloof ik zonder meer, maar van die achter het rack ben ik nog niet zeker -- niet voordat ik daar ook een smaller paneel gehoord heb, zoals bij mijn Apogees.

Toine.

Jenkins

Citaat van: ThingMan op december  3, 2006, 20:00:07Ga je ze trouwens schilderen?  ;D

Jazekers! Maar niet voordat we met de pegels op dezelfde golflengte zitten.  ;)
Daar hebben we het namelijk nog niet over gehad.  ::)

CiteerIn de diffusers achter de luisterplek geloof ik zonder meer, maar van die achter het rack ben ik nog niet zeker -- niet voordat ik daar ook een smaller paneel gehoord heb, zoals bij mijn Apogees.

Helemaal mee eens. Eerst aan deze situatie goed gewend raken.  ;)

Joep

Gaaf dat het zoveel effect heeft! Mooi om te lezen dat je een in een relatief simpele oefening het geluid heel ander ervaart!

Ga je de diffusors inbouwen of laat je ze zo op de bank staan, al dan niet geschilderd?

Jenkins

Yeah!  :D

In feite "slechts" de juiste diffusers op de juiste plek neer zetten, ja.
De betere "vulling" van de soundstage is wat me tot nu toe blijft verbazen.  8)
En de controle in het laag!

Als ik weet welke en hoeveel diffusers er komen / blijven,
dan ga ik ze zeker schilderen.
Zo staan ze nogal lelijk in de weg.
Ik heb dezelfde kleurstelling in gedachte;
ivoorwitte lamellen met wijnrode accenten.
Waarschijnlijk alleen de voorkanten (ruggen) van de lamellen, de rest dus wit. Valt het minste op naast de hoekabsorbers en het behang.

:)

Inbouwen is eigenlijk niet goed te doen. Of eigenlijk; ik zou niet weten HOE ze ingebouwd moesten worden.
Dus ze blijven gewoon op de "bank" staan.

Joep

Een nieuw "muurtje" maken zodat je de diepte van de diffusor opvult en dus niet meer tegen de zijkant aan kunt kijken. Maak er een cd-rek omheen of glazen blokken en laat het uitkomen/aansluiten met de hoekabsorbers. Zoiets zou ik doen. Zo hoef je je muur niet uit te hakken maar is het wel geïntgreerd in je ruimte. Met die voorzetwand kun je ook nog experimenteren in het verlichtingsdomein, een zachte lamp op de bovenkant van diffusor met een gaatjesplank tot aan het plafond zou misschien wel mooi zijn.

Ik hoop je hiermee te triggeren, die absorbers zijn namelijk zó interiervriendelijk ingebouwd dat je dat ook eigenlijk moet doen met de diffusors!  :) Neem lekker je tijd hoor, maar jouw postings en foto's activeren ook mijn akoestiek-drang!  ;D

Niet actief

Citaat van: Jenkins op december  3, 2006, 20:30:03
Jazekers! Maar niet voordat we met de pegels op dezelfde golflengte zitten.  ;)
Daar hebben we het namelijk nog niet over gehad.  ::)
Als jij ze nou eerst schildert, dan maak ik een prijs die veel te hoog is en kom ze wel weer ophalen.....  ;D
Anyway, dat moesten we maar privé regelen, al staan de prijzen netjes op m'n site.
Toine.

Niet actief

Citaat van: Jenkins op december  4, 2006, 11:48:41
Inbouwen is eigenlijk niet goed te doen. Of eigenlijk; ik zou niet weten HOE ze ingebouwd moesten worden.
Dus ze blijven gewoon op de "bank" staan.

Dat bedacht ik me later ook: nu moet je eerst alle diffusers van de bank af tillen voordat je de bovenplaat kunt wegnemen om IN de basstrap iets te veranderen.
Toen ik bij je was vertelde ik over een klant die zware diffusers heeft geplaatst op een stalen hoekprofiel L . Op die manier kun je de diffusers dus met hun echte gewicht laten rusten op het stevig in de muur verankerde profiel, terwijl ze met een enkele schroef bovenaan vlak tegen de muur worden gedrukt. Misschien is dat straks een goede permanente oplossing?

Jenkins

Citaat van: ThingMan op december  4, 2006, 12:32:16Dat bedacht ik me later ook: nu moet je eerst alle diffusers van de bank af tillen voordat je de bovenplaat kunt wegnemen om IN de basstrap iets te veranderen. Toen ik bij je was vertelde ik over een klant die zware diffusers heeft geplaatst op een stalen hoekprofiel L . Op die manier kun je de diffusers dus met hun echte gewicht laten rusten op het stevig in de muur verankerde profiel, terwijl ze met een enkele schroef bovenaan vlak tegen de muur worden gedrukt. Misschien is dat straks een goede permanente oplossing?

