Jenkins' 2 kanaals luisterruimte

Gestart door Jenkins, augustus 3, 2006, 13:33:57

Vorige topic - Volgende topic

Jenkins

Sjongejongejonge... Met de dag gaan ze voller, overtuigender spelen.
's Nachts gaat de FM ruis er overheen (om de buren kalm te houden).

Nu zijn Hans Zimmer en Lisa Gerrard hun masserende werk aan het doen op de vliesjes...

:D

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Peerless Monster

Citaat van: Jenkins op maart 25, 2014, 19:47:47
Sjongejongejonge... Met de dag gaan ze voller, overtuigender spelen.
's Nachts gaat de FM ruis er overheen (om de buren kalm te houden).

Nu zijn Hans Zimmer en Lisa Gerrard hun masserende werk aan het doen op de vliesjes...

:D

Gladiator OST?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Jenkins

@ Peerless Monster: yep! Dat is 'm.  :music:

@ Jean: Zo'n opmerking van jou vat ik als een groot compliment op.

:satisfied:

Jean Sibelius

Citaat van: Jenkins op maart 26, 2014, 21:42:53
@ Jean: Zo'n opmerking van jou vat ik als een groot compliment op.

:satisfied:
En in de pocket! :colgate:

Heb de ruimte natuurlijk al eerder mogen beleven en wat je niet ziet op de foto's is die hele mooie lage basstrap achter de luisterplek.
Jou kennende moet het een bijzondere ervaring zijn om dit te horen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jenkins

De Eénpuntzevens beginnen al behoorlijk los te komen.
Dit weekend veel andere dingen dan plaatjes luisteren gedaan.
Zaterdag wezen spelen rond de Rursee.
Beetje het asfalt weer verkennen voor het motorseizoen dat nu in volle glorie ronkt en gonst.
vandaag wat geklust bij m'n ouders en 's middags op visite geweest.
Nu vanavond gauw gegeten, emails bijgewerkt en antwoorden in dit forum.

Vanmorgen vroeg nog eens een Densen Demagic en de Isotek Rejuvenation Disc laten spelen.
Zo dadelijk ga ik eens beginnen met het schuiven van de panelen.
Want ik had ze eigenlijk alleen nog maar globaal neer gezet.

Effe sjüve!

:)

phy

Ha je bent nog altijd bezig zie ik  ;D

mooie Magnepans  8)

Jenkins

:smile:

Echwel!

Het heeft een lange tijd stil gelegen.
Verschuiving van interesses, een wat mindere periode achter de rug...
Vanavond bij Music Machine lekker ouderwets gedaan en twee cd's gekocht met papiergeld!
Solomon Burke & De Dijk en, omdat de dubbel LP van ze zo goed beviel ook maar hun cd gekocht van Daft Punk.

De muziekjes krijgen weer meer aandacht van me.
Terwijl ik dit op m'n telefoon type, speelt laatst genoemde wat willekeurige herinneringen door naar m'n Stax.
Ikke tevreden, buren tevreden.

Morgen weer Boven in onze muziek- en filmkamer!
Degenen die me al wat jaartjes kennen wetend at ik een paar jaar geleden het alternatieve circuit was ingeslagen.
Ik probeerde een amerikaanse meneer te volgen in zijn benadering van het weergeven van muziek.
Ultieme doel was het creeëren van een zo groot mogelijke sonic bubble waarin je kon zelgen im mooie klanken.

Lang verhaal kort: al m'n mooie audiospulletjes verkocht, veel geld kwijt, veel frustraties en uiteindelijk ook kennis vergaard. Nu gelukkig mét die kennis en goeie audiospulletjes daar waar ik jaren naar op zoek was.
MIJN sound, in een grote sonic bubble, in een leuke kamer waar je graag iemand in wilt uitnodigen.

Speaking of which....

Wie wil?

;)

phy

Ja ik wil best nog eens een keertje komen luisteren  :smile:

Jenkins

Is hier een M&G aan het ontstaan?

Jenkins

Afgelopen vrijdag had ik Marc van Berlo van Akiko Audio gevraagd of hij eens bij mij langs wilde komen. Ik was erg benieuwd naar zijn mening én ik wilde ervaren of hoe goed zijn producten waren. Degene die mij kent weet, dat ik het alternatieve circuit niet mijd.
(in mijn Dark Ages heb ik me bijvoorbeeld uitvoerig bezig gehouden met de methodes van ene meneer Green uit Amerika...).

Vrijdag middag, stipt om tijd, was Marc present, met een volle goody bag!
We gingen vrijwel meteen aan het werk. De set stond al een paar uur te spelen en bij betreden van de kamer liep Marc eerst kijkend en luisteren in de rondte.
Na een paar goedkeurende geluiden kwamen de op- en aanmerkingen...