Heb ik ook al over nagedacht.
Ik doe het eenvoudiger; De absorbers staan nu op onderzetters om de verf van de bank te beschermen tegen mogelijke uitstekende schroefkopjes.
Welnu; als ik ze op 2x zoveel onderzettertjes plaats (dus nog 1x d'raf en d'rop zetten),
de diffusers vastschroef aan de muur (met adequate schroeven),
dan kunnen de onderzettertjes tussen de bank en de onderzijde diffusers gepeuterd worden,
de diffusers hangen dan in hun schroeven en de plank van de bank kan vrij weg gehaald worden.
:D

Mee eens of zie ik wat essentiëels over het hoofd?

Het inbouwen van de diffusers zie ik niet zo zitten; het uitbreken van de muur gaat niet;
dan kom ik uit in de slaapkamer van de buren.  ::)
Er is weinig ruimte tussen de zijkant absorbers / zijkant diffusers.
Ik denk dat ik dat op een of andere manier met andere woonaccessoires ga opvullen.

hifihenk

Jenkins,

Hoe staat het nu met je luisterruimte? Nog nieuws?
Ik heb met veel interesse deze thread gevolgd maar ineens was ie dood.  :(

Ik ben erg benieuwd naar het experiment met de smallere panelen achter je speakers en ook de meting die Toine zou doen als alles op zijn plaats stond.

Voor mijn nieuwe huis (moet nog worden gebouwd) wil ik Toine ook uitnodigen om de akoestiek aan te pakken.  ;D

Henk.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Jenkins

Nou Henk,

Sluimerend misschien, maar zeker niet dood!
Er zijn enkele ontwikkelingen bezig (geweest) buiten mijn hobby om, welke de ontwikkelingen hier hebben vertraagd.
Het toeval wil, dat Toine aanstaande zondag langs komt om de eindmeting te doen.
De uitslag van deze metingen zal, gezien zijn drukke agenda, over enkele weken in dit draadje te verwachten zijn.

Stay tuned.
;)

Jenkins

Zoals beloofd; de aanvulling.  :)

Toine is nu een paar uurtjes geleden vertrokken, mét de 4 diffusers die achter de Magnepans tegen de muur stonden opgesteld op het eerste reflectiepunt.  :-\
Het type diffuser staat me even niet bij. Hier moet Toine maar even bijvallen.
Omdat ik al weken heb geluisterd mét die diffusters kan ik dus gemakkelijk de vinger leggen op de punten die nu niet meer zo kloppen...

Het stereobeeld is aanzienlijk minder diep zónder.
De rust in het beeld is ook minder geworden; beetje rommeliger allemaal. Maar tonaal blijft het gelukkig gelijk.
Hoewel?
Wat verraste was dat de diffusers ook behoorlijke invloed blijken hebben op de kwaliteit van het laag. Mét is het laag veel gestructureerder, strakker!
Tóch bevalt mij het laag zónder diffusers beter, omdat het zo nét dat randje vet er omheen krijgt dat ik in eerdere postings mistte.  :)

In de nagalmmeting bleek dit ook, want de nagalmtijd in het laag mét diffusers is korter dan zónder diffusers! Heel verrassend voor mij.

Samenvattend en evaluerend komen de verwachtingen behoorlijk overeen met de werkelijkheid. De geretourneerde diffusers zijn ontworpen om nog behoorlijk laag efficiënt te werken. In mijn situatie zouden dus diffusers beter op hun plaats zijn die alleen in de hogere frequenties effectief zijn.
Misschien dat ik tzt tóch de kleinste vorm van QRD's aanschaf. Misschien dat ik dunne gordijnen ga ophangen aan de voorkant ipv diffusers. Even afwachten, want onze spaarvarkentjes staat de komende tijd een gruwelijk scenario te wachten...
Onze keukenboer weet daar meer vanaf...  >:D

Wordt vervolgd.
;D

Jean Sibelius

Hoe vaak gebeurt het dat je in 5 dagen tijd bij 3 verschillende personen (die je kent via de audioclub dan wel via het HT-forum) drie verschillende merken electrostaten/magnetostaten kunt beluisteren? :) Afgelopen zondag was ik natuurlijk samen met Davey bij Audiofiel waar we naar Acoustat hebben kunnen luisteren. Dinsdag was ik bij clublid Jeroen K. die de oude Apogee magnetostaten van Toine Dingemans heeft staan en gisteren was het in Limburg genieten geblazen van de Magnepan's bij Roy.

De reden van het bezoek was tweeledig: Roy is al vanaf het begin (ruim 5 jaar) bestuurslid van Audioclub Oostbrabant en vond het ondertussen tijd geworden om iemand anders alle pret te gunnen (dat ben ik nu dus geworden). Naast secretaris ('what's in a name') ben ik nu tevens voorzitter van de demo commissie hetgeen in de praktijk 12 maanden stress betekent om iedere maand weer een demo geregeld te krijgen. Gelukkig blijkt al snel dat Roy dit héél anders ziet en is het gewoon een kwestie van plannen en gebruikmaken van 'de speciale formule van Roy' ;). Feitelijk hoef ik me niet al te druk te maken, want we zitten tot en met volgende jaar maart al zo goed als vol met mooie demo's.

Na een uurtje kennisoverdracht gaan we naar de dedicated luisterruimte van Roy. Als ik binnenstap valt meteen op dat de ruimte groter is als dat ik eigenlijk verwachte. In elke hoek zijn mooie basstraps gebouwd, die (wat mij betreft) in geen enkele woonkamer zouden misstaan. De hele grote basstrap die achter de luisterpositie over de grond van links naar rechts loopt is iets speciaals 8). Direct al een zéér hoog 'wow' gehalte, hier is serieus werk van de akoestiek gemaakt. Achter de luisterpositie zijn nog 4 grote diffusers geplaatst (deze voorkomen het ontstaan van staande golven tussen de twee muren in de langsrichting). Later zal nog blijken hoe belangrijk en kritisch deze zijn in de ruimte. Wat tevens opvalt zijn de ronde schijven waarop de Magnepan's staan. Volgens Roy komt de 'toe-in' van de speakers in deze ruimte zo kritisch dat het eigenlijk vanaf de luisterpositie noodzakelijk is om de juiste indraaihoek in te stellen (de kat vind de touwtjes die hiervoor gebruikt worden óók erg interessant). Bang dat de set-up toch weer wat roteert heeft Roy besloten om de huidige opstelling voorlopig te laten voor wat het is. Ideaal gezien zouden er achter de speakers óók diffusers moeten staan, maar de verbetering in muziekweergave versus de constante aanblik van de diffusers heeft hem toch doen besluiten om er géén te plaatsen. Terwijl we wat praten over de akoestische eigenschappen in de ruimte zit ik tevens te letten op de eigenschappen van de akoestiek en die is erg goed. Een mooie mix van direct en indirect geluid.

Vervolgens word ik op de hotspot geïnstalleerd en haal ik een stapeltje CD's uit mijn rugzak. Vandaag een combinatie van verrassende/leuke CD's en wat persoonlijke/kritische CD's die ik erg goed ken. Het eerste nummer wat we spelen is 'Familliar Feeling' (Moloko; Statues). Met name het begin van dit nummer is erg druk, waarbij ontzettend veel gebeurd. Helaas klinkt dit nummer als een onaantrekkelijk brij van geluiden en haalt deze het einde van de 06:30 [min] niet. Later zal blijken dat hiervoor verschillende oorzaken aan te wijzen zijn. Het volgende nummer is 'Beat Hotel' (Stockfish Records; Closer to the Music). Moloko was inderdaad geen beste opname en dat is hier duidelijk anders. Voor het laag maakt Roy gebruik van een kleine subwoofer welke mooi integreert met de Magnepan's. Het heeft niet echt punch, maar daarvoor is de subwoofer simpelweg te klein. Wat wel opvalt is dat de muziek duidelijk uit de speakers komt en dat had ik niet verwacht. Daarnaast is er een fris hoog aanwezig, maar dat hoorde ik bij de Apogee's óók ("dat zal dus wel gerelateerd zijn aan magnetostaten"). Als het echt zo is, dan komen er straks genoeg andere nummers die dit kunnen bevestigen. Voor de rest klinkt de muziek lekker. Roy zegt al direct dat magnetostaten niet het uiterste uit de kan kunnen halen bij dynamische nummers (en dat hoor je dan b.v. bij akoestische gitaar muziek). Het volgende nummer dat we spelen is een echte killer... 'Substitute for Love' (Madonna: Ray of Light). Hier wordt duidelijk hoe goed de akoestiek is. Alleen héél even in het begin hoor ik een hikje, maar tijdens de rest van het nummer blijft de basslijn mooi strak doorlopen. Aan het einde van het nummer komt er weer een stuk complexe muziek en óók hier gaat Madonna wat schel klinken en vertroebelt het stereobeeld. Daarnaast hoor ik alleen de stem van Madonna recht uit het midden komen. Met name de violen komen uit de linkerspeaker terwijl ze toch echt uit het midden komen bij mij thuis. Wat een raar effect en mogelijk dat dit ook deels verklaart waarom Moloko vanaf het begin niet wilde klinken. Roy herkent dit wel als hij samen met zijn vrouw zit te luisteren en bij wijze van experiment gaat hij verder links achter in de hoek zitten.