Het eerste, en meteen ook grootste, probleem was de stroomvoorziening.
Die is namelijk niet geaard! Op mijn kamer kan ik geen randaarde trekken. Daarvoor zitten de leidingen in de muren en vloeren té vol.
Het ontbreken van randaarde hield automatisch in dat veel van zijn producten niet of nauwelijks effectief konden werken. Randaarde is een vereiste om de krachtpatser van Akiko Audio, de Triple AC Enhancer, te doen functioneren.
Dat was een grote teleurstelling voor ons allebei. Later die middag zou zijn vrees zelfs worden bevestigd.

Ik had Jewel's cd "Spirit" draaien.
Van haar muziek kan ik zeer genieten. Maar soms heeft ze een gemeen hard randje in haar stem. Dat viel Marc ook meteen op. Toen vroeg hij of de cd die hij had mee gebracht, en als zijn referentie diende, mocht horen.
Leonard Cohen's zware stem rolde lekker knorrend door de kamer. Maar... Marc was niet tevreden!  :plain:

Ik zette nu Tracy Chapman's Crossroads op. Ook niet de zoetste stem, maar gewoon een steengoeie plaat.
Het eerste dat hij wilde aanpakken was het netsnoer naar de cd-speler.
De Nordost Shiva werd vervangen door de Akiko Purple Flame.
Dat was verrassend!
Allebei hele fijne kabels, maar de stem van Tracy had nu wél body.
Er hing nu geen zingend hoofd tussen de Magnepans, maar er verscheen nu méér van haar.
Een romp met daarop het zingende hoofd. Meer body, zoals ik al zei.
Bovendien was dat gemene randje, dat soms hoorbaar is bij felle uithalen, nagenoeg weg.
Dat was een makkelijke vergelijking; in mijn set past de Purple Flame beter dan de Shiva!
Bovendien konden meer lagen in de soundstage worden waargenomen. Het uitsterven van klangen duurde duidelijk langer.

Akiko Audio : Nordost = 1 : 0.

Vervolgens wilde Marc laten horen dat zijn RCA interlink Silver Spirit (met massief zilveren aders) makkelijk kon concurreren met m'n Frey in XLR-uitvoering.
Opvallend was dat de verbetering die deze kabel bracht van dezelfde soort en omvang was als de verbetering met zijn netsnoer; de stemweergave werd weer een behoorlijk stuk completer, aangenamer, overtuigender!
Telkens weer sprong het woordje "expressief" in m'n gedachte.
Helaas had Marc maar één netsnoer bij zich, dus de versterker komt een andere keer aan de beurt.

Akiko Audio :  Nordost = 2 : 0.

Toen stelde Marc voor om zijn Tuning Stick RCA in m'n set te passen. Hij stelde voor om de coax uitgang van de cd-speler hiervoor te gebruiken. Nog steeds was ik aarzelend, argwanend. Hoe kan zo'n zwart stokje aan een willekeurige rca-uitgang de klank van een systeem verbeteren!?!? Naja, open stellen voor nieuwe dingen en gáán!  ;D
En alweer werd de weergave vloeiender, wéér een stap overtuigender. Wéér sprong "expressief" in m'n gedachte. Onbegrijpelijk waarom dat zo'n effectieve tweak is. Maar heel makkelijk hoorbaar! Fijn dat ik mijn argwaan kon overwinnen.
In het weekend heb ik die Stick ook geprobeerd aan een uitgang van mijn MD-recordertje.
Gelukkig is ook hier de klankwinst van dezelfde omvang; vloeiender, overtuigender, meer lucht en langer uitsterven van klanken.

Akiko Audio : argwaan = 1 : 0.

Toen wilde Marc toch, en tegen beter weten in, zijn Triple AC Enhancer inzetten.
En helaas bleek zijn vermoeden terecht; deze tweak werkt niet of nauwelijks in een set zonder randaarde. Hetzelfde effect of, beter, uitblijven van effect, hadden de Universal en de E-Tuning Gold Mk II.  :(

Wat ik Marc nog moet vragen is of het langer laten "inwerken" van deze tuning sticks nog wat zou brengen. Wij hadden die immers een paar keer gauw in de set geprikt en gehangen. En daarna er weer uit gehaald. Misschien dat die langer tijd nodig hebben?
Hier kom ik nog op terug.

Akiko Audio : randaarde = 0 : 1.