Voor een korte introductie en om zeker te zijn dat de violen echt in het midden staan haalt Roy de Stax hoofdtelefoon erbij. WOW dit is erg mooi, heerlijk die kanaalscheiding! Je mist natuurlijk wat punch en het diepte effect maar overall ben ik erg gecharmeerd van de koptelefoon en de bijbehorende versterking. Het instap model kost zo'n €850, maar zeker de moeite waard als je eens rustig wilt kunnen genieten zonder dat iedereen mee hoeft te luisteren.

Het volgende nummer is 'What Can I Say' (Outback, Dance the Devil Away). Lekker swingend CD-tje met voornamelijk Australische muziekinstrumenten aangevuld met o.a. viool. Het is lullig om te zeggen, maar nu Roy links achter in de hoek zit klinkt de set echt veel beter! ;D De muziek komt nu echt weer achter de speakers vandaan en vult mooi op van links naar rechts (erg mooie breedte van de muziekstage). Wel is duidelijk het effect te horen wat Roy al eerder aan heeft gegeven: door het ontbreken van diffusers achter de speakers is het diepte effect niet overdonderend. De muziekbel loopt inderdaad tot de muur en houd daar abrupt op. Andere CD's die nog de revue passeren zijn o.a. Eric Clapton – Unplugged, Seal (Best 1991 | 2004), Marcus Miller (Live & More), Anouk (Lost Tracks) en A Perfect Circle (Thirteenth Step). Met name Seal laat duidelijk horen dat de CD-speler de resolutie mist om de losse instrumenten mooi los en bijna ademend in de ruimte weer te geven. Maar goed, hier staat een speler van 'slechts' €400 en dat klinkt helemaal niet slecht. Bij het nummer van Eric Clapton, geen Tyranosaurus Rex die langs komt lopen en wederom geen krimp van de ruimte. Alle 'beperkingen van de set' heeft Roy natuurlijk ook al lang gehoord en komen niet als een verrassing. Kijkend naar de prijs van de componenten in vergelijking met sets die ik heb gehoord in een ruimte waar de akoestiek niet op orde was, kan ik maar 1 ding concluderen... Roy heeft zijn geld uitgegeven aan de goede dingen (de keuken, de auto en de akoestiek van zijn ruimte). Ik heb talloze duurdere sets gehoord, die aanzienlijk minder goed uit de verf komen. Iedereen kan maar 1 keer zijn geld uitgeven en als we beëindigen met een de heerlijke CD van de zangeres die óók de muziek van de Gladiator heeft gezongen (DAMN: hoe heet ze óók alweer), realiseer ik me dat we alweer bijna tweeënhalf uur verder zijn met luisteren in Jenkins' 2 kanaals luisterruimte.

Roy bedankt voor de gastvrijheid en ik vond het erg leuk om een keertje in jouw luisterruimte op de sweetspot plaats te mogen nemen! Samen met Toine is er een erg mooi stuk werk verzet. Als je nog een keertje mijn set aan een kritisch oor wilt onderwerpen... je bent van harte welkom!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

Citaat van: Jean Sibelius op mei 24, 2007, 21:10:25
Iedereen kan maar 1 keer zijn geld uitgeven en als we beëindigen met een de heerlijke CD van de zangeres die óók de muziek van de Gladiator heeft gezongen (DAMN: hoe heet ze óók alweer)

Lisa Gerrard... ;)

Jean Sibelius

Citaat van: garmtz op mei 24, 2007, 21:31:33
Lisa Gerrard... ;)
Yep, dat is ze! :D (die gaat óók op het wensenlijstje)
The Confidence Mansion