Tenslotte vroeg Marc me nog om een cd op te zetten die ik werkelijk fantastisch vind.
Toen zette ik een XRCD van Jheena Lodwick op.
Pas één keer eerder was een stereoset in staat om mij tot tranen te roeren.
Dat was na afloop van een demo, verzorgd door Hifinesse. De set was net volledig voorzien van Valhalla kabels. Erwin Verschoor vroeg me of ik nog gauw een nummer wilde horen.
Wat ik toen hoorde werd me letterlijk teveel.
Toen Jheena "Feelings" liet horen, heb ik het nummer halverwege moeten afkappen.
Té gênant vond ik het om daar wat gaan zitten janken. Maar een paar traantjes kon ik niet meer tegen houden.  :blush:

Samengevat: ik ben zéér tevreden met de geboekte resultaten én de service van Marc.
Toen hij 3 uur later weer huiswaarts ging waren we allebei een hoop ervaringen rijker,
Marc een aantal kabels en Tuning Stick armer.
Dringend advies is om toch te gaan zoeken naar randaarde. Een eerste stap zou stekkerblokken mét randaarde te nemen. Daarmee worden de randaarde van de apparaten gekoppeld. En dan zou (!) zo'n Triple toch nog effectief kunnen worden.

Wordt zeker vervolgd!

:thumbs-up:

R

Ik zal goed voor de Vishnu zorgen ;)

Jenkins

Citaat van: R op februari  1, 2015, 21:02:26
Ik zal goed voor de Vishnu zorgen ;)
;D

Hopelijk past die inderdaad beter bij jouw Schotse beauty.
Ik zal 'n netjes verpakken

Jean Sibelius

Hoi Roy,

Opmerkelijk resultaat... Akiko erin en Nordost eruit :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion

Jenkins

Hoi Jan,
ik was ook verrast!
Maar blijkbaar maken de kabels van Akiko Audio in mijn set gewoon een betere match.

Hoe noemt men dat nog eens...
Der Feind des Guten ist das Bessere?

Hierbij plaats ik meteen de kanttekening dat ik de kabels, filosofie én aftersales service van Nordost en Hifinesse nog steeds top vind.

denoontje

Leuk verhaal.
Hoeveel van die sticks heb je nu.
Ik had er nog niet eerder van gehoord.

Jenkins

Dank je.  :)

Ik heb nu één aan de cd-speler hangen en één aan de versterker.
Morgen komt Marc nog eens langs.
Hij zal dan nog wat spulletjes meenemen....

Wordt vervolgd!

:popcorn:

felix01

Citaat van: Jenkins op februari 18, 2015, 12:22:00
Dank je.  :)

Ik heb nu één aan de cd-speler hangen en één aan de versterker.
Morgen komt Marc nog eens langs.
Hij zal dan nog wat spulletjes meenemen....

Wordt vervolgd!

:popcorn:

hallo,

ik heb zelf deze kistjes van akiko audio in mijn set,vond ik ook leuk!!
beetje zelfde ervaringen als je beschrijft,heb ik ermee,nam vooral een hard randje weg en werd allemaal wat vloeiender!

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jenkins

Donderdag middag is Marc van Berlo weer bij me langs geweest met een aantal spulletjes.
Een netsnoer voor m'n geïntegreerde versterker en een aantal interlinks.
Marc was ook nieuwsgierig geworden naar hoe m'n set inmiddels klonk. Hij had me vorige week namelijk ook voor m'n luidsprekers, cd-speler en versterker Hifi-Tuning Extreme 3 zekeringen mee gegeven. En die hebben ook tijd nodig om te settelen.
In mindere mate geldt dat ook voor de XLR-Tuning Stick die ik in de ECI 5 had geprikt.

Tenslotte had ik nog randaarde getrokken, vanaf de aangrenzende badkamer, en die verbonden met het nieuwe stekkerblok.

Als eerste ging de nummer 2 van Akiko Audio; de Patriot netkabel het opnemen met een Siltech SPO 18M die ik nog aan de ECI 5 had hangen.
Laat ik het maar kort houden; de Siltech is een prima netsnoer, maar moest meteen zijn meerdere erkennen in de Patriot.  :worship:

Erg fijn om te ontdekken is dat de vooruitgang zeer consequent is.
Telkens als ik een product van Marc in m'n set prikte waren dezelfde verbeteringen hoorbaar.
Stemmen worden ontdaan van vervelende randjes,
Doortekening van de soundstage neemt toe,
Muziek ging meer op zichzelf staan en hing niet meer aan een verzameling dozen met elektronica.
Het wordt steeds gemakkelijker om op de individuele stemmen en instrumenten te focussen en,
het meest belangrijke: het plezier in mijn muziekjes is weer helemaal terug!
:wub:

Toen we ons gingen concentreren op de interlink tussen de ECP 1 en de ECI 5 heb ik me er eigenlijk te gemakkelijk vanaf gemaakt... Gewoon gekozen voor de nummer nummer één: de Silver Spirit.
Dit is nog een prototype dat heel binnenkort op de website gaat verschijnen.

Ook voor deze interlink geldt wat ik hierboven al schreef.
Er staat nu een bescheiden analoge set te draaien die zich echt niet meer hoeft te schamen voor de ECP 1 Up die er naast staat.

Na een uur of 3 vertrok Marc weer. En alweer met een aantal lege dozen...
Super service alweer!  8)

Gisteren avond zei m'n vrouw me dat ze Thriller op LP prefereerde boven de geremasterde cd.
:-*
En met een big smile op haar gezicht dook ze onze LP kast in, op zoek naar meer zwart plezier.

Echt... ik ben helemaal  :pompom: :pompom: :pompom:

blue-eyes

Erg leuk om je ervaringen zo te lezen, geniet ervan!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Jean Sibelius

Leuk om te horen Roy en mooi dat het plezier weer terug is! Des te meer reden om Mark hier voorlopig nog niet uit te nodigen :D
The Confidence Mansion

Broem

Niet als kritiek bedoeld maar ben altijd benieuwd hoe hoog het self fullfilling prophecy gehalte is bij zo'n sessie. Doorstaat het ook de tand des tijds!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jenkins

Citaat van: Broem op februari 20, 2015, 22:20:59
Niet als kritiek bedoeld maar ben altijd benieuwd hoe hoog het self fullfilling prophecy gehalte is bij zo'n sessie. Doorstaat het ook de tand des tijds!

Mijn spaarvarkentje is het he-le-maal met je eens.

Maar wees gerust. Ik heb al vaker zijsprongen gemaakt in m'n audiohobby. Daardoor heb ik geleerd wat ik wel en niet prettig vind. Geldt zowel op het gebied van apparatuur, type luidspreker, akoestiek als ook bekabeling.

Gisteren heb ik van 9:30 tot 16:30 vinyl, cd's en md's gedraaid.
Even onderbroken door een noodzakelijke lunch.
's avonds moesten we gaan uiteten met vrienden.
Vandaar dat ik zo vroeg ben moeten ophouden met luisteren.
Vandaag weer door!

Natuurlijk ga ik nu niet de resterende vrije tijd van mijn leven in mijn luisterkamer door brengen.
Laat ik het zo zeggen. De weg die ik nu met m'n audiospulletjes ben ingeslagen bevalt me beter dan de vorige.
En ik heb er vertrouwen in dat me deze weg nog lang gaat bevallen.

Maar bedankt voor je kanttekening, want die prophecy wordt inderdaad vaak zelf vervuld. Sla de Tweedehands sektie er maar op na.

Bas Akkerman

Leuk om dit topic te ontdekken. Ik ga het volgen!

Citaat van: Jean Sibelius op maart 30, 2014, 10:43:05
En in de pocket! :colgate:

Heb de ruimte natuurlijk al eerder mogen beleven en wat je niet ziet op de foto's is die hele mooie lage basstrap achter de luisterplek.
Jou kennende moet het een bijzondere ervaring zijn om dit te horen.

Groeten, Jan
Kun je hier meer over vertellen Jenkins? Heb je die basstrap nog steeds en heb je deze specifiek laten maken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jenkins

Hallo Bas,

Ja, de bass traps in de 4 hoeken en ook die kamerbrede, liggende bass trap heb ik nog steeds.
Aangevuld met de WaveWeaver diffusers aan de vóór- en achterwand.
Deze zullen waarschijnlijk blijven totdat we het huis verkopen.  :colgate:

Toine Dingemans van SoundScapes heeft me die ontworpen, nadat hij eerst diverse metingen in m'n lege kamer had gedaan.
(zie begin van mijn topic)
Uit de metingen bleek dat de akoestiek van mijn lege kamer zó dramatisch was dat Toine niet zeker wist of daar nog wel eer aan te behalen was.
Op basis van No cure, No pay heeft hij toen de ontwerpen gemaakt.
Gelukkig heb ik Toine gewoon moeten betalen...  :satisfied:

De corner traps vóór zijn op 90 Hz afgestemd, de corner traps achter op 63 Hz en de liggende bass trap is wat breedbandiger rond de 30 ~ 40 Hz afgestemd.
Alleen met zo'n massieve inzet van materiaal bleken de enorme pieken te temmen.
Heb je nog specifieke vragen hierover??

Wie wil kan eens komen luisteren.