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op mei 24, 2007, 21:10:25
Het is lullig om te zeggen, maar nu Roy links achter in de hoek zit klinkt de set echt veel beter! ;D De muziek komt nu echt weer achter de speakers vandaan en vult mooi op van links naar rechts (erg mooie breedte van de muziekstage).
:D
Het is duidelijk dat Roy zijn roeping is misgelopen...  ;)
Je vraagt je af hoe het kan dat de zitpositie van iemand anders zo'n invloed heeft  ??? Ik zou het zo niet kunnen verklaren in elk geval.
Misschien dat Roy alvast een flinke Abraham-pop kan (laten) maken om die permanent linksachter te planten!
;)

DA BoSS

3 setjes in een week 8)

Zou je eigenlijk ooit zelf magnetostaten of elektrostaten overwegen, of blijf je liever bij dynamische speakers?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jean Sibelius

Citaat van: DA BoSS op mei 24, 2007, 21:39:05
3 setjes in een week 8)
Tja, een beetje veel is het wel ;) (kwam toevallig zo uit)

Citaat van: DA BoSS op mei 24, 2007, 21:39:05
Zou je eigenlijk ooit zelf magnetostaten of elektrostaten overwegen, of blijf je liever bij dynamische speakers?
Als magnetostaten per definitie inderdaad minder dynamisch klinken, dan worden die het zeker niet.

Qua electrostaten... Ik ben erg benieuwd naar de Acoustats van Arjen als die weer goed aangestuurd worden door de Classé. Als straks de Parasound DAC/loopwerk combinatie weer gerepareerd is ga ik nog eens luisteren, ben ik erg benieuwd hoe het dan klinkt.
The Confidence Mansion

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op mei 24, 2007, 21:34:09
Je vraagt je af hoe het kan dat de zitpositie van iemand anders zo'n invloed heeft  ??? Ik zou het zo niet kunnen verklaren in elk geval.
Ik bedoelde dat het schijnbaar een groot effect heeft als er iemand links van je naast de hotspot zit.
Of Roy in de hoek of buiten was had ongetwijfeld niets meer uitgemaakt ;)
The Confidence Mansion

Jenkins

Hoi Jan,

Hartelijk dank voor je uitvoerige en eigenlijk alles omvattende review.  :D
Het was inderdaad een gezellige en leerzame avond.
Leerzaam, omdat ik je heb kunnen uitleggen hoe ik het plannen van de demo's heb aangepakt.
Maar ook, om het grillige en onvoorspelbare karakter van het akoestiekspook te ervaren.
Je wist duidelijk de vinger te leggen op het linker kanaal dat schijnbaar luider speelde dan het rechter kanaal.
Mij was dat ook opgevallen als ik met m'n vrouw zat te luisteren, maar niet verder naar een verklaring gezocht.
Toen je echter opmerkte dat de violen bij Ray of Light links uit het midden stonden, viel me het fenomeen "pressure zone" in. (een term uit mijn muisgrijze audiofielenverleden... ;))
Dus ging ik zo ver mogelijk van je vandaan zitten. En zie daar; het stereobeeld klopte weer! :o
Opmerkelijk wat voor slechte invloed ik heb op audiosets. ::)

Het was wel duidelijk dat je van dynamiek houdt. Mijn set, maar ook mijn muziekale voorkeur is meer op subtielere muziek gericht. Veel vrouwenstemmen ook.
En de Electrocompaniet levert dan ook voldoende vermogen, maar 't houdt zeker niet over.
Magnepans doen het uitstekend op een goede 30 Watt versterker.
Maar ze spelen pas de sterren van de hemel met een goede 300 Watter!

De punch die jouw set weet te genereren, kan mijn set slechts van dromen.
Alleen al je linker kanaalversterker levert zo'n 2 tot 3 keer meer continue vermogen dan al mijn kanalen opgeteld. En dat is inclusief subje.  :)
Ondanks dat ik met instap-apparatuur speel;
kleinste Electrocompaniet versterker,
op 1 na kleinste Magnepan,
El Cheapo cd-speler en bekabeling (naar high end begrippen),
El Cheapo subwoofer (absoluut gezien),
wordt er toch een acceptabel stukje muziek gemaakt.

De Stax is een geweldig ding! Ik overweeg zelfs om m'n HD970 als bron hiervoor te nemen.
(Jan luisterde via een Sony cd-speler die me 500 eurodubbeltjes kostte  :D) )
De tekortkomingen van mijn set accepteer ik, zoals ze nu zijn.

Voorlopig... ::)

Maar nu ons keukentje is geplaatst en ons spaarzwijntje bijna dood...
hou ik 't voorlopig hierbij.

Enne, die Nespresso is ECHT wel beter dan Senseo, he?
;D

Groetjes,
Roy

Jenkins

* KNIP *

Een rondje Nespresso teveel...